کمیک ساعت قیامت – شماره دهم

پس از انتشار کمیک جهان دی سی تولد دوباره‌ (DC Universe Rebirth) که در آن جهان دی سی به تولدی دوباره دست پیدا کرد و تقریباً به حالت قبل از رخداد فلش پوینت برگشت؛ اعلام شد که در پس پردۀ جریان مربوط به تغییر تاریخچه‌ی جهان دی سی در داستان‌های سری The New 52، یک شخص مرموز قرار دارد و او کسی نیست جز دکتر منهتن (Dr. Manhattan) که یکی از شخصیت های کمیک بوک معروف و تحسین شده‌ی نگهبانان (Watchmen) می‌باشد. پس از وقایع داستان نگهبانان که در دهه‌ی هشتاد میلادی و در دنیایی جدا از جهان اصلی دی سی جریان داشت، ظاهراً دکتر منهتن دست به اقدامات عجیبی زده است.

در اثر جدید جف جانز و گری فرانک به نام ساعت قیامت (Doomsday Clock)، قرار است که یک سری رازها در دنیای دی سی فاش گردد، و از همه مهم تر گروه نگهبانان احیاء و به دنیای اصلی حال حاضر دی سی ملحق شود که این یک اقدام جسورانه از سوی دی سی و جف جانز به حساب می آید.

در این داستان، از قرار معلوم شاهد تقابل سوپرمن با دکتر منهتن (نبرد بین قدرتمندترین افراد در عالم کمیک!) خواهیم بود. هم چنین همکاری لکس لوثر و آزیمندیاس (شخصیت ضد قهرمان داستان نگهبانان) که هر دو باهوش ترین انسان‌های دنیای خودشان هستند و البته رویارویی بتمن با رورشاک (پارتیزانِ خشن داستان نگهبانان) که در اصل تداعی گر تقابل برترین پارتیزان ها و کارآگاهان دنیای دی سی می باشد.

همه اینها به خودی خود می توانند جذاب ترین لحظات را برای هواداران دی سی به ارمغان آورند. پس شما را به این ماجراجوئی جدید در جهان دی سی دعوت می کنیم…

چند ساعت مانده به قیامت!

چند ساعت مانده به قیامت

قسمت اول

کمیک ساعت قیامت - قسمت اول

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت اول

انگلیسی: Doomsday Clock 01

سال انتشار: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ – ۱ آذر ۱۳۹۶

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: آریان نعمتی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۱/۵

قسمت دوم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت دوم

انگلیسی: Doomsday Clock 02

سال انتشار: ۲۷ دسامبر ۲۰۱۷ – ۶ دی ۱۳۹۶

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: علی مجیدیان

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۱/۵

کمیک ساعت قیامت - قسمت دوم

قسمت سوم

کمیک ساعت قیامت - قسمت سوم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت سوم

انگلیسی: Doomsday Clock 03

سال انتشار: ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ – ۴ بهمن ۱۳۹۶

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: علی مجیدیان و وحید اویسی؛ با تشکر از عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۵/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۹/۵

قسمت چهارم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت چهارم

انگلیسی: Doomsday Clock 04

سال انتشار: ۲۸ مارس ۲۰۱۸ – ۸ فروردین ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: وحید اویسی و عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۵/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۹/۵

کمیک ساعت قیامت - قسمت چهارم

قسمت پنجم

کمیک ساعت قیامت - قسمت پنجم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت پنجم

انگلیسی: Doomsday Clock 05

سال انتشار: ۳۰ می ۲۰۱۸ – ۹ خرداد ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: وحید اویسی و عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴/۵

قسمت ششم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت ششم

انگلیسی: Doomsday Clock 06

سال انتشار: ۲۵ جولای ۲۰۱۸ – ۳ مرداد ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: وحید اویسی و عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۱/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۱/۵

کمیک ساعت قیامت - قسمت ششم

قسمت هفتم

کمیک ساعت قیامت - قسمت هفتم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت هفتم

انگلیسی: Doomsday Clock 07

سال انتشار: ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ – ۴ مهر ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: وحید اویسی و عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۲/۵

قسمت هشتم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت هشتم

انگلیسی: Doomsday Clock 08

سال انتشار: ۵ دسامبر ۲۰۱۸ – ۱۴ آذر ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: بهنام احمدی

ادیتـور و گـرافیست: عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۲/۵

کمیک ساعت قیامت - قسمت هشتم

قسمت نهم

کمیک ساعت قیامت - قسمت نهم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت نهم

انگلیسی: Doomsday Clock 09

سال انتشار: ۶ مارس ۲۰۱۹ – ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: آرمان صفا

ادیتـور و گـرافیست: عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۲/۵

قسمت دهم

عنـوان: ساعت قیامت – قسمت دهم

انگلیسی: Doomsday Clock 10

سال انتشار: ۲۹ می ۲۰۱۹ – ۸ خرداد ۱۳۹۷

نویسنده: جف جانز

طراح: گری فرانک

متـرجم: آرمان صفا

ادیتـور و گـرافیست: عادل اسلامی

درجه سنی: ۱۵+ (Teen Plus)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۹.۱/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۴.۲/۵

کمیک ساعت قیامت - قسمت دهم
برای ثبت دیدگاه وارد شوید
  اشتراک  
جدید ها قدیمی ها
پیگیری
شایان محمودی

نقد و بررسی شماره اول کمیک ساعت قیامت سال های ساله که تو دنیای کمیک از هر کسی میپرسی به نظرت بهترین کمیکای تاریخ چیا هستن یکی از گزینه هایی که به احتمال خیلی زیاد میشنوی شاهکار جاودانه آلن مور یعنی کمیک واچمن ه کمیکی که خیلی از منتقدین کمیک اون رو به عنوان بهترین کمیک تاریخ صنعت کمیک می شناسن. ولی یکی از بارز ترین ویژگی هایی که کمیک های نگهبانان و شخصیتاش داشتن این بود که هرگز وارد دنیای دی سی نشدن و انصافا همیشه خدا فانتزی خیلی از طرفدارا این بود که شخصیتایی مث رورشاک و دکترمنهتن… مطالعه بیشتر »

amir batman
amir batman

با سلام خیلی ممنون که این کمیک شاهکار رو ترجمه کردید. من که واقعا لذت بردم از این کمیک! مخصوصا با ترجمه ی اقای احمدی و ادیت اقای نعمتی که واقعا عالی هستن. داستان واقعا عالیه و یک پیچیدگی خاصی داره. فقط یک سوال برام ایجاد شد اولین دیالوگ کمیک که میگه ۲۲ نوامبر ۱۹۹۲ یعنی این اتفاقات تو همون سال افتاده یا این که در زمان حال دی سی یا… لطفا جواب بدید من واقعا گیج شدم خب بریم سراغ داستان: داستان واقعا خوب شروع میشه همونطور که اقای جف جانز هم گفته بود صفحه ی اول نمایان گر… مطالعه بیشتر »

محمد شهبازی

خدا وکیلی کیف کردم! واقعا یه شاهکار لیاقت همچین کیفیتی رو داره!سر قسمت روزنامه ها دهنم باز مونده بود و همین ابتدا به آریان عزیز تبریک میگم و واقعا ازش متشکرم واقعا کولاک کردی اون قسمت!ترجمه بهنام عزیز هم متناسب با لحن و فضای این کمیک و همچنین شیوه نگارش جف جانز که کاملا برخلاف کمیک های قبلیش که ترجمه راحتی داشتن و این یکی استثنا سخت بود عالی تفهیم شد و بهنام از این امتحان موفق بیرون اومد و خیلی ازشون سپاسگزارم و امیدوارم تا آخرین شماره این همکاری عالی بین این دو عزیز ادامه داشته باشه تا این… مطالعه بیشتر »

مهدی سید رضایی

نقد شمارۀ یک کمیک «ساعت قیامت» : واقعیتش، اولش که خبر چاپ این کمیک اومد خیلی نگران بودم، که نکنه میراث “آلن مور” کبیر خراب بشه، با اینکه مُهر “جف جانز” روی کمیک بود ولی بازم نگران بودم… اما وقتی کمیک رو خوندم چیزی جز هیجان و خوشحالی حس نمیکردم، بریم سروقت نقد : اولین نکته ای که خیلی توجه من رو جلب کرد، وفاداری فوق العاده جف جانز به حال و هوای بینظیر کمیک «واچمن» بود… برای مثال میبینیم که جانز که همیشه متناش سبکه، اینبار همانند آلن مور، متن های سنگین مینویسه، برای من مهمترین چیز این بود… مطالعه بیشتر »

rock
rock

ببخشید اجازه دارم بپرسم شماره دو کی تکمیل میشه؟

ارشیا بشیری

بله عزیز
هر کاربری حق داره سوال بپرسه، ما هم موظفیم جواب بدیم

کمیک ساعت قیامت بعد از عید ادامه پیدا میکنه

و تا شماره چهارمش ادیت خواهد شد تا اواسط اردیبهشت

نگران هم نباشید
جوری برنامه اش رو می چینیم دیگه بیشتر از یک هفته دو هفته تاخیر نخوره
تا برسیم به انتشار دو ماه یه بار دیسی و شماره پنجم

amir batman
amir batman

به به واقعا عالی بود شماره ی دوم. ایشالا تو همین هفته منتظر نقد مفصل بنده برای شماره دوم کمیک ساعت قیامت باشید…

rock
rock

همه کمیک فن ها میدونن که کمیک واچمن به قلم آلن مور از بهترین های روزگاره وادامه دادن میراث این کمیک فقط کار یه نفره و اونم کسی نیست جز جف جانز. کلا حالا هوای واچمن تو ساعت قیامت کاملا رعایت شده و تم اصلی و بیس کار ثابت هست و این واقعا جای تبریک گفتن به آقای جانز داره.شخصیت های شیمی خوبی با هم دارن و دیالوگ های بینشون خیلی خوب و درست نوشته شده.مخصوصا این رورشاک جدیده که خیلی خفنه!!!زودترمنتظرتقابلش با بتمن هستم که باید خیلی جالب باشه.این شماره های اول که هنوز وارد داستان اصلی نشده و… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

به نظرم یک ایرادی که  قسمت دوم داشت و یکم تو ذوق می خورد، رو در رو شدن ازیمندیس و لوثر بود که خیلی سریع ازش عبور کرد و می تونست بیشتر بسط پیدا کنه و جذاب تر بشه. تا الان بهترین شماره، شماره ۴ بوده.

جدا از ترجمه ی خوبتون، این دوتا کمیک عالی ویرایش شده اند.به ویژه ادیت هنرمندانه ی صفحات آخر بعد داستان.

باریکلا به مترجم و ادیتور

مهدی سید رضایی

نقد شمارهٔ ۲ کمیک «ساعت قیامت» : جهان نگهبانان درحال نابودی است… و تنها کسی میتواند آنرا نجات دهد دکتر منهتن است! در این قسمت هم، مثل قسمت قبل شاهد وفاداری فوق‌العاده “جف جانز” به حال و هوای کمیک واچمن بودیم. این قسمت اما بیشتر حالت پیش زمینه‌ای داشت و شاهد جست‌وجوی آزمندیاس و رورشاکِ جدید به‌دنبال دکتر منهتن بودیم. داستان بسیار رَوون روایت میشه و داستان سر راستی داره اما من مطمئنم که داستان به همین سادگی دنبال نخواهد شد و انتظار داستانی بزرگتر و پیچیده‌تری رو دارم. جانز به خوبی شباهت های بین دنیای دی سی و واچمن… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

باز هم تاخیر در انتشار این کمیک. شماره ی ۵ و ۶ هر کدوم به ترتیب ۱ هفته و ۱ ماه عقب افتادند.

فک کنم تا قبل تموم شدن ساعت  قیامت، قیامت برسه.

واچمن با اون عظمت مرتب تو یک سال منتشر شد.

 

Arya3fff
Arya3fff

درباره قسمت سوم : عجب …. پس دکتر منهتن از همون اول داستان واچمن نقشه  کشیده بوده واسه دنیای دی سی … بنظر من احتمالش خیلی زیاده که رورشاک اصلی هم زنده باشه … ببخشید میشه یکی در مورد این ” آقای تاندر ” توضیح بده ؟ ممنون میشم … درگیری توی بار جوکر هم عالی بود هایپ شدم واسه قسمت بعد … ببینم جوکر چیکار میکنه ( اولین نبرد بین کاراکترهای دی سی و دنیای واچمن  … واقعا هایپ شدن داره ) ببخشید من چون کمیک واچمن رو نخوندم و فقط فیلمش رو دیدم ، میشه  این زوج دیوونه… مطالعه بیشتر »

شایان محمودی

این آقای ثاندر به نظر من تا به اینجا بهترین معمای این سری کمیک. این آقای ثاندر در واقع همون جانی ثاندره که یکی از اعضای JSA عه که اگه یادتون باشه توی کمیک دی سی یونیورس ریبرث هم یه حضور کوتاهی داشت و حالا چیزی که موضوع رو جذاب میکنه اینه که با وجود اینکه جانی ثاندر قدرت هاشو از دست داده به نظر میرسه هنوزم میتونه اون دنیای پیش از فلش پوینت و گروه JSA رو به خاطر بیاره که در نوع خودش خیلی جالبه و چیزی که جالب تر میکنه قضیه رو اینه که چرا دکتر منهتن… مطالعه بیشتر »

علی انصاری

کیفیت ترجمه و ادیت این کمیک فراتر از اون چیزیه که میشد تصور کرد.

وقعا لذت خوندنش رو چندین برابر میکنه. امیدوارم دوستان به همین روال ادامه بدن و کیفیت رو ملاک قرار بدن تا حق مطلب به همین منوال ادا بشه.

خسته نباشید میگم به همتون. امیدوارم چرخش براتون بچرخه.

Doomsday
Doomsday

با تشکر از وبسایت کمیک اسکواد برای آماده کردن این رویداد با این کیفیت واقعا کیف میکنم اینقدر عالی و بی کم و کاست برای این کمیک وقت میذارین و اونو کار میکنید واقعا چه از نظر ترجمه و چه از نظر ادیت پروژه سنگینی هست و وقت و دقت خاص خودشو میطلبه که دیگه هر عقل سلیمی یه بار کیفیت کار شما رو بخونه متوجه همه چیز میشه ?

انشاالله تا آخر این کمیک با همین کیفیت باشید?

آرمان صفا

هرچند شماره ۴ چیزی از داستان اصلی رو پیش نبرد ولی به مراتب از سه شماره قبلی بهتر بود.این شماره خیلی با حوصله سرگذشت رورشاک را روایت می کنه. سه شماره قبل چیزی جز قرار گرفتن شخصیت های دو دنیای واچمن و دی سی  در کنار هم نبود و خیلی تند هم پیش رفت که البته این مشکل تو شماره ۵ برطرف شد و با ایجاد کلی سوال در ذهن، خواننده را برای شماره های بعدی مشتاق تر می کنه که فعلا برای لو نرفتن داستان نمیشه حرفی در بارش زد. یک نظر شخصی که من درباره ی دو شخصیت خلق شده… مطالعه بیشتر »

مهدی سید رضایی

نقد شماره ۴ کمیک《ساعت قیامت》: این شماره، بی‌شک بهترین شماره این رویداد تا الان بوده… “جف جانز” در این قسمت به بهترین شکل سرگذشتِ رِجی لانگ رو شرح میده… این رورشاک جدید بهترین جایگزین برای رورشاکی که استاد “آلن مور” در شاهکار جاودانه خودش، یعنی کمیک نگهبانان خلق کرد هست… این رورشاک، نماینده تمام مردمی هست که به دست آدرین وایت کشته شدن؛ کسی که بخاطر هیولایی که به دست بشریت ساخته شده به مرز جنون رسیده… جانز دراین قسمت، درون مایه اصلی کمیک نگهبانان رو در مرکز کمیک قرار میده، درون مایه‌ای که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم… مطالعه بیشتر »

Arya3fff
Arya3fff

جین دو اسم واقعیش ایمرا آردین هست ملقب به دختر زحلی ( saturn girl ) که در اصل اهل قمر تایتانه ( بزرگترین قمر سیاره زحل ) و قدرت تلپاتی داره و در ضمن مال قرن ۳۰ ام هست و از آینده اومده .   جف چندین کمیک با محوریت اونا نوشته من خودم فقط یکیشون رو خوندم اونم آرک داستانی superman and the legion of super heroes بود … که تو سری کمیک های action comics بودکه از قسمت ۸۵۸ اش شروع شد . و جالبه بهتون بگم که طراح شون همین گری فرانک بود که داره ساعت قیامت رو… مطالعه بیشتر »

مهدی سید رضایی

دمت گرم آقا آریا… به اطلاعاتم اضافه شد.

من یه طئوری درمورد حضور جین دو به ذهنم رسیده : باتوجه به اینکه دکتر منهتن به دنیای دی سی اومده و اینطور که بنظر میاد، قصد نابودیش رو داره، احتمالاً جین دو (که از آینده میاد) درمورد این خطر خبر داره و میدونه که تنها راه جلوگیری ازش سوپرمن ـه… برای همین به گذشته اومده تا با خبر دادن به سوپرمن، جلوی نابودی دنیای دی سی رو بگیره… البته این فقط درحد فرضیه هست و آید ببینیم که تو قسمت های بعدی چی میشه…

شایان محمودی

ولی من فک نمیکنم قصد دکتر منهتن فقط نابودی دنیای دی سی باشه حس میکنم نقشه اش بزرگتر از اینا باشه و البته معلومه که سوپرمن نقش مهمی داره تو داستان ولی اینکه چطور میتونه جلوی کسی مثل دکتر منهتن رو بگیره ه سوال قابل تاملیه!

Arya3fff
Arya3fff

خییلی هم قابل تامله ! والا با این شناختی که ما از منهتن داریم کل جاستیس لیگ جلو دکتر عددی نیست چه برسه به سوپرمن … سوپرمن واسه انسان ها خدا محسوب میشه اما برا منهتن عددی نیست اصلا . کسی که میتونه ده سال زمان رو کات کنه … کسی که ایبارد تاون رو جزغاله کرد … کسی که دیدیم پاندورا رو ترکوند،  پاندورایی که نامیرا بود … کسی که همین بلا رو تو آرک جنگ دارکساید ، سر owlman عه سوار بر صندلی موربیوس و metron اورد تو ماه . (جز چند لکه خون چیزی ازشون نموند .… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

احتمال زیاد در پایان داستان شاهد نبرد حماسی و اکشن نخواهیم بود.

فلسفه ی  دو کاراکتر رو روبروی هم قرار می ده و امیدوارم شاهد دیالوگ های جذاب باشیم

آرمان صفا

این رو هم اضافه کنم ادعای جف جانز  در نوامبر سال پیش  که گفته بود برای فهمیدن ساعت قیامت به خواندن هیچ کمیکی به جز واچمن نیاز ندارید کاملا درست نیست.چون بر خلاف واچمن که یک داستان مستقل بود؛این کمیک کاملا به گذشته ی دی سی  ارتباط دارد.

باید مختصر اطلاعاتی در مورد justice society و legion of super heroes  و همچنین تغییراتی که تو new 52 ایجاد شد داشته باشید.

Arya3fff
Arya3fff

درمورد قسمت چهارم : قبل از هرچیز از آقا بهنام ، آقای اویسی و آقا عادل تشکر میکنم که مثل همیشه کارشون عالی بود . دمتون گرم واقعا .خسته نباشید . دم گری فرانک و جف هم گرم … کمیک تاثیرگذاری بود واسه من . جف خیلی عالی نوشته بود . بیشتر از همه شخصیت بایرون لویس ،مرد پروانه ای ، منو بخودش جذب کرد . با خوندن اون نامه های آخر خیلی متاثر شدم . موقعی که برگشت و به شعله ها نگاه کرد اولین چیزی که به ذهنم اومد داستان شمع و پروانه بود که هممون شنیدیمش .… مطالعه بیشتر »

Doomsday
Doomsday

خب این شماره واقعا از هر لحاظ قشنگ و زیبا بود و من بیشتر از شماره‌های قبلی باهاش ارتباط برقرار کردم و خوشم اومد ترجمه هم واقعا حرف نداشت کلا این حجم از متن برای یک کمیک بی سابقه اس و صفحات زیادی رو هم دربرمیگیره و یه چیزی درسته اون بخش نامه ها رو واقعا با نهایت دقت و زیبایی هرچه تمام تر کار میکنید ولی واقعا بی خیالش شید چون واقعا از هر لحاظ که فکرشو میکنم واقعا نهایت زجر رو مترجم و ادیتور بنده خدا میکشن حاضرش کنن و من و اکثر خوانندگان واقعا فکر نکنم به… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

ممنون از مترجم و ادیتور های سایت که اینقدر زود کمیک شماره پنج رو آماده کردید واقعا خیلی ها رو خوشحال کردید اقای احمدی عزیز من فقط تو چند جا تفاوت سلیقه می بینم تو ترجمه که شاید به منبع وفادارتر باشند اگرم اشتباه می کنم حتما بنده رو تصحیح کنید که یاد بگیرم. تو شماره ۳ که آزیمندیس به بلیک می گه you were never one for medals معنی نزدیکترش می شه تو هرگز به دنبال مدال نبودی. فک کنم به جمله بعدی هم بیشتر بخوره که می گه مرگ آدمو عوض می کنه. دو تا هم تو شماره… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

خواهش می کنم این په حرفیه
اتفاقا ترجمتون خیلی خوبه و نشان از با سوادیه
بدون اغراق می گم
در مجموع توترجمه و ادیت کمیک های فارسی اولید تو ایران از لحاظ کیفیت

مهدی سید رضایی

نقد شمارهٔ ۵ کمیک «ساعت قیامت» : این شماره، حتی از شمارهٔ قبلی (که واقعاً عالی بود) هم بهتر بود! اولین ویژگی که درمورد این شماره به چشم میخوره، اینه که “جف جانز” به عنوان نویسنده، به بهترین شکل ممکن داستان این شماره رو روایت میکنه… خواننده واقعاً لذت میبره که جانز بدون هیچ عجله‌ای، داستانک های مختلف رویداد رو روایت میکنه. و اما ویژگی‌ای که منو دیوونهٔ این شماره کرده : اگه دنبال کمیکی هستید که در اون شاهد نبرد های بزرگ و صحنه‌های اکشن فراوان باشید، من ساعت قیامت رو به شما توصیه نمیکنم، چون این کمیک (همانند کمیک… مطالعه بیشتر »

محمد شهبازی

  در ابتدا باید از جناب بهنام احمدی و وحید اویسی و عادل اسلامی بابت آماده کردن این کمیک با این سرعت و کیفیت نهایت تشکر رو بکنم که با دغدغه هایی که این زمان بخصوص سال داشتند بالاخره با هر سختی و از دست دادن فرصت های زمانی که بود این کار رو با این کیفیت مناسب تحویل دادند و همچنین مراتب عذرخواهی رو از این عزیزان دارم چون اونطور که باید میبود نقد و بررسی از این کمیک مهم و زیبا در این زمان برای ارائه نداشتم ولی نهایت تشکر و سپاسگزاری خودم رو نسبت به این عزیزان… مطالعه بیشتر »

Arya3fff
Arya3fff

در مورد قسمت پنجم : قبل از هرچیز بگم که از نظر من بهترین قسمت ، قسمت چهارمه …. درسته که قسمت پنجم کلی داستان رو جلو برد و کلی ما رو واسه قسمت بعد هایپ کرد و چند تا صحنه هیجان انگیز داشت ( رسیدن رورشاک و ساترن گرل به جانی تاندر – پیدا شدن فانوس آلن اسکات – معرفی لشگر ابر قهرمانان روسیه – ملاقات بتمن و ازیمندیاس – اتهام سوال برانگیزی که لوثر رو تخت بیمارستان به لوییز درمورد عامل فراانسان سازی مطرح کرد و خیلی چیزای دیگه … ) ، اما کمیک ارزشمندی نبود و اون… مطالعه بیشتر »

Ali1429
Ali1429

سلام برای خوندن کمیک ساعت قیامت باید چه کمیک هایی رو قبلش بخونم . ممنون

ارشیا بشیری

دوست عزیز هم داخل کمیک و هم توی همین پست نوشته شده “چند ساعت مانده به قیامت”
تمامی کمیک هایی که برای ساعت قیامت لازم هستند توسط تیم ما ترجمه و ادیت شده
فقط روی اون عکس چک لیست کلیک کنید و همه ی کمیک هایی که لازم دارید برای مطالعه براتون ظاهر میشه

Arya3fff
Arya3fff

البته حتما فیلم واچمن ( اگه بتونی کمیکشو بخونی که خیلی بهتره ) رو هم علاوه بر اون کمیک هایی که آقا ارشیا گفتن ببین . تا رورشاک و آزیمندیاس و اون جنایتی که آزیمندیاس کرد و کمدین و … رو بشناسی .

آرمان صفا

has gotten everone’s thights in a bunch

معادلش میشه to get or become overly upset or emotional

بیش از حد نگران کردن

به جز این مورد جزیی بهنام جان انقد ترجمت دقیق بود که من حاضرم با هر استاد و چاپلوسی که ادعا می کنه ترجمه های سایت درست نیست سر همین کمیک مناظره کنم (ضمن اینکه نه رشتم انگیلیسه و نه رنگ کلاس زبان دیدم).یکی دو تا از اصطلاحات این کمیک خیلی ریز و تخصصی بود و عالی از پسش بر اومدی. همیشه موفق باشی

پ ن: لعنت به مشکلات کاش می تونستم بیشتر نظر بدم

 

محمد شهبازی

واقعا خسته نباشید خدمت دوستان برای آماده کردن این کمیک با این کیفیت و سرعت!

واقعا دست مریزاد کارتون حرف نداره و دیگه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است…موفق و سربلند باشید!

Doomsday
Doomsday

جوری کارتون خوبه که دیگه من نسخه اصلیشو هم دانلود نمیکنم تا از قبل بخونمش واقعا کارتون حرف نداره!

پ.ن:ببخشید برنامه ای برای ترجمه سری جدید اونجرز یا جاستیس لیگ ندارید؟

amir batman
amir batman

به به خسته نباشید دوستان عزیز. خیلی کمیک عالی بود. خیلی خواندنی بود. ولی به نظر شخصی خودم شماره ی قبلی از این شماره یکم بهتر بود. ولی این شماره هم خیل خوب بود. ترجمه عالی بود. ادیت و گرافیک هم خیلی خیلی تمیز انجام شده. خب تشکر میکنم از عزیزانی که زحمت ترجمه و ادیت کمیک رو بر عهدی داشتند. اقایان احمدی، اسلامی و اویسی که واقعا برای این کمیک زیبا زحمت کشیدن. خب توی این شماره بالاخره با زوج تازه واردمون یعنی مایم و ماریونت اگه اسماشون رو اشتباه نکنم اشنا شدیم. یعنی خدایی جف جانز چیزی کم… مطالعه بیشتر »

مهدی سید رضایی

نقد شمارۀ ۶ کمیک «ساعت قیامت» : ماریونت و مایم، زوجی که از ابتدای بزرگترین رویداد دی سی با اونها آشنا شدیم، زوجی که شاید بخاطر خُلق و خویِ خاص و عجیب، و فانتزی ـشون، جای چندانی در جهان واچمن (که معروف به مفاهیم عمیق، واقع  گرایانه و سیاسی هست) نداشته باشن؛ اما “جف جانز” با این شماره، نه تنها از انتظار خوانندگان فراتر میره، بلکه سرگذشتی عمیق و قابل تامل برای این زوج خلق میکنه که کاملاً با اتمسفر و حال و هوایِ جهان واچمن سازگاره… بهترین بخشِ این سرگذشت، نحوۀ روایتِ گذشتۀ پدر ماریونت هستش که جانز در… مطالعه بیشتر »

gamno
gamno

ممنون بخاطر سایت فوق العادتون

یه سواا داشتم داخل سایت کلی کمیک هست مثل دکمه فلش پوینت و ساعت قیامت و… میشه بگین به چه ترتیبی کمیک هارو بخونیم بهتره؟

spider
spider

اگه می خوای به همین کمیک ساعت قیامت برسی بالای صفحه نوشته چند ساعت مانده به قیامت و کمیک متال هم رویداد قبل ساعت قیامت ولی کمیک های دیگه ترتیب خاصی نداره

gamno
gamno

یه سوال دیگه داشتم

 

حالا که منهتن خراب کرده دنیارو کاپیتان اتم نمیتونه جلوشو بگیره؟

آرمان صفا

سلام

کاپتان اتم همچین قدرتی نداره که ده سال از تاریخ دی سی رو حذف کنه

توانایی سفر تو زمان رو داره ولی به صورت محدود چون بدنش انرژی تموم می کنه

بر خلاف دکتر منهتن که عملا یه خداست

gamno
gamno

ممنون که جواب دادین

 

یه سوال دیگه داشتم اصن کسی هست تو کمیک که بتونه منهتن بزنه مث دارکساید مثلا؟

آرمان صفا

والا دوست عزیز این چیزا خیلی مهم نیست ولی نه قدرتمندتذین شخصیت دی سی هستش

۱۰ تا دارکساید هم نمی تونه بزنتش

 

gamno
gamno

ممنون

gamno
gamno

ممنوپلی مهم ترین چیزی که من نمیفهمم اینکه اگه ۳ تا جوکرن پس این چرا یدونس

 

Alireza
Alireza

در چه این اطلاعات مهم نیست اما بنظر من قویترین شخصیت دی سی آنتی مانیتور که ان خیلی راحت افرادی مثل سوپرمن (کریپتونی) حریف میشه حتی داخل ۱۰دشمن برتر لیگ عدالت هم به این مورد اشاره شد که قویترین موجود دنیای دیسی ولی خب حرف آقای آرمان صفا‌ هم درست هست.

Arya3fff
Arya3fff

قویترین شخصیت دی سی بلاشک ، ” Presence ” عه .

 

Alireza
Alireza

البته خب قدرت به خیلی چیز‌ها بستگی داره مقام ،هوش ، زوربازو و …. منظور من هم در مورد زور بازو بود که گفتم آنتی مانیتور قویترین شخصیت دی سی هست . اسپم:

 

جدیدا نمیدانم چرا هیچ واکنشی نشان داده نمیشه شاید هم بیخیال شدین از این قضیه وگرنه من نمیدانم  اینکه یک نفر بدون هیچ دلیل منطقی بیاد بگه نایتوینگ مارولی‌ترین شخصیت دی سی یا راس‌الغول از دکتر استرنج تقلید کرده و ….. آیا باید بی‌جواب بمانند ؟؟؟؟

آرمان صفا

دوست عزیز ناراحتی شما قابل درکه ولی اگه بخوایم کل وقتمونو  بزاریم برا جوا بدادن به این جور مسائل دیگه وقت نمیشه کار درست حسابی کنیم برای سایت. ده ها ضد مقاله می شه در مورد مطالب اشتباهی که تو سایتای دیگه چاپ می شه نوشت. ولی نه ارزشی داره  و نه فایده. تو اینترنت هم پره از این جور مزخرفات . مثه پنج دلیلی که بتمن خراست ولی اسپایدرمن نیست. پره از این آت و آشغالا نگران جواب دادن نباش. به  مرور زمان با مقالات و ترجمه کمیک ها خیلی بهتر می شه جواب داد و قضاوت رو گذاشت… مطالعه بیشتر »

gamno
gamno

خیلی متنتون با ارزشه اندازه ۱۰۰ تا از حرفای ادمینای سایت sp***(اسم کاملشو نمیارم که ارزش سایت پایین نیاد) میارزه

Alireza
Alireza

آقای آرمان من ناراحت نیستم شاید اوایلش آره ولی الآن نه در مورد جواب دادن بگم که هر وقت یک سری آدم هی روی یک چیز مانور میدن باید یه جوابی بهشون داد همان بحثی که داخل نقد فیلم اسپایدرمن باز کردم این بود که یک جواب قانع کننده بگیرم در چه بحث داخل انجا به ناکجا آباد کشیده شد . آقای گامنو بله درست اما هر وقت داری از یکی بدی‌هاشو میگی سعی کن حداقل خوبی‌هاشون هم ببینی الآن همان سایت که دل خوشی ازش ندارم کلی کمیک ترجمه کرده داخل جایی گیر نمیاد حتی از سوپرمن و بتمن… مطالعه بیشتر »

gamno
gamno

حق باشماست کمیک های خوبی برای دیسی ترجمه کرده

ولی این موج منفیو خودشون اونم بخاطر ادمین هایی مث **** درست کردن

ارشیا بشیری

دوست عزیز، آقای علیرضا
نمیخوام این وسط بحث و جاروجنجال راه بندازم
چون این مطلب متعلق به کمیک ساعت قیامته و دوست ندارم کامنت های این کمیک و مطالب سایت به حاشیه کشیده شه
ولی همون کمیک های دی سی ای که میگید رو تقریبا نصف شون یا حتی بیشتر از نصف، کار بچه هایی هست که الان دارن اینجا فعالیت میکنن و زحمت میکشن

ارشیا بشیری

بعد عذر میخوام
اوج نمک نشناسیه که ۴-۵ نفر سر این کمیک زحمت کشیدن، با بهترین کیفیت و سریعتر از هر جای دیگه این کمیک رو آماده کردن
بعد با این بحث های خاله زنکی اومدید خرابش می کنید
انصافا خیلی زشته از نظر من
صحبت من هم با همه ی کاربراست. نه فقط آقای علیرضا یا گمنو
لطفا دیگه ادامه ندید، ما که خودمون بیشتر با این قضایا در ارتباط بودیم، الان اصلا حتی فکر این مسائل هم به سرمون خطور نمیکنه
نمیدونم چرا حالا کاربرا اینقدر روی این قضیه حساس شدن :-/

gamno
gamno

حق با شماست

Alireza
Alireza

بله آقای ارشیا درست می‌گید ولی هر وقت یک سری آدم هی دارن روی یک چیز مانور میدن همین بحث‌ها خاله زنکی می‌کشن وسط همینطور زل بزنیم نگاهشون کنیم. حالا خوبه همین چند روز پیش بهمون لقب خ. دادن وگرنه منم میدانم اینجا جای بحث روی کمیک ساعت قیامت و نباید اینجا بحثشو وسط می‌کشیدم و در مورد این موضوع هم اینجا حرفی نمیزنم به اشتباهم پی بردم . شب خوش . 🙂

ارشیا بشیری

ممنونم از هر دوی شما که درک می کنید اگه یه مقدار لحن صحبتم تند بود و باعث ناراحتی تون شد عذرخواهی میکنم فقط میخواستم بحث رو تموم کنم و حرف دل بچه های اسکواد رو بزنم که وسط بحث کمیک و فیلم و مقاله یهو بحث ها به حاشیه میره خوب نیست خداییش، حتی من هم سر پست های خودم چندان خوشم نمیاد با وجود اینکه روی این موضوعات زیاد حساس نیستم و از من به شما نصیحت بهشون فکر نکنید… اینطوری زندگی شیرین تره تا بخواید هی ذهن تون رو درگیر یه عده کنید دیگه بالاخره مردم عقل… مطالعه بیشتر »

gamno
gamno

ببخشید شماره ۷ کی میاد؟

آرمان صفا

دو هفته دیگه تازه نسخه انگلیسیش منتشر می شه

عادل اسلامی

طبق اعلام دی‌سی نسخه اصلی و انگلیسی کمیک در تاریخ ۲۶ سپتامبر برابر با چهارم مهر منتشر میشه دوست عزیز.

mhm00
mhm00

سلام.ببخشید قسمت ۷ رو کی میزارید؟

با تشکر از سایت خوبتون

عادل اسلامی

سلام دوست عزیز. قسمت هفتم در دست ادیت هستش و بزودی در سایت قرار میگیره.

mhm00
mhm00

خیلی ممنون

با تشکر

gamno
gamno

ببخشید الان که دنیای واچمن با سوپر منو بتونو…. ادغام شده یعنی دکتر منهتن تو زمین ۲ و ۳ … هم هس؟

آرمان صفا

درحال حاضر تو زمین اصلی هست

اونجا کاری نداره بره:))

ارشیا بشیری

ادغامی بین زمین های ۲ و ۳ مالتی ورس صورت نگرفته، البته دکتر منهتن هم خدا نیست، فقط یک کار خدامانند انجام داده و معلوم نیست چطور ولی به نظر میاد زمین ۵۲ جدید (یعنی Earth Prime) رو با زمین صفر قدیمی (New Earth) ادغام کرده که نتیجه اش شد: حذف ۱۰ سال از زندگی ابرقهرمانا؛ ولی هنوز اون خاطرات زمین اصلی که به اسم New Earth شناخته میشه رو حس میکنن که شامل تاریخچه ی دی سی از اول Crisis on Infinite Earths تا فلش پوینته اما پس از فلش پوینت دکتر منهتن وارد میشه و یه زمین جدید… مطالعه بیشتر »

gamno
gamno

ممنون

آرمان صفا

سلام بهنام جان

تو کمیک شماره ی ۷ صفحه ی ۲۸ یه ایراد تایپی هست

تو پانلی که دکتر منهتن می گه im overcome with curiosity

فعل passive  هست

درستش می شه کنجکاوی بر من غلبه کرده

لطفا تصحیح شه

دست همه ی عوامل هم درد نکنه ترجمه و ادیت عالی بود مثله همیشه

Alireza
Alireza

هر هفت شماره رو خواندم خب از کجا شروع کنم آها از انجایی که داستانو متوجه نمیشدم انگار وسط کمیک ده تا کات میخورد یهو میفرتیم سراغ زندگی رورشاک جدید بعد میرفتیم بتمن بعدش فیلم قدیمی بعد میرفتیم سراغ زوج عصبانی و خندان بعد گذشته انها خلاصه بگم انگار باید هر هفت شماره رو دوباره بخوانم تا متوجه بشم داستانو شاید تنها شخصیتی که کارش با خودش معلوم بود جوکر بود از مترجم آقای بهنام و ادیتورها تشکر میکنم هر چی میخواستم ایراد بگیرم چیزی به ذهنم نرسید فقط بنظرم شاید کلمات بهتر میشد استفاده کرد مثلا  یه کلمه بهتر… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

برافهمیدن داستانش نیاز به یک سری از اطلاعات پیش زمینه ای هست. شاید برا همیت داستانو متوجه نشدی خلاصه بگم دی سی تو نیو ۵۲(۲۰۱۱) زد کل دنیاشو ریبوت کرد و گقت همه چی از اول. بعدا معلوم شد تغیرراتی که تو نیو ۵۲ به وجود اومده برا اینه که دکتر منهتن تاریخ دی سی رو تغییر داده. دلیلیش معلوم نیست هنوز از اونور تو دنیای واچمن نقشه آزیمندیس لو رفته و کل دنیا رو وارد جنگ و نابودی کرده برا همین میرن دنبال دکتر منهتن که برش گردونن و بتونن دنیای خودشونو  نجات بدن. ردشو که می گیرن می… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

بازم سوالی داشتی بپرس حتما

Alireza
Alireza

ممنون از جوابتون .جواب خیلی از سوالای توی ذهنم داده شد ولی هنوز چند تا سوال هست که جوابش نمیدانم .انی که به لکس لوتر شلیک کرد کی بود و چرا میخواست گروه واچمن رو نابود کنه ؟چرا آزیمندیس جلوی گروه و رورشاک اینکارو کرد(دکتر منهتن احظار کرد ) مگه باهوشترین موجود دنیای خودش نبود یعنی فکر نمیکرد که دکتر منهتن ممکنه رسواش کنه ؟شما گفتید دکتر منهتن ۱۰تای دارکساید هم جلو دارش نیستن پس چطور آخر شماره ۷میگه یا سوپرمن منو میکشه یا من دنیارو نابود میکنم ؟ببخشید دیگه گفتید زیاد شد.

آرمان صفا

کمدین یه ضد قهرمان بود تو واچمن که اول داستان کشته می شه و کل داستان هم حول محور قتل این می چرخید. حالا اینکه چرا کشته شد تو واچمن رو باید کمیکشو بخونید یا فیلمشو نگاه کنید حتما. وقتی اطلاعات از داستان واچمن نداشته باشید خوندن این کمیک فایده نداره پس قبل از دوباره خوندنش واچمن رو ببین یا بخون.تو این کمیک منهتن زندش کرد که گربشو بکشه حالا چرا خودش نمی تونه معلوم نیست سوال دومتون: این سوال هنوز مشخص نیست جوابشو باید ادامه داستانو دید تا فهمید که دقیقا آزیمندیس برا چی رورشاک به دردش می خورده.… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

اینم بگم که داستان واچمن در مورد جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابقه که ممکن بود به جنگ جهانی سوم ختم شه آزیمندیس برای جلوگیری از جنگ میاد کلی دانشمند و طراح استخدام می کنه یه موجود فضایی مانند می سازه  و می فرسته نیویورک و چنذ میلیون نفرو می کشه. این توهمو به وجود میاره که زمین توسط موجودات فضایی مورد حمله قرار گرفته و برا همین آمریکا و شوروی  با هم برای مقابله با این دشمن خیالی آشتی می کنند و جنگ جهانی صورت نمی گیره. تو کمیک شماره دو که لکس لوثر به آزیمندیس می گه… مطالعه بیشتر »

Alireza
Alireza

باشه آقا صفا (نمیدانم آرمان بگم یا صفا ) فکر کنم چهارشنبه بتوانم ببینمش البته خیلی وقت پیش میخواستم ببینمش ولی از تعریفات شما از دیدنش منصرف شدم حالا که میگید مهمه حتما میبینمش .

آرمان صفا

نه فیلم بدی نیست

صحنه به صحنه کمیکشو تبدیل به فیلم کرده.

ضمن اینکه حواست باشه دانلود می کنه نسخه سه ساعتشو دانلو نکنی که خسته کنندس واقعا. نسخه دوساعت و نیمشو ببین. فرقشون تو داشتن داستان فرعیه که برا کسایی که کمیکشو خوندن جذابه ولی ممکنه برا خیلی ها خسته کننده باشه.

هرچی دوست داری صدا کن فرقی نداره

موفق باشی

 

Arya3fff
Arya3fff

ولی بنظر من که داستان فرعی فوق العاده ای بود . و من اون انیمیشن رو حتی بیشتر از خود فیلم دوست داشتم .

واقعا ایده ی معرکه ای رو آلن مور تو واچمن اجرا کرده بود .

همین قضیه ناتانیل داسک توی کمیک ساعت قیامت  هم به نوعی تقلید جف جانز از اون ایده ی آلن موره .

آرمان صفا

آره داستانش عالی بود

منظورم این بود که فیلم سه ساعته ممکنه برا مخاطب خسته کننده باشه

چون به چهار پنج نفر که پیشنهاد دادم گفتن طولانی بود وگرنه تو عالی بودنش شکی نیست

آرمان صفا

اینم بگم اگر جایی کمیک فارسیش هست بگیرید بخونید چون از فیلمش صد برابر جذاب تره

اگرم انگیلیسیتون خوبه که نسخه اصلیشو دان کنید بخونید اگرم نه که زبانتونو تقویت کنید چون به درد همه چیتون می خوره

الانم بهترین سنه سن شما برای یادگیری زبان:

هم می تونید کمیکای روزو کمیکای مهم قدیمی رو بخونید

هم فرصت شغلی بهتری خواهید داشت

اعتماد به نفستون میره بالا

و  غیره

زندگی منو که عوض کرد بنابراین توصیه می کنم به همه کاربرا که زبانشونو تقویت کنند

موفق باشید

 

Alireza
Alireza

ممنون نه والله سن یادگیری برای زبان خیلی وقته دیگه گذشته  ازش نمیشه کاریش کرد ولی باز تلاشمو میکنم ولی شاید بدون کلاس زبان  بازم  ممنون از اینکه جواب میدید . 🙂

آرمان صفا

من از شما یکی دوسال بزرگتر بودم که تازه شروع کردم

وقت زیاد هست.تا دلتون بخواد.فقط استفاده کنید ازش

REZA.D
REZA.D

الان قسمت هفتم آخرین قسمت از این سریه و باید ادامشو توی سری دیگه خوند یا باید منتظر قسمت هشت بود ؟

آرمان صفا

کلش ۱۲ شمارس

ادامش میشه قسمت ۸ الی ۱۲

هر دوماه یک بار هم منتشر مبشه

Pouryakht
Pouryakht

خسته نباشید

spider
spider

من که به کل نفهمیدم اخرش چی شد به کل رفتم تو شک کلا عجیب غریب بود اصلا منظور ازیمندیس از شروع شد چی بود ؟در کل این قسمت عالی بود

این قسمت جوری منو برای قسمت بعدی هایپ کرد که اونجرز سه برای اونجرز چهار هایپ نکرد

Alireza
Alireza

ببخشید ولی صفحه هشتمین شماره بالا نمیاد هر چی سعی کردم نشد بقیه کمیک‌ها درست بالا میان فقط شماره هشت این مشکلو داره

عادل اسلامی

اگه میتونید فایل دانلود شده رو پاک کنید و کمیک رو دوباره دانلود کنید، چون این کمیک قبلا تست شده و فایلش کاملا سالمه.

Alireza
Alireza

منظورم فایل نیست صفحه دانلود بالا نمیاد که بتوانم شماره هشت رو دانلود کنم واسه شماره‌های دیگه امتحان کردم صفحه دانلود بالا میامد ولی شماره هشت از بعد از ظهر تا الآن ده بار خواستم صفحه دانلود رو باز کنم اولش گیر میکنه دیگه ادمه نمیده نمیدانم مشکل از کجاست

آرمان صفا

سلام

صفحه مدیافایر بالا نمیاد که دانلود بتونند کنند

ارشیا بشیری

من چک کردم، مشکلی نداره، هم با فیلترشکن چک کردم و دیدم که صفحه بالا میاد، هم بدون فیلترشکن، خیلی سریع بالا اومد.
احتمالاً اون زمانی که داشتید صفحه رو باز می کردید ترافیک دانلود سایت، یا حتی ترافیک اینترنت خودتون بالا بوده، واسه همین مرورگر نمی تونسته صفحه رو بالا بیاره. واسه منم همین اتفاق دیشب افتاد، هیچ سایتی رو نمی تونستم باز کنم، چه برسه دانلود کنم. ترافیک اینترنت تون بیاد پایین تر احتمالا مشکل تون حل بشه، چون دیشب ترافیک من اینقدر بالا بود که هیچ سایتی رو نمی تونستم باز کنم.

افشین عنایتی

این شماره فوق العاده بود مخصوصا اشاره هاش به صحنه های کمیک واچمن

عیب این کمیک(البته اگه بشه اسمش رو عیب گذاشت)اینه که با هر شماره ش سوالای بیشتری رو برای خواننده ش ایجاد میکنه مثلا اینکه هدف بلک آدام از پناه دادن به فراانسان ها چیه؟یا اینکه دکتر منهتن به طور کلی چه خصومتی با jsa داره؟و کلی سوال دیگه….

در کل جف جانز اگه همینطوری این کمیک رو پیش ببره میتونه اون رو به بهترین کمیک دوره ریبرث و شاید یکی از بهترین های دی سی تبدیل کنه.

آرمان صفا

این شماره خیلی سبک تر بود از لحاظ متن همه چی رو طراحی پیش می برد دومزدی کلاک از اون داستانایی هست که نشون میده چرا هر قهرمانی برای یه نوع داستان خوبه مثه این داستان که عملا بتمن یک درصد هم جذابیت سوپرمنو نداره و همه دوس دارند سوپرمنو ببینند در رابطه با حذف جی اس ای من فکر کنم دلیلش اینه که اگه این گروه وجود داشته باشه تئوری سوپرمن معنی نداره.چون نشون میده قبل سوپرمن هم گروه ابرقهرمانی وجود داشته این ایونت اگه نتونه کل تاریخ قبل نیو ۵۲ رو برگردونه عملا فقط دوسال وقتمون رو گرفته… مطالعه بیشتر »

افشین عنایتی

در مورد jsa حرفتون درسته آقا آرمان البته به شرطی که ما بدونیم دکتر منهتن پشت تئوری سوپرمن بوده و واسه همین اونا رو از تاریخ حذف کرده.

در مورد پایانش من احتمال میدم سوپرمن منهتن رو مجبور میکنه که اوضاع رو به حالت قبل از نیو۵۲ برگردونه واسه همین منهتن بعد از برخوردش با سوپرمن چیزی نمیبینه چون این دنیا از بین رفته و قبل نیو ۵۲ جایگزینش شده.

خوبی این شماره این بود که جف جانز به قولش عمل کرد و یه شماره رو کاملا به سوپرمن اختصاص داد.

ارشیا بشیری

فکر نمی کنم به قبل از نیو ۵۲ برگرده، چون در حال حاضر داریم می بینیم که سری برایان مایکل بندیس بعد از ساعت قیامت اتفاق افتاده و توش هنوز پدرش یعنی جور ال زنده است و همه چی هم مثل بعد از اتفاقات ریبرث داره پیش میره. واندرومن هم هنوز همون نیمه خداست و توی سری خانم ویلو ویلسون و حتی قبلتر توی سری رابینسون، همون اوریجین فرزند زئوس رو با خودش داره. بعد یه بحثی هم که هست، این کمیک قرار بود تا امسال تموم بشه و تاثیراتش در سال جاری یعنی ۲۰۱۸ مشخص بشه. در صورتی که… مطالعه بیشتر »

افشین عنایتی

بله درست میگین منظور من هم همین بود که نکات بد مثل حذف jsa اصلاح شه و بقیه ش به همون حالت بمونه. البته بعضی هاش مثل همین قضیه جور-ال بعیده اصلاح شه چون دی سی داره روش زیاد مانور میده و الان تو شماره جدید بتمن تام کینگ توماس وین رو هم برگردونده و کلا معلوم نیست میخواد با این دو نفر چیکار بکنه.(شخصا ازین ایده دل خوشی ندارم) پ.ن:البته آقا ارشیا سری آقای بندیس قبل از دومزدی کلاکه چون تو شماره ۱۰۰۲ اکشن کامیکس یه برچسب به میز سوپرمن چسبیده که روش نوشته تئوری سوپرمن چیه؟ یعنی هنوز… مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

نه ببین، منظورم این بود که خود بندیس اصلاً گفته سری من مال بعد از ساعت قیامته، نه در امتدادش، اون دست نوشته رو برای طرفدارها نوشته بود. چون قبلش توی سوپرمن ۲، ملت پرسیدن چرا موهای بری آلن قرمزه، و بعدش بندیس برگشت گفت باید برای فهمیدن جواب تا آخر ساعت قیامت صبر کنید. در ادامه‌ی این حرف، پرسش ها و تئوری ها شروع شد، بندیس هم توی کمیک های اکشن دست نوشته هایی راجع به اتفاقات روز میذاشت و واسه همین، اون موقع دست نوشته‌ی تئوری سوپرمن رو در مورد این قضیه‌ی ساعت قیامت نوشت. ربط داشتن که… مطالعه بیشتر »

Alireza
Alireza

این شماره رو میشه بهترین شماره از ساعت قیامت دونست مخصوصا پایانش که همه چیز یک نقشه بود جالبترش خودخواهی سوپرمنو داخل این شماره نشان میده که هر وقت یک تصمیم رو میگیره رو تصمیمش وایمیسه و پچیزی برای حرف‌های بتمن قائل نیست امیدوارم شماره ۹هم به همین روال ترجمه و ادیت کنید که کارتون واقعا عالی بوده تا الآن . یک چیزی که من داخل این شماره دوست داشتم این بود که طراحی‌هایی که دیالوگ نداشت باز آدم دلش میخواست بهشون دقت کنه در کل این شماره برای سوپرمن هست یک سوپرمن خود خواه و ساده و البته مهربان … مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

راستش به این نمیگن خودخواه، به این میگن متعهد، روی حرفی که زد وایستاد و براش مهم نبود بقیه چی میگن، میخواست کار درست رو انجام بده. ولی آره به نکته‌ی خیلی خوبی اشاره کردی. اینجاست که تفاوت بتمن و سوپرمن مشخص میشه، سوپرمن فرد ساده ایه، پیامد های کارش رو در نظر نمیگیره، صرفا به خاطر مهربون بودنش میخواد کمک کنه ولی از طرفی بتمن، اول از همه، سر کاری که میخواد انجام بده فکر می کنه (مخصوصا اگه جنبه‌ی سیاسی داشته باشه) و پیامدهای کارش رو در نظر میگیره.

آرمان صفا

اصلا  این شماره ۸ تفاوت عمده ای که داشت با یقیه شماره ها این بوود سبک نوشتاریش جف جانزی بود. دیالوگای ساده اما در مورد اینکه آخر این کمیک چی می شه نمی شه قطعی گفت ولی چیزی که خودم همیشه تو نظرمه اینه که بخش های اصلی و مهم تاریخ قبل نیو ۵۲ زنده بشه. همین جف جانز کلی برا فلش زحمت کشید بعد تو نیو ۵۲ گفت همش کشک. هنوزم نیو ۵۲ رو بزرگترین اشتباه تاریخ دی سی می مونم و اگه اون بخش های مهم قبلش یاد آوری نشه یا برنگرده خیلی ناراحت کننده خواهد بود ارشیا… مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

نه خب بالاخره جف جانز بخواد بخشی از داستان رو تغییر بده، گری فرانک مجبور میشه دوباره آستین بالا بزنه و یه بخش هایی رو از نو طراحی کنه. من منظورم از تاخیر این بود که یه سری صفحه ها رو برای اینکه پایان داستان لو نره (چونکه توی کمیک های دی سی اتفاقات ساعت قیامت اعمال شده) اومده عوض کرده یا یه سری ها رو حذف کرده و همین احتمالا باعث شده کمیک تاخیر بخوره یا حتی این شماره با وجود سبک تر بودنش دو ماهه منتشر بشه. مگر نه دو ماهه منتشر شدن کمیک که طبق حرف جف… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

این رویداد که تموم شه عملا دی سی وارد یه دوره جدید میشه

چند تا رویداد دیگه هم باهاش تموم میشه

heroes in crisis

three jokers

the batman who laughs

اینه که بعد پایان همه ی اینا باید یه بررسی کلی در قالب یه مقاله قوی در بابب کمیک های ریبرث و تاثیراتی که داشت بنویسیم

ازواجباته

ارشیا بشیری

من که منتظرم ساعت قیامت تموم بشه و بعدش کامل توضیح بدم توی جهان دی سی چی گذشته و چه اتفاق و پیامد هایی پشت ساعت قیامت و ریبرث بوده، احتمالا دو بخشی کنمش که این بخش رویداد های ماقبل و پسا ریبرث مثل جنگ دارکساید، متال، بحران و بقیه‌ی رویداد هایی که قراره بیان مثل سری واندرکمیکسِ بندیس که سال بعد منتشر میشه رو توضیح بدم به همراه بقیه‌ی کراس اور هایی که توی وان شات تولدی دوباره بهشون اشاره شد. (مثل اون قضیه‌ی برادر واندرومن، یا بازگشت دارکساید و چیزای دیگه) یعنی یه جورایی یه مقاله‌ی جمع بندی… مطالعه بیشتر »

REZA.D
REZA.D

سلام

فکر کنم لینک قسمت هشتم خرابه

ارشیا بشیری

لینک مشکلی نداره، ما قبلا چک کرده بودم و چندین نفر هم دانلودش کرده بودن.
ولی چون شما نفر سومی هستید که گفتید لینک مشکل داره، ما دوباره کمیک رو آپلود کردیم و لینک رو عوض کردیم.
لینک جدید هم تست شده، الان دیگه مشکلی نباید داشته باشه

Nether Man
Nether Man

ببخشید شمارۀ نهم ساعت قیامت رو ترجمه می کنید؟

عادل اسلامی

ترجمه که حتما میشه قطعاً بعد از انتشار نسخه‌ی اصلی، البته این پخش نامنظم هم در واقع بخاطر تاخیر های دی‌سی در انتشار شماره های این کمیک هستش که به همین خاطر گاهی بعضی از شماره ها به مدت ۲ یا حتی ۳ هفته انتشار نسخه اصلی‌شون تاخیر میخوره.

آرمان صفا

شماره ی نه تازه نسخه ی انگلیسیش ۲۴ بهمن منتشر میشه دوست عزیز

آرمان صفا

ساعت قیامت باز هم تاخیر خورد
شماره ی ۹ افتاد برای ۲۰ فوریه (یکم اسفند)

احتمالا قصد دارند کل مجموعه رو یک ماه اخیر بندازند و شماره آخرو بزارن برا ماه اوت (August)

عادل اسلامی

جف جانز بدبخت خیلی تحت فشاره?

حالا که خب با توجه به تاخیر ها و همینطور شماره های قبلی مطمئناً دیگه قرار نیست انتظار شاهکار داشته باشیم همونطور که همه میدونن. ولی خب جدی خیلی بده این روند از پایه، طوری شده که حتی خود ما هم برای تنظیم زمان شروع ترجمه‌ی شماره‌ی جدید بصورت پیشفرض یکی دو هفته ای انتشار رو دیر تر حساب می‌کنیم D:

افشین عنایتی

دی سی دیگه رسما شورشو درآورده..

اون از شماره های قبلی اینم ازین که یک ماه تاخیر خورده

جف جانز گفته بود امیدواره که شماره های آخر ماهی یکبار منتشر بشن اما الان باید امیدوار باشیم که همین قانون دو ماه یکبار رو رعایت کنن ماهی یکبار پیشکش…

یه جوری شده انگار جانز تو شماره های آخر داره داستان رو از نو می نویسه وگرنه انقد تاخیر توجیه دیگه ای نداره.

ارشیا بشیری

اتفاقاً دی سی توی برنامه‌ی انتشار کمیک هاش خیلی سخت گیره، مخصوصاْ‌ از این جهت که عناوین شخصیت های درجه یکش هر دو هفته یه بار منتشر میشن بنابراین برنامه ریزی دقیقی برای انتشار میخواد. جف جانز و گری فرانک چونکه ۱۷ ساله توی دی سی ان و خود جانز مدیر بخش خلاقیت دی سی (chief creative officer) بوده، از این جهت بهش کاری ندارن. وگرنه همین نویسنده های تازه کار مثل تاینیون آیوی یا ویلیامسون، دست از پا خطا کنن یا تعداد تاخیر هاشون از ۲-۳ تا بیشتر شه (طراح هم همین طور) سریع عوض شون میکنن. مخصوصاً طراح… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

این کمیک تا الان جز گردهمایی شخصیت های دی سی و واچمن هیچی نداشته. شماره یکش که پارسال اومد. اون مقدمش تو دنیای واچمن و کابوس سوپرمن این حسو می داد که قرار با یه چیز فوق العاده مواجه شیم ولی اصلا اینجور نبود. همون رویداد تک قسمتیه ریبرث می ارزه به کا هشت شماره ای که تا الان منتشر شده. کمیک کان ۲۰۱۷ وقتی جف جانز گفت این رویداد قراره کل تاریخ دی سی از اولی شماره ی اکشن کمیکس تا الان و اهمیتابرقهرمانای دیسی رو شرح بده گفتم یه چیزی میده که هر شمارش اشک طرفدارای دی سی… مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

بدبختی همینه، نمیدونم جف جانز چی به سرش زده که گفته من باید دقیقاً بیام مثل واچمن، یه ساعت قیامتِ ۱۲ شماره ای بنویسم، تا دو سال هم ادامه اش بدم. اصلاً همین شماره‌ی ۸ ساعت قیامت رو خوندم خیلی حس بدی نسبت به شماره های قبلی پیدا کردم. یعنی احساس کردم انگار تا الان سرم کلاه رفته بود. چون شماره های قبلی هیچ تاثیری توی روند داستان نداشتن، انگار اصلاً نبودن هم چیز خاصی نمی‌شد. خب یکی نبود به این پسر بگه عزیز من، کمدین رو برنگردون، رورشاک جدید رونمایی نکن،به میراث آلن مور احترام بذار و عوضش برو… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

عملا استفاده ی خاصی از کمدین نکرده. رورشاک دوم هم خیلی شخصیت جذابی نداره. اشارات سیاسیش هم بی معنیه. تمرکزشو باید میذاشت رو همون سه موردی که ارشیا گفت. واچمن نوشتن کار جف جانز نیست. چون ازاطلاعات بالایی از روانشناسی، فلسفه و تاریخ می طلبه. اینا باید حسابی اول برنامه می ریختن و جهت گیری کلی کمیک رو مشخص می کردن بعد میرفتن سر جزئیات. کلا تاخیر تا به این حد چیز قابل قبولی نیست. بهترین رویدادی که جف جانز تا به امروز نوشته به نظر من بلکست نایت و بعد فلش پوینت هست. ضمن اینکه سایت ما محدود جاهایی… مطالعه بیشتر »

افشین عنایتی

دقیقا همینطوره که می گی واقعا وجود کمدین تا الان تاثیری به اون صورت نداشته تو داستان

این ۴ تا شماره آخرم کاوراش یه جوریه که آدمو بدجور هایپ میکنه برای قسمت های بعد مخصوصا شماره ۱۱ که بلک آدام پرچم آمریکا رو پاره میکنه که منو یاد کتاب ۵۲ و جنگ جهانی سوم انداخت

این شماره ۹ هم کاورش یه جوریه که آدم فکر میکنه قراره کلی اتفاق بیفته توش ولی خب متاسفنه هی تاخیر میخوره

ارشیا بشیری

اصلاً اصل کاری همین چهار شماره آخره، این همه مقدمه چینی های بی خود و زنده کردن این و اون فقط واسه این بود برسه به این چهار شماره آخر. واسه همین من خیلی هایپ دارم ببینم قسمت ۹ و ۱۰ چی میشه، پیش نمایش قسمت ۹ که نشون میده لیگ عدالت قراره پر پر بشه و لژیون ها هم قراره برگردن، قسمت ۱۰ هم اشاره داره به جامعه عدالت آمریکا، اون کمیک آل استاری که اون پسربچه با مدل موی دهه ۴۰ میلادی داره میخونه خیلی رفرنس قشنگیه، واقعاً من یکی رو هایپ کرده. ولی خب این نکته خیلی… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

گری فرنک تو توییترش بابت تاخیر عذرخواهی کرده و گفته حجم کار خیلی سنگینه

و یه پیش نمایش از شماره بعدی گذاشته که لکس لوثر رو نشون میده زنگ میزنه به لوییس لین . رئزنامه هارو که نوشته سوپرمن خیانت کرده

من فکر کنم  تو شماره آخر کل رویداد های واچمن بر میگرده سرجاش. یعنی احتمالا کمدین به همون حالت سقوط بر می گرده. که بگه ما به میراث الن مور دست درازی نکردیم.

و احتمالا منهتن کل قهرمانای دیسی رو تا قسمت آخر می کشه.

 

افشین عنایتی

متاسفانه ساعت قیامت دوباره تاخیر خورده و تاریخ انتشارش شده ۸ اسفند

جدا معلوم نیست جف جانز داره چیکار می کنه که انقد این شماره رو تاخیر میزنه

آرمان صفا

افشین مطمئن بودم این اتفاق میفته هر هفته دقیقا یک هقته این کمیکو به تاخیر مینداختن که سروصدا نشه چون ممکنه از عصبانیت ملت نرن این کمیکو بخرن و فروش کم بشه. احتمال زیاد میخوان تو محتویاتش تغیراتت ایجاد بدن که با کمیک های در حال انتشار همخوانی داشته باشه.نمونش اشاره به قضیه ی سنکچری تو کمیک شماره ۵ بود. من فکر نکنم که جف جانز دچار کمبود ایده شده باشه  منتها تاخیر زیاد و اتفاقات کمیک های حال خیلی رو تاخیرش تاثیر داشته. باید برنامه ریزی بهتری می کردن چون همونطور که تو مقاله ریبرث هم اومده بود یکی… مطالعه بیشتر »

افشین عنایتی

من فکر نمی کردم دوباره تاخیر بخوره گفتم بخواد این شماره رو از اول هم بنویسه یک ماه تاخیر کافیه براش

جانز داره با این کارا خودشو بدنام میکنه واقعا.چند روز پیش که تولدش بوده یکی از کاربرای reddit گفته بود من میخوام براش کارت تبریک درست کنم اما ممکنه  یکی دو ماه تاخیر بخوره??

آرمان صفا

دیگه فکر کنم همه می دونن وقتی زیر این پست پیامی میزاریم یعنی دوباره تاخیر

وقتی کسی لقمه گنده تر از دهنش بر می داره میشه همین

من جای جف جانز بودم طرح کلی این چند قسمت آخرو می دادم به اسنایدر یا کس دیگه برام بنویسه که انقد سرکار نمونن ملت حداقل

Alireza
Alireza

آقای آرمان یعنی چندروز تاخیر خورد یعنی ۸اسفند شد ۱۰یا ۱۲؟خیلی بد میشه اگه نصفه و نیمه پروژه رو ترک کنه هم برای ما بد تموم میشه هم خودش .   کمیک خواندیم مثل دکمه و  تولد دوباره که توش دکتر منهتن آخراش بود منتظر ماندیم  این داستان به کجا میرسه بعد هر هفته شما میای میگی تاخیر خورد شماره هشت. امیدوارم دوباره  جف جانز به اوج برگرده این رویداد رو تمام کنه شاید اگه با تام کینگ اسکات اسنایدر سه نفری کار میکردند نتیجه بهتری میگرفت و ما شاهد این تاخیرها نباشیم.

عادل اسلامی

اصلاً این تاخیرها کل دی‌سی و برنامه هاش رو داره تحت تاثیر خودش قرار می‌ده آرمان، البته منظورم فقط به تاخیرهای ساعت قیامت نیست، همین قسمت سوم بتمن: نفرین شده هم تاخیر خورده. کلا این چند وقته خیلی بی برنامگی پیش اومده برای دی‌سی.

بیچاره لی برمهو، انقدر مردم براش کامنت می‌ذارن دمند کنسل شده؟ بلک لیبل کنسل شده کلاً؟

دیگه اعصابی براش نمونده از بس جواب داده که هیچ کنسل شدنی در کار نیست D:

آرمان صفا

بله بله

اخبار اون کمیک هم دارم

میگن دلیل به تاخیر افتادن شماره دوش هم محتوای طراحیش بود.

بعد از اون شاهکار برهنه نشون دادن بتمن و اعتراضات گسترده فهمیدن شماره دو و سه رو باید درست کنند

اصلا تکلیف بقیه کمیک های بلک لیبل هم معلوم نیست هنوز.

یکی نیست به دی سی بگه آخه مجبوری کاری کنی که می دونی پشیمونی میاره.

ساعت قیامت هم معلومه دارن از بیخ و بن تغییر میدن شماره نهم رو وگرنه اینقدر تاخیر توجیهی نداره

بعد دی سی با زرنگی هم عمل می کنه. میزاره نزدیک انتشار که شد یه دفعه تاخیر میزنه

میگن بچمون زرنگه همین قضیس

آرمان صفا

ارشیا من پیشنهادم اینه ساعت قیامت رو از رتبه سوم کمیک های برتر ۲۰۱۸ برداریم جاش یکی از آرک های افتضاح ویلیامسون برا فلش رو بزاریم

حداقل افتضاح منظمی هست و سر موقع منتشر میشه

عادل اسلامی

البته آرمان بنظرم واقعاً اون همه جنجال که برای برهنگی بتمن توی شماره‌ی اول درست شد یکم بی اساس بوده. چون نگاه کن این رمان گرافیکی کاملا با درجه‌ی بزرگسال و زیر نظر یک زیرمجموعه‌ی جدید داره چاپ می‌شه، بعدش خب در دنیای اصلی هم نیست، یک داستان تماماً مستقله، برای همین می‌گم یکم غیر منطقی بود اون حجم از اعتراضات. مثلاً اگه برای شخصیت سوپرمن چنین اتفاقی می‌افتاد قطعاً همه اعتراض می‌کردیم، چون سوپرمن نمادین ترین شخصیته در این عرصه (منتظر شاهکار فرانک میلر و رومیتا جونیور در ادامه‌ی همین بلک لیبل باش که چطوری قراره همین قضیه‌ی نمادین… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

گفتی فرانک میلر داغمون تازه شد خیلی از کمیکی که داره می نویسه وحشت دارم. شوالیه تاریکی بر می گردد با اینکه جز بهترین های بتمنه ولی از آخرش متنفرم شخصا سوپرمن رو هرجوری دلش خواست نشون داده. یه مزدور دولت. فرانک میلر به درد این جور شخصیتا نمی خووره. کلا این آدم سال هاست داره بد می نویسه. در رابطه با طراحی هم راسیتش من از طراحی های دو نفر برا کمیک خوشم نمیاد. یکی رومیتا جونیور و دومی که شاید خیلی شاخ در بیارن با این حرف  الکس راسه. با اینکه جز طراح های برتر تاریخ هست و… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

البته عادل جان من فکر می کنم این تاخیر برنامه بیشتر از همه داره آدرین ویدت ضربه میزنه

طفلک هی مجبوره دم به دقیقه نقشه جدید بکشه

عادل اسلامی

نکته‌ی خوبی بود D: در رابطه با رومیتا جونیور شدیداً موافقم و جزو لیست تنفرهای من و بقیه‌ی بچه ها هم بوده و هست. ولی خب الکس راس بنظرم همین نکته هستش که کارهاش رو خاص می‌کنه، می‌دونی در واقع در هر زمینه‌ای تفاوت نیازه و اون تفاوتی که با هنر و نوآوری همراه باشه قطعاً خوبه، و کلاً هم الکس راس کارش خلق صحنه های نمادینه و این رو به شخصه می‌شه توی همه‌ی کارهاش دید، چه اون وان شات هایی که برای شخصیت های دی‌سی به همراه پاول دینی کار کرد و چه سایر کمیک هاش، همونطور که… مطالعه بیشتر »

علی انصاری

الان که این تاخیرا رو میبینم با خودم میگم چه خوب که این رویداد رو نخوندم. چون حوصله خاله زنک بازیای جف جانز رو نه تنها من بلکه هیچکس دیگه نداره. از همون اول مشخص بود جف جانز با اون ذهن و دنیای ساده اش به درد یه دنیای پیچیده مثل واچمن نمیخوره. به قول ارشیا، جف جانز برای گسترش شخصیت ها خوبه نه گسترش داستان. الان قریب به یقین مطمئنم که دیگه نمیتونه حتی برای فانوس سبز هم کمیک درست درمون مثل اون دوره اولش بنویسه. چون دیگه ظاهرا ته کشیده. تو نظرات بالایی دوستان اشاره کردن که یه… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

دی سی با ریبرث یکپارچه شد منتها این بی برنامگی که جف جانز به وجود آورده نور الا نوره زمانی که کمیک تک قسمتی ریبرث اومد بیرون جف جانز برنامه ای برا ساعت قیامت نداشت. یه ایده ای اومد دستش و گفت مسئول نیو ۵۲ منهتنه. چند ماه بعد تو نوامبر همون ۲۰۱۶ ایده داستانیش هم اومد تو ذهنش باید با یه داستان ساده با محوریت سوپرمن و لژیون ابر قهرمانا و jsa سرو ته قضیه رو هم می آورد یه ساله پرونده ریبرث رو می بستن. ساعت قیامت از اول باید محوریت داستان رو میذاشت رو سوپرمن و بلاهایی… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

بدبختی اینه که دلیل تاخیر هم اعلام نمی کنند

تو وقتی کاور شماره یازده رو داری یعنی تا شماره یازده آمادس. دیگه دلیل این کارا چیه

به نظرم همون داستان فرعیشو چاپ می کردند جداگانه بهتر می بود چون کیفیت بهتری داره

افشین عنایتی

به نظرم کار خوب رو الان بندیس داره انجام میده که بدون توجه به ساعت قیامت و نیو ۵۲ داره داستان سوپرمن رو جلو میبره مثلا همین هفته سندیکای جنایت رو که همشون تو جنگ دارکساید نیو۵۲ کشته شدن رو برگردونده

جانز هم داره تاوان بی فکری خودشو میده انگار

یکی نیس بگه آخه آدم حسابی تو که میخوای داستانی به این بزرگی رو توی ۱۲ شماره بگی چرا ۶ تا شماره اول یه ذره داستانتو جلو نبردی که الان برای جمع کردنش تو ۴ تا شماره به مشکل بخوری

آرمان صفا

البته فراموش نکنیم که کل این مسخره بازی نیو ۵۲ و ریبوت دنیا شاهکار همفکریه همشونه. از جانز و موریسون و جیم لی بگیرید تا بقیه

Pluto
Pluto

برای من واچمن تو همون ۱۲ شماره شروع شد و تو همونجا هم تموم شد. حالا دی سی بیاد این داستان یا داستان “قبل از واچمن” رو منتشر کنه. ۵ یا ۶ شماره از این داستان رو خوندم و واقعا با داستان ضعیفی طرفیم با دیالوگ های سطحی ، تنها تلاشش آوردن شخصیت های واچمن به دنیای دی سی هستش. با استفاده مجدد از کمدین یا این رورشاک سیاه پوست فقط میخوان حداکثر استفاده ازشون ببرن. من جف جانز رو نویسنده خوبی میدونم مخصوصا به خاطر آثارش برای گرین لنترن ولی الان با این داستان واقعا خراب کرده البته تقصیر… مطالعه بیشتر »

Alireza
Alireza

جف جانز اصلا قرار نبود بیاد یه کمیکی همسطح واچمن بنویسه فقط همینکه هوادارا اینهارو کنار هم ببینند و باعث سرگرمی فروش بشه که تا اینجا کار تقریبا خوب بوده این تاخیرها هم فکر کنم بخاطر خلاصه کردن داستان تو چهار شماره باشه جف جانز توش گیر کرده وگرنه یه نویسنده که بیست سال سابقه کار داره بیاد یه ایده نصفه تو ذهنش بیاد بعد بشینه بنویسش اگه رویداد ۱۴شماره‌‌ای بود،شاید به مشکل بر نخوره ولی همان اول بهتر بود با بقیه نویسنده‌ها همکاری کنه تاانها برای داستانش بها بدن و همینکه بجای چند شماره اول شاهد داستانه بهتری میبودیم… مطالعه بیشتر »

Pluto
Pluto

دارم میگم اصلا ایده خوبی نبود که بر دارن یه همچین شاهکاریو اینطوری ادامه بدن چون داستانش کلا جدا از دنیای ساده ابرقهرمانان و ابرخبیث ها بودش و مفاهیم پیچیده سیاسی داشت و نقدی بود بر حال و هوای اون زمان و جنگ سرد. کلا زیرسوال برده میشه داستان اصلی ، باید کمیکش رو خونده باشی تا دقیق متوجه شی چی میگم. البته هرچند کسایی هستن که ممکنه راضی باشن این کراس اور ادامه پیدا کنه ولی من نه.

آرمان صفا

عجیبه که شماره ۹ با اینکه این همه تاخیر خورد ولی شماره یازده تو همون ماه may  داره منتشر میشه

کمیک last knight on earth  هم اولین شمارش ماه may  میاد

 

افشین عنایتی

عجیب تر از اون عوض نشدن تاریخ شماره ی دهه که هنوز همون ۲۷ مارس مونده یعنی دوتا شماره تو یک ماه

که صددرصد امکانش نیست

جالبه که تاریخ last knight مشخص شده اما همچنان خبری از ۳ جوکر نیست که واقعا ناامید کننده ست

ارشیا بشیری

والا اینجوری که جف جانز داره پیش میره، می ترسم سه جوکر بدتر بیاد گند بزنه به تاریخ بتمن و جوکر!
جف جانز جدیداً افت کرده، بدجوری هم افت کرده، فعلاً شزم رو بد نیومده ولی همون هم نسبت به نیو ۵۲ ضعیفه. با این وضع پیش بره خطرناکه، یهو گند میزنه دیگه نمیشه جمعش کرد.

پ.ن: البته میدونم این کامنت تون قدیمیه ولی بگم انگار اعلام شده که تاریخ انتشار قسمت دهم ساعت قیامت تاخیر خورده و به ۱۰ آوریل منتقل شده که احتمالاً همین تاریخ هم مثل شماره ۹ همش تاخیر میخوره تا برسه به ماه بعدی.

عادل اسلامی

البته ارشیا همون سری جدید شزم هم با شماره‌ی سومش شدیدا افت کرده، یه کار مثبت شاید فقط در این شماره کرده باشه اونم معرفی هفت قلمروی مجیکلندزه، وگرنه فضا شدیداً بچگانه شده و کلا یه ریتم ساده‌ای پیدا کرده. هرچند این ها مشکلی نیستن که نشه در شماره های بعدی حلشون کرد اما خب باید دید چی پیش میاد. طراحی هاش ولی شدیداً خوبه، دوتا طراح خوب رو گذاشتن پای این سری که هم طراحی شون بصورت مجزا خوبه و هم نسبتاً شبیه هم طراحی می‌کنن. اون خلاقیتی هم که بخش های اریجین رو با ارتیست شرقی طراحی می‌کنن… مطالعه بیشتر »

افشین عنایتی

دقیقا همینطوره که میگی

بعد از دیدن این شماره ی ساعت قیامت دیگه اشتیاقم برای ۳ جوکر هم از بین رفت

افت جانز کاملا داره حس میشه فقط امیدوارم زود خودشو جمع و جور کنه که شاهد یه فرانک میلر دیگه تو دنیای دی سی نباشیم

شماره ۱۰ هم همنطور که تو کامنت قبلیم گفتم تا ماه می خبری ازش نیست البته تجربه ثابت کرده که معمولا هر جلد ساعت قیامت از تاریخ رو جلد شماره قبلی عبور می کنن

با این وجود بعید نیست که تا ژوئن ازش خبری نشه

آرمان صفا

الان که بیشتر فکرشو میکنم میبینم چقدر این شماره ی ۹ لوس و بیمزه بود واقعا مسخره بود. حیفه این همه صبر اولا چه دلیلی داشت کل ابرقهرمانای زمین رو جمع کنی ببری مریخ وقتی پلیس های کهکشانی (فانوس سبز)هستند کس دیگه نبود اون گای گاردنر رو بزاری جلوی یه شخصیتی مثل منهتن اصلا شخصیت پردازی منهتن و ویدت و از همه بیشتر کمدین زمین تا آسمون با واچمن فرق داره انگار یه چیز جدید خلق شده. مایم و ماریونت جفتشون اضافن تو این داستان. جف جانز مسخره کرده همه رو بابا. واقعا برای یه همچین کمیکی همون ۱۲ ماه… مطالعه بیشتر »

Alireza
Alireza

ولی آقای آرمان این کمیک هیچی هم باشه باز یه تبلیغ برای واچمن بود که خیلی‌ها برن کمیک‌ دوازده قسمتی واچمن رو بخوانند بخاطر اینکه داستان رو بفهمند یعنی یجور تبلیغ برای واچمن شد .

افشین عنایتی

دقیقا همینطوره خودم بعد اینکه خوندمش گفتم واقعا این همه صبر کردیم که همچین چیزی نصیبمون بشه؟

صحنه های درگیریش همش منو یاد کتاب ساعت صفر دهه ۹۰ مینداخت که توش پارالاکس میزد همه رو لت و پار می کرد و جملات فلسفی میگفت درست مثل منهتن

شماره ۱۰ هم طبق چیزی که رو جلد ۹ نوشته تا می نمیاد اما دی سی یه دفعه نمیاد تاخیر بزنه تا اون موقع چون سیاستشون همینه

ارشیا بشیری

دمت گرم افشین جان، دقیقاً زدی وسط خال! این شماره کاملاً شبیه ساعت صفر بود و واقعاً از مسخره ترین و البته غیرمنطقی ترین کمیک های جف جانز محسوب می شد. به قول آرمان واقعاً حیف که توی برترین های سال ۲۰۱۸ گذاشتیمش یعنی من موندم! این همه ابرقهرمان، یکی شون اینقدر عقل نداره که بگه ما که همگی داریم بسیج میشیم تا بریم جلوی دکتر منهتن رو بگیریم، توی این فاصله اگه یه وقت ابرشرور ها به ملت حمله کنن چی میشه؟ که همین اتفاق هم افتاد. یعنی واقعاً هیچ کدوم از ابرقهرمانان دی سی اینقدر فهم و شعور… مطالعه بیشتر »

عادل اسلامی

بعد خبر خوش اینه که بازم شماره‌ی ۱۰ تاخیر خورده ِD:

با ارفاق قسمت نهم بدترین قسمت کل سری بوده، ایده های لوس و بچگونه، شروع کننده‌ی دوباره مبحث قدرت کی بیشتره و چنین موضوعات، دریغ از کوچکترین چیزی که بتونه مخاطب رو برای شماره های بعدی مشتاق کنه.

واقعا نمی‌شه چیزی گفت درباره‌ی آینده جز اینکه قراره دوران کاری جانز شدیداً تحت تاثیر این سری و عواقب نوشتنش قرار بگیره…

افشین عنایتی

دلیل نبودن لژیون به نظرم غیرمنطقیه اگه نبود jsa باعث شده لژیون که اینهمه سال تو آینده س تشکیل نشه پس چرا هیچ اثری رو لیگ عدالت نداشته؟

و بدتر از این،انگار این شماره یه جور وقت تلف کردن بود برای همه چون همنطور که بتمن هم گفت احتمالا انفجار مسکو کار آدرین وایته

در کل به قول عادل با ارفاق مزخرف ترین شماره بود تا الان

آرمان صفا

اولا در جواب علیرضا بگم  باید بگم که واچمن نیازی نداره یه کمیک ضعیفی مثل ساعت قیامت نداره که بیاد تبلیغش کنه ساعت قیامت کاملا دست درازی به میراث الن مور بود. واقعا ضعیف و سطحی بوده. خداکنه زودتر تموم ششه بقیه نویسنده ها حداقل به کارشون برسن جف جانز کسی بود که تغییری هم تو کاراکتر ایجاد میخواست بکنه انقد هوشمندانه این کارو میکرد که آدم کیف میکرد حالا همین آدم کمیکی به این ضعیفی نوشته اصلا شما حساب کنید تمام کارای آدرین هم غیر معقوله. وارد دنیای شده که دسترسی به هبچ پولی نداره. هیچ نفوذی هم نداره… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

این آدم اگه  واچمن رو میذاشت به حال خودش بمونه و فقط از منهتن استفاده میکرد و روی تاریخ حذف شده ی دی سی و دلیل اهمیت شخصیت هاش مانور میداد به مراتب الان اثر بهتری خلق میشد.

ساعت قیامت رو اصلا حتی نمیشه جز رویداد های برتر در نظر گرفت با همچین فاجعه ای

حیف ۵ دلاری که آمریکایی های بدبخت میدن بابت همچین افتضاحی.

در حال حاضر بهترین نویسنده ی دی سی اسکات اسنایدره. جاستیس لیگشو آدم میخونه کیف میکنه. هربار یه ایده ی خوب. پرداختن درست به شخصیت ها.

عادل اسلامی

آرمان در اینکه اسکات اسنایدر خوبه اصلا شکی نیست، ولی بنظرت یکم زیادی غرق نشده در آثار سوپرهیرویی؟

اسکات اسنایدر بر خلاف شاید خیلی از نویسنده ها در هر دو رشته‌ی سوپرهیرویی و غیر سوپرهیرویی موفق بوده، ولی الان خیلی بنظرم رفته طرف آثار سوپرهیرویی. چندان بد نیست یه مدت بیاد بیرون و یه اثر تازه خلق کنه، حالا چه در ورتیگو که الان واقعا مُرده، چه حتی ایمیج و دارک هورس.

هرچند دی‌سی مطمئناً ولش نمی‌کنه و در بهترین حالت دوباره می‌فرستتش به ورتیگو ولی خب بازم بد نیست، خصوصاً برای ورتیگو تا دوباره یکم جون بگیره…

آرمان صفا

آره درست میگی

ولی احتمالا این اتفاق به این زودیا اتفاق نیفته چون یه جورایی الان رهبره دنیای دی سی این آدم و با جاستیس لیگ داره کل دنیاشو  هدایت میکنه

وگرنه خیلی عالی میشه بیاد برای ورتیگو هم بنویسه چون اصلا وضعیت جالبی نداره

darrow
darrow

امیدوارم یک کاری برای  اسکات اسنایدر بکنن.

یا بفرستنش به ورتیگو تا اونجا هم یک جونی بگیره . یا لا اقل این سری بتمن رو بهش بدن واقعا این تام کینگ سطح این سری کمیک رو پایین آورده. ولی بیشتر با این موافقم که اون رو به ورتیگو بفرستن (چون اونجا هم وضع زیاد جالبی نداره ) و بتمن رو به یک نویسنده ی دیگه (جز جف جانز) بسپرن تا بهتر بشه.

البته نیل گیمن با سری سندمنش ( رویا ، لوسیفر ، کتاب جادو ، و کمی هم زمزمه ها ) این انتشازات رو کمی احیا کرده.

عادل اسلامی

با احیای دوباره‌ی ورتیگو موافقم، چنین کاری نشدنی نیست اما شدید سخته، با وجود جایی مثل ایمیج که الان در بهترین روز هاشه تقریباً. امثال اسنایدر می تونن کاری کنن که باز وضع ورتیگو بهتر بشه، البته خود اسنایدر در حال نوشتن یه کمیک هارورِ معرفی نشده با عنوان خلاصه‌ی NOTG به طراحی فرانکویلا هستش که هنوز مشخص نیست قراره از کدوم انتشارات منتشر بشه و احتمال ورتیگو هم در اینجا وجود داره. درباره‌ی سری های سندمن یونیورس هم باید بگم که البته گیمن نقشی در اون ها نداره تقریباً، صرفاً یکسری نویسنده جمع کرد و خط کلی داستان رو… مطالعه بیشتر »

darrow
darrow

از سری NOTG با خبرم و امیدوارم از ورتیگو یا ایمیج چاپ بشه. ورتیگو واقعا به یک همچین کمیکی که چنین نویسنده ای نوشته نیاز داره . امیدم از چاپ در ایمیج بخاطره چاپ کمیک های عالی ایه که در حال حاضر چاپ میکنه (مثل سری فوق العاده DIE که این روزها ترکونده ) که این خودش کیفیت این کمیک رو تضمین می کنه . درسته که سری سندمن دیگه توسط نیل گیمن نوشته نمیشه ولی روش نظارت کامل داره و حتی یکی از شروط اینکه بزاره این نویسنده ها  کمیک ها رو بنویسن بخاطره اینه که هر موقع که… مطالعه بیشتر »

darrow
darrow

درسته که این کمیک از سطح توقعات پایین تر بود.(که اون توقعات هم به خاطر حضور واچمن  تو این کمیک بود)

ولی این کمیک راه رو برای آرک های داستانی خوب (و شاید هم بد) آینده باز میکنه.

هرچند امیدوارم که تو چند جلد باقی مونده سطح کیفی داستان بالا بیاد.

لا نظر شما هم درباره ی اسکات اسنایدر موافقم. اگر بهش بدترین داستان هارو با بدترین ارجین ها بدیم،هم به داستان سرو سامون میده هم ارجین معرکه ای براش مینویسه. لیگ عدالت که جای خود دارد.

آرمان صفا

نه دوست عزیز اتفاقا ضعف ساعت قیامت ارتباطی با مقایسه شدنش با واچمن نداره

کیفیت قابل قبولی نداشته از لحاظ داستان و استفاده از شخصیت ها و….

این مقاله رو مطالعه بفرمایید اونحا بهتر شرح دادیم

https://www.comicsquad.ir/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%DB%8C/

darrow
darrow

حرف شما رو قبول دارم.(روند داستان کنده ، داستان از واقع گرایی ای که سری واچمن داشت دور شده ، از شخصیت های مهم استفاده ی زیادی نشده و در عوض روی فایر استورم که یک شخصیت معمولیه متمرکز شده ، شخصیت پردازی نا درست ) ولی بازم بر این باورم که مهم ترین ضعفش استفاده ی نادرست از شخصیت های واچمنه . ولی تمرکز اصلی من روی آرک های آینده است . درسته که این داستان ضعیف بود ولی پتانسیلی که برای آرک های آینده ایجاد می کنه رو میشه  با رویداد متال مقایسش کرد. رویدادی که توش مالتی… مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

به نظر من آقای Darrow راست میگه، اصلاً نیازی به حضور واچمن نبود. (حتی حضور دکتر منهتن!) خیلی راحت می شد به جای شخصیت های واچمن از شخصیت های خود دی سی استفاده کرد! به جای آزمندیاس می تونستن از خود لکس لوثر و خبیث های این چنینی استفاده کنن. (یا حتی می تونستن از زمین های دیگه‌ی دنیای دی سی چندتا لکس لوثر یا بتمن و… بیارن) به جای رورشاک میشد از Question استفاده کرد که در حال حاضر رابطه‌ی جالبی با بتمن و سوپرمن داره. به جای دکتر منهتن می تونستن از کاپیتان اتم (مربوط به زمین ۵)… مطالعه بیشتر »

بهشاد بشردانش
بهشاد بشردانش

سلام شما سایت فوق العاده ای هستید ولی خواهش میکنم انقد کمکار نباشید!

من دیگه عادت کردم به خوندن کمیکای فارسیتون خوندن کمیک انگلیسی یه زره برام سخت تر شده از وقتی با سایت شما اشنا شدم…..لطفا کمیکای بیشتری ترجمه کنید….

مثلا خودم خیلی علاقمند شدم به رویداد متال و شوالیه سفید که از وقتی دیدم شما داری ترجمه میکنید بقیشونو نخوندم لطفا ادامشون بدین

علی انصاری

شاید در ظاهر اینطور بنظر بیاد که سایت کمکار شده ولی باور کنید تک تک دوستان یه گوشه از کاری رو گرفتن و دارن پیش میبرن، کمیک اسکواد بیشتر از هر زمان دیگه ای درگیر کاره و داره خودش رو برای ارائه یه سورپرایز بزرگ آماده میکنه. فقط اول باید امتحانات خرداد ماه سپری بشه.

و اینکه کیفیت ترجمه و ادیت، و داستان کمیکی بوکی که انتخاب میشه همواره برای کمیک اسکواد در اولویته.

Aryan1989
Aryan1989

دمتون گرم… خسته نباشید و ممنون بابت ترجمه ها و زحمتاتون بخصوص در مورد ساعت قیمات و امیدوارم که جلدای بعدی رو هم ترجمه شده بعد خرداد یا توی همین ایام شاهد باشیم و لذت ببریم… فقط یه زحمت یه خواهشی ازتون داشتم من درست از وسط ایونت متال کمیک خوندن رو ول کردم گزاشتم کنار تا الان که دوباره می خوام برگردم اگه ممکنه بگید که بعد ایونت متال تو دنیای دیسی چه اتفاقات مهمی تو کمیکا رخ داد و کدوم ارک ها خوب بودن و اینکه کدوم ایونتا اومدن و چی شد یعنی اینکه یه مختصر توضیحم بدین(با… مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

والا جواب سوال تون یکی دو تا نیست. خیلی زیاده ولی اگه بخواییم روی سکان هدایت اصلی یعنی لیگ عدالت تمرکز کنیم، باید بگم بعد از متال، یه مینی رویداد به اسم No justice منتشر شد که در واقع همین ادامه‌ی متاله و یه پل ارتباطی به سری لیگ عدالت اسکات اسنایدر؛ اسکات اسنایدر هم تا الان حدوداً ۲۴ شماره لیگ عدالت نوشته، که آرک اولش یعنی توتالیتی مهمترینش ئه و تا شماره‌ی ۹ این سری ادامه داشت. که البته بعد از آرک توتالیتی، بتمنی که می خندد وارد مالتی ورس اصلی شد و اتفاقات کمیک The Batman who Laughs… مطالعه بیشتر »

Aryan1989
Aryan1989

خیلی ممنون از زحمتتون و خیلیم مفید بود مرسی… ولی این تازگیا یه کاوری دیدم از جاستیس لیگ که روش زده بود بتل اف د سوپرمن و کنارا بقیه هیرو ها بودن و مث اینکه از یه دنیای موازی اومده بودن اونا چیه؟ و اینکه یه چیزیم شنیدم که توش مث اینکه شخصیتا قراره زامبی بشن اینم تو یه دنیای موازی دیگس؟ و یه سوالی که چند وقت بود ذهنمو مشغول کرده… بعد دارکساید وار، دارکساید به شکل یه بچه متولد شد؟ و هنوزم همین وضعه؟ و جا داره تشکر کنم از مترجم و ادیتوری که زحمت جلد ۹ رو… مطالعه بیشتر »

ارشیا بشیری

دارکساید توی سری واندرومن با جذب قدرت خدایان المپیوس (و البته کشتنِ زئوس) تبدیل به یه خدای بالغ میشه. و بعدش توی سری Odyssey به دلایلی که فعلاً کامل فاش نشده با سایبورگ و بقیه‌ی اعضای تیم کیهانی لیگ متحد میشه و بعدش فکر کنم بهشون خیانت میکنه. اون بتل اف سوپرمن هم که گفتم مربوط به آرک Six Dimension ئه که از شماره ۱۹ سری لیگ عدالت شروع میشه. دنیای موازی هم نیستن. متعلق به یه بُعد دیگه ان به نام بعد شیشم. (ما انسان ها در واقع توی بعد سوم زندگی می کنیم. اینا به طریقی با سه… مطالعه بیشتر »

Aryan1989
Aryan1989

خیلی ممنون که کامل توضیح دادین و خیلیم مفید بود دمتون گرم مرسی

gamno
gamno

واقعا عالین شما

ممنون که بهترین موقع منتشرش کردین

Killing Joke
Killing Joke

واقعا ازتون متشکرم که این شماره رو منتشر کردین

چون قرار بود بخوابم و سحری بیدار شم خواستم یه سر بزنم به سایتو و برم ولی دیدم این کمیک ترجمه شده و خودمو موظف دونستم که در موردش نظر بدم و تشکر کنم ازتون…

 

آرمان صفا

والا من اهل تعریف الکی از هیچکی نیستم.

تعریف الکی میشه همون چاپلوسی و خود شیرینی.

ولی ارشیا واقعا توی ویرایش استادی هستی برای خودت.

وقتی متن ترجمه شده رو با نسخه ویرایش شده مقایسه میکنم،  کیف میکنم.

باریکلا.  همیشه یه چیزی  یاد میگیرم

ارشیا بشیری

لطف داری، کار خاصی نکردم. دیگه از بس متن دیدم تقریباً برام عادت شده. بیشتر شده شبیه یه نوع تجربه.

از آرمان هم ممنونم واقعاً، چون از وقتی که آقا بهنام مجبور شد اقدام کنه برای سربازی، کس دیگه‌ای توی تیم در دسترس نبود تا این کمیک رو ترجمه کنه و اگه آقا آرمان نبود احتمالاً الان سرنوشت این کمیک رو هوا بود ولی خوشبختانه یه آرمان صفا داریم که همیشه در دسترسه و به غیر از کارای خودش، کارای بقیه رو هم تکمیل میکنه. دمت گرم آرمان جان.

ارشیا بشیری

بچه ها راستی، دقت کردید از زمانی که جف جانز رفته و جیم لی علاوه بر مقام پابلیشری اومده مدیر بخش خلاقیت دی سی هم شده، هماهنگی لازم بین کمیک های دی سی کمتر شده؟ یه زمانی، توی سال ۲۰۰۶، یه سافت ریبوت مثل همین ریبرث اتفاق افتاد (با کمیک Infinite Crisis) و بعدش هم نویسنده هایی مثل برد ملتزر و جف جانز و گرنت موریسون روی کار اومدن. توی اون دوره، هماهنگی بین کمیک های دی سی از لیگ عدالت گرفته تا جامعه عدالت آمریکا و کمیک های دیگه مثل فانوس سبز و فلش واقعاً دیدنی بود. ولی الان… مطالعه بیشتر »

آرمان صفا

این رو که کاملا درست می گی دوست عزیز
من که گیج شدم. معلوم نیست چی کجا اتفاق افتاده
راستی ارشیا سن جاناتان زیاد شد، اعصابت خورد نشد؟ با وجود یه سوپربوی نوجوون دیگه نیازی به این تغییرات بود به نظرت؟

به نظر من پتانسیل های جاناتان رو مفت هدر داده بندیس. تازه داشتیم کیف میکردیم از این خانواده

ارشیا بشیری

آره واقعاً الکی سنش رو برد بالا، مثلاً اگه جاناتان از ۱۰ سالگی می رسید به ۱۳ سالگی و هم سن دیمین وین می شد اوکی بود ولی آخه ۱۷ سالگی؟ لازم نبود اصلاً، بعد از اونور یه سوپربوی دیگه هم داریم توی یانگ جاستیس فکر کنم بخاطر سن کلارک و لوییز چنین حرکتی زدن، نمیخواستن اونا پیرتر به نظر بیان. البته هنوز آرک بندیس تموم نشده یهو دیدی جاناتان برگشت، هنوز زوده برای قضاوت، باید وایستیم این آرک یونیتی ساگا تموم شه و آرک بعدی شروع بشه تا ببینیم دائمی ئه این کار یا نه. ولی نظر شخصی خودم… مطالعه بیشتر »

Aryan1989
Aryan1989

واو

عجب توضیحاتی

خسته نباشی…

خیلی تو کف اینم که چظوری میرسید همه اینارو میخونید و بعد کارای سایتو انجام میدید ,زندگی هم میکنید

آرمان صفا

ساعت قیامت ۱۰ بهترین شماره از کل این مجموعه بود. جف جانز همون کاری رو کرد توی این شماره که باید توی نه قسمت قبلی میکرد.
با این حال خرابکاری های قبلیش هنوز تا حدودی آزار میده آدم رو

افشین عنایتی

این شماره واقعا خوب بود انصافا
هز چی اون شماره ۹ با زد و خورد های بی خودش رو مخ بود این شماره عالی بود و نمره های خوبی هم تا الان گرفته
جانز بالاخره تونست توی یه شماره تقریبا کل تاریخ دی سی رو بگنجونه
چیزی که جالبه اینه که دی سی گفته شماره بعدی تو آگوست میاد ولی رو جلد شماره ۱۰ نوشته تو جولای

آرمان صفا

افشین جان چیزی که خودم خیلی دوست داشتم توجیه منطقی آوردن برای تغییراتی که توی تاریخ دی سی به وجود اومده. یه جورایی همه چیز رو توجیه کرد. پر کردن حفره های داستانی تاریخ دی سی کاری بوده که جانز همواره توش موفق بوده. ضمن اینکه این کمیک نشون میده چرا سوپرمن مهمترین (نه بهترین) شخصیت دی سی یا شاید کل کمیک بوک هست. جف جانز اگه یه سری کارهارو انجام نمیداد شاید این کمیک به یکی از بهترین ها تبدیل میشد. حالا برگردوندن کمدین رو هنوز نمیشه چیزی گفت دربارش تا معلوم نشه. ولی شماره قبلی هیچ نیازی همه… مطالعه بیشتر »

افشین عنایتی

اصولا جانز کارش همین آوردن دلیل متطقی برای توحیه بعضی پدیده های گنگه.نمونه ش همین گرین لنترن ریبرث که چقد عالی توش تونست گندکاری های دهه ۹۰ رو اصلاح کنه تاریخ سوپرمن هم همینطوره.پیچیدگی زیادی داره چون هر کی اومده یه اورجین براش نوشته.جالبیش سردرگمی خود منهتن بود که گفت اصلا این دنیا رو نمی فهمم. صحنه ی خوب زیاد داشت این کمیک از جمله همون صحنه jsa اما صحنه ای که واقعا منو مجذوب کرد صفحه آخرش و دیالوگ منهتن بود که میگفت من یه موجود منفعلم که توی مسیر درگیری با یه شخص اهل عمل افتادم و تبدیل… مطالعه بیشتر »

Killing Joke
Killing Joke

این هفته دیسی عجب کمیکایی زد
قسمت ۱۰ ساعت قیامت
قسمت ۹ قهرمانان در بحران (که البته امیدی بهش ندارم)
و کمیک اخرین شوالیه روی زمین که بشدت منتظرش بودم

امیدوارم ساعت قیامت ده هم زود ترجمه شه چون مثل اینکه خیلی خوب از اب دراومده و به نوعی کام بک جف جانزه

rorschach0990
rorschach0990

سلام و عرض خسته نباشید
ببخشید شماره ۱۰ رو کی ترجمه میکنید؟؟

ارشیا بشیری

به زودی
توی همین هفته به امید خدا منتشرش می کنیم

farzadiii
farzadiii

سلام دوستان
من میخوام شروع کنم به خواندن کمیک های دی سی این سایت ولی نمیدونم از کدومشون شروع کنم
ممنون میشم اگه ترتیبشو برام بنویسین

عادل اسلامی

سلام. اگه صرفا منظورتون خوندن کمیک هاییه که ما ترجمه کردیم باید بهتون بگم که چندان نیازی به ترتیب ندارن. مگر اینکه رویداد مورد نظرتون باشه که در این زمینه هم می تونید پیش نیازهاش رو در داخل همون پست پیدا کنید. چون ما کمیک هایی که کار می کنیم بیشتر ارک داستانی هستن و توجه داریم که چندان به پیش نیاز مهمی وابسته نباشن. به همین ترتیب با توجه به مواردی که گفتم می تونید هر عنوانی که بخواید رو بخونید.

آرمان صفا

در آخر کمیک شکاره ی ده سه صفحه فیلم نامه هست که صفحه ی اولی چون تکرار دیالوگ های شماره قبلی بود من عینا ترجمه بهنام عزیز رو آوردم تا متفاوت نباشه با نسخه های قبلی
بنابراین صفحه ی اول فیلم نامه های آخر کمیک ترجمه بهنام جان هست نه من
حتما هم فحه های آخر رو مطالعه بفرمایید چون مهمه
ممنون از عادل عزیز که ادیت هاش حرف نداره
ودوست خوبم ارشیا که مثل جف جانز دنیای ترجمه میمونه. کلمات رو جوری تغییر میده که از نسخه اولیه به مراتب بهتر میشن
امیدوارم از این کمیک زیبا لذت ببرید

jonah hex
jonah hex

عالیهههههه خسته نباشید به تیم مترجمین و ادیتور و گرافیست این سری جرف نداره

Killing Joke
Killing Joke

خسته نباشید بزرگی باید بهتون گفت چون از لحاظ کیفیت ترجمه و ادیت تو ایران با اختلاف حرف اول رو میزنین

ایشالا در ادامه سرعتتون رو بیشتر کنین و کارهای ناتمام رو حداقل تا پایان تابستان تمام کنین که بتونین بعد تابستان سراغ پروژه های جدیدی برین (مثل سه جوکر یا لست نایت یا ایونت های جدیدی مثل year of the villian)

موفق و پایدار باشین

علی انصاری

لطف دارید دوست عزیز.
ما هم امیدواریم همونطور که گفتید پروژه های ناتمام رو به اتمام برسونیم و بریم سراغ پروژه های بعدی.
هرچند این سه عنوانی که گفتید فعلا جایی در برنامه های سایت ندارن. شاید سه جوکر … شاید.

sasan
sasan

واقعا نمیتونم بگم چقدر شگفت زده شدم از این عنوان واقعا فوق العاده طراحیاش و نویسندگیش و از همه مهمتر کار ترجمه اون که فوق العادست رفتم مشغول مطالعه شدم و وقتی به خودم اومدم دیدم دو ساعت گذشته و این واقعا عالیه واقعا جذاب و گیرا بود از همه بچه های کمیک اسکواد واقعا تشکر میکنم واقعا کولاک کردین دستتون طلا

آرمان صفا

جف جانز نفهمید دلیل ایکه آدرین تونست همچین نقشه ای رو برای دنیای خودش تدارک ببینه اینه که یکی از قدرتمندترین افراد دنیای خودش بود و به کلی منابع و ثروت فراوون دسترسی داشت و قطعا همچین چیزی توی دنیای دی سی براش فراهم نیست که بخواد نقشه ای بکشه حرف ارشیا درست بود که یکی از اهداف این کمیک تیر خلاص به الن موره و وارد کردن شخصیتاش به دنیای دی سی بود و نبود کمدین چه فرقی میکرد تو این داستان جز اینکه وارد دنیایی بکنندش که هیچ سنخیتی با شخصیت پردازیش نداره یا مثلا ماریونتی که یه… مطالعه بیشتر »