آمار فروش کمیک بوک در ماه دسامبر ۲۰۱۸ – غوغای عناوین دی سی و بتمنی که می خندد

در پایان سال ۲۰۱۸، طبق آمار و ارقام منتشر شده، با انتشار ۳۹۸ عنوان در ماه دسامبر، شاهد کمترین میزان انتشار کمیکِ ماهانه در سال ۲۰۱۸ بوده‌ایم. هم چنین، افت ۲۶ درصدیِ انتشار رمان های گرافیکی در مقایسه با تاریخی مشابه در سال گذشته، این موضوع را بیش از پیش تایید می کند.

اما بحث به همین جا ختم نمی شود، زیرا انتشارات دی سی تنها با انتشارِ ۵۲ کمیک در ماه دسامبر، عملکرد واقعاً کم سابقه‌ای را از خود نشان داده است؛ به طوری که از ماه فوریه‌ی سال ۱۹۹۱ تا به اینجا، چنین آماری از انتشار کمیک های ماهانه‌ی این انتشارات، گزارش نشده است. نکته جالب تر اینجاست که در هفته آخر ماه دسامبر، دی سی کامیکس برخلاف انتشارات دیگر (به دلیل سال نو و مرخصی کارکنان) هیچ عنوانی را منتشر نکرد. با وجود تعطیلی یک هفته‌ای و انتشار رقم پایینِ ۵۲ عنوان از ۳۹۸ عنوان، این انتشارات توانست ۵ رتبه‌ی اول پرفروش ترین های ماه دسامبر و در کل ۷ عنوان پرفروش ماه را به خود اختصاص دهد که عملکرد فوق العاده‌ای می باشد.

آمار فروش کمیک بوک

آمار فروش کمیک بوک در ماه دسامبر ۲۰۱۸

در صدر جدول پرفروش های ماه دسامبر، شماره‌ی اولِ مینی سریِ بتمنی که می‌خندد قرار گرفته است؛ عنوانی که توانست با نویسندگیِ اسکات اسنایدر و طراحیِ جاک، نسخه‌ای کاملاً متفاوت از داستان های بتمن را به تصویر بکشد.

در جایگاه دوم لیست، دومین قسمت از رمان گرافیکیِ بتمن: نفرین شده قرار دارد که حاصل همکاریِ برایان آزارلو و لی برمهو می باشد و نقطه‌ی شروعی بر عناوین بی حد و مرز دی سی در زیرشاخه جدید خود یعنی Black Label است.

اما در جایگاه سوم، کمیک بسیار مهمِ انتشارات دی سی یعنی قسمت هشتمِ ساعت قیامت حضور دارد؛ کمیکی که با نویسندگیِ جف جانز و طراحیِ گری فرانک، از آن می توان به عنوان کلیدی ترین کمیک انتشارات دی سی در این روزها یاد کرد.

و سرانجام جایگاه پنجم و ششم این لیست نیز به شماره های ۶۰ و ۶۱ از سری بتمن به نویسندگی تام کینگ تعلق دارد. سری محبوب، جنجالی و هم چنین پر حاشیه‌ای که همواره دارای بیشترین بحث ها در فضای مجازی بوده است.

اما پس از سلطه‌ی انتشارات دی سی در بین عناوین پر فروش، دو شماره‌ی پیاپی از سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نویسندگیِ نیک اسپنسر از انتشارات مارول حضور دارد و با تصاحب جایگاه ششم و هشتمِ این لیست، باری دیگر محبوبیت خود را در بین خوانندگان ثابت می کند.

در بخش های دیگر لیست، شاهد حضور شماره پنجمِ سری جدید چهار شگفت انگیز به قلم دن اسلات، شماره‌ی سوم عنوان سالانه‌ی Batman Annual و هم چنین شماره‌ی نخست سری جدید و مورد انتظار شزم به قلم جف جانز هستیم تا بدین ترتیب، لیست ۱۰ عنوان پر فروش ماه دسامبر تکمیل شود.

آمار فروش گرافیک ناول

آمار فروش گرافیک ناول در ماه دسامبر ۲۰۱۸

در بخش رمان های گرافیکی و نسخه های جلدسخت، شاهد صدرنشینی جلد پنجم سری Paper Girls به قلم برایان کی. وان از انتشارات ایمیج هستیم. هم چنین در رتبه بعدی، آرک هشتم از سری بتمن به قلم تام کینگ با عنوان Cold Days حضور دارد. عناوین انتشارات دارک هورس، Boom و هم چنین مارول و دی سی، دیگر رتبه ها را تصاحب کرده‌اند و بدین شکل، پرونده‌ی سال ۲۰۱۸ را از نظر فروش رمان گرافیکی کامل می کنند.


به عنوان کلام آخر، با توجه به میزان فروش کمیک ها و رمان های گرافیکی مختلف در ماه آخر سال ۲۰۱۸، می توان امیدوار بود که این روند در سال جدید همواره بهتر شود و بخش کیفی کمیک ها جایگاه طبیعی خود را چه در بخش فروش و چه در عناوین آینده‌ی انتشارات مختلف پیدا کند.

12 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments