تام کینگ برنامه هایی جنجالی برای بتمن در سر دارد

سری تام کینگ در کمیک های بتمن از سه سال پیش شروع شد و تا به الان در حال انتشار می باشد. تام کینگ نویسنده‌ای است که احتمالاً آنطور که باید و شاید نتوانسته هواداران خود را راضی نگه دارد و همواره در این سه سال با جنجال های بسیاری همراه بوده است. و اکنون سری داستان های او، بخش اعظم مسیر خود را طی کرده‌اند و رفته رفته دارند به پایان خود نزدیک می شوند. در شرف این پایان، تام کینگ نیز به تازگی در رابطه با قسمت بعدی سری تقریباً ۱۰۰ قسمتی خود و آینده‌ی این سری مصاحبه‌ای داشت و اعلام کرد که باید منتظر تغییرات عظیمی در داستان های شوالیه تاریکی باشیم!

کینگ صحبت هایی در رابطه با قسمت ۷۵ سری بتمن و آرک City of Bane داشته است که در آن با تونی اس. دنیل همکاری خواهد کرد. آنطور که شخص نویسنده می گوید، ۱۵ قسمتِ آخر این سری تغییرات عظیمی را به همراه خواهند داشت و دارای اهمیت بسیار بالایی می باشند.

کینگ در این باره گفت:

من مذاکراتی داشتم، نه فقط با انتشارات دی سی، بلکه با کمپانی برادران وارنر و همین طور AT&T. ما قراره توی ۱۵ قسمت آخر کاری کنیم که تا به حال هیچکس ندیده. می خوایم کاری کنیم که این کاراکتر برای یک نسل جدید یا بیشتر، تغییر پیدا کنه؛ شاید اصلاً برای همیشه! هیچوقت فکر نمی کردم بتونیم تاییدیه‌ی انجام این کار رو بگیریم، وقتی که شما روی یک شخصیت حقوقی کار می کنید، این فکر به ذهنتون می رسه که باید همه چیز رو طبق یه برنامه از پیش تنظیم شده پیش ببرید. ولی این یه تغییر بزرگه که قراره دنیای بتمن رو به لرزه در بیاره و امضای من رو روی این کاراکتر ثبت کنه.

با توجه به گفته های تام کینگ، می توان حدس زد که قرار است شاهد تغییرات بزرگی باشیم که نمونه‌اش را قبلاً در داستان هایی مانند Knightfall (که در آن کمر بتمن توسط بین شکسته شد)، بازگشت شوالیه تاریکی (اثر فرانک میلر) و جوک کشنده (اثر آلن مور و برایان بالند) مشاهده کرده‌ایم.

لازم به ذکر است که انتشارات دی سی، در این مدت با حواشی و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. از حواشی پیرامون صحنه های برهنگی در رمان گرافیکی بتمن: نفرین شده تا کنسل شدن سری Border Town و اعتراض به محتوای جنجالی سری Second Coming؛ یا حتی موردی که پیش تر در همین سری تام کینگ برای کمیک های بتمن رخ داد، یعنی منتفی شدن عروسی بروس وین و سلینا کایل که انتشارات دی سی این موضوع را قبل از انتشار، در مصاحبه با خبرگزاری نیویورک تایمز، لو داد. پس چندان دور از ذهن نیست که هر گونه تغییرات اساسی و بزرگ برای شخصیت بتمن با مشکلاتی رو به رو شود.

کینگ افزود:

آرک City of Bane هشت قسمت خواهد بود. و بعدش به یک آرک ۵ قسمتی ختم خواهد شد که سرانجامِ آرک قبلیه. و بعدش نوبتِ بخش نهایی ئه، که تقریباً شامل ۱۵ قسمت آخر سری می شه. اگه تمام این مدت داشتید سری بتمن [من] رو دنبال می کردید که خدا خیرتون بده، چون من داشتم شما رو توی این ۶ ماه اخیر عذاب می دادم. من تمام این مدت داشتم بتمن رو نابود می کردم؛ ولی آرک City of Bane در مورد قیام بتمن ئه. الان وقتشه که بتمن از روی زمین بلند بشه و بگه «من هنوز اینجام!» و اینطوری ورق بر می گرده. ما تا الان اون رو ضعیف نشون دادیم، حالا وقتشه که بتمن برگرده و بهتون نشون بده که چرا بهش میگن بتمن. شاید به شیوه‌ی سنتی خودش اینکار انجام نشه ولی بازم بهتون نشون میده که چرا بتمن اهمیت داره.

در حالی که تونی اس. دنیل آرک City of Bane را طراحی می کند، میکل جنین، جورج فورنز و کلی مان طراحی قسمت های آخر ران تام کینگ را بر عهده خواهند داشت.

13 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments