آمار فروش کمیک بوک در ماه نوامبر ۲۰۱۹ – ورود جهش یافته های جدید به جدول پرفروش ها

نوامبر ۲۰۱۹، مطابق وضعیت چند ماهه‌ی اخیر، بخش اعظمی از ده عنوان پرفروش خود را مدیون انتشارات مارول و عناوین جدید دنیای افراد ایکس است و از طرفی، انتشارات دی سی بیشترین کمیک های ماه را عرضه کرده و عناوین بسیاری را برای ارائه دارد. همین‌طور با وجود عناوین تازه و موردانتظار انتشارات مارول و در کنار آن ها، اوج‌گیری دوباره‌ی دی سی در زمینه ارائه‌ی آثار، نوامبر ۲۰۱۹ کاملاً در جایگاهی بالاتر نسبت به نوامبر سال گذشته به سر می برد. در ادامه به‌طور دقیق‌تر به علل موفقیت این ماه خواهیم پرداخت.

نکته: لیست قرار گرفته شده فقط شامل فروش نسخه های رسمی انتشارات مختلف می باشد و میزان فروش نسخه های کارداستاکِ انتشارات دی سی در آن لحاظ نشده است.

آمار فروش کمیک بوک

آمار فروش کمیک بوک در ماه نوامبر 2019

سری تازه‌ی New Mutants به نویسندگی جاناتان هیکمن و اد بریسون، پرفروش ترین کمیک در ماه نوامبر ۲۰۱۹ است. در این کمیک، هواداران باری دیگر با گروه کلاسیکِ جهش یافته های نوجوانِ مارول همراه می شوند و مسیر طولانی آنان در جهت یافتن عضو گمشده‌ی گروه‌شان را دنبال خواهند کرد. شماره‌ی نخست این کمیک توانست چیزی حدود ۱۳۸,۴۸۴ نسخه فروش کند و به پرفروش‌ترین کمیک ماه تبدیل شود. از سوی دیگر، شماره‌ی دوم سری X-Men با فروشی معادل ۱۱۷,۵۳۸ نسخه در جایگاه دوم لیست حضور دارد. نمی توان انکار کرد که افت فروشِ این مجموعه در شماره‌ی دوم خود، دور از انتظار بوده است؛ اما با توجه به نقد های انتشار یافته و واکنش های طرفداران، افت خاصی را از منظر کیفی نمی توان از این کمیک گزارش کرد بلکه صرفاً خاموش شدن جوسازی های پیرامون ریلانچ را شاهد هستیم.

در مکان سوم جدول، شماره‌ی پنجم و نهایی رویداد پرطرفدار Absolute Carnage قرار دارد. این رویداد که از دل مجموعه کمیک اختصاصی ونوم بیرون آمده است، طی چندین ماهی که در حال انتشار بود، عملکرد بسیار خوبی را نسبت به سری اصلی‌اش از خود نشان داد و همواره در ماه های اخیر موفق به تصاحب بخشی از جدول دهگانه‌ی فروش شده است.

پس از رهسپاری رویداد درخشان دانی کیتس و تیم او، باری دیگر عناوینی تازه از مجموعه‌ی Down of X را در جایگاه چهارم و پنجم لیست مشاهده می کنیم. این دو کمیک مهم و مرتبط با خط اصلی داستان های افراد ایکس عبارت‌اند از قسمت اول سری X-Force به نویسندگی بنجامین پرسی و شماره‌ی اول کمیک Fallen Angels به نویسندگی برایان هیل. البته با توجه به عملکرد این دو مجموعه در فروش شماره های نخست خود، طی ماه های آینده کمی بعید به‌نظر می رسد بتوانیم حضور دوباره‌ی آنان را در جدول فروش یا رتبه های برتر ببینم.

اما در بخش ششم لیست، ددپول پس از وقفه‌ای کوتاه با سری تازه‌ای از سر می رسد! سری جدید ددپول که توسط کلی تامپسون نوشته شده و کریس باچالو را به عنوان طراح خود دارد. پس از ددپول، نوبت به یار قدیمی او، اسپایدرمن، می رسد که با شماره‌ی ۳۳ خود همانند اکثر ماه های سال در لیست پرفروش ها حضور داشته باشد. البته حضور پاتریک گلیسون و آغاز کراس اور ۲۰۹۹ در این شماره، در فروش این اثر بی تاثیر نیستند.

می رسیم به جایگاه هشتم که کمیکی غیرمنتظره در آن حضور دارد و احتمالاً خیلی ها گمان نمی کردند که بتواند سر از لیست ۱۰ عنوان پرفروش ماه نوامبر دربیاورد، اما اکنون با اطمینان می توان گفت که محبوبیت اسکات اسنایدر در نزد طرفداران، هیچ محدودیتی نمی شناسد. جدیدترین کمیک او که با کمک چارلز سول در حال نگارش آن است، Undiscovered Country نام دارد که مدتی پیش، در طی مراسم کمیک کان سن دیگو، معرفی شد. در عنوان Undiscovered Country، مخاطبان به مرز های حکومتی ناشناخته سفر خواهند کرد که زمانی ایالات متحده آمریکا نامیده می شد. سرزمینی پر از رمز و راز که برای دهه ها از باقیِ جهان جدا شده است. گروهی کوچک برای پیدا کردن درمان یک بیماری که جان بشر را در معرض خطر قرار داده است، به این قلمرو سفر کرده‌اند و با پیشروی بیشتر، هر کدام از اعضای این گروه، حقیقت متفاوتی را در مورد این کشورِ کشف‌نشده پیدا خواهند کرد. شماره‌ی نخست این کمیک توانست موفق به فروش ۷۳,۰۶۳ نسخه شود و مقام هشتم را کسب نماید.

در مکان نهم جدول، قسمت ۸۲ سری Batman حضور دارد. طرفداران خوب می دانند که در حال طی کردن آخرین روزهای نویسندگی تام کینگ برای سری اصلی شخصیت بتمن هستند و او در این شماره های پایانی تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند جمع‌بندی قابل قبولی را برای مخاطبان خود عرضه کند. بخش پایانی جدول نیز باری دیگر به سری The Amazing Spider-Man اختصاص یافته است و بالاخره در این‌جا، اسپایدرمن این موقعیت را پیدا کرد تا بتواند پس از مدت ها، دو شماره از سری اصلی خود را در لیست پرفروش های ماهانه بگنجاند.

نکته دیگری که در لیست فروشِ ماه نوامبر مشهود بود، فروش نسخه های کارداستاک دی سی در کمیک فروشی ها و فروشگاه های والمارت است که قیمت کمتری نسبت به نسخه های استاندارد این انتشارات دارند. با احتساب نسخه های کارداستاکِ انتشارات دی سی، عنوان بتمن ۸۲ در رتبه‌ی پنجم، بتمن ۸۳ در رتبه‌ی هشتم و شماره اول عنوان لژیون ابرقهرمانان به نویسندگی برایان بندیس در رتبه دهم جدول قرار خواهند گرفت.


آمار فروش گرافیک ناول

آمار فروش گرافیک ناول در ماه نوامبر 2019

نوامبر ۲۰۱۹ ماه خوبی در زمینه‌ی فروش رمان های گرافیکی بود. طی این ماه، انتشارات دی سی هفت جایگاه جدول را به تسلیم خود درآورده است. این لیست با نسخه‌ی جلدسختِ مینی سری DCeased آغاز می شود. عنوان DCeased که در هنگام انتشار، به لطف داستان عامه‌پسندش و نسخه های واریانت زیادش، توانست فروش فوق‌العاده‌ای را بدست آورد و این‌بار قدرت‌نماییِ مشابهی را در زمینه‌ی رمان های گرافیکی به رخ رقبا می کشد. در دیگر رتبه ها نیز عناوینی چون Firefly از انتشارات Boom! Studios و همین‌طور آثاری از مارول، دی سی و دارک هورس قابل مشاهده هستند.


در سهم فروشِ هر انتشارات از بازار کمیک، انتشارات مارول رقم ۴۲.۶۸ درصد، و دی سی رقم ۳۲.۴۱ درصد را دارا می باشند. انتشارات ایمیج طبق انتظار با رقمی کم‌تر در حدود ۷.۸۷ درصد، جایگاه سوم را در اختیار دارد. همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، دی سی بیشترین تعداد از کمیک های جدید ماه را عرضه کرده که تعداد آن ها به طور دقیق، ۹۶ عنوان است و این انتشارات با پشت‌سر گذاشتن مارول (با انتشار ۸۴ عنوان)، پس از مدتی طولانی در بخش مورد نظر از همگان پیشی گرفت؛ اما در بخش عرضه‌ی رمان های گرافیکی جدید، رده‌بندی کاملاً معکوس است و این‌بار مارول با ارائه‌ی ۳۶ رمان گرافیکی جدید، برتری را در اختیار دارد.

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments