دن دیدیو در رابطه با تعطیلی زیرمجموعه‌ ورتیگو توضیحاتی را ارائه داد [SDCC2019]

خبر تعطیلی زیرمجموعه‌ی ورتیگو، بدون شک یکی از جنجالی ترین و بحث برانگیزترین اخبار چند سال اخیر بوده است. این تصمیم که از سوی مدیران انتشارات دی سی گرفته شد، عموماً واکنش هایی منفی از سوی هواداران دنیای کمیک به همراه داشته و بسیاری از مخاطبین را خشمگین و ناراحت کرده است. دن دیدیو، از سردبیران انتشارات دی سی، فرصت را مناسب دیده و طی مراسم کمیک کان سن دیگو پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه داده است.

DC Black Label

دیدیو عنوان کرد:

امسال، سال بسیار هیجان انگیزی برای ما در انتشارات دی سی بوده. اتفاقات خیلی عظیمی در حال رخ دادن در جهان دی سی هستن. نمی دونم که این رو شنیدین یا نه ولی ما یکسری تغییرات توی شیوه‌ی چاپ کتاب هامون انجام دادیم. می دونم که بسیاری از مردم هوادار ورتیگو هستن. فقط می خوام صراحتاً بگم که این موضوع که یک زیرمجموعه بسته میشه اهمیت نداره… چیزی که درون کتابه اهمیت داره. کاری که ما نیاز داریم انجام بدیم اینه که به شما عنوانی رو ارائه بدیم که با عقل جور در میاد. ما اسم خیلی خوبی داریم… و اون اسم دی سی‌ئه. برای ما با عقل جور در میاد که هر چیزی که منتشر می کنیم تحت این نام باشه.

ورتیگو در سال ۱۹۹۳ برای انتشار عناوینی مستقل و بزرگسالانه تاسیس شد و چندی پیش به علت افزایش یکپارچگی میان عناوین انتشارات دی سی و دسته بندی عناوین از نظر سنی، تعطیل شد. در حال حاضر عناوین انتشارات دی سی به سه دسته تقسیم می شوند. دسته‌ی نخست که DC Kids نام دارد، به کودکان ۸ تا ۱۲ سال اختصاص دارد. کمیک های اصلی انتشارات دی سی نیز درجه بندی ۱۳+ را دریافت کرده‌اند و در آخر زیرمجموعه‌ی DC Black Label به مخاطبین بالای ۱۷ سال اختصاص یافته است و دارای مفاهیمی بزرگسالانه می باشد.

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments