پنج سال با اسکواد | ما هنوز اینجاییم!

حقیقتاً، برای خودمان هم جای خوشحالی دارد. هنگامی که سال گذشته چنین مطلبی را در سایت قرار داده و از دغدغه‌هایمان طی آن سال گفتیم، برایمان دور از ذهن نبود که سال پنجم آخرین سالی باشد که کنارتان هستیم.

رویکرد وب‌سایت ما از همان ابتدا به‌شدت مستقل بوده است. مخاطبین محدود، بودجه‌ای شخصی و البته فعالیت از روی علاقه باعث شده‌اند که تا به امروز همراهتان باشیم. در این مسیر روزهای بد، خوب و حتی فوق‌العاده‌ای را سپری کردیم و در کنار تمام مشکلاتمان، این فکر که می‌توانیم تاثیر مثبتی بر این جامعه‌ی کوچک کمیک‌خوان‌ها بگذاریم همیشه باعث دلگرمی‌مان می‌شد.

اما نیاز نیست آنقدرها هم دراماتیک شویم. این مطلب تحت هیچ شرایطی نامه‌ی خداحافظی نیست. نه به این زودی. کمیک اسکواد در سال پنجم در همان مسیری بود که پیشتر برنامه‌اش را داشت. همان‌طور که می‌دانید، پس از دو سال نخست‌مان، ما کم‌کم تمرکز اصلی کمیک اسکواد را از یک وب‌سایت با محوریت ترجمه‌ی کمیک، به سمت وب‌سایتی خبری/تحلیلی سوق دادیم. ترجمه‌ی کمیک با کیفیتی که به‌نظرمان قابل قبول باشد کار چندان آسانی نیست و علاوه بر نیروی بسیاری که می‌طلبد، نیازمند وقت زیادی نیز خواهد بود.

در سال پنجم طبق برنامه‌مان، سعی کردیم که به‌طور پیوسته بخش مقالات را گسترش داده و سلیقه‌های مختلف را مورد پوشش قرار دهیم. برای افرادی که می‌خواستند عمیق‌تر به کمیک‌ها بیاندیشند، مطالبی مرتبط با روانشناسی و فلسفه ارائه کردیم. برای آن‌هایی که نیازمند راهنمایی درباره‌ی چگونگی خواندن کمیک‌های برخی شخصیت‌ها بودند، مطالب کمکی داشته‌ایم و حتی گاهاً، به نگارش تاپ‌لیست روی آوردیم. هرچند، با تمام این‌ها، مسئله‌ی کمبود نیرو چیزی است که هنوز هم ما را از مسیر اصلی‌ای که در نظر داریم دور می‌کند. بالاخره کار مستقل و غیروابسته چنین مشکلاتی هم به همراه دارد.

از این لحظه به‌طور رسمی وارد ششمین سال کمیک اسکواد می‌شویم. از اینکه پنج سال مداوم در کنار شما مخاطبان گرامی بودیم بسیار خرسندیم و امیدواریم که سال جاری نیز در یک مطلب مشابه با یکدیگر سخن بگوییم.

امروز، یکم تیر ۱۴۰۱ است و شما برای سالی دیگر همراه کمیک اسکواد هستید. کمیک اسکواد هنوز اینجاست!
10 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments