تام کینگ سری بتمن را ترک خواهد کرد!

مدتی پیش بود که تام کینگ از برنامه های جنجالی خود برای بتمن خبر داد و اعلام کرد که داستان حدوداً ۱۰۰ شماره‌ایِ او به پایان راهش نزدیک شده است. اما حالا بنظر می آید این پایان سریع تر از آن چه که گفته شده بود اتفاق خواهد افتاد. چرا که خروج کینگ از این سری آن هم با شماره‌ی ۸۵، رسماً اعلام شده است! خبری که احتمالاً برای بسیاری از هواداران خوشایند و برای بسیاری دیگر ممکن است ناراحت کننده باشد.

تام کینگ با خروج از این سری، بر روی چند پروژه‌ی دیگر کار خواهد کرد و به همکاری‌اش با انتشارات دی سی ادامه خواهد داد. همچنین گفته شده است که انتشارات دی سی در ماه های جاری، اطلاعات بیشتری از پروژه های آینده‌ی کینگ منتشر خواهد کرد. در ابتدا خروج کینگ از سری کمیک های بتمن فقط در حد شایعه بود و توسط منبعی رسمی تایید یا تکذیب نشده بود، اما هنگامی که خود شخص نویسنده در توییتر خود از هواداران بابت حمایت هایشان تشکر کرد، این مسئله، قطعی شد.

در ادامه‌ی این حواشی، میچ جرادز، که در عناوینی چون Mister Miracle و کلانتر بابل سابقه‌ی همکاری با تام کینگ را دارد، طی توییتی عنوان کرد که مسائل مطرح شده به اتفاقات بهتری ختم خواهند شد که احتمالاً منظور او از این حرف، پروژه های آینده‌ی تام کینگ می باشند.

سری بتمنِ کینگ از سال ۲۰۱۶ و با شروع رویداد تولدی دوباره (Rebirth) آغاز شد. مدتی پیش، کینگ در مصاحبه‌ای حاضر شد و در طی آن، از برنامه های اساسی خود برای شخصیت بتمن رونمایی کرد و همین طور افزود که این برنامه های بزرگ تا پایان سری او، یعنی حدوداً تا قسمت ۱۰۰ این سری به طول می انجامند؛ برنامه هایی که به گفته‌ی او، بتمن را نه فقط برای یک نسل، بلکه برای همیشه تغییر خواهند داد.

با ورود به سری بتمن، کینگ وظیفه‌ی نگارش عنوان مهم دیگری را نیز برعهده گرفت. رویدادی به نام قهرمانان در بحران که در آن با طراحانی مانند کلی مان، تومئو موری، میچ جرادز و لی ویکس همکاری داشته است. لازم به ذکر است که کینگ بابت کار بر روی سری بتمن و مینی سری Mister Miracle توانست جایزه‌ی آیزنر بهترین نویسنده را از آن خود کند. هنوز مشخص نیست که با خروج تام کینگ از سری بتمن، چه کسی جایگزین او می شود و آیا مثل سری کمیک های سوپرمن به قلم برایان مایکل بندیس، این سری هم ریلانچ خواهد شد یا خیر.

قسمت نهم و آخر قهرمانان در بحران در تاریخ ۲۹ می و قسمت ۷۲ سری بتمن نیز در تاریخ پنجم ژوئن سال جاری منتشر خواهند شد.
8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments