آمار فروش کمیک بوک در ماه آوریل ۲۰۱۸ – صدرنشینی کمیک تاریخی سوپرمن

در ماه گذشته، سریِ کمیک های اکشن (Action Comics) در ۸۰ سالگی سوپرمن چهار رقمی شد و هزارمین شماره از این سری در صدر “پرفروش ترین های ماه آوریل” قرار گرفت. در ادامه، با عناوین دیگر لیست پرفروش ترین های ماه آوریل همراه ما باشید.

آمار فروش کمیک در ماه فوریه

یک کمیک ۸۰ صفحه ای شامل چند داستان کوتاه که توسط آقایان دن جورگنز، پیتر جی. توماسی، مارو ولفمن، کرت سوان، نیل آدامز، جف جانز، اسکات اسنایدر، تام کینگ، لویز سایمنسون، پائول دینی، برد ملتزر و برایان مایکل بندیس نوشته شده است. البته در بخش “پرفروش ترین رمان های گرافیکی ماه”، عنوان Action Comics: 80 Years of Superman در رتبه اول قرار گرفت که شامل گلچینی از کمیک های اکشن در هشتاد سال گذشته می باشد و بسیاری از داستان های کلاسیک سوپرمن که توسط خالقین آن یعنی جری سیگل و جو شوستر ساخته شده است را با بهترین کیفیت چاپ در خود دارد. در این فهرست طبق معمول دو شماره‌ی پیاپی از سری بتمن نیز به چشم می خورد.

اما در بخش مارول، ۶ عنوان از این انتشارات، بخش اعظم این فهرست را تشکیل می دهند. دو شماره پیاپی از سری مردعنکبوتی شگفت انگیز (که در آستانه انتشار هشتصدمین شماره از این سری می باشند) در لیست پرفروش ترین های ماه قرار گرفتند. هم چنین، اولین قسمت از سه عنوان جدید امسال، جز پرفروش ترین های ماه آوریل هستند که شامل اولین قسمت از کمیک Hunt For Wolverine، اولین شماره از کمیک Venomized، و اولین شماره از کمیک اختصاصی شخصیت دومینو نوشته شده توسط گیل سایمون می باشند. در ادامه، تعدادِ سری کمیک های کاپیتان آمریکا  به ۷۰۰ شماره رسید و هفتصدمین شماره آن در جدول نیز دیده می شود.

انتشارات ایمیج هم مثل بیشتر ماه ها یک عنوان در میان پرفروش ترین ها دارد، که شماره ۱۷۸ از سری مردگان متحرک می باشد اما موفقیت اعظم این کمپانی در انتشار رمان های گرافیکی بوده که در لیست زیر قابل مشاهده است:

آمار فروش رمان های گرافیکی ماه آوریل

هم چنین نسخه های هارد کاورِ کمیک های جدید و قدیمی مارول و دی سی نیز در لیست دیده می شوند و البته جلد اول عنوان Saga که دوباره در صدر پرفروش ترین نسخه های جلد سخت و گرافیک ناول قرار گرفته است.

RETAIL MARKET SHARE

PUBLISHER

SHARE

MARVEL COMICS

۳۷٫۵۹%

DC ENTERTAINMENT

۳۲٫۳۹%

IMAGE COMICS

۹٫۱۶%

IDW PUBLISHING

۴٫۰۸%

DARK HORSE COMICS

۲٫۳۶%

BOOM! STUDIOS

۲٫۲۰%

DYNAMITE ENTERTAINMENT

۱٫۶۰%

VIZ MEDIA

۱٫۱۹%

ONI PRESS

۱٫۱۳%

TITAN COMICS

۰٫۷۳%

OTHER NON-TOP 10

۷٫۵۷%

UNIT MARKET SHARE

PUBLISHER

SHARE

MARVEL COMICS

۴۲٫۲۱%

DC ENTERTAINMENT

۳۳٫۰۲%

IMAGE COMICS

۹٫۴۷%

IDW PUBLISHING

۳٫۶۷%

DARK HORSE COMICS

۱٫۷۹%

BOOM! STUDIOS

۱٫۷۲%

DYNAMITE ENTERTAINMENT

۱٫۲۹%

VALIANT ENTERTAINMENT LLC

۰٫۷۱%

ONI PRESS

۰٫۶۱%

TITAN COMICS

۰٫۵۵%

OTHER NON-TOP 10

۴٫۹۷%

طبق معمول، در سهم انتشارات مختلف در کل فروش یک ماه نیز انتشارات مارول و دی سی بیشترین سهم را داشته اند. مارول با سهم ۳۷ الی ۴۲ درصد و دی سی با سهم ۳۲ الی ۳۳ درصد پیشتاز این صنعت و کمپانی ایمیج نیز سهم ۹ درصدی داشته است.

4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments