پروژه ۲۰۱۸: برترین عناوین دی سی در سالی که گذشت

برای باری دیگر، امسال نیز همانند سنت پارسالِ کمیک اسکواد، قصد داریم با آغاز ماه فوریه، به معرفی بهترین های سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۸ بپردازیم. پس سلسله مقالات ۲۰۱۸ را آغاز می کنیم که اولین مقاله‌ی آن مربوط به برترین کمیک ها یا رمان های گرافیکی انتشارات دی سی در سال گذشته می باشد.

انتشارات دی سی در سال ۲۰۱۸ با عناوین متنوع و با کیفیت خود، عملاً کولاک کرد و سالی پر بار را برای آثار کمیک بوکی رقم زد. اگر چه خیلی از عناوین این کمپانی، در واقع مقدمه یا پیش زمینه‌ای بر عناوین امسال یعنی ۲۰۱۹ بودند اما در بسیاری از همین عناوین، آثاری پیدا می شوند که مسیر دنیای کمیک های دی سی را عوض کرده‌اند و با قدرت تمام دارند مسیر پیشرفت را بواسطه‌ی نویسندگان و طراحانشان ادامه می دهند.

متاسفانه از آنجایی که بسیاری از عناوین سال ۲۰۱۸، تکمیل شده یا به حد نصاب رسیده نبودند، بنابراین این لیست فاقد بسیاری از آن ها، از جمله رویداد قهرمانان در بحران، سری جدید Young Justice، سری فانوس سبز از گرنت موریسون، رمان گرافیکیِ بتمن: نفرین شده و… می باشد. اما هنوز هم در این مقاله، لیستی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین عناوین سال دی سی را مشاهده خواهید کرد که مطمئناً شکی در عالی بودن و البته برترین بودن آن ها وارد نیست.


۵ – Superman/Action Comics

برترین عناوین دی سی در سال 2018 - سری سوپرمن و کمیک های اکشن

سوپرمن (جلد اول: The Unity Saga: Phantom Earth) | کمیک های اکشن (جلد اول: Invisible Mafia)

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراحان: ایوان ریس (سریِ سوپرمن)، پاتریک گلیسون و رایان سوک (سریِ کمیک های اکشن)

منتقد اسکواد: آرمان صفا

«Bendis is coming»، جمله‌ای که بسیاری از طرفداران دی سی را به وجد آورد. برایان مایکل بندیس، نویسنده‌ی افسانه‌ای مارول کامیکس، سال گذشته به دی سی کوچ کرد و این امکان را پیدا کرد تا در کمپانی رقیب ایده هایش را پیاده کند. او کار خود را با قهرمانی که بیشتر از همه مجذوبش می کرد آغاز کرد؛ یعنی سوپرمن! به لطف کسانی  که در دو سال ابتدایی سری تولدی دوباره، نویسندگی کمیک های Superman و Action Comics را بر عهده داشتند (یعنی توماسی، گلیسون و جورگنزسوپرمن یکی از طلایی ترین دوران خود را سپری کرد؛ دورانی که تحسین طرفداران و منتقدین را به همراه داشت. توقع بالای هواداران که از موفقیت این دوره ناشی می شد، کار را برای بندیس بسیار سخت تر کرد، اما او تا به اینجا نشان داده است که به خوبی می تواند از عهده‌ی این مسئولیت سنگین بر آید.

با وجود این که هر دو عنوان ذکر شده، داستان های یک ابرقهرمان را بیان می کنند، اما بندیس با تمایز وجه سوپرمن از کلارک کنت، موفق به ایجاد تفاوت بسیار آشکاری بین این دو عنوان شده است. برخلاف داستان های سریِ سوپرمن که تنها به زندگی ابرقهرمانی کلارک کنت می پردازند، سریِ کمیک های اکشن بر زندگی شغلی و شخصی کلارک کنت در شهر متروپلیس تمرکز دارد. بندیس با این کار به نگرانی هواداران پایان داد و نشان داد که ادامه دهنده‌ی میراثِ نویسندگان قبلی است.

اما کماکان مهم ترین دستاورد بندیس، در خلق شخصیت های جدید برای دنیای سوپرمن نهفته است. برای مثال، دو ویلن جدیدی که او خلق کرده است، یعنی روگول زار و ابر قرمز، برخلاف بسیاری از شخصیت های خلق شده در سال­ های اخیر، نه کلیشه‌ای هستند و نه تک بعدی؛ بلکه شخصیت های مکملی هستند که پا به پای قهرمان اصلی داستان پیش می روند و اهمیت خود را در داستان ثابت می کنند. خلق آن ها، راه را برای گسترش دنیای سوپرمن و خلق داستان های موفق برای او هموار تر می کند. ضمن این که بندیس در این دو سری توانست با ظرافت و هنرمندی تمام از اکثر شخصیت های همراه کمیک های سوپرمن از جمله لوییز لین، پری وایت، جیمی اولسن و اعضای لیگ عدالت به درستی استفاده کند.

با این حال، تنها دلیلی که این رتبه را به این دو سری اختصاص داده‌ایم این است که تا پایان سال ۲۰۱۸، تنها شش کمیک از هر دو عنوان منتشر شده و هیچ کدام از دو آرک داستانی که برای این دو سری ذکر شده‌اند، به طور کامل به پایان نرسیده‌اند. هنوز سوال های بسیاری وجود دارند که به آن ها جوابی داده نشده است، از جمله: سرانجام خانواده‌ی کنت چه می شود؟ دلیل اساسی نفرت روگول زار از اهالی کریپتون چیست؟ و گروه Invisible Mafia (مافیای مخفی) با خرید روزنامه‌ی دیلی پلنت چه هدفی را دنبال می کنند؟

 به هر حال با روندی که این دو سری در حال طی کردن هستند، بعید نیست که سال دیگر رتبه‌ی بهتری را به خود اختصاص دهند.


 ۴ – Swamp-Thing: Winter Special

برترین عناوین دی سی در سال 2018 - سوامپ ثینگ: ویژه نامه زمستان

سوامپ ثینگ – ویژه‌نامه‌ فصل زمستان (تک جلدی: گفتگوی قدیسان)

نویسنده: تام کینگ

طراح: جیسون فابوک

منتقد اسکواد: ارشیا بشیری

تام کینگ، نویسنده‌ای‌ست که بارها ثابت کرده است در داستان سرایی و روایت های باطن گرایانه، حرف های زیادی برای گفتن دارد. این نویسنده، به مناسبت بزرگداشتِ مرگ لن وین که خالق سوامپ ثینگ و تعداد بسیاری از شخصیت های معروف دیگر از جمله ولورین می باشد، فرصت را غنیمت دانست و در کنار جیسون فابوک، داستانی را خلق کرد که با روایت تاثیرگذارش توانست منطق هیولا بودن را طور دیگری شرح دهد.

داستان با گفتگوی قدیسان شروع می شود. دو قدیس، منسوب به ماهیت هایی که از بدو تولد متضاد یکدیگر بوده‌اند اما این بار همسفرِ هم هستند. قدیسی منسوب به سبزیِ طبیعت، قدیسی دیگر منسوب به سفیدیِ برف، که اولی خود را هیولا می پندارد اما دومی می خواهد که هم خود و هم همراه خود را از منطق هیولا بودن تبرئه کند.

ترکیب تام کینگ با جیسون فابوک، یعنی این دیالوگ های آمیخته با آگراماتیسم (اختلال دستورپریشی) و آلزایمر با آن طراحی های نافذ و چهره های گیرا، داستانِ دو هیولایی را بیان می کند که یکی با یقین و یکی با انکار، این منطق را باور یا رد می کنند اما در حین این گفتگو درصدد اند تا ماورای این منطق، انسانیتی که ممکن است وجود داشته باشد را پیدا کنند. درصدد اند بفهمند آیا هیولایی می تواند یک پدر باشد و پدری کند؟ یا هیولایی می تواند یک پسر باشد و پسری کند؟ و آیا اثبات این موضوع می تواند باطن را بر منطق دلالت می دهد؟ اما شاید هم نه، زیرا این فقط برای یک هیولا صدق کند، برای انسان ها، هیولا بودن در ظاهر بیان می شود.

تام کینگ و جیسون فابوک با این داستان اثبات می کنند که منطقِ هیولا در ظاهر و عمل وجود خارجی ندارد، زیرا هیولایی مانند سوامپ ثینگ هم می تواند برای انسانیتش تلاش کند و بجنگد، اما این را هم ثابت می کنند که در نهایت، تنها چیزی که انسانیت را شکست می دهد، خود انسانیت است. بعد از خواندن این داستان، دیگر نیازی نیست برای بهانه یا انکاری چیزی به دنبال هیولای پایین تخت یا داخل کمدتان بگردید، صرفا لازم است برای مدتی به آیینه خیره شوید.


۳ – Doomsday Clock

برترین عناوین دی سی در سال 2018 - کمیک ساعت قیامت

ساعت قیامت (سری محدود: شماره ۳-۸)

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

منتقد اسکواد: آرمان صفا

دوسال پیش در عنوان تک قسمتی جهان دی سی: تولدی دوباره مشخص شد که دکتر منهتن مسئول خلق دنیای New 52 و تغییر تاریخچه‌ی دی سی است. در رویداد ساعت قیامت نیز مشخص شد که او پس از حوادث داستان نگهبانان به دنیای دی سی آمده است و به دلایلی سعی در تغییر این دنیا دارد؛ اما زمانی که به اتفاقات آینده می نگرد، سوپرمن را می بیند که با خشم و عصبانیت به سمت او حمله‌ور می شود و بعد از آن دیگر هیچ چیزی برای او قابل رویت نیست. ترس و کنجکاوی او از این مسئله این سوال را مطرح می کند که آیا سوپرمن او را از بین می برد و یا این خود اوست که کل جهان دی سی را به نابودی می کشاند؟ از طرفی دیگر در این داستان، آمریکا متهم به خلق  ارتشی از فراانسان ها شده است؛ فرضیه‌ای که به تئوری سوپرمن شهرت دارد و کل دنیای دی سی را در آستانه‌ی جنگ قرار داده است. اینکه هدف منتهن از تغییر تاریخ دی سی چه بوده یا اینکه سرانجام دنیای دی سی چه می شود؛ پرسش های مهمی هستند که برای رسیدن به پاسخ شان باید تا تابستان سال آینده و انتشار چهار شماره‌ی پایانی این رویداد صبر کنیم.

با این حال ساعت قیامت تا به اینجا کمتر از انتظار طرفداران ظاهر شده است. گردهمایی شخصیت های فوق العاده‌ی دنیای واچمن و دی سی یونیورس و البته استفاده از دیالوگ های سنگین، تضمینی بر خلق یک رویداد یا داستان شاهکار نیست. رویدادی که قرار بود احیا کننده و روایت گر تاریخ دی سی باشد، از کمبود اشارات و نپرداختن به گذشته‌ی از دست رفته‌اش، رنج می برد. از دیگر ایراد هایی که می توان به این رویداد دوازده قسمتی گرفت، پیشروی بسیار کند داستان اصلی و خلق شخصیت های جدیدی (مانند مایم و ماریونت) می باشد که هیچ شباهتی با دنیای واقع گرایانه‌ی واچمن ندارند.

با این حال اشتباه برداشت نکنید. ساعت قیامت داستان بسیار خوبی را روایت می کند و بی شک مهم ترین رویداد در حال انتشار دی سی و یکی از با کیفیت ترین کمیک های در حال انتشار هست. اما ایرادات ذکر شده، مقام او را از یک شاهکار به یک داستان خوب و عامه پسند تقلیل داده‌اند. تنها بخشِ این کمیک که می توان آن را لایق واژه‌ی شاهکار دانست، طراحی استثنایی گری فرانک است که به خوبی توانسته حال و هوای دنیای تاریک واچمن و فضای سنگینِ کمیک ساعت قیامت را به خواننده منتقل کند.

هنوز چهار شماره از این رویداد حیاتیِ دنیای دی سی باقی مانده و بهتر است قضاوت کلی در مورد آن را به سال آینده موکول کنیم.


۲ – Justice League

برترین عناوین دی سی در سال 2018 - سری جدید لیگ عدالت

لیگ عدالت (جلد اول: The Totality) + لیگ عدالت (شماره ۹)

نویسنده: اسکات اسنایدر

طراح: جیم چانگ و جورج خیمنز

منتقد اسکواد: آرمان صفا

لیگ عدالت از جمله کمیک های دوره‌ی New 52 بود که به لطف نویسندگی جف جانز، نیاز خاصی به احیا شدن یا به عبارتی تولدی دوباره (Rebirth) نداشت. انتظار می رفت پس از تولدی دوباره، که نوید بازگشت دی سی به سال های درخشانش را می داد، داستان های این گروه دوست داشتنی نیز به روند رو به رشد خود ادامه دهند؛ اما هر دو نویسنده‌ای که پس از رخ دادن ریبرث، نوشتنِ داستان های این تیم را به عهده گرفتند (برایان هیچ و کریستوفر پریست) نتوانستند داستان در خوری را برای این گروه بنویسند و کمیک های لیگ عدالت را وارد یک بحران تازه کردند؛ طوری که داستان های این گروه، یکی از ضعیف ترین دوره های خود را سپری کرد.

اسکات اسنایدر که پس از نوشتن داستان های فوق العاده‌اش برای بتمن (در New 52)، تبدیل به یکی از مهم ترین و پرفروش ترین نویسنده های حاضر در دی سی کامیکس شده بود، سال پیش با رویداد متال، تسلط خود را در نوشتن داستان های تیمی نیز ثابت کرد. اسنایدر پس از رویداد متال، سکان هدایت لیگ عدالت را به عهده گرفت و بالاخره پس از دو سال، سری کمیکِ مهم ترین گروه دی سی به روز های خوبش بازگشت.

در پایان رویداد متال دیدیم که اعضای لیگ برای خارج کردن زمین از مالتی ورس تاریک، از فلز دهم استفاده کردند و با این کار در دیوار منبع (Source Wall) که یک دیوار مرموز در مرز مالتی ورس است، شکاف ایجاد شد؛ شکافی که راه دنیای دی سی را به جهانی از نیروهای ناشناخته که پشت این دیوار قرار دارند، باز کرد و مالتی ورس را در خطر نابودی قرار داد.

در نخستین آرک این سری Justice League، یک منبع نیروی ناشناخته که اعضای لیگ آن را توتالیتی (کلیّت) می نامند، از رخنه‌ی ایجاد شده در دیوار منبع وارد دنیای دی سی می شود و به زمین برخورد می کند؛ نیروی ناشناخته‌ای که هر کس با آن را لمس می کرد، تبدیل به موجود دیگری می شد. قهرمانانِ لیگ عدالت سعی دارند با کنترل و دسترسی مستقیم به این نیروی ناشناخته، راهی را پیدا کنند که بتوان به کمک آن، مالتی ورس را از خطر نابودی نجات داد. از طرف دیگر، لکس لوثر با جمع کردن دشمنان اصلی قهرمانان لیگ و تشکیل گروه Legion of Doom (لژیون نابودی) قصد دارد تا زودتر از لیگ عدالت به این منبع دست پیدا کند و از آن برای اهداف خود استفاده کند.

با وجود تعددِ شخصیت های داستان در این آرک زیبا، اسنایدر به خوبی توانست از این ترکیب استفاده کند؛ به طوری که خواننده به هیچ وجه، قادر به پیدا کردن شخصیتی نخواهد بود که حضورش در این آرک اضافه باشد. هم چنین ایده های جدیدی که او در این آرک، وارد دنیای دی سی کرد، راه را برای خلق داستان های جدید باز کرد. ایده هایی که نه تنها برای کمیک های لیگ عدالت، بلکه برای کمیک های سولو (تکی) برخی شخصیت ها نیز سودمند هستند.

لازم به ذکر است با این که ۲ طراح مختلف وظیفه‌ی خلق این آرک را به عهده داشتند، اما اصلاً احساس ناهماهنگی را به مخاطب القا نمی کنند. سری جدید لیگ عدالت یکی از زیباترین کمیک های در حال انتشار دی سی است و دور از انتظار نیست که با همین روند به موفقیت خود ادامه دهد.


۱ – Mister Miracle

برترین عناوین دی سی در سال 2018 - کمیک مستر میراکل

مستر میراکل (سری محدود: شماره ۶-۱۲)

نویسنده: تام کینگ

طراح: میچ جرادز

منتقد اسکواد: شایان محمودی

فرار، کاری که روزانه بدون این که حتی متوجه‌اش بشویم انجام می دهیم! با این وجود، نکته‌ی جالب اینجاست که در زندگی انسان ها، فرار صرفاً به معنی لغوی‌اش به کار نمی رود. در جامعه‌ی پر استرس امروز، فرار روانی از مشکلات، بیشتر از فرار جسمی از خطری خارجی مطرح است؛ به عبارتی دیگر می توان گفت، بزرگ ترین خطری که جامعه‌ی امروزی به طور مداوم در حال فرار از آن است، موجودیت خود جامعه است!

مینی سری ۱۲ قسمتی مستر میراکل به قلم نویسنده‌ی نام آشنای این روز های صنعت کمیک یعنی تام کینگ، داستانی است که به گفته‌ی خود نویسنده، از تجربیات زندگی واقعی‌اش به عنوان یک مامور CIA نشأت می گیرد؛ داستانی در مورد تلاش های استاد فرار، یعنی اسکات فری، برای رهایی از مشکلاتی که روزانه با آن ها دست و پنجه نرم می کند.

هم چنین در این داستان همانند سری Sheriff of Babylon، طراح دوست داشتنی و صاحب سبک یعنی میچ جرادز، تام کینگ را همراهی می کند؛ طراحی که برنده‌ی چندین جایزه‌ی آیزنر بوده و از سبک خاص خود برای عمق بخشی بیشتر به این داستان استفاده کرده است. او با فضاسازی های متنوع خود، اعم از به کاری گیری صحنه های شادی با رنگ های روشن، و صحنه های غمگین با رنگ های تیره، به خوبی تاثیر خود را بر ذهن مخاطبان می گذارد. هر چند نمی توان منکر این شد که ۹ پانلی بودن تمام صفحات این ۱۲ شماره، به جز ۶ صفحه در کل سری، ایرادی بود که در شماره های انتهایی بیشتر به چشم می آمد.

داستان سری مستر میراکل، سراسر علامت سوال است و نشان دادن راه های فراری که در نهایت به جایی ختم نمی شوند، نشان دهنده‌ی زندگی اسکات فری است که حتی نمی داند می خواهد اسکات فری باشد یا فقط می خواهد زندگی‌اش را بگذراند؟

در نهایت، آن سوالی که او را به سمت شکل دادن این داستان پیش می بَرد، در ذهن او ایجاد می شود؛ این که آیا او می خواهد از «زندگی‌» فرار کند (خودکشی) یا از «مرگ» (تلاش برای زنده ماندن)؟ دو مسیری که مخاطبان این کمیک در طول داستان، با توجه به عقاید خود، یکی را به عنوان راه حل اسکات مناسب می دانند و این هنرِ تام کینگ است که عقاید و ایده هایش را به هیچ عنوان به مخاطبانش تحمیل نمی کند و با ظرافت قلم خود و طراحی های میچ جرادز، تمام زیر و بم زندگی اسکات فری را با تمام جزئیات، به خوانندگان کمیک نشان می دهد؛ از گیر افتادن در ترافیک های روزانه گرفته تا دعوا های خانوادگی و استرسی که توسط جامعه به او تحمیل می شود.

و تام کینگ این مطلب را با ذهنیتی باز بیان می کند تا در نهایت این مخاطب باشد که با تفکر و عقیده‌اش تصمیم بگیرد کدام مسیر، راه رستگاری واقعی اسکات فری است، فردی که تمام زندگی‌اش را بر پایه‌ی فرار هایش بنا کرده است.

برای ثبت دیدگاه وارد شوید
  اشتراک  
جدید ها قدیمی ها
پیگیری
عادل اسلامی

خب خسته نباشید می‌‌گم به ارشیا و آرمان و همینطور شایان عزیز که زحمت بخش‌های مختلف این مقاله رو کشیدن.

واقعا دی‌سی توی سال ۲۰۱۸ به معنای واقعی کلمه تونست خوب ظاهر بشه، جدای این عناوین همونطور که توی مقدمه هم گفته شد یک‌سری عناوین ناتموم دیگه و یا مقدمه‌ای بودن که ادامه‌شون افتاد داخل سال ۲۰۱۹ و نشد داخل لیست بیان، وگرنه قطعاً از عناوین حاظر در لیست هم چیزی کم نداشتن.

امیدوارم دی‌سی در سال ۲۰۱۹ هم همین مسیر خوب و با برنامه رو ادامه بده… (اگه تاخیرهای پیاپی جف جانز بزاره البته D: )

آرمان صفا

ممنون دوست عزیز ارشیا رتبه بندیش خیلی خوب بود چون سوپرمن دوتا آرک نیمه تموم خوب بود و رتبه بهتری نمیشد بهش داد میستر میرکل رو با اینکه هنوز نخوندم ولی انقد تحسین شده بود این چند وقت رتبه کمتری بهش می دادیم یه خورده بی انصافی بود وگرنه قطعا رتبه یک میرسید به جاستیس لیگ. چون با این حجم فشرده از انتشار (دو بار در ماه) کیفیت داستاناش واقعا بالاس که کار واقعا سختیه ساعت قیامت هم شانس آورد رقیب چندانی نداشت وگرنه ۴ و ۵ می گرفت هرچند که کیفیتش خوب بود ولی این کجا و انتظارات هوادارا… مطالعه بیشتر »

عادل اسلامی

آره آرمان واقعا سال بعد تاپ تن می‌شه قشنگ. و صد البته که می‌دونم بزودی بحث مقایسه ساعت قیامت با قهرمانان در بحران شروع می‌شه ترجیح می‌دم خودم استارتش رو بزنم D: ولی خب جدا از شوخی جداً HIC بهتر داره عمل می‌کنه، یعنی با مقایسه‌ی روند و شرایط دوتا کمیک با هم قشنگ می‌شه فهمید تفاوت ها و برتری هارو، این موضوع که جف جانز چه چیز هایی برای داستان‌سرایی توی دستش داره و تام کینگ در عوض داره با چه چیزهایی داستان خودش رو ادامه می‌ده. و خب قطعاً وقتی منبع بزرگی مثل واچمن دستت باشه انتظارات ازت… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

و بحث بخران اومد باید بگم که بحران هرشماره یه حرفی برا کفتن داره

 
مثه شماره پنح که یه جور کنایه زد به این باور غلط یه عده که افراد مراجعه کننده به مشاور یا روانشناس رو ناسالم میدونند
اون معمای جسد والی و اون مرد مرموزی که گل رودخانه رودخانه رو برداشت بماند
بغضیا میگن خود والی بودع با توجه به دستکش قرمزش و احتمالا نقش والی تو این داستان بیشتر از یه جسده

آرمان صفا

کمیک تک قسمتی ریبرث یه جور نامه ی معذرت خواهی خیلی احساسی به هوادارا بود یعنی ما اشتباه کردیم والی رو حذف کردیم تغییر تاریخ سوپرمن و فلش اشتباه محض بود جی اس ای رو نباید حذف می کردیم برخلاف چیزی که بعضی ها سال ها می گفتن که دیسی چون ایراد داشت زد شخصیتاشو ریبوت کرد دیسی تو ۲۰۱۱ داشت اوج می گرفت و ریبوت حماقت محض بود قرار بود ساعت قیامت همین چیزارو بسط بده بگه چرا دیسی رو دوست داریم و قهرمانش چه اهمیتی دارن واقعا اشارات به تاریخ از دست رفتش کم بود خیلی بیشتر باید… مطالعه بیشتر »

Alireza
Alireza

با عرض خسته نباشید‌ به نویسنده‌ها مقاله شروع میکنیم 🙂  .۵ برای سوپرمن همان شش شماره‌ای که سایت ترجمه ادیت کرده بود خواندم که واقعا داستان خوبی داشت کار برایان مایکس بندیس هوشمندانه بود که آخر شماره روگول زار رو به منطقه فانتوم ببره چون بعدا میتوانه ازش یه استفاده کنه فقط امیدوارم از ویلن‌های اصلی  هم داخل داستاناش استفاده کنه .۴سوامپ ثینگ رو همین امروز با ترجمه و ادیت فوقالعاده سایت خواندم میتوانم بگم تنها کمیکیه که از تام کینگ واقعا خوشم آمد و میشه بهش شبه شاهکار گفت!!!۳راستش قبلا برای این کمیک زیاد دفاع کردیم که شکست هم… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

جنابعالی متاسفانه قرار نیست تغییری کنی با این وضع موجود و اینجا چون اسم منم به عنوان یکی از ننویسنده هاست اشتباهاتتو می گم شماره ی ۵ در رابط با سری جدید سوپرمن و اکشن کامیکس هست  و نظری که شما داری می دی ربطی به این پست نداره و باید زیر پست man of steel  بدی. که تازه اون سری هم چیز خاصی نداشت به جز یه مقدمه. یعنی هیچ حرفی نداشت اون سری که حتی بشه در رابطه با اون سری نظرمهمی داد که خوبه یابد. طراحی های به کار رفته در همون شش شماره  انقد متفاوت بود… مطالعه بیشتر »

Alireza
Alireza

آقای آرمان ممنونم از اینکه جواب دادید  خب سری مرد پولادین رو شما از همینجا روی طراحی‌ها فقط مقایسه کردی بگذریم از اینکه طراحی‌ها شماره ۶عالی بودن و با داستان هماهنگ)ولی من به نوشته‌ها لحن نوع داستان و دشمن جدیدشون رو گفتم که برای یک شروع خوب بود ولی خب نمیدانستم این یه مقدمه هست  .۲ واقعا این مورد ساعت رستاخیز  صدرصد قانع شدم اینکه هنوز واچمن رو نخواندم فقط بخاطر اینکه من تا ۱۱شماره دارم ولی شماره ۱۲ندارم  برای شماره ۱۲سایت‌های خارجی دانلود کمیک فیلترن اگه شما چند تا فیلترشکن خوب سراغ دارید لطفا بگید شماره آخر حکم نتیجه… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

در مورد واچمن رو باید بگم که اون یازده شماره ای که تو اینتزنت پخش شده بود مشکل ترجمه بعضی جاها داشت و ادیت هم خیلی تعریفی نبود.

البته درود بر هر کسی که اینکارو کرده. چون واقعا ژحمت کشیده ولی در حد و اندازه ی واچمن نبود.

امیدوارم یه روزی یکی پیدا بشه هر دوازده شمارشو اونجور که لایقه این کمیکه ترجمه و ادیت کنه چون از واجباته

آرش مرادی

اول از همه چیز برخودم لازم میدونم که تشکر و قدردانی بکنم از نویسنده های این مقاله خوب آقایون ارشیا و شایان و آرمان عزیز   راستش من یه مسئله ای رو اینجا دیدم آقای صفا ، بنظرم بهتره وقتی کسی که قبلا اشتباهی رو انجام داده و حتی توسط کاربرا و مدیرا جواب رو هم گرفته و بعدش میاد زیر این پست کامنتی میده که فاقد بی احترامیه ، باهاش برخورد نشه دیگه گذشته ها دیگه گذشته “جنابعالی قرار نیست تغییر کنی ” معنی نداره از نظر من … ایشون اومده یک نظری رو که مال خودشونه داده (… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

سلام آقای مرادی عزیز
به روی چشم حتما به نکاتی که گفتید توجه می کنم
قبول دارم گاهی زیاده روی کردم تو برخی مسائل
بگذارید به حساب بی تجربگی
چون اولین باره که در شبکه ای عضو شدم
اهل این برنامه ها نبودم
نه در سایتی عضو بودم و نه کانال و شبکه ای
 
قول میدم تصحیح بشه نوع پیام دادن

آرش مرادی

ممنون که درک میکنید

این ظرفیت بالای شما رو نشون میده

و اگه گاها من چیزی میگم مطمین باشید فقط در جهت ترقی شما و نظراتتونه

آرمان صفا

یه چیز مهمی هم بگم در مورد فرهنگ غلطی که فلان جا  راه انداخته بود که فلان شخصیت های دی سی بیگانن و نمیشه باهاشون ارتباط قرار کرد و مارولیا همه بچه محله های خودمونن. نمونه ی بزرگش هم سوپرمنه که با اینکه یک بیگانه ی فضاییه ولی نماد بیگانه ی فضایی نیست. چون تو دنیای واقعی که ما همچین چیزی نداریم که کسی بخواد نمادش باشه. سوپرمن نماد یک مهاجره که وارد یک کشور جدید شده (به اسم آمریکا) و می خواد نشون بده که یک غیر آمریکایی می تونه انسان تر از تمام کسایی باشه که تو آمریکا… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

خواهش می کنم آقای مرادی
شما بزرگ مایید و هر نقدی داشتید با خیال راحت بیان کنید.

اگر باعث رنجش کاربری شدم عذر می خوام ازش

E.N
E.N

خیلی ممنون بابت مقاله خوبتون خسته نباشید میگم خدمت آقای ارشیا بشیری، آقای آرمان صفا و آقای شایان محمودی راست میگن که هرکسی در یک زمینه ای استعداد داره، تام کینگ شاید برای نوشتن کمیک های بتمن جزو بهترین نویسنده ها نباشه اما برای نوشتن کمیک های مستر میراکل واقعا جزو بهترین هاست، برای بتمن بیشتر جنجال راه میندازه در داستان ها، تعجب میکنم وقتی تام کینگ اینقدر عالی میتونه برای مستر میراکل داستان بنویسه چرا همین تلاش و خلاقیتش رو برای نوشتن داستان های بتمن به خرج نمیده؟! البته شاید تام کینگ شخصیت اسکات فری رو بهتر تونسته درک… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

والا من از مهر به بعد دیگه مقاله ای ننوشتم به خاطر کنکور و پایان نامه و تا نیمه ی اسفند مشغولم و بعدش دوباره شروع می کنم به ترجمه و نوشتن مقاله. این سه تا نقد هم دیگه اتفاقی شد نوشتنش. پروژه ی فلش هم آخرین مقاله ای بود که من نوشتن و تو همون مهرماه کاملش کردم و شامل این موارد هست: ۲۰ داستانی مهمی که روی شخصیت پردازی کاراکتر فلش نقش داشتند. معرفی ۲۰دشمن فلش و معرفی اعضای خانواده ی فلش و جوری هم نوشتم که کاربر خلاصه ای ازتاریخ فلش رو بلد باشه و بعدا بتونه… مطالعه بیشتر »

E.N
E.N

ممنون که جواب دادید آقا آرمان و باز هم ممنون میشم اگر به این چندتا سوال دیگه ای هم که الان برام پیش اومد، جواب بدید در معرفی ۲۰ دشمن فلش، شما اونایی که بیشتر در طول تاریخ مطرح بودن رو برای معرفی انتخاب کردید  یا اینکه این دشمنان مطرح چند سال اخیر رو هم در مقاله قرار دادید؟ مثلا گاد اسپید(درسته که آگوست هارت در واقع از دوستان نزدیک بری بود و حتی سعی داشت خلافکاران رو مجازات کنه و همینطور سعی کرد به فلش معکوس هم حمله کنه اما با توجه به اینکه اسپیدستر هارو میکشت و با… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

تو معرفی دشمنا همه رو آوردم و کلی هم توضیح دادم برا همشون. نیو ۵۲ با اینکه داستانای خوب داشت ولی ضربه زد به اوریجین فلش و برخی دشمناش برا همین از این دوره چیزی نیاوردم ولی دشمنایی که تو این دوره معرفی شدن رو باز آوردمن. کلا من از این دوره خوشم نمیاد. این کمیک های برتر نیست. کمیک هایی بوده که روی شخصیت پردازی کاراکترا تاثیر زیادی داشته. حالا می تونه کمیکی باشه که توش کاراکتر خلق شده و یا کمیکی که کاراکتر توش رشد کرده و یا تغییر اوریجین داده. و سیر تاریخی هم داره. لیست تاپ… مطالعه بیشتر »

E.N
E.N

خب خدارو شکر که همچین  مقاله ای قراره در سایت قرار بگیره، روند خوبی رو هم برای نوشتن مقاله انتخاب کردید

نه آقا آرمان، کلک کجا بود، ما شما رو قبول داریم

فقط میخواستم از قرار گرفتن مقاله در سایت خیالم راحت بشه که شد

تاخیر هم ایرادی نداره چون دلیل تاخیر منطقیه