جوکر دو جایزه را از اسکار ۲۰۲۰ به خانه برد

با افتخار آفرینی های جوکر در طول فصل جوایز، عملکرد خوب این فیلم در مراسم اسکار ۲۰۲۰ اجتناب‌ناپذیر بوده است. از طرفی برتری هیلدور گودنادوتیر در زمینه‌ی موسیقی متن و حضور درخشان واکین فینیکس، حدسیات مبنی بر شانس بالای فیلم جوکر را به بیشترین حد خود رساندند. حال که ساعاتی از اتمام این مراسم گذشته است، به‌نظر می آید که حدس طرفداران بی‌اساس نبوده است.

فیلم Joker در اسکار امسال توانست نامزد ۱۱ رشته‌ی متفاوت شود. از این رشته ها می توان به بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی، بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا، بهترین گریم و بهترین موسیقی متن اشاره کرد. با تمام این ها اما جوکر در نهایت توانست به دو مقامِ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهتربن موسیقی متن دست یابد. یکی دیگر از نکات جذابی که در فضای مجازی توسط طرفداران مطرح شد، این است که تا به‌حال چهار فیلم از کمپانی دی سی که در آن ها شخصیت جوکر حضور داشته، موفق به کسب جوایز مختلفی در مراسم اسکار شده‌اند.

واکین فینیکس

از دیگر نکات حائز اهمیت، برنده شدن فیلم ۱۹۱۷ در زمینه‌ی جلوه های ویژه و شکست خوردن فیلم Avengers: Endgame از آن بود و در پی آن شماری از طرفداران استودیو مارول در توییتر و دیگر شبکه های مجازی خشمگین شدند.

تمامی بانوان ابرقهرمان‌اند

یکی از بخش های جنجالی مراسم امسال اما حضور بری لارسن، گال گدوت و الن ریپلی بر روی صحنه و سخنرانی فمنیستی آنان و به‌کار بردن جمله‌ی «تمامی بانوان ابرقهرمان‌اند» بود؛ جمله‌ای که توسط برخی ها از آن استقبال شد و برخی نیز لب به انتقاد از آن گشودند.

در انتهای نود و دومین مراسم اسکار نیز جایزه‌ی بهترین اثر، به فیلم Parasite ساخته‌ی بونگ جون هو رسید و اسکار ۲۰۲۰ با حضور جمعی از بزرگ‌ترین ستاره های سینما به پایان رسید.

3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments