بعد از گذشت مدتی از اکران قسمت دوم فیلم مرد عنکبوتی و موفقیت بی بدیل اش نزد بینندگان و منتقدان، ساخت قسمت سوم توسط کمپانی و شخص سم ریمی از سر گرفته شد.
در این میان اما سم ریمی برای این قسمت ایده های متفاوتی در ذهن داشت، مانند فضای تاریک تر نسبت به دو فیلم قبلی، و همچنین استفاده از عناصر نو و تازه؛ و در اینجا بود که با یکی از عوامل اصلی موفقیت دو فیلم قبلی، یعنی دنی الفمن اختلاف نظر پیدا کرد و در نهایت موجب ترک کردن این پروژه از سمت دنی الفمن شد.
دلیل این اختلافات ریشه در نوع نگرش این دو شخص به فیلم سوم و موسیقی آن داشت؛ دنی الفمن معتقد بود که به علت تغییر فضا و حال و هوای فیلم، موسیقی متن نیز باید تغییری اساسی کند و مقداری از فرم قسمت های قبلی خارج شود، اما در سوی دیگر سم ریمی اعتقاد داشت که موسیقی ها باید در راستای دو فیلم قبلی ساخته شوند.
در پایان پس از جدایی دنی الفمن از تیم، سم ریمی به سراغ دستیار دنی الفمن در دو فیلم قبلی، یعنی کریستوفر یانگ رفت و مسئولیت ساخت موسیقی متن این قسمت را تمام و کمال به اون واگذار کرد؛ کریستوفر یانگ که آهنگساز با سابقه ای در ژانر وحشت بود با بهره گیری از تجربه های پیشین خود و توجه به تم اصلی مرد عنکبوتی در قسمت های قبلی شروع به ساخت موسیقی های متن این فیلم کرد.
نتیجه ی کار، موسیقی هایی متفاوت و البته هماهنگ با فضای نسبتا تاریک فیلم بود که البته شاید در حد کارهای دنی الفمن برای این مجموعه ظاهر نشدند اما هنوز هم حرفی برای گفتن داشتند و میتوان گفت که کریستوفر یانگ کار خود را بصورت خوب و در خور به پایان رساند؛ همچنین میتوانیم این آلبوم موسیقی را وداعی با شکوه با این سه گانه دوست داشتنی و به یاد ماندنی در نظر بگیریم، سه گانه ای که بی شک میتوان آن را جزو بهترین سه گانه های فیلم های کمیک بوکی و چه بسا تاریخ سینما قلمداد کرد.