میانگین نمرات فیلم اسپایدرمن: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

اسپایدرمن: دور از خانه، جدیدین فیلم دنیای سینمایی مارول و اولین فیلم آن پس از انتقام جویان: پایان بازی می باشد. فیلمی که می بایست چه به عنوان دنباله‌ای بر قسمت قبلی خود، و چه به عنوان سرانجام فاز سوم دنیای سینمایی مارول، هواداران را راضی کند. این اثر حتی برای تبدیل شدن به فیلمی از کاراکتر اسپایدرمن، سختی های خاص خودش را در پیش دارد؛ مخصوصاً با اکران انیمیشن فوق العاده‌ی سفر به دنیای عنکبوتی، راضی کردن مخاطبین و منتقدان، و ساخت فیلمی خاص بر اساس این کاراکتر، به امری دشوار تبدیل شده است. اما با انتشار نقدها و نمرات این فیلم، به نظر می آید که با فیلم سرگرم کننده و هیجان انگیز دیگری از دنیای سینمایی مارول طرف هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقدهای منتشر شده از فیلم اسپایدرمن: دور از خانه نگاهی بیاندازیم.

منتقد Uproxx:

اسپایدرمن: دور از خانه یک فیلم بسیار سرگرم کننده است. و نمی توانم باور کنم که چقدر فیلمی در رابطه با میستریو می تواند عالی باشد.
۹/۱۰

منتقد Empire:

دور از خانه بالاتر از فیلم بازگشت به خانه نیست. اما با وجود انبوهی از لحظات طنز، اکشن پر انرژی و پاسخ به سوالاتی که در پایان بازی بی جواب ماندند، چندان با آن فاصله ندارد.
۸/۱۰

منتقد Rolling Stone:

هیچ تردستی مصنوعی و جلوه های ویژه‌ای در فیلم اسپایدرمن: دور از خانه نیست که به پای آنچه تام هالند انجام می دهد برسد. او کاری می کند تا دنیای سینمایی مارول تازه بنظر برسد.
۷/۱۰

منتقد The Globe and Mail:

در پنج سال آینده، بعید نیست اگر فیلم دور از خانه را بالای جدول محبوب ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول ببینیم. به محض تماشای این فیلم، حال و هوای پایان بازی از ذهن‌تان می پرد.
۶.۳/۱۰

منتقد The Guardian:

تام هالند بازیگر بسیار خوبی است، اما به یک طرف مقابل نیاز دارد. شخصی مثل [رابرت] داونی [جونیور]. زندایا در نقش ام جی، معشوقه‌ی پیتر پارکر، می توانست آن شخص باشد. باید دید که مجموعه فیلم های مارول، در عناوین بعدی خود با این رابطه‌ی عاشقانه چه خواهند کرد.
۶/۱۰

منتقد New York Post:

می توانید به وضوح مشاهده کنید که جان واتس و دیگر عوامل، دست و پا می زنند تا جادوی فیلم اول را تکرار کنند. اما زیبایی فیلم اول حاصل انبوه شوخی هایش نبود، بلکه حاصل تبدیل کردن اسپایدرمن به یک قهرمانِ بچه مدرسه‌ای بود، که بزرگترین چالش‌اش دخترها بودند. سفر به ونیز و پراگ و لندن، و نابودی المان ها، این فیلم را به لیست انبوه فیلم های احمقانه‌ی دنیای سینمایی مارول اضافه می کند.
۵/۱۰

منتقد Observer:

اگر دور از خانه یک پیروزی به حساب بیاید، که البته خیلی ها آن را یک پیروزی می دانند و باکس آفیس نیز بدون تردید این را قبول دارد، یک پیروزی برای سرمایه داری است. نه هنر. این هیجان و انتظار تماشای فیلم است که باعث می شود ما مخاطبین، توانایی تشخیص دادن این دو را نداشته باشیم.
۵/۱۰

منتقد The New Orleans Times-Picayune:

حرف مرا اشتباه برداشت نکنید. [جیک] جیلنهال بازیگر خیلی خوبی است. یک بازیگر قوی و جذاب. ولی حتی او هم نمی تواند فیلمنامه‌ی آبکی و خسته کننده‌ی این فیلم را نجات دهد.
۴/۱۰
۶.۹
از ‌۵۰ نقد!

Spider-Man: Far from Home

  • Metacritic ۶.۹
منبع Metacritic
19 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
E.N

خب پس دور از خانه فیلم خوبی از آب دراومده اما به خوبی بازگشت به خانه نیست، باز هم خوبه، زیاد دور از انتظار نبود، با اینحال این فیلم چون اولین فیلم مارول بعد از فیلم فوق العاده پایان بازی هستش و آخرین فیلم فاز سومه شخصا دوست داشتم نسبت به بازگشت به خانه، فیلم بهتری باشه، الان هم وضعیتش خوبه،با توجه به اینکه هیچکدوم از فیلم های سینمایی اسپایدرمن نتونستن میلیاردی بفروشن،خیلی دوست دارم این فیلم بتونه بالای یک میلیارد بفروشه ولی باتوجه به واکنش منتقدان، فکر نکنم همچین فروشی بکنه، البته کاپیتان مارول نمره کمتری گرفت ولی بیش از ۱ میلیارد فروش کرد، بنابراین فروش میلیاردی فیلم مردعنکبوتی: دور از خانه، غیر ممکن نیست

E.N

تازه فیلم های کمیک بوکی در سینمای امروز و همینطور خود شخصیت اسپایدرمن، بسیار محبوب هستند و با توجه به شرایط فیلم(واکنش مثبت منتقدین بهش و همزمان اولین فیلم مارول بعد از پایان بازی و آخرین فیلم فاز سوم بودنش) به احتمال زیاد اولین فیلم اسپایدی میشه که بالاخره میتونه بالای یک میلیارد بفروشه، امیدوارم

علی زراعت

احتمالا تا کیفیت بالای فیلم جوکر دیگه فیلم ابرقهرمانی نبینم. از نظرم بیشترشون یعنی نود درصدشون بی هدفن. ترجیح میدم دیگه وقتم رو بزارم سر یه کار خوب که یه چی یاد بگیرم یا حداقل داستان خوبی علیه بدی به همین سادگی نباشن. مردم آمریکا واقعا اینقدر از داستان مثلاً یکی بیاد دنیا رو نجات بده از پلیدی خوششون میاد؟

dany

اول از همه ممون بابت پوشش خبر من فیلم را چند ساعت پیش دیدم و اگه بخوام نظرمو بدون اسپویل درباره فیلم بگم باید بگم فیلم نسبتا خوبی بود اما متاسفانه این فیلم درحال ادامه دادن راه کاپتان مارول هستش یعنی تلاش بی مورد برای پیچیده کردن داستان توییست های داستانی اکثرا گیج کننده هستن و اتفاقات مثلا غیر منتظره بیشتر حالت اتفاقات بدون زمینه چینی دارند اما خب از اون طرف نقطه قوت فیلم شخصیت پردازی اسپایدرمن هم چالش های درونیش هم روابطش خیلی خوب پردازش شده ولی یه مشکل دیگه که هست این که به این موارد به اندازه کافی زمان داده نمی شه چون اکثر زمان فیلم صرف زمینه چینی اینده یونیورس به علاوه کلی اکشن بدون تعلیق و مقدار زیادی صحنه های بامزه که البته یکی نقاط قوت فیلم هست میشه
در کل به فیلم ۶از ۱۰ میدم

Captain Steve Lover

فیلم خوبی بود . از خیلی جهات بهتر هومکامینگ بود(اکشن،قهرمان اصلی،ویلین،رومنس) ولی از خیلی جهات هم پایین تر بود(تم و حال و هوا ، داستان ، فان ) در مجموع سه نکته ی قوت اصلی و سه نکته ی ضعف اصلی
اولا فیلم یه شخصیت قهرمان خیلی مستقل تر و بهتر و قوی تر و پخته تر از هومکامینگ داره که کاملا از پس کارای خودش بر میاد و نیازی به کمک دیگران نداره . سکانس اخر فیلم منو یاد اسپایدرمن توبی مگوایر انداخت .
دوما میستریو حرفی واسه گفتن نذاشت … به عنوان یه فن دو اتیشه ی این کرکتر و کسی که همیشه ارزو داشت یه اقتباس درست و حسابی ازش ببینه ، وقتی واکنشای اولیه اون همه تعریف کردن باورم نشد ، وقتی منتقدین و نقدا تعریف کردن بازم باورم نشد ، ولی یک جمله : میستریو بهترین ویلین هر ۸ فیلم اسپایدرمنه(البته برابر با گرین گابلین خارقالعاده ی ویلیام دفو) . جیک جلنهال عالی نقششو بازی میکنه و هر حسی رو میتونه انتقال بده ، زمان پرداخت بهش زیاده و یه پیچش داستانی وحشتناک روش پیاده میشه و مهم تر از همه ، قدرت ها و توانایی هاش کامل به نمایش گذاشته میشه ، من فکر میکردم فقط در حد یه اشعه ی سبز رنگ میستریو رو نشون بدن ، ولی واقعا مارول یه تصویر خوب از “ارباب توهمات” برامون به نمایش گذاشت که واقعا توهم ها و شوک هایی که توی فیلم میده تو ذهن بیننده میمونه .
ولی بهترین نکته ی فیلم اکشن پایانی فیلمه ، هیچیش اصلا تو تریلر ها نبود ! من نمیگم بهترین یا بدترین ، ولی “متفاوت ترین” اکشن پایانی ای بود که فعلا تو اینجور فیلمای ابرقهرمانی دیدم ، یکم شاید اکشن پایانی دکتر استرنج نزدیکش باشه، نه نزدیکش نبست حرفم عوض شد :/ . چیزی اسپویل نمیکنم ولی اکشن پایانی یه اکشن توهمی و تو مخی هست .
سکانس های پس از تیتراژ هم حرفی نداشتن واس گفتن خصوصا اولیش که یه کرکتر از سه گانه ی ریمی رو برمیگردونه به mcu .
……..
ولی نکات منفی فیلم ……
اول از همه تم و حس و حال و هوای فیلم کاملا نا مشخصه ، هومکامینگ یه فیلم “تماماً فان” بود . ولی این فیلم نمیدونه میخواد یه پس گفتار و ادای احترام دارک و احساسی به فیلم عظیم اونجرز : اندگیم باشه یا یه ماجراجویی فان با اسپایدرمن . توی بخش های مختلف فیلم ، تم اصلی فیلم متفاوته و شما در پایان فیلم نمیتونی بگی یه فیلم دارک دیدی یا فان .
رومنس فیلم با وجود اینکه بهتر از هومکامینگه ولی بازم خیلی میتونست بیشتر پرداخت داشته باشه و بنظرم خیلی پتانسیل بالاتری داشت که هدر رفت .
و نقطه ضعف نهایی هم بنطرم نیمه ی اول فیلم خیلی حوصله سر بر بود ، خیلی سرگرم کننده و عالی بود اکر به عنوان یه فیلم “ دبیرستانی/کمدی “ نگاهش کنم ولی به عنوان یه اثر “ابرقهرمانی” واقعا کسل کننده بود . ولی نیمه ی دوم فیلم کاملا جبران کرد .
در مجموع این فیلم نه بهترین فیلم ام سی یو هست(نمیدونم میتونه اصلا تو تاپ تن باشه یا نه)
نه بهترین فیلم اسپایدرمن هست
ولی یه برنده ی دیگه واسه مارول استودیوز هست ….

در مورد فروشش هم بنظرم اینبار مارول عنوان “پرفروش ترین اسپایدرمن تاریخ” رو از اسپایدرمن ۳ میگیره چون فار فرام هوم تو چین یکی از ده افتتاحیه ی برتر هالیوود رو داشت و از اکوامن و کاپیتان مارول و ونوم بالاتر بود افتتاحیش تو چین . و ام سی یو هم یکی از معدود فرانچایز هایی هست که در حال حاضر سینما دنباله ها همه از قسمت قبل بیشتر فروش میکنن ( بجز ایج او التران؛ حتی ایرون من ۲ هم مه (به عقیده من) بدترین فیلم ماروله از قمست اول بیشتر فروخت . پس وقتی قسمت اول هومکامینگ ۸۸۰ میلیون فروخته در هر شرایط فروش خوبی در انتظار فار فرام هوم هست . به علاوه ، فقط یه پرس کوچیک ۱۳٪ به نسبت هومکامینگ میتونه این فیلم رو میلیاردی بکنه .

m.s.a

سلام.من میخوام همکاری کنم اما شماره تلفن ندارم.چیکارکنم؟

ارشیا بشیری

سلام. از طریق بخش همکاری اقدام کنید
اگه شماره تلفن ندارید، شماره تلفن الکی وارد کنید ولی باید با نام و نام خانوادگی حقیقی به همراه ایمیل معتبر درخواست‌تون رو ثبت کنید

wolf10om

دور از خانه جدا فیلم خوبی بود حتی بهتر از باقی اسپایدرمنا البته بجز اسپایدرمن ۲ با بازی تابی مگوایر فیلم خوبی بود جدا تام هالند برعکس فیلمای قبلی مارول ک توشون بازی کرده جدا تو این فیلم خوب بود و نظرارو برگردوند سمت خودش ویلن خیلی خوبیم داشت و بازی جیک جیلینهال جدا خوب بود و کامل میکرد بازی خوب تام هالندو و ساموئل ال جکسون مث همیشه دوست داشتنی :)))

آرمان صفا

بالاخره این فیلم رو دیدم و باید اعتراف کنم که شخصیت اسپایدرمن نسبت به فیلم قبلی مستقل تر و پخته تر شده بود که نکته عالی بود
هرچند هنوز جای کار داره. بهترین قهرمان مارول بالاتر از این حرفاست که متکی باشه به آیرون من

قدرت میستریو در خلق توهم رو عالی نشون دادند و جذاب ترین صحنه ی فیلم هم به نظرم بار اولی بود که سعی میکنه پیتر رو بکشه. ولی شخصیتش به نظرم عمقی نداشت. خیلی بیشتر باید بهش میپرداختند. شخصیتی که بیمار روانی هست رو نمیشه تنها با پرداخت سریع گذشتش و توهین آیرون من به اختراعش ازش سرسری عبور کرد.
من نمیدونم ویلن فوق العاده دقیقا یعنی چی که بعضی دوستان این رو فوق العاده خطاب کردند. والچر به مراتب بهتر بود و انگیزه و شخصیت بهتری داشت. حتی مارمولک سری امیزینگ هم ویلن بهتری بود از نظر من. اکتاپوس و گرین گابلین فیلم های سمی ریمی هم که جای خود دارند.
با دیدن این فیلم واقعا خوشحال شدم که جیک جیلنهال رو برای فیلم بتمن انتخاب نکردند
این فیلم مثل فیلم قبلی هنوز مشکل رابطه عاشقانه داره به نظرم
بعدش اینکه نباید اول فیلم با قضیه بشکن تانوس و ناپدید شدن نصف جمعیت جهان که تراژدی هولناکه شوخی میکردند. یه جاهایی مارول حال آدمو بهم میزنه با شوخی های بی جا و بی مزش

یه چیزی هم که آدمو آزار میداد اینه که چرا آیرون من باید یک تکنولوژی میلیاردی خطرناک رو بده دست یه پسر بچه؟ وقتی همسرش هنوز زنده است. و کی وقت کرد همچین چیزی رو وصیت کنه برای پیتر؟

در کل فیلم سرگرم کننده ی نسبتا خوبی بود. از شزم و کاپتان مارول بهتر بود

آرش مرادی

چیزی که من خوشم اومد اینه که جدیدا مارول در فیلمهای خودش نوعی ابتکار به خرج میده که قبل از این زیاد نداشته
ابتکار بصری نه ، بلکه از نظر داستانی میتونیم شاهد تنوع بیشتری باشیم
درباره فیلم هم باید بگم که تاحدودی باهاتون موافقم … البته دور از خانه قادر به کامل کردن جنبه های ویژه داستانی نیست و تقریبا توی تمام بخش ها یه سری ایراد های ریز و درشت داره
البته از فیلم قبلی به مراتب بهتر بود
اشتباه مارول اینه که از همون اول در طی خلق کاراکتر اسپایدرمن توی فیلمهاش ، به اندازه یک شخصیت مستقل به اون بها نداده و در نتیجه پتانسیل های این کاراکتر رو از لحاظ منحنی شخصیتی محدود کرده

E.N

اتفاقا منم امروز فیلم رو دیدم و به نظر منم خوب بود
ولی هنوز هم میگم پیتر متکی به تونی نبود و دلایلش رو قبلا گفتم
با توجه به یکی از صحنه های پس از تیتراژ،فکر کنم آیرون من اون تکنولوژی رو به پیتر نداد و نیک فیوری دادش به پیتر و دلیلش رو احتمالا در فیلم های آینده میفهمیم
میستریو بیمار روانی نبود و فقط یکی از کارمندان تونی بود که چون اخراج شده بود عصبانی بود، بعدش از ایدث باخبر میشه و اختراعش و همه زندگیش زیر سوال میره و…
انگیزش به نظرم قابل قبول بود و جیک جیلنهال که خوب بازی کرد و اون دورو بودن رو به خوبی به نمایش گذاشت کلا بنده از میستریو خوشم اومد ولی موافقم که زیاد عمقی نداشت و میتونست بهتر باشه و اورجین کمیکش که یک متخصص خلاق و با ذوق و حرفه ای جلوه های ویژه که به حد کافی بها بهش داده نمیشد و برای جلب توجه تبدیل به میستریو میشه و برای محبوب شدن، اسپایدی رو بدنام میکنه و بعدش خودش با توهماتش رفت سراغ مردعنکبوتی تا شکستش بده و محبوب بشه تا به عنوان قهرمان شناخته بشه، این داستان برای میستریو به نظرم بهتر از داستان فیلمش بود، اما میستریو آخر فیلم همون حرکت کمیک بوکیش رو زد و اسپایدی رو شرور نشون داد و تازه هویت مخفی اسپایدرمن رو هم به کل دنیا گفت!! این حرکت آخرش عالی بود مخصوصا اینکه جیمز جونا جیمسون این خبر رو منتشر کرد واقعا جذاب بود، بازگشت جی کی سیمونز در نقش جیمسون به معنای واقعی کلمه دلنشین بود
صحنه های اکشن دور از خانه بهتر از بازگشت به خانه بود که طبیعیه چون پیتر پخته تر و قویتر از قبل بود و رابطه عاشقانه این فیلم از فیلم قبلی بهتر بود، ولی به نظرم زیاد نباید انتظار داشت چون پیتر هنوز نوجوونه و از رابطه عاشقانه دوتا نوجوون نمیشه انتظار زیادی داشت که نمادین یا رومانتیک جلوه کنه، همینکه پیتر با یک دختر که هواشو داره و شخصیتش تقریبا مثل خودشه، رابطه عاشقانه برقرار کرد به نظرم جالب بود
دور از خانه ادامه خوبی برای بازگشت به خانه بود اما شخصا بازگشت به خانه رو بیشتر دوست داشتم البته از دور ازخانه هم لذت بردم و امیدوارم فیلم مردعنکبوتی دور از خانه آخرین فیلم اسپایدی در MCU نباشه

آرمان صفا

عرفان جان متکی بودن یا نبودن رو بر اساس اتفاقات فیلم باید تعریف کنید
فیلم قبلی میخواست خودش رو به آیرون من ثابت کنه و اتفاقاتی که افتاد و آخر فیلم با رد کردن پیشنهاد آیرون من نشون داد که میخواد مستقل بشه.این فیلم دوباره همون مشکل رو به شکل دیگه برگردوند. کل اتقافات فیلم بر این اساس داره جلو میره که اسپایدرمن لیاقت این رو داره که آیرون من بعدی باشه یا نه؟ خود ویلن هم بر پایه آیرون من به وجود اومده حتی
مشکل اصلی اینه که ما بار احساسی حادثه ی عمو بن رو که اساس استقلال و مسئولیت پذیری شخصیت این قهرمانه رو تو این نسخه از اسپایدرمن احساس نمیکنیم. و البته خلا یه حامی بزرگتر. زن عمو می بیشتر از اینکه نقش یه حامی درست حسابی رو داشته باشه، از جذابیت های ظاهریش دارن بهره می برن.به عارتی آیرون من حامیش بوده جای زن عموش. دارم میگم نسبت به فیلم قبلی رشد داشت ولی کافی نیست. توی کمیک ها اسپایدرمن یه نوجوون بود ولی بازاستقلال شخصیتی داشت.استقلال ربطی به سن و سال نداره
” با توجه به یکی از صحنه های پس از تیتراژ،فکر کنم آیرون من اون تکنولوژی رو به پیتر نداد و نیک فیوری دادش به پیتر و دلیلش رو احتمالا در فیلم های آینده میفهمیم”
صحنه پس از تیتراژ نیک فیوری رو توی فضا نشون داد که کنار اون موجوداته. بر چه پایه ای همچین فرضیه ای رو بیان کردید؟ از کجای این صحنه برداشت کردید که نیک فیوری اون اختراع رو داده به اسپایدرمن؟اصلا خود نیک فیوری که رییس یک سازمان جاسوسی بزرگه چرا باید همچین سلاح خطرناکی رو که بیشتر به درد خودش میخوره بده به یه بچه دبیرستانی؟ از لحاظ شما منطقیه؟ چون از لحاظ من غیر منطقیه. چه آیرون من داده باشه چه نیک فیوری
“یستریو بیمار روانی نبود و فقط یکی از کارمندان تونی بود که چون اخراج شده بود عصبانی بود،”
دوست عزیز،یه نفر برا اینکه یه قهرمان جعلی بشه، میخواد شهر رو خراب کنه و آدم بکشه. همچین کسی تعادل روانی داره از لحاظ شما؟. جنون وقتی میگیم منظورمون یه چیزی مثل جوکر نیست.جنون انواع مختلف داره. این آدم از لحاظ روانی بیماره.
“چون پیتر هنوز نوجوونه و از رابطه عاشقانه دوتا نوجوون نمیشه انتظار زیادی داشت”
رابطه عاشقانه خوب ربطی به نوجوون بودن یا نبودن نداره. عشق نوجوونی اتفاقا شور و حال خودش رو داره. سری امیزینگ هم اسپایدرمن نو جوون بود ولی رابطه ش با گوئن از نقاط قوت اون سری بود. مشکل اصلیش هم به نظر من بازیگر ام جی هست که بی روح بازی میکنه. خود تام هالند بازیگر خوبیه.

عادل اسلامی

من راستش پیرو این بحث با آرمان جان موافقم.

شخصاً چندان از ورژن اسپایدرمنی که توی MCU نشون دادن خوشم نمی‌آد، دلیلش هم خیلی چیز‌هاست، از موضوعات سلیقه‌ای تا حتی ساختاری. شاید ساده‌ترین بخش هم همین بحث‌های سلیقه‌ای باشه، من طی برداشت MCU نسبت به اسپایدرمن خیلی کم حس این‌که دارم یه اسپایدرمن تماشا می کنم بهم القا می‌شد، نکته‌ی خوبش اینه که حداقل طی فیلم دوم این قضیه یکم بهبود پیدا کرد. منتها هنوز خیلی جای کار داره.

این مشکل هم درسته، همونطور که آرمان گفت بخش اعظم‌اش بخاطر تغییرات MCU توی شخصیت پیتر پارکر و پیشینه‌اشه، اما بنظرم اگه سازنده‌ها واقعاً توجهی به این نکته داشته باشن طی فیلم های آینده حلش می کنن و اون روایت پختگی اسپایدرمن طی یه دوره‌ی زمانی مشخص جالب در می‌آد.

E.N

دوستان خودتون میدونید که مارول این اسپایدرمن رو باید از زاویه متفاوتی نشون میداد تا برای تماشا چی ها تازگی داشته باشه برای همین تفاوت هایی با نسخه های قبلی داره حالا بیشتر توضیح میدم
آقا آرمان یادتونه در صحنه پس از تیتراژ تالوس به نیک فیوری گفت اون دستگاه رو به پارکر تحویل دادیم، من براین پایه میگم شاید فیوری میخواست اون ایدث برسه به پیتر چون فیوری به تالوس گفت که ایدث رو به پیتر بدن و این فرضیه اگر درست باشه پس دلیل این کار فیوری رو احتمالا در فیلم های آینده میگن
در مورد پیتر هم دوباره میگم اتفاقا شخصیت پردازی پیتر مشکلی نداره، همون پیتر پارکر با اراده و با مسئولیتی هستش که میشناسیم ولی خب چون تونی استارک ازش در جنگ داخلی کمک خواست بهش کمک کرد و تونی هم بعد از اون ماجرا مجبور شد حواسش به پیتر باشه چون در قبال پیتر احساس مسئولیت میکرد و نمیخواست دوباره درگیر ماجرای خطرناکی بشه پس مجبور بود حواسش به پیتر باشه و پیتر هم خب قطعا دوست داشت حالا که آیرون من میشناستش اون رو عضو انتقام جویان کنه پس سعی میکرد توجهش رو جلب کنه، ببینید سعی میکرد وقتی شهر رو نجات میده، توجه تونی رو هم جلب کنه سعی نمیکرد با نجات شهر توجه تونی رو جلب کنه، یعنی هدفش از قهرمان بودن و نجات شهر، جلب توجه تونی نبود، هدفش انجام مسعولیت هاش در قبال قدرتاش بود اما در حین نجات شهر سعی میکرد یک کار بزرگ هم انجام بده تا توجه تونی هم جلب بشه پس پیتر به خاطر تونی شهرو نجات نمیداد چون قبل از دیدار با تونی هم در حال نجات شهر بود، و انتخاب کرد اسپایدرمن باشه چون نمیخواست اتفاق بدی که به خاطر استفاده درست نکردن از قدرت هاش افتاد دوباره اتفاق بیفته و این مسئولیت پذیری پیتر رو نشون میده، در ضمن وقتی سعی میکرد والچر رو پیدا کنه که دیگه نشان دهنده این بود که اون رو پای خودش می ایسته و برای قهرمان بودن به کمک کسی نیاز نداره و میخواست بگه خودش یک قهرمان کامله مثلا در کشتی که رد والچر رو گرفت میخواست همونجا دست به کار بشه و حتی وقتی تونی باهاش تماس گرفت سعی کرد تماسش رو قطع کنه تا بتونه کار رو تموم کنه و یا در آخر وقتی تونی لباسش رو از پیتر گرفت پیتر نهایتا خودش و با تجهیزات خودش جلوی والچر رو گرفت دیگه تونی استارکی نبود که در کارش دخالت کنه خلاصه که پیتر پارکر اون روحیه استقلال شخصیتی رو داشت و اگر هم در اوایل فیلم تونی استارک در کارهاش دخالت میکرد و متوقفش میکرد خب همونطور که توضیح دادم به این دلیل بود که با توجه به اتفاقات قبلی در جنگ داخلی نمیخواست پیتر طوریش بشه پس طبیعی و منطقی بود با توجه به داستان رفتار تونی و پیتر اما آخر فیلم که حتی تونی هم تحت تاثیر توانایی های پیتر قرار گرفت و متوجه شد که به مراقبت نیازی نداره و حتی در جنگ بی نهایت حاضر شد پیتر رو عضو انتقام جویان کنه، خلاصه که اتفاقا اسپایدرمن جذاب ترین شخصیت فاز سوم ماروله چون همون شخصیت با اراده،با هوش، مسئولیت پذیر و بااخلاق و خجالتی و آروم در هنگام پیتر پارکر بودن و شوخ و با شور و نشاط در هنگام اسپایدرمن بودنه که به راحتی هم میشه با این نوجوان دبیرستانی همذات پنداری کرد، به خاطر این خصوصیات هستش که اسپایدرمن همیشه محبوب بوده
آقا آرمان وقتی میگید پیتر متکی به تونیه یعنی پیتر نیازمند تونیه یعنی پیتر برای قهرمان بودن به کمک تونی نیاز داره در حالی که با توجه به اتفاقات فیلم ها همونطور که توضیح دادم اصلا اینطور نیست، اینکه اسپایدرمن لیاقت داره جا پای آیرون من بذاره یا نه یک بحث دیگست، آیرون من چندین سال به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت کرد و اسپایدرمن رو عضو انتقام جویان کرد و حالا مرده و اسپایدرمن به تازگی و برای چندساله که ابرقهرمانه پس وقتی آیرون من نیست یکی باید جاش رو پر کنه و مردم انتظار دارن اسپایدرمن که اتفاقا توسط خود آیرون من به عضویت انتقام جویان دراومد حالا بیاد و جای آیرون من رو پر کنه و فیلم به این میپردازه که آیا پیتر میتونه از پس چنین مسؤلیتی بربیاد یا نه، این ربطی به متکی بودن نداره، داستان اسپایدرمن و آیرون من بهم گره خورده، مثل اسپایدرمن و چهار شگفت انگیز که داستانشون در کمیک بهم گره خورده و حالا در فیلم خطوط داستانی اسپایدرمن به آیرون من هم مرتبط میشه که البته قبول دارم بعضی وقتا این ارتباط لزومی نداره و زیادی ربط پیدا میکنه مثل اورجین میستریو، چون قبلا هم دیدیم والچر به خاطر تونی از کار بیکار شد و دیگه نیاز نبود میستریو هم همچین اورجینی داشته باشه ولی خود پیتر ربطی به تونی نداره و احتیاجی به تونی نداره برای قهرمان بودن و پیتر به تونی متکی نیست
در مورد روابط عاشقانه والا من انتظاری نداشتم شاید به همین دلیل از رابطه MJ و پیتر بدم نیومد، البته زاندایا بد بازی نمیکنه، شخصیت میشل اونجوریه، قطعا رابطشون در حد پیتر و گون نیست، اون رابطه عالی بود چون مارک وب خوراکش نشون دادن روابط بود

آرمان صفا

اینکه در هر ریبوت شرکت سازنده باید قهرمان رو از زاویه ی دیگه ای نشون بده کار درستیه ولی ربطی به این بحث نداره.
وقتی میگم متکی بودن منظورم این نیست که برای قهرمان شدن نیازی به آیرون من داره یا ذاتش خدشه دار شده. فیلم های سولوی اسپایدرمن و شخصیتش داره در سایه آیرون من پیش میره که اصلا جالب نیست. همچین اتفاقی برای باقی قهرمانای فاز سه مثل پنتر یا استرنج و حتی اون کاپتان مارول نچسب رخ نداد . بحث ما هم همینه که شخصیت اسپایدرمن نیازی نداره به آیرون من گره بخوره وقتی خودش بهترین شخصیت های مکمل رو داره.
بعدشم من خیلی اهل این تعارف های کمیک بوکی نیستم. خیلی رک بگم آیرون من از هیچ لحاظ قابل مقایسه با اسپایدرمن نیست. نیازی هم نداره خودش رو به آیرون من ثابت کنه یا بخواد آیرون من بعدی بشه یا دشمناش رو ربط بدن به اون
در مورد شخیتش هم آقای مرادی خیلی خلاصه و مفید و بهتر از من توضیح دادند که من دوباره نقل قول میکنم ازشون:
“اشتباه مارول اینه که از همون اول در طی خلق کاراکتر اسپایدرمن توی فیلمهاش ، به اندازه یک شخصیت مستقل به اون بها نداده و در نتیجه پتانسیل های این کاراکتر رو از لحاظ منحنی شخصیتی محدود کرده”
توضیحاتتون درمورد فیلم قبلی هم متاسفانه اضافست. چون حرف منم همین بود آخر اون فیلم پیتر به سمت مستقل شدن رفت با رد کردن لباس آیرون من. ولی فیلم دوم دوباره همون اثبات لیاقت اسپایدرمن بر اساس آیرون من رو میبینیم.
بحث جذاب ترین شخصیت فاز سه هم یه نظر شخصی و سلیقه ایه. شخصیت های نوجوون خیلی جذاب نیستند برای بزرگسال. من خودم استرنج رو جذاب ترین میدونم
در ضمن مردم دنیای مارول هم انتظار ندارند که اسپایدرمن جای آیرون من رو بگیره. فعلا تنها سوالشون اینه که اونجرز قراره چی بشه.
اون قسمت صحنه پس از تیتراژ رو من دقت نکردم متاسفانه ولی در هرصورت چه تونی داده باشه که معلوم نیست کی وقت کرده و چه نیک فیوری برای من منطقی نیست.ولی به قول شما شاید بعدا جواب منطقی براش بیاد. ولی اگه کار تونی بوده باشه حفره داستانی به وجود میاد

آرمان صفا

یه چیزی هم خارج از این بحث بگم که توقع تماشاگر مخصوصا کمیک خوان ها باید این باشه که فیلم های جدید یه شخصیت از زاویه متفاوتی نشون داده بشه که جذابیت و تازگی داشته باشه.
جوکر هیث لجر تموم شد رفت. دوست داریم از فینیکس یه لایه جدیدی از جوکر رو ببینیم. بتمن کریستن بیل با تمام نقص هایی که داشت خیلی محبوب و دوست داشتنی بود ولی تموم شد دورش.
در رابطه با اسپایدرمن هم همینه. توقع نداریم که کارای ریمی رو دوباره شه چون خسته کننده میشه

آرمان صفا

راستی عرفان جان اینکه شما اینقدر طولانی جواب مارو میدی نشون از احترام شما به سایته خودته
برداشت بدی نکنی
منظورم اینه که خیلی خلاصه تر میتونی جواب بدی که ذهن طرف مقابل منحرف نشه موقع بحث.
🙂

E.N

ممنون از شما آقا آرمان عزیز
باور کنید قصد منحرف کردن ذهن طرف مقابل رو ندارم فقط میخوام کامل درباره حرفام توضیح بدم ولی چشم سعی میکنم از این به بعد خلاصه تر توضیح بدم
مثلا الان که درباره شخصیت پیتر توضیح دادم میخواستم بگم که داستان فیلم ها ی پیتر با تونی گره خورده ولی خود پیتر استقلال شخصیتی داره و متکی به تونی نیست و اینکه شخصیت پیتر مشکلی نداره و درست از آب دراومده
یا اینکه درباره زاویه دید جدید کمپانی ها توضیح دادم میخواستم بگم که چرا مارول اومده پیوستگی بین تونی و پیتر ایجاد کرده، ند رو جایگزین هری کرده، هپی هوگان رو آورده در فیلم های اسپایدی و…
بله من خودم هم بیشتر دوست دارم از داستان ها و شخصیت های مکمل کمیک های اسپایدرمن استفاده بشه و اونارو به تونی ربط ندن، داستان فیلم های اسپایدی رو قبول دارم زیادی ربط پیدا کرده به آیرون من، فقط میگم شخصیت پیتر همونیه که باید باشه
اینکه پیتر بهترین شخصیت فاز سومه رو براساس دلایل میتونم ثابت کنم و با کمال احترام با حرفتون درباره شخصیت های نوجوان موافق نیستم و معتقدم ویژگی های شخصیته که جذابش میکنه و سنش زیاد مهم نیست و همونطور که خودتون میدونید پیتر مدت نسبتا زیادی در کمیک ها نوجوان بود و در همون دوران محبوبیتش شکل گرفت
اینکه پیتر جاپای تونی بذاره چیز عجیبی نیست به هر حال تجربه تونی چه درفیلم و چه در کمیک از پیتر خیلی بیشتره حالا درسته پیتر جذاب تره ولی در داستان تونی پخته تره، مثلا اینکه پیتر برای جیمسون کار میکنه که چیز بدی نیست
راستی در مورد روانی بودن میستریو حق با شما بود تازه یادم افتاد که تونی هم به خاطر اینکه بک بی ثبات بود اخراجش کرد

ارشیا بشیری

اتفاقا یک مقاله در همین مورد توسط یکی از بچه های اسکواد ترجمه شده که در چند روز آینده روی سایت قرار می‌گیره.
در رابطه با این‌که نقطه قوت اسپایدرمنِ واتس چیه و نقطه قوت اسپایدرمنِ ریمی چی بود
مقاله خیلی خوبیه، منتظرش باشید