تئوری بازگشت دکتر اختاپوس و الکترو | ۱۰ راه احتمالی ورود آن‌ها به MCU

«دکتر اختاپوس» و «الکترو» دو تن از مهم‌ترین شرورهای اسپایدرمن هستند و حالا هردوی آن‌ها قرار است به دنیای سینمایی مارول بپیوندند. «آلفرد مولینا» دوباره نقش کاراکترِ خودش از فیلم «مرد عنکبوتی ۲» ساخته‌ی «سم ریمی»، یعنی دکتر اختاپوس را در سومین قسمت از اسپایدرمنِ مارول استودیو اجرا خواهد کرد، و ما شاهد بازگشت الکترو از فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» نیز خواهیم بود. ولی این دو شخصیت چگونه قرار است در دنیای سینمایی مارول جای گیرند؟

رایج‌ترین نظریه در حال حاضر این است که حضور آن‌ها به مفهوم کلی مالتی‌ورسِ پیشِ رو که قرار است بخش بزرگی از فاز چهارم باشد، مربوط است. با اینکه این نظریه ممکن است درست باشد، راه‌های دیگری در پی‌ریزی فعلی دنیای سینمایی مارول هم وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها، این دو شخصیت را معرفی نمود.

توجه: این مقاله حاوی تمامی تئوری‌ها و راه‌های احتمالی ورود این دو شخصیت به دنیای سینمایی مارول می‌باشد. بدیهی است که برخی از تئوری‌های مطرح شده در این مطلب، ممکن است بعید به‌نظر برسند.

۱۰ – دکتر اختاپوس: پناهنده‌ای از بُعدی دیگر

بازگشت دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا

نسخه‌های متعددی از دکتر اختاپوس در کمیک‌بوک موجود هستند که هر کدامشان ممکن است وارد دنیای سینمایی مارول شوند. گزارشات می‌گویند که آلفرد مولینا دوباره نقش شخصیتش را ایفا خواهد کرد، ولی آیا قرار است نقشش همان دکتر اختاپوس در مرد عنکبوتی ۲ باشد؟ قطعاً ممکن است. داک آک در آن فیلم کشته شد، اما نظریه‌ای فرض می‌کند که او زنده مانده است. این احتمال وجود دارد که دکتر اختاپوس به‌خاطر انفجار دستگاهش باعث ایجاد یک سیاه‌چاله‌ی کوچک شده باشد که او را از بُعد خودش به دنیای سینمایی مارول آورده است.


۹ – الکترو: اوراقیِ بستمن

آدرین تومز در فیلم اسپایدرمن

از آنجا که فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ و تصویری که از الکترو ساخت محبوبیت چندانی ندارد، انتخاب عجیبی به‌نظر می‌رسد که به دنیای سینمایی مارول آورده شود. به‌نظر می‌رسد که او قرار نیست همان شخصیتِ فیلم پیشین باشد، پس او باید با نسخه‌ی دیگری از الکترو جایگزین شود. یک نظریه می‌گوید که «مکس دیلون» از قبل در دنیای سینمایی مارول حضور داشته و در اوراقی بستمن کار می‌کرده است. اوراقی بستمن همان شرکت «آدریان تومز»، یا همان «والچر» است که با تکنولوژی فضایی قاچاق شده سروکار دارد. قسمتی از آن تکنولوژی منجر به خلق «شوکر» شد، آیا ممکن است که الکترو هم خبیث دیگری باشد که با تومز ارتباط دارد؟ هردوی آن‌ها بخشی از شش خبیث (Sinister Six) اولیه بودند و مشخص است که کاندیداهای مناسبی برای تشکیل این تیم در دنیای سینمایی مارول وجود دارد.


۸ – دکتر اختاپوس: صنایع استارک

تونی استارک در دنیای سینمایی مارول

اتو اکتاویوسِ مولینا نیز ممکن است همان نسخه‌ی اصلی‌اش در مرد عنکبوتی ۲ نباشد. شاید او نسخه‌ی دیگری از داک آک باشد که از قبل در دنیای سینمایی مارول حاضر بوده است. از آنجایی که دکتر اختاپوس، دانشمند و مهندسی نابغه بوده، او ممکن است عضوی از نیروی پیشگام تکنولوژی جهان، یعنی صنایع استارک باشد. البته ممکن است دکتر اختاپوس نیز مثل «میستریو» یک کارمند سابق (یا یک کارمند فعلی) در این شرکت عظیم باشد، و باز هم مثل میستریو، ممکن است جاه‌طلبی‌هایش بی‌ثمر مانده باشند.


۷ – الکترو: کارمند آزکورپ

شرکت آزکورپ در فیلم اسپایدرمن

شرکت بزرگ دیگری نیز وجود دارد که هر دو خبیث می‌توانند با آن در ارتباط باشند، ولی این شرکت در دنیای سینمایی مارول وجود ندارد. البته هنوز نه؛ آزکورپ شرکت بین‌المللی «نورمن آزبورن»، یا همان «گرین گابلین» است. الکترو در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ با این شرکت ارتباط داشت.

الکترو وسیله‌ی خوبی است که این شرکت مهم را به دنیای سینمایی مارول آشنا کند. سومین اسپایدرمنِ MCU به‌نظر می‌رسد که به اندازه‌ی کافی خبیث دارد، پس احتمال اینکه گرین گابلین هم نقشی ایفا کند، تا حدودی کم است. معرفی کردن آزکورپ پی‌ریزی خوبی برای حضور او در فیلم‌های آینده است.


۶ – دکتر اختاپوس: رابطه‌ی عاشقانه با زن‌عمو می

رابطه‌ی عاشقانه‌ی دکتر اختاپوس با زن‌عمو می

چیزی که ممکن است فقط دوست‌داران کمیک‌های مرد عنکبوتی بدانند این است که دکتر اختاپوس و زن‌عمو مِی یکبار نزدیک بود ازدواج کنند. در عصر نقره‌ای، این خبیث دلداده‌ی مِی پارکر شد و نزدیک بود که با او ازدواج کند. چنین چیزی ممکن است در فیلم سوم اسپایدرمن هم رخ دهد. اتو اکتاویوس شاید به‌عنوان کسی که شیفته‌ی زن‌عمو مِی است معرفی شود و مثل «هپی هوگان» در فیلم پیشین، به مذاق پیتر خوش نمی‌آید. شخصیت حقیقی داک آک می‌تواند با پیشروی فیلم معلوم شود.


۵ – الکترو: ارتباط با جی. جونا جیمسون

جی. جونا جیمسون در دنیای سینمایی مارول

با اینکه جی. جونا جیمسون برای مدت زیادی در فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» حاضر نبود، ولی این نکته مسلم است که اثری محکم بر جای گذاشت. با اینکه نقش جیمسون دوباره توسط «جی. کی. سیمونز» ایفا شد، شکی نیست که این ورژن، نسخه‌ی دیگری از این شخصیت محبوب و قدیمی کمیک‌های مرد عنکبوتی است. این نشان می‌دهد که الکترو و داک آک چگونه ممکن است معرفی شوند و شاید چگونگی نقش الکترو در داستان را مشخص کند. این دو در دنیای کمیک، پیشینه‌ای با یکدیگر دارند. در واقع جیمسون، یکبار الکترو را استخدام کرد تا با مرد عنکبوتی رو‌به‌روی پخش زنده‌ی تلویزیون مبارزه کند، با در نظر گرفتن شخصیت‌پردازی این جیمسون، بعید نیست چنین عملی در فیلم سوم اتفاق بیفتد.


۴ – دکتر اختاپوس: مستر پلنر

دکتر اختاپوس در فیلم اسپایدرمن ۲

دکتر اختاپوس ممکن است سابقاً در دنیای سینمایی مارول فعالیت داشته باشد، البته با نامی دیگر. در دنیای کمیک، بعد از اینکه مرد عنکبوتی، شش خبیث را برای اولین بار شکست داد، داک آک تیم دیگری از شرورها را دور هم جمع کرد و خودش را مستر پلنر (Master Planner) نامید. مستر پلنر مصمم بود تا با به سرقت بردن تجهیزات علمی مختلف، جهان را تحت سلطه‌ی خود درآورد. هویت او تا زمانی که مرد عنکبوتی پرده از رازش بردارد مخفی ماند، که در فیلم هم می‌تواند به همین صورت باشد. آیا ممکن است نسخه‌ی آلفرد مولینا در حال سرقت تجهیزاتی باشد که او را به دنیای خود بازگرداند؟


۳ – الکترو: توسط فرزند کینگ‌پین

بازگشت شخصیت کینگ‌پین

در دنیای کمیک، الکترو به لطف شخصیتی به نام رز (Rose) بسیار قدرتمند شد. بدون شک خوانندگان قدیمی با این نام آشنا هستند، او ریچارد فیسک، پسر ویلسون فیسک است. اگر در دنیای سینمایی مارول، الکترو قدرت‌هایش را از رز کسب کند، بدین صورت می‌توان خبیث کلاسیک مرد عنکبوتی، یعنی کینگ‌پین را معرفی نمود.

کینگ‌پین به‌عنوان خبیث اصلی در سریال «دردویل» به تصویر کشیده شد. «چارلی کاکس» در نقش دردویل همراه با کینگ‌پین، دو شخصیتی هستند که طرفداران می‌خواهند به شکلی شایسته به دنیای سینمایی مارول بازگردند.


۲ – دکتر اختاپوس: صنایع همر

جاستین همر در فیلم مرد آهنی ۲

خارج از صنایع استارک، شرکت بزرگ دیگری هست که ممکن است شروع دکتر اختاپوس متعلق به آنجا باشد. صنایع همر ممکن است برای داک آکی که به خیر و شر اهمیت چندانی نمی‌دهد مکان مناسب‌تری باشد، مخصوصاً از آن جهت که موسس این شرکت، «جاستین همر» از قبل به‌عنوان یک خبیث حضور یافته است. او یکی از شخصیت‌هایی بود که در فیلم مرد آهنی ۲ به‌درستی به تصویر کشیده شد. نکته‌ی جالب این است که مجموعه‌ی دیگری به نام Armor Wars، قرار است با اقتباس از کمیک‌های کلاسیک مرد آهنی ساخته شود و احتمالاً همر نیز نقش مهمی در آن ایفا می‌کند. بنابراین از این جهت عقلانی‌تر به‌نظر می‌رسد که در فیلم‌های دیگر هم از او استفاده شود.


۱ – الکترو: راکسان

شرکت راکسان در دنیای سینمایی مارول

شرکت تثبیت‌شده‌ی دیگری در دنیای سینمایی مارول وجود دارد که می‌تواند به الکترو مرتبط باشد، نام این شرکت راکسان است. شرکت راکسان نقش خبیثانه‌ای در «مامور کارتر» و «کلوک و دگر» ایفا کرده است، با وجود اینکه دقیقاً بخشی از دنیای سینمایی مارول نبودند. این شرکت، پیشینه‌ای طولانی در دخالت و انجام کارهای خبیثانه در کمیک‌بوک‌ها و فیلم‌ها دارد. شاید مکس دیلون یکی از کارمندانی باشد که قربانی یکی از آزمایشات متعدد غیرقانونی و خطرناک این شرکت شده است.

منبع ScreenRant.com
11 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments