بن رایلی دوره‌ای جدید را برای اسپایدرمن آغاز می‌کند

اگر خاطرتان باشد، در جریان دهه‌ی ۹۰ و آرک جنجالی Clone Saga از کمیک‌های «اسپایدرمن»، برای مدتی «بن رایلی» یا همان کلونِ «پیتر پارکر» به‌جای او ظاهر شد و نام اسپایدرمن را بر خود نهاد. حال پس از گذشت تقریباً ۲۵ سال از اتمام آن دوره، انتشارات مارول باری دیگر وعده‌ی اتفاق مشابهی را داد که احتمالاً با مرگ یا کنار رفتنِ پیتر پارکر آغاز می‌شود.

مدتی پیش خبر اتمام ران «نیک اسپنسر» در سری کمیک The Amazing Spider-Man (شماره‌ی ۷۴) اعلام شد و همگان فکر می‌کردند که همچون دیگر اتفاقات مشابه، به‌زودی نویسنده‌ای جدید برای عنوان اصلیِ پیتر پارکر معرفی می‌شود؛ اما بازگشت غیرمنتظره‌ی بن رایلی تنها اتفاق جدید نبوده است. حال، طرفداران باید منتظر خالقینی همچون «کلی تامپسون»، «صلاح‌الدین احمد»، «کودی زیگلر»، «زب ولز» و «پاتریک گلیسون» بمانند تا دوره‌ای جدید را برایشان آغاز کنند. در متن معرفی‌نامه‌ی انتشارات مارول اینگونه آمده است:

اثری جدید و جسورانه برای اسپایدرمنِ شگفت‌انگیز در شرف وقوع است! شخصیت اسپایدرمن در ماه اکتبر با یک داستان به‌شدت کوبنده بازمی‌گردد که تنها از نویسندگان عنکبوتی‌ای چون کلی تامپسون، صلاح‌الدین احمد، کودی زیگلر، زب ولز و پاتریک گلیسون چنین عملی برمی‌آید.

نکته‌ی جالب توجه در رونماییِ امروز این نکته است که حداقل در این دوره‌ی جدید، سری کمیک The Amazing Spider-Man هر ماه سه شماره از خودش را روانه‌ی بازار می‌کند؛ اتفاقی که امروزه خیلی کم پیش می‌آید که عملی شود. طبق وعده‌های مارول، این عصر جدید قرار است که جوری داستان‌های اسپایدرمن را متحول کند که هیچکس انتظار آن را نداشته است. گفته می‌شود که بن رایلی در شماره‌ی ۷۵ سری کمیکِ نام‌برده‌شده به مقام اسپایدرمن بازمی‌گردد و مصمم است که به بهترین اسپایدرمنی که می‌توان بود، تبدیل شود.

بن رایلی در قامت اسپایدرمناما سوال همگان این است که «چه بر سر پیتر پارکر آمده؟». انتشارات مارول در این زمینه بسیار محتاط عمل می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا پیتر مُرده یا صرفاً تحت یک‌سری شرایط جای خودش را به بن رایلی داده است. اما در گوشه‌ای از بیانیه‌ی مارول آمده که این رخداد می‌تواند پیامدهای کشنده‌ای را برای پیتر پارکر به همراه داشته باشد، پس می‌توان برداشت کرد که پیتر هنوز زنده است؛ هرچند که انتظاری نداریم این موضوع چندان به طول بیانجامد!

این عصر جدید در تاریخ ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) با عنوان رایگان Spider-Man/Venom آغاز می‌شود و سرانجام در ماه اکتبر و شماره‌ی ۷۵ سری کمیک The Amazing Spider-Man شاهد تداوم یافتن آن خواهیم بود.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments