از زیرمجموعه جدید ایمپرینت DC Black Label برای آثار ترسناک رونمایی شد

از زمانی که انتشارات دی سی، ایمپرینت طلایی‌اش یعنی ورتیگو را تعطیل کرد مدت چندانی نمی گذرد. در پی این تصمیم، این انتشارات تمام ایمپرینت های خود را ادغام، و به سه دسته‌ی اصلی تقسیم کرد. سه ایمپرینت مخصوص که برای سه گروه سنی متفاوت در نظر گرفته شده‌اند. در این بین نیز ایمپرینت Black Label، که میزبان عناوین بزرگسالانه و مستقل می باشد، قرار است به نوعی جایگزین ورتیگو شود و جای خالی آن را پر کند. اما حالا این ایمپرینت، خود دارای یک زیرمجموعه خواهد شد. زیرمجموعه‌ای مخصوص هواداران داستان های ترسناک و دلهره آور! زیرمجموعه‌ی Hill House توسط خالق سری Locke & Key و نویسنده‌ی معروف ژانر وحشت، یعنی جو هیل تاسیس خواهد شد تا هواداران این ژانر را به وجد بیاورد. البته او در این راه تنها نخواهد بود و با برخی از هنرمندان پیشین ایمپرینت ورتیگو همکاری خواهد کرد. در ادامه به اطلاعات منتشر شده از این زیرمجموعه، و اولین کمیک های رونمایی شده‌ی آن نگاهی خواهیم داشت.

جو هیل در رابطه با کار در صنعت کمیک گفت:

من همیشه قبل از هرچیز یک نویسنده‌ی کمیک بودم. وقتی شروع کردم به نوشتن کمیک، احساس کردم که برای این کار ساخته شدم. این همون نسخه از نویسندگی بود که من بیشتر از بقیه دوستش داشتم. احساس می کردم که وقتی روی کمیک ها کار می کنم، نقاط قوتم تقویت و تمامی سختی هایی که به عنوان یک نویسنده تحمل می کردم، ناپدید میشن. کار کردن بر روی سری Locke & Key یکی از لذت بخش ترین تجربه های دوران کاری من بود؛ و برگشت به طرز فوق العاده‌ای هیجان انگیزه. برگشت به: دوباره نوشتن، کار کردن با طراحان و همینطور همکاری کردن با نویسنده های دیگه. نویسندگی کمیک، دقیقاً همون حسی رو به داستان نویس ها میده که بودن در گروه رولینگ استون میده.

زیرمجموعه‌ی Hill House کار خود را با ۵ مینی سری آغاز خواهد کرد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. از هنرمندان ایمپرینت ورتیگو که بر روی این مینی سری ها کار خواهند کرد، می توان به کلی جونز (Swamp Thingمایک کری و پیتر گراس (Lucifer) اشاره کرد. در ادامه می توانید خلاصه‌ای از داستان این مینی سری ها را مطالعه کنید.

Basketful of Heads

Basketful of Heads
نویسنده: جو هیل
طراح: لیومکس
طراح کاور: ریکو موراکامی

باران با شدت بر تپه های پوشیده از علفِ جزیره‌‌‌‌‌ی برودی می بارد و مرغان دریایی بر فراز بندر جیغ می کشند. شمایلی لاغر و بارانی پوش سبدی چوبی همراه خود دارد که بنظر می آید پر از خربزه باشد… سبدی پوشیده شده با پاره‌ای خون آلود از پرچم آمریکا. این داستانِ جون برنچ است، زنی جوان که گرفتار چهار تبهکار مکاری که دوست پسرش را هنگام طوفان ربوده‌اند شده است، آن هم به دلایلی که فقط خودشان می دانند. حال او باید برای زندگی خود به کمک تبری وایکینگی متعلق به قرن هشتم مبارزه کند؛ تبری با قدرتی غیرقابل باور که حتی می تواند با یک ضربه از گردن انسان عبور کند و کماکان کله های قطع شده را هوشیار نگه دارد تا از طریق راه های ماورا الطبیعه قادر به تکلم باشند. تمام سرهای بریده شده داستان نحس خود را برای تعریف کردن دارند، که باعث می شود جون خود را در حال تقلا میان دروغ ها و حیله های آنان بیابد. زمان می گذرد و او باید عشق زندگی‌اش را نجات دهد… پیش از آن که خیلی دیر شود.

لیومکس که طراحی این مینی سری را برعهده دارد عنوان کرد:

من بر روی عناوین زیادی در ژانر وحشت کار کردم، و فکر می کنم راز موفقیت در این ژانر، اینه که انسانیت رو در اون پیدا کنی. کارای ترسناکی که مخاطبین‌شون هم برای شخصیت ها می ترسن و هم برای خودشون. طراح، به عقیده‌ی من، باید اون چهره رو بشناسه، اون فرم، اون حالتی که وحشت رو جوری انتقال میده که سیستم عصبی رو لمس کنه. این سری شما رو زهره ترک خواهد کرد. کار من اینه که مطمئن باشم مخاطبین همون حسی رو که قهرمان داستان داره رو با تمام وجود حس می کنن. این قسمت چالش برانگیز و در عین حال لذت بخش کاره.

جو هیل نیز افزود:

در مبارزه‌ای که پیش میاد، اون [جون برنچ] دنبال تبر می گرده و ما می فهمیم که این تبر یک قدرت ماورا الطبیعی داره. اون می تونه سر رو با یه ضربه از بدن جدا کنه، اونم در حالی که سر هنوز می تونه به حرف زدن ادامه بده. در واقع این یه نسخه‌ی زیرزمینی از راشومون (فیلمی از آکیرا کوروساوا) محسوب میشه، چون تمام سرهای بریده شده داستان خودشون رو از کاری که انجام شده و چرایی انجام دادنش تعریف می کنن.

The low, low woods

The low, low woods
نویسنده: کارمن ماریا ماچادو
طراح: دنی
طراح کاور: جی. ای. دابلیو. کوپر

یک بیماری مسری در شهر معدنیِ کوچکی واقع در پنسیلوانیا به راه افتاده است. این بیماری به شکل اتفاقی اثر خود را نشان می دهد و از خاطرات کسانی که از آن رنج می برند تغذیه می کند. از داستان خرگوش هایی با چشمان آدمیزاد تا زنان گوزن نما که شب ها به کنار پنجره‌ی اتاق دختران گرسنه می روند. این شهر از آن دست مکان هایی است که اتفاقات عجیب همیشه در آن رخ می دهند. اما بنظر نمی آید که کسی چرایی آن را پرسیده باشد…

عنوان The Low, Low Woods یک اثر وحشتناک نوجوانانه و معمایی، در رابطه با دو دختر جوان است که تلاش می کنند تا حقیقت را در رابطه با بیماری‌ای که خاطرات آن ها و دیگر مردم مکانی که به عنوان شهر می شناسند را پاک می کند، افشا کنند. و هر چقدر بیشتر به حقیقت نزدیک می شوند، حقیقت نیز وحشتناک تر می شود.


The Dollhouse Family

The Dollhouse Family
نویسنده: مایک کری
طراح: پیتر گراس
طراح کاور: جسیکا دالوا

در تولد شش سالگی آلیس، عمه‌ی بزرگ او که در آستانه‌ی مرگ قرار دارد، برای او هدیه‌ای می فرستد که آلیس هیچگاه فکر نمی کرد آن را بخواهد؛ خانه‌ای عروسکی؛ زیبا و بزرگ متعلق به قرن ۱۹ به همراه خانواده‌ای از عروسک های عتیقه‌ی درون آن. برای مدتی طولانی، نه تنها خانه‌ی عروسکی تبدیل به اسباب بازی محبوب آلیس شد، بلکه به تمام دنیای او نیز تبدیل شده بود! به زودی آلیس جوان در می یابد که می تواند به درون خانه وارد شود و با دوستانی جدید دیدار کند که از دل رمانی کودکانه با نام The Dollhouse Family بیرون آمده‌اند. سال ها می گذرد و آلیس بیشتر و بیشتر به آن دنیا سر می زند، تا جایی که دیگر نمی تواند حقیقت را تشخیص دهد و تخیلاتش از کنترل خارج می شوند. آنچه که به شکل یک بازی کودکانه شروع شد، به حمامی از خون و دیوانگی ختم می شود. کودکی پایان می یابد، ولی تاثیر آن خانه‌ی عروسکی تا بزرگسالی نیز با آلیس خواهد ماند. هنگامی که جهان برای او سنگین تر از آنچه که می تواند تحمل کند می شود، آلیس در صدد بازگشت به خانه‌ی عروسکی و افراد داخل آن بر می آید. آنجا می تواند محل آرامش او باشد… اما فقط هنگامی که آلیس آنچه او می خواهد را به او بدهد… و فقط خدا می داند اگر باز هم سعی در فرار داشته باشد چه بلایی بر سر او خواهد آمد…


Daphne Byrne

Daphne Byrne
نویسنده: لارا مارکس
طراح: کلی جونز
طراح کاور: پایتر جابوسکی

در دوران شکوه و جلال چراغ های گازی در خیابان های نیویورکِ اواخر قرن ۱۹، خشم درون دافنه‌ی ۱۴ ساله شعله می گیرد. مرگ ناگهانی پدرش او را با مادری‌ وظیفه نشناس و افسرده تنها گذاشته است. مادری که طعمه‌ی اشخاصی می شود که به او قول داده‌اند با راه های ماورا الطبیعه راهی برای ارتباط با همسرش پیدا کنند. درحالی که دافنه برای رهایی مادرش از چنگ این کلاهبرداران در تلاش است، حضور چیزی عجیب و اهریمنی را درون خود احساس می کند. نهادی با خواسته های نا گفتنی. و هنگامی که سعی می کند این قدرت بی رحم و وحشتناک را کنترل کند، باید از جامعه‌ای سری که زندگی او را نابود کرده است نیز انتقام بگیرد.


Plunge

Plunge
نویسنده: جو هیل
طراح: نامشخص
طراح کاور: جرمی ویلسون

در سال ۱۹۸۳، در نزدیکی مدار قطب شمال، کشتی درلث، به طور ناگهانی، هنگام طوفان ناپدید می شود؛ پیشرفته ترین کشتی جهان در جستجوی نفت است و این کشتی پس از سونامی گم می شود. تقریباً ۴۰ سال بعد، کشتی درلث دوباره سیگنال می فرستد؛ یک سیگنال به ایستگاه آتو در آلاسکا که از دورترین مکانِ روی زمین، در جزیره‌ای سرد و دور افتاده فرستاده شده است. اکنون تیمی متشکل از متخصصین، دانشمندان و هلیکوپترهای سربازان مزدورِ ایالات متحده، در مقابل روس ها برای پیدا کردن کشتی و مخروبه‌ای که گمان می رود در جزیره‌ی اتول باشد در حال رقابت هستند.

هنگامی که کولاکی زمستانی آغاز می شود، اتفاقات عجیب شروع به رخ دادن می کنند. در ابتدا، پیدا شدن نمونه هایی از نفت با ترکیباتی ناخوشایند، و سپس امواجی از سوی یک تمدن غرق شده و بسیار کهن دریافت می شوند. و البته، هیچ چیز نمی تواند تیم نجات را برای دیدار با خدمه‌ی درلث در غار درون جزیره آماده کند، با سن و سالی که چهار دهه پیش داشتند و چشمانی نابینا به خاطر یک بیماری التیام ناپذیر… هرچند، می توانند به شیوه هایی تازه ببینند؛ خدمه‌ای مجذوب قدرت های باورنکردنی جدید خود، و با آخرین ذره های باقی مانده از انسانیت…

جو هیل این سری را شانس خود برای ادای احترام به یکی از برترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما، یعنی The Thing اثر جان کارپنتر دانست.


Sea Dogs
نویسنده: جو هیل
طراح: نامشخص

انقلاب نابود شده است. در سال ۱۷۷۹ یک ناو جنگی آمریکایی تبدیل به خرابه‌ای ویران شده می شود که رود پینوبسکات را مسدود کرده است. امپراتوری بریتانیا بزرگترین ناوگان جنگی زمین را به رهبری اچ ام اس هاووک گرد آورده؛ یک تفنگدار درجه دو که بسیاری از فرانسوی ها، اسپانیایی ها و قایق های آمریکایی را به قعر دریا فرستاده است. کسی که درحال برنامه ریزی یک نقشه‌ی نابودگر بزرگ است که از سنت کیتس تا ماچیاس در مایین را در بر می گیرد. کنگره‌ی قاره‌ای که در حال سقوط است امیدی برای تقابل با نیروی دریایی انگلستان ندارد. و آن قدر ناامید شده‌اند که با شیطان یک معامله تنظیم کنند… شاید هم سه معامله! بنجامین تامیدج، نماینده‌ی سابق کنگره‌ی ایالات متحده، سه گرگ نما را به عنوان جاسوس به نیروی بریتانیا و ناوگان هاووک می فرستد. سه گرگ نمای وطن پرست می تواند تمام آن چیزی باشد که برای شکست دشمن و درست کردن حمامی از خون نیاز است. درست است، قدرت آن ها شیطانی است، ذهن هایشان دیوانه و وفاداری‌شان به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. اما با این حال چه راهی برای یک ملت فرومانده باقی مانده است…  جز آزاد کردن سگ های جنگی؟


همچنین لازم به ذکر است که در هر قسمت از عناوین زیرمجموعه‌ی Hill House، دو صفحه از سری Sea Dogs به عنوان داستانی جانبی منتشر خواهد شد.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments