آمار فروش کمیک بوک در ماه می ۲۰۱۸ – فروش قدرتمند شماره ۸۰۰ مردعنکبوتی شگفت انگیز

ماه می، ماه رقابت نفس گیر عناوین جدید دو غول بزرگ صنعت کمیک یعنی مارول و دی سی بود! هم چنین شماره ۸۰۰ از سری مردعنکبوتی شگفت انگیز، پرفروش ترین کمیک بوک ماه می ۲۰۱۸ شد.

آمار فروش کمیک بوک در ماه می 2018

تقریباً ۴۰۰ هزار نسخه از این کمیک بوک هشتاد صفحه‌ای اسپایدرمن به فروش رفته است و همانند شماره ۱۰۰۰ کمیک های اکشنِ سوپرمن در ماه قبل، توانست در صدر قرار بگیرد. دن اسلات و استوارت ایمومن به همراه چند تن از طراحان مختلف این کمیک را خلق کرده‌اند.

همانند ماه گذشته، بازهم اولین شماره منتشر شده از برخی عناوین جدیدِ انتشارات مارول با استقبال خوبی مواجه شدند و جز پرفروش ترین ها بودند. اولین شماره از سری جدید ونوم از دانی کیتس، سری جدید انتقام جویان به قلم جیسون آرون، و سری جدید پلنگ سیاه مربوط به امپراتوری بین کهکشانی واکاندا از ری لانچ های این ماه مارول بوده‌اند. البته همانطور که میدانید در حال حاضر بازار این سه عنوان در دنیای سینما نیز داغ است.

انتشارات دی سی نیز پنج رتبه مختلف را به خود اختصاص داد. قسمت پنجم رویداد محبوب ساعت قیامت همانند قسمت های قبلی یکی از پرفروش ترین ها بوده است و طبق معمول دو شماره پیاپی از سری بتمن از محبوبیت خاصی برخوردار است. هم چنین دو عنوان جدید از دی سی یعنی اولین قسمت از مینی سری مهم و تاثیرگذار No Justice به قلم اسکات اسنایدر و اولین قسمت از کمیک شش قسمتی مرد پولادین نوشته برایان مایکل بندیس در این فهرست قرار دارند.

البته دوباره انتشارات ایمیج با یک شماره دیگر از سری محبوب مردگان متحرک در این فهرست سهیم است.

در ادامه می توانید آمار پرفروش ترین گرافیک ناول ها و نسخه های هارد کاور منتشر شده در ماه مِی را ببینید:

آمار فروش گرافیک ناول های ماه می 2018

 البته این ماه بر خلاف ماه های پیش، عناوین خاصی دیده نمی شوند و تنها نسخه هارد کاور عنوان دستکش بی نهایت (Infinity Gauntlet) با چاپ جدید و رنگ و رویی تازه در رتبه دوم جدول پرفروش ها خودنمایی می کند.

RETAIL MARKET SHARE

PUBLISHER

SHARE

MARVEL COMICS

۴۲٫۶۴%

DC ENTERTAINMENT

۲۵٫۷۱%

IMAGE COMICS

۱۰٫۸۳%

IDW PUBLISHING

۳٫۶۵%

DARK HORSE COMICS

۲٫۵۴%

BOOM! STUDIOS

۱٫۹۶%

DYNAMITE ENTERTAINMENT

۱٫۶۴%

VIZ MEDIA

۱٫۱۲%

ONI PRESS

۱٫۰۳%

VALIANT ENTERTAINMENT

۰٫۸۴%

OTHER NON-TOP 10

۸٫۰۳%

 

UNIT MARKET SHARE

PUBLISHER

SHARE

MARVEL COMICS

۳۸٫۳۵%

DC ENTERTAINMENT

۳۷٫۸۷%

IMAGE COMICS

۹٫۶۷%

IDW PUBLISHING

۳٫۰۷%

DARK HORSE COMICS

۱٫۶۳%

BOOM! STUDIOS

۱٫۵۸%

DYNAMITE ENTERTAINMENT

۱٫۳۰%

VALIANT ENTERTAINMENT

۰٫۹۰%

TITAN COMICS

۰٫۵۷%

AFTERSHOCK COMICS

۰٫۵۳%

OTHER NON-TOP 10

۴٫۵۲%

اما در خصوص سهم انتشارات مختلف از کل بازار فروش کمیک در ماه می، انتشارات مارول در فروش عمده بسیار پر رنگ ظاهر شد و ۴۲ درصد از سهم فروش عمده را به خود اختصاص داد؛ اما در فروش خرده یا جزئی، رقابت مارول و دی سی تنگاتنگ بوده و این دو انتشارات به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درصد از کل فروش ماه مِی را در اختیار داشته‌اند و نا گفته نماند که حدود ۱۰ درصد از فروش جزئی، سهمِ انتشارات ایمیج بوده است.

3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments