نقشه‌های دی سی برای نسل بعدی، با Generations: Shattered ادامه می‌یابد

هواداران دنیای کمیک به احتمال فراوان تاکنون در رابطه با نسل پنجم قهرمانان دی سی شنیده‌اند؛ نقشه‌ای برای از دور خارج کردن کانونی‌ترین قهرمانان این جهان و جایگزین کردن آنان با اشخاصی تازه! تا مدتی به‌نظر می‌رسید که این برنامه‌ها لغو گشته و انتشارات دی سی از انجام چنین کاری منصرف شده است. با این وجود، پس از معرفی کمیک تازه‌ی «بتمن» به نویسندگی «جان ریدلی»، و حالا با رونمایی از اثری مهم به نام Generations: Shattered، به‌نظر می‌رسد که باید خود را کم‌کم برای دگرگونی بزرگی در جهان دی سی آماده کنیم.

کمیک تک‌قسمتی و ۸۰ صفحه‌ای Generations: Shattered پنجم ماه ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی ۱۳۹۹) رویداد DC’s Generations را آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود که این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا و جایگزینی چندی از سران دی سی به تاخیر افتاده و هیچگاه کنسل نشده است. در خلاصه‌ی رسمی منتشر شده از این داستان چنین می‌خوانیم:

تهدیدی کهکشانی برای جهان‌های چندگانه‌ی دی سی، عجیب‌ترین گروه ابرقهرمانی ممکن را گرد هم می‌آورد تا با مرموزترین دشمنی که تاکنون دیده‌اند مقابله کنند. به «اولین بتمن»، «کاماندی»، «استارفایر»، «سینسترو»، «بوستر گولد»، «دکتر لایت» و «استیل» بپیوندید و آن‌ها را در ماجراجویی‌شان برای نجات دنیا همراهی کنید!

همان‌طور که از کاور اثر مشخص است، منظور از «اولین بتمن» همان بتمنی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۳۹ و در قسمت ۲۷ سری کمیک‌های کارآگاهی او را دیدیم. با وجود آنکه طی سال‌های گذشته این شمایل بتمن را بارها در جهان اصلی کمیک‌های دی سی مشاهده کردیم، اما با استفاده از کلمه‌ی «اولین» می‌توان گفت که این بتمن با بتمنِ فعلی تفاوت دارد.

کاور کمیک Generations: Shattered

عنوان Generations: Shattered توسط «دن جورگنز»، «رابرت وندتی» و «اندی اشمیت» نوشته خواهد شد و به دست «ایوان ریس»، «برایان هیچ»، «کوین نولان»، «آرون لوپرستی»، «فرناندو پاسارین»، «پائول پلتیر» و چندین نفر دیگر طراحی می‌شود. با وجود چنین مسئله‌ای که این اثر اولین قسمت از رویداد Generations محسوب می‌شود، اما داستانک «اسکات اسنایدر» و «برایان هیچ» در قسمت ۷۵۰ سری Wonder Woman به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای آن به حساب می‌آید. همچنین در قسمت ویژه‌ی ۱۰۲۷ سری کمیک‌های کارآگاهی، داستانکی به نام Generations: Fractured و به نویسندگی و طراحی دن جورگنز را خواهیم دید که آغاز اولین بخش رویداد خواهد بود. در خلاصه‌ی این داستانک گفته شده است:

این داستان بتمن را در مقابل یک گروه تازه‌کار از دزدان موزه به رهبری کلندرمن (Calendar Man) قرار می‌دهد. همان‌طور که بتمن قصد دارد جلوی آن‌ها را از تخریب آثار باستانی بگیرد، ناگهان صاعقه‌ای هویدا می‌شود و ابعاد حقیقت را در هم می‌شکند. بتمن درمی‌یابد که همه‌چیز فرق کرده است، چرا که به سال ۱۹۳۹ منتقل شده است!

رویداد Generations در ابتدا قرار بود در ماه می آغاز شود و حتی پنج عنوان تک‌قسمتیِ آن نیز معرفی شده بودند. با این وجود، هنوز هم گفته می‌شود که این رویداد قدمی به سوی آینده است و نه‌تنها جانشینان قهرمانان ما را معرفی می‌کند، بلکه رازهایی را فاش می‌نماید که آینده‌ی دی سی را شکل می‌دهند! «دن دیدیو» زمانی که هنوز در انتشارات دی سی مشغول به‌کار بود، از پنج قسمت این رویداد رونمایی کرد که به‌نظر می‌آید دیگر منتشر نخواهند شد. دیدیو اعلام کرده بود که در هر قسمت از این سری، تاریخ ۸۰ ساله‌ی جهان دی سی بررسی خواهد شد و در آخر خط زمانی کمیک‌ها تداوم می‌یابد. به گفته‌ی اسکات اسنایدر، جدایی دیدیو از انتشارات دی سی سبب گشت تا این انتشارات در نقشه‌های خود تغییراتی ایجاد کند.

هنوز از برنامه‌های کلیِ رویداد DC’s Generations رونمایی نشده است، اما انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده اخبار زیادی از نسل بعدی قهرمانان دی سی بشنویم.

11 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments