اسطوره ی دنیای کمیک، استیو دیتکو درگذشت

خالق شخصیت های دکتر استرنج و مرد عنکبوتی در ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر؛ بدن بی جان خالق شخصیت های مرد عنکبوتی و دکتر استرنج در ۲۹ ژوئن سال جاری در آپارتمانش پیدا شد. ولی طبق گزارشات اعلام شده توسط پزشکی قانونی به نظر میرسد وی دو روز پیش از آن به تنهایی در آپارتمان خود در گذشته است.

استیو دیتکو معمولا به دلیل کار هایش در کمپانی مارول و به ویژه همکاری در خلق شخصیت های محبوبی همچون مرد عنکبوتی و دکنر استرنج در دهه ۶۰ شناخته میشود. او علاوه بر این خالق شخصیت های خبیث معروفی مانند گرین گابلین، سندمن، لیزارد و دورمامو نیز هست.

البته شایسته ذکر است که انتشارات مارول تنها جایی نبود که از خلاقیت بی نظیر استیو دیتکو بهره مند شد، چرا که وی در اواخر دهه ۶۰ به دلیل مشاجره ای که با استن لی، یکی دیگر از خالقین شخصیت اسپایدرمن، داشت این انتشارات را به مقصد انتشارات چارلتون کمیکس و انتشارات دی سی ترک کرد. هر چند که او بعد ها در دهه ۹۰ و در عصر برنزی کمیک به مارول بازگشت و در خلق شخصیت هایی همچون دختر سنجابی نقش داشت.

کار وی در کمپانی های دی سی و چارلتون هم به همان منوال شگفت انگیزِ او در کمپانی مارول ادامه یافت و او توانست در خلق شخصیت های محبوبی مانند کاپیتان اتم و بلو بیتل برای چارلتون کمیکس و شخصیت هایی همچون هاوک و داو برای دی سی از خودش میراث با ارزشی برای طرفداران دنیای کمیک به جای بگذارد.

استیو دیتکو تا پایان عمرش به صورت مستقل به چاپ و انتشار کمیک ادامه داد.

روحش شاد و یادش گرامی باد!

 

منبع CBR
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments