ساختار جهان دی سی پس از Future State دگرگون می‌شود

تار و پود جهان دی سی از مواردی است که به مراتب دغدغه‌ی بسیاری از هنرمندان این انتشارات بوده و تاکنون دچار تغییرات زیادی شده است. این تغییراتِ بسیار به جایی رسیدند که در آخر باعث سردرگمی تعداد زیادی از مخاطبان گشتند و سعی شد با رویدادهای فراوان این مسئله حل گردد. آخرینِ این رویدادها، شب‌های تاریک: دث متال (Dark Nights: Death Metal) بوده است؛ رویدادی که وعده داده شده با به پایان رسیدنِ آن، نظم و آراستگی به جهان کمیک‌های دی سی بازگردانده می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که این جهان، پس از رویداد دو ماهه‌ی Future State باری دیگر دست‌خوش دگرگونی‌های عظیمی شود.

آنچه که هواداران از دوران The New 52 می شناسند، قرار است پس از دوره و رویدادهای تولدی دوباره (Rebirth)، دث متال و Future State رفته‌رفته ناپدید شود و جای خود را به یک امنی‌ورس (ساختاری متشکل از چندین مالتی‌ورس) بدهد؛ ساختاری که بیشتر به زمان و تاریخ وابسته است و هر داستانی اهمیت خود را دارا می‌باشد.

همچنین به‌نظر می‌رسد که انتشارات دی سی در حال تدارک یک رویداد می‌باشد تا این ساختارِ تازه را به مخاطبان معرفی کند. این رویداد این‌گونه توصیف شده است که همانند تولدی دوباره می‌باشد، اما نوشته‌ی فردی به‌جز «جف جانز»! یک زمین حاصلخیز برای کشتِ هرآنچه که در آینده‌ی دی سی با آن سر و کار داریم؛ یک امنی‌ورس که در آن همه‌چیز اهمیت دارد.

قهرمانان جهان جدید دی سی

این موضوع، کاملاً در تضاد با نقشه‌های «دن دیدیو» برای جهان دی سی می‌باشد. دیدیو قصد طرح یک تایم‌لاینِ جدید برای این یونیورس را داشت که قرار بود اوایل سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی شود. اما پس از اخراجِ او، هیچکس نتوانست به این نقشه نگاهی بیندازد و برنامه به کل عوض شد. هرچند که گفته می‌شود دیدیو نیز جهان جدید دی سی را تغییری از «همه‌چیز اتفاق افتاده، همه‌چیز اهمیت دارد» به «همه‌چیز اتفاق افتاده، هیچ‌چیز اهمیت ندارد» توصیف کرده است. به این معنی که دیگر هرآنچه که درون کمیک‌های مورد علاقه‌مان می‌خوانیم لزوماً جزئی از زمین اصلی جهان دی سی محسوب نمی‌شوند. این مسئله در عناوین ابرقهرمانی به‌شدت حائز اهمیت است. در اکثر مواقع، نویسندگان بایستی نگران دیگر داستان‌های در حال چاپ نیز باشند و از حد خود فراتر نروند تا صدمه‌ای به روایت جریان اصلی وارد نشود.

به روایتی دیگر، امنی‌ورسِ دی سی این معنا را می‌دهد که خالقین و هنرمندان در ساخت آنچه که می‌خواهند از آزادی بسیاری بهره‌مند خواهند بود، سرویراستارها و سران انتشارات در کار آن‌ها دخالت نخواهند کرد و هر کس می‌تواند هر ایده‌ای که دارد را همان‌طور که می‌خواهد به تصویر بکشد. انتظار می‌رود که با این رویه و در صورت حضور هنرمندان توانا، شاهد خلق شدن داستان‌هایی ارزشمند و خاص باشیم.

عنوان Death Metal: Rise of the New God که به تازگی منتشر شده است، می‌تواند اطلاعات اندکی از آینده‌ی جهان دی سی به ما بدهد. اما بایستی تا انتشار قسمت هفتمِ دث متال، و رونمایی از رویداد کلیدی امنی‌ورسِ دی سی شکیبا بود.

18 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments