جیمز تاینیون آیوی به عنوان نویسنده‌ بعدی سری بتمن معرفی شد

انتخاب نویسنده‌ای جدید برای سری کمیک های قدیمی و مورد انتظار همواره از بحث برانگیز ترین موضوعات در دنیای کمیک می باشد. مجموعه کمیک بتمن با تمام فراز و فرود های خود، همواره نویسندگان خوبی را در خود داشته است و این نویسندگان به اشکال مختلف توانسته‌اند طرفداران این شخصیت را تا حدی راضی نگه دارند. حال سرانجام پس از انتظارات فراوان، از نویسنده‌ی بعدی سری اصلی این شخصیت رونمایی شده است.

نویسنده‌ی آینده‌ی مجموعه کمیک های بتمن جیمز تاینیون آیوی می باشد که از شماره‌ی ۸۶ سری بتمن، این کمیک را هدایت خواهد کرد. اما لازم به ذکر است که روند نویسندگی کمیک بتمن توسط این نویسنده تا شماره‌ی ۱۰۰ پابرجاست و پس از این شماره، شاهد ریلانچی در کمیک های بتمن خواهیم بود و این مجموعه کمیک باری دیگر از شماره‌ی اول آغاز خواهد شد. همینطور طبق شایعات گذشته، طی این ریلانچ شخصیت لوک فاکس (فرزند لوشس فاکس) به عنوان بتمن حاضر خواهد بود. در این ریلانچ هم‌چنین شاهد نویسنده‌ی دیگری خواهیم بود که هم اکنون نامی از آن برده نشده است. با تمام شرایط، گفته می شود که برایان مایکل بندیس نویسنده‌ی سری جدید شخصیت بتمن نخواهد بود.

جیمز تاینیون آیوی

جیمز تاینیون آیوی نامی آشنا برای طرفداران انتشارات دی سی می باشد. این نویسنده‌ی جوان کمیک هایی چون لیگ عدالت تاریک (Justice League Dark) را نوشته است و برای سری کمیک لیگ عدالت به نویسندگی اسکات اسنایدر در جایگاه نویسنده‌ی کمکی حضور دارد.

با مشخص شدن نویسنده‌ی آینده‌ی سری بتمن، تاینیون مسیر سختی را در جهت راضی کردن طرفداران در پیش دارد. اکنون باید دید که این نویسنده چگونه از پس سری مهمی همچون بتمن بر خواهد آمد. هم‌چنین طبق لیست منتشر شده، تونی اس. دنیل باری دیگر به عنوان طراح اصلیِ ادامه‌ی سری حاضر خواهد بود. به دنبال دنیل، دنی میکی و تومئو موری به ترتیب در جایگاه جوهرزن و رنگ‌آمیز حضور خواهند داشت.

45 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Iammjp

سلام، از دوستان متخصص دوتا سئوال داشتم
این ریلانچ که گفته شد چه معنی داره؟ یعنی قراره چه اتفاقی بیوفته؟
و دوم اینکه annual تو کمیک ها چیه؟

Iammjp

بعد این که “گفته طی این ریلانچ شخصیت لوک فاکس (فرزند لوشس فاکس) به عنوان بتمن حاضر خواهد بود”، پس بروس وین چی میشه؟ و اینکه اتفاقات سری ریبرث تام کینگ هنوز canon باقی میمونه؟

A.R

تا حالا که تاینیون آرک خوبی رو شروع کرده از ویلین جدیدش هم خوشم اومد بنظرم این شخصیت پتانسیل خوبی داره و منو یاد هاش میندازه امیدوارم به این شخصیت عمق بیشتری بده تا مشکلاتی که سر هاش پیش اومد برای این شخصیت پیش نیاد .طراح کمیک هم خوبه دنیل طراح خوبیه ولی نمیدونم چرا بعد شماره ۸۶ دیگه طراحی نکرد با این حال باز هم طراحی کمیک بد نیست . تنها مشکل رنگ آمیزی موریه که منو بعضی جاها اذیت می کنه بنظرم استفاده زیاد از رنگ های متضاد مخصوصا سبز به فضای کمیک آسیب زده. پ.ن: دوستان برنامه… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

حقیقتش اوایل برداشتم این بود که سریال هارلی کویین یه انیمیشن بزرگساله که فقط قصد شوخی با دنیای بتمن رو داره. ولی جدا از شوخی هاش، داستان خیلی خوبی رو هم داره روایت می کنه و واقعا وفاداره به ذات شخصیت هارلی کویین. صدا پیشگی ها هم حرف نداره جز سریال های انیمیشنی خوب دی سی هست بحث انیمیشن شد این رو هم بگم همینجور که اطلاع دارید تا دوهقته دیگه انیمیشن جدید جاستیس لیگ دارک : جنگ اپاکولیپس منتشر میشه و قراره پایانی باشه به دنیای مشترک انیمیشن های دی سی . زمانش هم طولانی تر از سایر انیمشن… مطالعه بیشتر »

A.R

در خصوص سریال هارلی من بیشتر از شخصیت پردازی پویزن ایوی خوشم اومد ولی به بقیه شخصیت ها هم خیلی خوب پرداخته مثل کایت من .
دنیای انیمیشنی دیسی هم مشکلات زیادی داشت که بنظرم اگه کسی مثل پول دینی یا بروس تیم روش نظارت داشت این مشکلات پیش نمی اومد وگرنه ایده ی دنیای مشترک ایده ی خوبی بود تو همین دنیا هم انیمیشن خوب داریم مثل مرگ سوپرمن. این جنگ اپاکالیپس هم تریلر خوبی داشت و امیدوارم که پایان خوبی برای این دنیا باشه.

A.R

انصافا جاستیس لیگ ارجینز کمیک ضعیفی نیست در بدترین حالت هم یک اثر متوسط هست چون نکات مثبت زیادی داشت . شخصیت پردازی کاراکترها با توجه به تازه کار بودن قهرمانان منطقی هست(بجز سوپرمن که از نظرم تو کل سری new52 ضعیف بود) و بجز بعضی جاها دیالوگ های خوبی داره و از همه مهمتر ارجین سایبورگ به خوبی بروز میکنه . درباره انیمیشن لیگ عدالت جنگ بنظرم انیمیشن متوسط رو به بالایی بود که به منبع اقتباس وفادار بود و یک سری تغییرات مثبتی هم بنظرم داشت.بشخصه مشکل اصلی این دنیای مشترک رو انیمیشن های ضعیف بعدش مثل پسر… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

جاستیس لیگ اوریجینز تقریبا یک کمیک تمام اکشنه با شخصیت پردازی های ناقص
بدترینش هم خود دارکسایده که انگار یک تیکه سنگه سخنگو هست. و این موضوع توی انیمیشنش هم به وضوح دیده میشه. سوپرمن و واندروومن هم که جای خود دارد.
شخصا از داستان ها و فیلم های اکشن بیزارم و این خیلی متناقضه با سلیقه ی یک فرد علاقه مند به کمیک های ابرقهرمانی. کمیک هایی که اکشن جز جدایی ناپذیرشونه. بیشتر برام داستان و شخصیت مهمه تا بزن بزن ها
جز کمیک هایی هست که خیلی بیشتر از حقش بهش امتیاز دادن (overrated)

A.R

درباره شخصیت پردازی دارکساید منم قبول دارم و اینو بزرگترین ایراد کمیک میدونم و منظور من از شخصیت پردازی منطقی اینه هست که برخلاف کمیک های ضعیف نمیاد گند بزنه به شخصیت پردازی کاراکترها چیزی که ما تو ساعت قیامت ندیدیم و شخصیت پردازی منهتن واقعا خراب شد یا توی سری های قهرمانان در بحران که والی وست شخصیت پردازی ضعیفی داشت. بیشتر ایراد های کمیک هم بر می گرده به داستان ضعیف و قابل پیشبینی که جف جانز روایت کرد بخاطر همین مشکلات بهش گفتم کمیک متوسط ولی اینکه بگیم ضعیف یکم بنظرم بیش از حد سختگیری هست ضمن… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

انیمیشن جاستیس لیگ : وار انیمیشن قوی ای نبود ولی اونقدر ها هم ضعیف نبود و یک شروع نسبتا خوب برای جهان مشترک بود. بعضی از مشکلاتش هم به علت تغییراتی بود که نسبت به کمیکش داشت و سبک طراحی کاراکتر هاش هم نسبت به کمیکش و طراحی ای که جیم لی کرده بود ، خیلی ضعیف تر بود. درمورد آرک Justice league : Origins با شما موافقم و معتقدم حتی نزدیک به ۱۰ آرک برتر جاستیس لیگ هم نیست ولی جز ۱۰ آرک برتریه که به ریشه و ارجین جاستیس لیگ میپردازند و چون جدیدترینشون هم هست انقدر مورد… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

یک چیزی که متاسفانه خیلی باب شده و بین نویسنده های کمیک و مخصوصا نویسنده های دیسی رواج پیدا کرده ، اینه که تا یک سری کمیک رو دست نویسنده میدن ، نویسنده یک ویلین یا شخصیت جدید برای کاراکتر اصلی خلق میکنه ، مثال میزنم: اولین آرک بتمن نیو۵۲ ، اولین آرک بتمن ریبرث به قلم تام کینگ ، اولین آرک بتمن ریبرث به قلم تاینیون آی وی ، اولین آرک فلش ریبرث ، دومین آرک دیتکتیو کامیکس اثر پیتر جی . توماسی ، اولین داستان مایکل بندیس برای سوپرمن یعنی من آو استیل و…. گاهی اوقات این ویلین… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

اتفاقا اینکه یک آرک رو با شخصیت های جدید شروع کنند یه اتفاق خوبه نه توهین
دیگه نمیشه هشتاد سال هی ریدلر و جوکر و لکس لوثر رو ببینیم
کمیک بوک چیزی جز خلاقیت نویسنده نیست
الان دوره ای هست که هم نیاز به شخصیت های جدید هست هم قهرمان های جدید

امیررضا شکری

درمورد اینکه کاراکتر ها به ویلین های جدید نیاز دارن کاملا درسته و موافقم ولی حرف من اینه که نباید اینکار رو توی همون آرک اول شروع کنند و باید بزارن حداقل ۱۵ یا ۲۰ شماره بگذره ، بعدش یک ویلین و یا شخصیت جدید خلق کنند . مثل ویلین جدید فلش ، پارادوکس که من کاملا ازش خوشم اومده و معتقدم سری فلش به یک ویلین جدید نیاز داشت. یا مثلا شخصیت سیگنال که اسنایدر توی سری نیو۵۲ خلق کرد و به جای اینکه دوک توماس رو به عنوان یک رابین جدید (دیگه رابین هم کم کم داره ایده… مطالعه بیشتر »

A.R

اینکه نویسنده به محض ورود یک ویلین جدید خلق می کنه دلیلش اینه که دستش برای روایت داستان بازتر میشه و باعث میشه داستان بهتری خلق کنه البته اگه نویسنده آدم کاربلدی باشه.منم قبول دارم که این کار یجورایی از راحت طلبی هست ولی تا وقتی داستان خوب باشه و به ویلین های دیگه هم بخوبی پرداخته بشه به این کار ایرادی وارد نیست چون بعضی اوقات این کار لازم هست و ویلین های قدیمی کارایی لازم رو برای داستان نویسنده ندارن . درباره انیمیشن لیگ عدالت جنگ از نظر طراحی اصلا در حد کمیکش نبود ولی من از جایگزین… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

قبول دارم که شخصیت شزم لحظات فانی رو توی انیمیشن ایجاد کرد و کمی به اون کمک کرد ولی آسیبی که به این انیمیشن و کل دنیای انیمیشن دیسی زد ، خیلی بیشتر از سودش بود. وقتی یک نویسنده میاد یک شخصیت جدید رو جایگزین شخصیتی که توی منبع اقتباسش هست میکنه چند تا دلیل میتونه داشته باشه مثلا شخصیت پردازی ، توجیه داستانی و یا برنامه هایی برای آینده. ولی هث کارسون هیچکدوم از این دلایل رو نداشت و تنها علت جایگزین کردن شزم ، همون فان تر کردن انیمیشن و متمایز کردنش نسبت به منبع اقتباسش بود. شخصیت… مطالعه بیشتر »

A.R

اتفاقا توجیه داستانی شزم در انیمیشن بیشتر از اکوامن توی کمیک بود توی اواخر انیمیشن اگه شزم انرژی لازم برای سایبورگ رو فراهم نمی کرد نمی تونستن دارکساید شکست بدن و همینطور که گفتید اینکه برنامه ای برای شزم نداشتن باعث شد که حضورش بی فایده باشه و اگه براش برنامه داشتن خیلی موفق تر میشد . درباره انیمیشن پسر بتمن واقعا ضعیف بود و کلی ایراد داستانی و شخصیت پردازی داشت اینکه انیمیشن بتمن علیه رابین در برابر شاهکار اسنایدر خیلی ضعیف بود و ایرادات زیادی داشت درسته ولی واقعا از پسر بتمن اثر بهتری هست چون یجورایی پسر… مطالعه بیشتر »

A.R

مثال واضح این هم شخصیت گور هست که باید تو اون مقطع زمانی خلق میشد چون جهت داستان های ثور رو عوض کرد و یجورایی اتفاقات اون آرک تو کل داستان های ثور به مدت پنج سال تاثیر گذاشت.

Iammjp

دوستان، به نظرتون در حال حاضر بهترین نویسنده های DC Comics چه کسایی هستن؟

امیررضا شکری

نویسنده ی خوب زیاد داره ولی تاپ هاش اینان : اسکات اسنایدر که جاستیس لیگ رو نوشت و الآن منتظر دث متال اش ایم ، تام کینگ که بتمن و مسترمیراکل رو نوشت و الآن داره اسنرنج ادونچر رو مینویسه ، جف جانز که شزم و ساعت قیامت رو نوشت و منتظر بتمن : سه جوکرشیم ، مایکل بندیس که سوپرمن ، اکشن کامیکس ، یانگ جاستیس ، لیژن آو سوپرهیروز ، Naomi و ایونت لویاتان ( خیلی زیاد داره مینوسیه و همین یکی از دلایل پایین اومدن سطح کاریشه ، ولی نمیشه از اینکه نویسنده ی بزرگی هست چشم… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

در رابطه با بندیس حق با عادله یه جورایی ته کشیده ست و ایده خاصی نداره برای دی سی . کلا به نظر من دی سی نویس نیست و اصلا دلیلی نداشت دی سی بندیس رو برای خودش بگیره. زمانی که مارول به خاطر استنلی پرستیش قدر جک کربی رو ندونست و اومد دی سی، یه دنیای چهارمی خلق کرد که آدم از نبوغش حیرت میکنه ولی بندیس کار خاصی نکرده و سری سوپرمن قبلی واقعا یه چیز دیگه بود جف جانز هم آخرین داستان خوبی که نوشت همون دی سی ریبرث وان شات بود و این افتضاح اخیرش (ساعت… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

قبول دارم که کیفیت کاری بندیس خیلی پایین اومده ولی بی انصافیه که بگیم تاریخش گذشته است . همین آرک اول سوپرمن و اکشن کامیکس داستان خوبی داشت و من خیلی خوشم اومد ازشون. ( مخصوصا اکشن کامیکس ، چون خوب به جنبه ی انسانی سوپرمن پرداختش ) به نظرم برای اینکه سطح کیفی کاراش بره بالا باید براش محدودیت بزارن ، یعنی دوسال بشینه فقط سوپرمن و اکشن کامیکس بنویسه ( راستی یکی از دلایل اینکه کیفیت سوپرمن و اکشن کامیکس پایین اومده اینه که بندیس برای تبلیغ دیگر آثارش از قبیل Naomi ، یانگ جاستیس و لیژن آو… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

اصلا ته کشیدن ایده چیز خاصی نیست .برای خیلی از هنرمندا طبیعیه بعضی ها یه دوره ای اوجشونه و بعدش دیگه چیزی برای ارائه ندارن الن مور هم بیاد کمیک جدیدی بنویسه ممکنه به خاطر نداشتن ایده کار متوسطی بده بیرون مختص نویسندگی هم نیست فقط. توی دیگر شاخه های هنر هم همینه. توی موسیقی هم هست.یه مثال بارزش آهنگساز خوبی مثل یانی (Yanni) هست که مثلا در دهه ی نود توی اوج بود . الان موسیقی های درجه ۴ می سازه که به درد کارای تبلیغاتی هم نمی خوره. در رابطه با مارول نویسی و دی سی نویسی به… مطالعه بیشتر »

Amirv77

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 من یادمه چطور از رومیتا تعریف میکردن😂
اون انیمیشن هم انگار تنها شباهتش یه سری چیز ها مثل نشستن بتمن رو صندلی موبیوس و چیزای اینطوری هست وگرنه باتوجه به چیزایی که دیدم خیلی مرگ و میر داره و خب اسپویلتون نمیکنم دیگه 😀 فقط نگرانم بلایی سر زاتانام بیاد😢😓

A.R

بندیس واقعا سوپرمن بد می‌نویسه هر چقدر توماسی باعث شد من به کمیک های سوپرمن سوق پیدا کنم بندیس برعکس.این قضیه فاش شدن هویت سوپرمن هم مثل سن جاناتان کاملا غیر ضروری بود و معلوم نیست هدفش از این کارا چیه در کل صدای طرفدارها هم درآورده.تو مارول هم دیگه این اواخر کاراش ضعیف بود.
درباره جنگ اپاکالیپس هم فکر نکنم اصلا ربطی به کمیکش داشته باشه و فضای تریلر هم واقعا دارک و غم انگیز بود(مخصوصا سر اتفاقی که برای سوپرمن افتاد واقعا ناراحت شدم).با این حال امیدوارم برعکس انیمیشن های قبلی این دنیا پایان خوبی داشته باشه.

آرمان صفا

جدا زا اینکه هویت مخفی سوپرمن جز موارد تقریبا مضحک داستان های سوپرمنه ولی شخصا دلم برای کلارک کنت و عینکش تنگ میشه.
اون قضیه سن جاناتان هم از نظر من بندیس گند زد واقعا. مفت پتانسیلشو هدر داد یه سوپربوی درجه ۲ داد تحویلمون.
بحث سری های ضعیف شد بد نیست یادی کنیم از ویلیامسون که امیدوارم به همراه ازرا میلر دست از سر فلش بردارند

A.R

حقیقتا من سری فلش ویلیامسون نخوندم ولی با توجه به صحبت های شما همون بهتر که دنبال نکردم با این حال فکر نکنم به گندی که تام کینگ به بتمن و دنیاش زد برسه. انتخاب ارزا میلر یکی از بدترین انتخاب های ممکن برای فلش بود و معلوم نیست زک با خودش چه فکری می کرده که این فرد انتخاب کرده . در خصوص توماسی باید بگم که کلا نویسنده سطح بالایی در حد اسنایدر نیست سری کمیک های سوپرمنش هم ایرادات خودش داشت ولی همین که اومد سوپرمن بعد اون شرایط وحشتناک احیا کرد و پای خانواده رو به… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

اول باید بگم اون مقایسه ای که راجب به بتمن و سوپرمن با سری های قبلی شون کردم صرفا برای این بود که همه ی جوانب رو بررسی کرده باشم و به هیچ وجه معتقد نیستم که سری بتمن تام کینگ ، سری خوبی بوده و اتفاقا معتقدم خیلی به بتمن آسیب زده (دیگه کسی نیست که قضیه ی آلفرد رو ندونه و یا از اتفاقی که سر ازدواج بتمن رخ داده خبر نداشته باشه) و داستان های ضعیفی ارائه داده. راستش این سری فلش ویلیامسون با اینکه سری مضخرفیه ولی به کسانی که سری فلش نیو۵۲ رو خوندن و… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

این تاینیون هم داره همه ی زورش رو میزنه که سری بتمن بعد از ریلانچ رو بدن بهش و این جوکر وار هم آخرین تلاشش برای موندن توی سریه. از چپ و راست هم دارن تبلیغ میکنن برای سری. « آخرین نبرد بتمن و جوکر» « بزرگترین کراس اور بت فمیلی بعد از شب جغد ها» « اسکات اسنایدر : یک داستان فوق العاده برای بتمن» « معرفی دوست دختر جدید جوکر که خیلی بهتر از هارلیه به اسم پانچلاین» « یک شخصیت خفن جدید به اسم Clownhunter یا شکارچی دلقک» « جوکر هیچوقت نمیخواست که یک بار برای همیشه… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

جالبه که الان شایعه جدیدی هست که میگن به خاطر اخراج دیدیو برنامه سال ۲۰۲۱ دی سی تغییر پیدا کنه
معلوم نیست چه بلایی سر ۵g و قهرمان های اصلی میاد.
البته شایعه ی خوبیه. چون این پروژه ۵g و این تقسیم بندی های مسخره نسل به نسل احتمالا گندکاری دیگه ای خواهد بود مثل نیو ۵۲. چیزی جز گیج کردن خواننده نداره
واقعا خوب شد این دیدیو اخراج شد. یه تنه داشت دی سی رو به لجن می کشید با این ایده های مسخره

امیرعلی قبادی

من خودمم به شخصه خیلی دوست دارم جف جانز نویسنده ی بعدی سری بتمن باشه. خدایی دوست دارم بتمن رو بعده اون گند کاریه کینگ به اوج برسونه.
خودشم بار ها گفته که میخواد یه داستان خوب برای بتمن بنویسه. البته اگه سه جوکر خوب باشه دیگه به خواستش رسیده.

A.R

درباره تاینیون کاملا موافقم و نمیتونه برای طولانی مدت نویسنده خوبی باشه و زیادی دارن روش مانور میدن.
اما جف جانز انتخاب بدتری نسبت به تاینیونه چون الان هم تو افته و هم سری های قبلیش برای بتمن مثل زمین یک آنچنان جالب نیست. من خودم الیس ترجیح میدم.

آرمان صفا

بزرگترین مشکلی که شخصا با تانیون دارم (بعد از نداشتن ایده). قلم خشک و بی روحش هست.
من رو جذب نمی کنه. انگلیسیش شیرین و دلچسب نیست. یه جوریه که انگار به جای کاراکتر ها، یه سری ربات دارن حرف می زنن

امیررضا شکری

آقای صفا #۱ تا جایی که من فهمیدم روال کار اینطوره که اینا اول یک خبر رو منتشر میکنن ، بعدش توی فضای مجازی به واکنش طرفدار ها نگاه میکنند. اگر مثبت بود که انجام میدن ، اگر برابر بود باز هم انجام میدن و اگر منفی بود یک شایعه میدن بیرون که اینکار قرار نیست انجام بشه و بعد دوباره واکنش طرفدار ها رو می سنجند. سر نیو۵۲ هم همینکار رو کردند و چون هوادار ها از اصلا فکر نمیکردند که این گندکاری پیش بیاد نظرات موافق و مخالف برابر بود برای همین انجام شد. توی ۵G قضیه فرق… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

اسنایدر رو اگه می خواید بسنجید باید عملکرد کلیش رو بسنجید نه با یکی دو تا مینی سری بد. اینجوری نیست که هر چی اسنایدر نوشته عالیه. همون داستان endgame توی سری نیو ۵۲ به نظرم جز ایده های مسخره و داستان های متوسط رو به پایین اسکات اسنایدر بود. کلا لابه لای داستانهای خوبش داستان بد هم کم نداره. ولی باز تهش یه چیزی میده به اسم ” بتمنی که می خندد” و آدم رو غافلگیر میکنه. اما برسیم به جف جانز. من شزم رو هنوز کامل نخوندم که نظر بدم. اما ساعت قیامت نه تنها بد بود، بلکه… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

یه چیزی هم در مورد شزم بگم که جف جانز از مجموعه کمیک های قبلی شزم یه چیزی رو برداشت و با به روز کردنش یه داستان جدید خلق کرد. ولی یه جا یه اشتباه بزرگ کرد. راستش اول از این کارش تعریف کردم توی مقاله بهترین بازآفرینی ها ولی بعد ها تازه فهمیدم چه اشتباهی می کردم.تغییر دادن ریشه ی دکتر سیوانا و ارتباط دادنش با جادو. شخصیتی که کاملا علمیه . این تضاد علم و جادو بود که دشمنی این دو نفر رو جذاب می کرد. سیوانای فیلمش هم که بدترین نسخه سیوانا و جز بدترین خبیث های… مطالعه بیشتر »

A.R

تاینیون فقط مشکلش ایده نیست و دیالوگ های کمیک هاش هم همینطور که آقای صفا گفتن متوسط و گاهی بی هدف هست.داستانش هم آنچنان سطح بالا نیست و شخصیت پردازی های کاراکترها در بهترین حالت خوب و مناسب اند و از یک سطحی بالاتر نمیرن در کل نویسنده نسبتا خوبیه و از امسال تام کینگ برای بتمن خیلی بهتره و نمیاد شخصیت رو خراب کنه. در مورد الیس که واقعا داستانش خوبه و به خوبی به جنبه کارآگاهی بتمن پرداخته فقط یکم شخصیت پردازی گوردون بده که ممکنه تو طول داستان بهتر شه. در مورد جانز هم دوستان کاملا توضیح… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

# آقا عادل کاملا قبول دارم که جف جانز نویسنده ی دنیاسازیه و توی دنیا سازی بیسته. همین موضوع رو به طور کاملا واضح دارم توی سری JSA میبینم. برداشتی که من از کامنت شما میکنم اینه که بیشتر هنرش توی همین کاره. ولی به نظرم این اشتباهه. اگر نگاه کنید میبینید تا یک شماره ای داره دنیاسازی میکنه و از یک جایی به بعد دیگه این رویه رو پیش نمیگیره و از پتانسیل های دنیایی که ساخته برای داستان سرایی استفاده میکنه و داستان های خوبی هم مینویسه. به روایتی اگر داستانی که داره مینویسه پتانسیل بالایی داشته باشه… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

خب تاینیون هم که نویسنده ی بتمن باقی موند. والا من نمیدونم چرا نویسندگی این سری مهم رو به تاینیون دادن . من خودم خیلی دوست دارمش ولی دیگه به نظرم در حد نوشتن سری بتمن نیست. ضمن اینکه ایده هاشو سر دیتکتیو کامیکس خالی کرد و توی بتمن : اترنالِ نیو۵۲ هم یکی از نویسنده های اصلی بود . حالا دیگه کاری از دست کسی بر نمیاد و باید امیدوار باشیم که خوب داستان بنویسه تاینیون. توماسی هم توی دیتکتیو کامیکس داستان های خوبی نمینویسه انصافا. این چند شماره اخیرش رو نخوندم ولی تا اونجایی که خوندم اصلا جالب… مطالعه بیشتر »

امیررضا شکری

یک شایعه ای هم جدیدا پخش شده اونم اینه که میخواستن بدون ریلانچ کردن ، سری رو بدن دستِ وارن الیس ولی چون خیلی توی حاشیه هست و اتهامات زیادی بهش زده شده ، میخوان فعلا دست نگه دارند و بزارن تاینیون بنویسه و بعد از تموم شدن قضایای وارن الیس ، اگر بی گناه بود ، اون رو بکنن نویسنده ی سری بتمن. ولی اینها همش در حد یک شایعه هست. *اسپویل شماره ۹۵ سری بتمن ریبرث* خب همین الآن این شماره رو خوندم و باید بگم واقعا چیز خاصی نبود. ایده ی تکراری دزدیده شدن پول یک ابرقهرمان… مطالعه بیشتر »