تاریخ انتشار و اطلاعات جدیدی از کمیک Batman/Catwoman منتشر شد

از جدیدترین اثر «تام کینگ» برای شخصیت «بتمن» مدت‌ها پیش رونمایی شده بود. اما به دلایل نامشخصی، مینی‌سری ۱۲ قسمتی Batman/Catwoman هیچ‌گاه صاحب یک تاریخ انتشار رسمی نشد. اکنون پس از گذشت همه‌ی آن روزها و همچنین ظهور ویروس کرونا، سرانجام اطلاعاتی تازه و همین‌طور تاریخ انتشار رسمی این مینی‌سری مشخص شده است.

مینی‌سری Batman/Catwoman به رابطه‌ی عاشقانه‌ی میان «بروس وین» و «سلینا کایل» اختصاص دارد و به اکتشاف میان آن، در سه دوره‌ی زمانی متفاوت می‌پردازد. گذشته؛ جایی که برای نخستین بار بروس و سلینا با یکدیگر ملاقات کردند، حال و آینده‌ای دوردست. همچنین خالی از لطف نیست که ذکر شود شخصیت «جوکر» و «آندریا بئومانت» که طرفداران با نام فنتزم (Phantasm) او را می‌شناسند نیز در این اثر حضور می‌یابند. این مینی‌سری جدای انتشار رسمی‌اش، یک شماره‌ی اضافه و ویژه خواهد داشت که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود.

کاور قسمت اول مینی‌سری Batman/Catwoman

اما هنوز توضیحات دیگری از این مینی‌سری وجود دارد. به عنوان مثال، در آن «آینده‌ی دوردست»، داستانی روایت می‌شود که طی آن بروس وین مُرده است و سلینا تشنه‌ی گرفتن انتقام می‌باشد. در این‌باره به توضیح رسمیِ انتشارات دی سی بسنده می‌کنیم.

در این داستان آینده‌ای دوردست وجود دارد؛ جایی که پس از یک ازدواج طولانی و شاد، بروس وین فوت می‌کند. سلینا کایل تصمیمش را برای گرفتن انتقام می‌گیرد، آن هم بدون ناراحتی از این بابت که با مخالفت‌های همیشگی بروس وین مواجه شود.

دیگر داستان‌ها اما همان‌طور که ذکر شد، در گذشته و زمان حال به وقوع می‌پیوندند. اما زمان حال یک ویژگی دارد که آن را نسبت به دو دوره‌ی زمانی مجاور خود خاص می‌کند. در زمان حال، اتحاد و همبستگی میان بروس و سلینا با ظهور یکی از دشمنان قدیمی بتمن مورد تهدید قرار می‌گیرد؛ آندریا بئومانت، معروف به فنتزم! همچنین گفته می‌شود که یکی از اعمال جوکر که در گذشته مرتکب آن شد، تاثیرات و پیامدهای مهم و بسزایی را در زمان حال و آینده بر جای می‌گذارد.

نخستین حضور شخصیت فنتزم به انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm بازمی‌گردد. او دختری بود که دلباخته‌ی بروس وینِ جوان شد، اما پس از به قتل رسیدن پدرش توسط گانگسترها، بروس را ترک کرد؛ در واقع گانگستری که در آینده تبدیل به جوکر شد. به همین سبب، آندریا سال‌ها بعد به گاتهام بازمی‌گردد تا مجازات قتل پدرش را در قالب شخصی با نام فنتزم بگیرد. همچون «هارلی کوئین»، این شخصیت نیز از آن دسته کاراکترها محسوب می‌گردد که از دنیای انیمیشن وارد صنعت کمیک شده‌اند.

قسمت اول این مینی‌سری، در تاریخ یکم دسامبر (۱۱ آذر) به نویسندگی تام کینگ و طراحی «کلی مان» به عنوان اثری از زیرمجموعه‌ی بلک لیبل منتشر می‌شود. همچنین کاور واریانت این شماره را «جیم لی» طراحی کرده است.

35 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments