آمار فروش کمیک بوک در ماه دسامبر ۲۰۱۹ – قیامت به پایان رسید

در ماه پایانی سال ۲۰۱۹ جدول پرفروش‌ترین آثار با فرمانروایی عناوینی چون شماره‌ی آخر مینی سری ساعت قیامت، ادامه‌ی ران افراد ایکسِ جاناتان هیکمن و شماره‌ی نهایی کمیک بتمن: آخرین شوالیه‌ی روی زمین به کار خود پایان می دهد. در ماه فوق، ۹ درصد افزایش را در زمینه‌ی سفارش خرده‌فروشی ها تجربه نمودیم و برخلاف ماه های پیشین، این‌بار عناوین دی سی بخش های اول لیستِ مرتبط با کتاب های کمیک را پر کردند.

نکته: لیست قرار گرفته شده فقط شامل فروش نسخه های رسمی انتشارات مختلف می باشد و میزان فروش نسخه های کارداستاکِ انتشارات دی سی در آن لحاظ نشده است.

آمار فروش کمیک بوک

پس از چیزی در حدود ۲ سال انتظار و مواجه شدن با تاخیر های فراوان، سرانجام در این ماه مینی سری ۱۲ قسمتی ساعت قیامت به پایان رسید و طرفداران موفق شدند نتیجه‌ی پایانی این کمیک را مشاهده کنند. شماره‌ی ۱۲ که نظرات نیز نسبت به آن متفاوت بود، با توضیحات جف جانز پیرامون تاثیر گذاری سوپرمن بر دنیای دی سی و از طرفی تاثیرپذیری جای‌جایِ این دنیا نسبت به وقایع پیرامونش آغاز شد و همان‌گونه به پایان رسید. این شماره همانند دیگر شماره های پیشین، گری فرانک را در بخش طراحی به‌همراه داشت و برد اندرسون نیز وظیفه‌ی خود را در زمینه‌ی رنگ‌آمیزی باری دیگر انجام داد.

میان جایگاه دوم لیست، تنها کمیکی که در این ماه از انتشارات مارول در صدر قرار دارد، شماره‌ی سوم از سری کمیک X-Men به قلم جاناتان هیکمن می باشد. این شماره طی ماه دسامبر در داخل لیستِ آثار بالارتبه با وجود نبود همتایان دیگر خود از مارول، به نوعی در تنهایی به سر می برد و توسط ۳ عنوان دیگر از انتشارات دی سی محاصره شده است. یکی از آثاری که با یک اختلاف پایین‌تر از افراد ایکسِ هیکمن حضور دارد، قسمت نهایی مینی سری سه قسمتی بتمن: آخرین شوالیه‌ی روی زمین می باشد. اسنایدر در این کمیک سعی در به پایان رساندن رانِ اصلی خود در سری کمیک های بتمن دارد و می خواهد پایانی شایسته را به طرفدارانش ارائه دهد.

در بخش چهارم لیست فرانک میلر به همراه رافائل گرامپا با عنوان Dark Knight Returns: The Golden Child از راه می رسد. این کمیک ادامه‌ای دیگر بر عنوان بازگشت شوالیه‌ی تاریکی می باشد و داستان آن پس از Dark Knight Returns: The Master Race رخ می دهد و ماجرا های کری کلی که اکنون تبدیل به بت‌ومن شده است را دنبال می کند. برخلاف رتبه‌ی خوب این کمیک در جدول فروش، اکثر نقد ها و نظرات طی فضای مجازی بر علیه آن بوده‌اند و سبب شدند فرانک میلر باری دیگر از این نظر با شکست مواجه شود.

میان آثار پیش رو، سرانجام دانی کیتس با شماره‌ی ۲۱ از سری اختصاصی ونوم به داخل جدول فروش وارد می شود و تنها عنوان خود در لیست دهگانه را ارائه می دهد. داستان کیتس در این شماره وارد ابعاد جدید خود می شود و با آغاز آرک داستانی Venom Island مخاطبان را وارد ماجرایی تازه می کند. صدالبته پس از مدتی طولانی، در ادامه شاهد وجود اثری با محوریت شخصیت هارلی کوئین هستیم که توسط مارک راسل نوشته شده است.

در هفتمین بخش از جدول پرفروش ها، قسمت اول از دنباله‌ی عنوان Symbiote Spider-Man با نام Alien Reality حضور دارد. این مینی سری ۵ قسمتی نیز توسط پیتر دیوید نوشته شده است و در خود، اسپایدرمن را به جدال با شخصیت هاب‌گابلین سوق می دهد، آن هم هاب‌گابلینی که قدرت های جدیدی را نیز در اختیار گرفته است. عنوان بعدی مارول اما کمیک تک‌شماره‌ایِ Incoming می باشد. طی این عنوان، قتلی مرموز تمامی ابرقهرمانان جهان مارول را با یکدیگر متحد می کند و آنان را به سوی پیدا کردن قاتل می فرستد. همچنین بنا بر مهم و عظیم بودن این کمیک و رویدادِ آن، اکثر نویسندگان مطرح انتشارات مارول در نوشتنش مشارکت داشته‌اند. این کمیک برخلاف اکثر رویداد های مارول نتوانست در ۵ جایگاه اول لیست حضور یابد و با فروشی بالغ‌بر ۶۹,۰۲۵ نسخه، هشتمین مقام را از بین دیگر آثار پرفروش ماه به‌دست آورد.

دو کمیک پایانی از لیست دهگانه‌ی ماه دسامبر به‌ترتیب شماره‌ی ۳۵ از مجموعه کمیک The Amazing Spider-Man و شماره‌ی ۱۸ از سری اختصاصی سوپرمن است. هجدهمین قسمت از سری اختصاصی سوپرمن اما برخلاف انتظارات عامه‌ی افراد، حداقل برای شخصیت سوپرمن، کمیک عادی‌ای نمی باشد؛ چرا که در این شماره برایان مایکل بندیس بالاخره به وعده هایش عمل کرد و هویت مخفی سوپرمن را به‌صورت عمومی نزد تمامی مردم فاش نموده است. چنانچه که شخص بندیس طی صحبت هایش می گوید، این رخداد بزرگ تاثیر بسیار عظیمی را بر روی رانِ او و شخصیت سوپرمن می گذارد. همچنین لازم به ذکر است که سرانجام این واقعه توانست سری کمیک Superman را پس از اوضاع و احوال نچندان خوب و استوار در جدول فروش، باری دیگر مطرح کند.


آمار فروش گرافیک ناول

طی ماه دسامبر ۲۰۱۹ در بخش رمان های گرافیکی و نسخه های جلدسخت، شاهد ۴ اثر از انتشارات مارول می باشیم و در رأس آنان نیز نسخه‌ی جمع‌آوری شده از دو مینی سری House of X و Powers of X حضور دارد. این عنوان جلدسخت که دربرگیرنده‌ی هر دو مینی سری آغازین جاناتان هیکمن برای دنیای افراد ایکس می باشد، علی رقم قیمت گزاف خود، با تفاوت بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا، توانست به فروشی در حد و اندازه‌ی ۱۰,۶۷۱ نسخه برسد. پس از این عنوان نیز، آثاری از انتشارات دی سی، دینامیت و همچنین دارک هورس را مشاهده می کنیم. همین‌طور حضور یازدهمین جلد از رانِ بتمنِ تام کینگ، و در کنار آن، نسخه‌ی جلدسخت جدید نگهبانان (Watchmen) قابل توجه است.


ماه پایانی سال ۲۰۱۹ با آثار مهم خود موفق شد که اثری مثبت را از خود برجای بگذارد. همچنین سهم انتشارات مارول از بازار این ماه رقمی در حدود ۴۵.۶۰ درصد می باشد و پس از آن، دی سی ۳۱.۳۵ درصد از فروش آثار را به‌دست آورد. انتشارات ایمیج نیز به همین ترتیب موفق به رسیدن به رقم ۵.۹۳ درصد شد. با آن‌که در ماه پیشین سرانجام پس از مدتی نسبتاً طولانی دی سی موفق شد که آثار تازه‌ی بیشتری را نسبت به رقیب خود ارائه دهد، انتشارات مارول باری دیگر جایگاه خود را به عنوان صدرنشین این بخش پس گرفت و با ارائه‌ی ۱۰۳ کمیک جدید، نشان داد که قصد ندارد به مدت طولانی چنین مقامی را از دست بدهد. انتشارات دی سی نیز در دسامبر ۸۶ کمیک تازه را روانه‌ی بازار کرد. در بخش رمان های گرافیکی جدید اما دی سی و مارول با ارائه‌ی ۳۲ اثر، با یکدیگر برابر می باشند. انتظار می رود که در ماه آغازین سال جدید، با استمرار مجموعه کمیک های پرطرفدار و آغاز سری های جدید، فروش دنیای کمیک نیز پیشرفت قابل ملاحضه‌ای را تجربه کند.

54 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments