بیشک تا به این لحظه اکثر مخاطبان دنیای سرگرمی از تاریخچهی پنهان فیلم لیگ عدالت (Zack Snyder’s Justice League) باخبر شدهاند. فیلمی که قرار بود در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی «زک اسنایدر» اکران شود، اما مرگ دخترِ این کارگردان سبب جداییِ او از پروسهی تولید شد و در نتیجه، جاس ویدون (کارگردان دو فیلم نخست انتقامجویان) برای تکمیل این اثر بهروی کار آمد. دیگر همهمان در جریان حجم بالای هشتگها برای بازگشت زک اسنایدر و انتشار نسخهی کاملِ او از این فیلم بودیم. اما این تنها نکتهی قابل توجه بهشمار میآید؟ مطلقاً خیر.
یکی از تغییرات مهم نسخهی سال ۲۰۱۷ این بود که «جانکی ایکسال» یا همان «توماس هولکنبورگ» از پروژه کنار گذاشته شد و بجایش، «دنی الفمنِ» محبوب و باسابقه، وظیفهی ساخت موسیقی لیگ عدالت را برعهده گرفت؛ اما این اتفاق نیز همانند کلیتِ فیلم، بهشدت بد و نامتعارف بود. موسیقی الفمن برخلاف میزان اعتبار و مهارت او، عاری از هرگونه حس بودند و گویی در لحظات آخر ساخته شدند.
با بازگشت زک اسنایدر به این فیلم و تایید نسخهی کامل آن، اسنایدر باری دیگر پای توماس هولکنبورگ را به این پروژه باز کرد و سبب شد تا او کار نیمهتمامش را به پایان برساند. این آهنگساز که سابقهی ساخت موسیقی فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice (با همراهی هنس زیمر) را در کارنامه دارد، آلبومی شایسته را برای این فیلم خلق نمود.
توماس هولکنبورگ، آلبومی که دنی الفمن برای نسخهی سال ۲۰۱۷ ساخته بود را کنار گذاشت و آهنگهای جدیدی خلق کرد. برخلاف ساختهی الفمن، موسیقیهای هولکنبورگ دارای یک هویت منسجم هستند و در عین حال، کاملاً با فیلمِ زک اسنایدر همخوانی دارند. همچنین قطعهی The Foundation که نسخهی پرجنب و جوشتر آن در قطعهی The Crew at Warpower بهکار رفته است، به نوعی تم اختصاصی گروه لیگ عدالت میباشد و به لطف آن، تا مدتها این گروه با چنین موسیقیای به یادتان میماند. تجربهی این آلبوم موسیقی به همگان و خصوصاً طرفداران لیگ عدالت پیشنهاد میشود.