توافق کمپانی فاکس با دیزنی نهایی شد

منابع خبری اعلام کردند که سهامداران کمپانی فاکس قرن ۲۱ و دیزنی برای فروش کمپانی فاکس قرن بیستم و ادغام آن با کمپانی دیزنی، به توافق نهایی رسیده اند و این قرارداد در ماه دسامبر سال جاری به صورت رسمی بسته خواهد شد. هر چند در طول چند ماه اخیر، دیزنی با رقبای بزرگی برخورد کرد، اما پیشنهاد خود را بسیار بالاتر برد و سرانجام توانست با رقم ۷۱.۳ میلیارد دلار، کمپانی مذکور را خریداری کند.

اکنون می‌توان گفت که آثار سینمایی و تلویزیونی موفقی همچون تایتانیک، آواتار، سری سیاره میمون‌ها، خانواده سیمپسون و… متعلق به دیزنی هستند، و هم چنین شبکه‌های National Geographic و FX و Hulu و Star زیر نظر کمپانی دیزنی خواهند بود.

فاکس قرن ۲۱

این اتفاق برای هواداران دنیای کمیک و فیلم‌های ابرقهرمانی اهمیت زیادی دارد. چرا که حق ساخت و انتشار فیلم‌های سینماییِ افراد ایکس و چهار شگفت انگیز و تمام کاراکترهای مربوط به آن‌ها که متعلق به کمپانی فاکس قرن ۲۱ بود به کمپانی دیزنی رسیده است، و دیگر مانعی بر سر راه مارول استودیوز برای وارد کردن این کاراکترها به جهان سینمایی مارول وجود ندارد. طبق اخبار بدست آمده رایت تمام شخصیت های مارول که در دست فاکس بوده اند در نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ به این استودیو باز خواهد گشت.

رایت افراد ایکس و چهار شگفت انگیز در نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ به مارول استودیوز باز خواهد گشت.

البته این ادغام مخالفانی هم دارد؛ کسانی که این توافق را پایان یک دوره‌ی طلایی می‌دانند، دوره‌ی آثار ناب، خلاقانه و جسورانه‌ی کمپانی فاکس که اکنون در دستان کمپانی دیزنی قرار دارد که قوانین خاص خود را برای فیلمسازی دنبال می‌کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که این ادغام، دنیای سینما را به چه سمت و سویی خواهد برد و بازگشت شخصیت های ایکس من و چهار شگفت انگیز چه تاثیری بروی MCU خواهند گذاشت.

33 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments