رابین صاحب تک‌شماره‌ای ویژه به مناسبت ۸۰ سالگی‌اش شد

انتشارات دی سی مدت زمانی است که در اولین فرصت برای شخصیت های مهم خود عنوانی ویژه در جهت بزرگداشت آنان عرضه می کند. در گذشته برای سری کمیک هایی چون Action Comics و Detective Comics شاهد چنین موضوعی بودیم. اکنون اما گویا با نزدیک شدن به ۸۰ سالگی شخصیت رابین، قرار است او نیز عنوان ویژه‌ای را صاحب شود.

از زمان معرفی این شخصیت در آوریل ۱۹۴۰، رابین به یک نماد برای میلیون ها طرفدار کمیک بدل گشت و سبب جاویدان شدن واژه‌ی «سایدکیک» به عنوان همکار و همدمِ قهرمان داستان در دنیای کمیک شد. اکنون با گذشت ۸۰ سال از آن روز ها، قرار است قدردانیِ درخوری برای این شخصیت دوست‌داشتنی صورت بگیرد. در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ (۲۱ اسفند ۱۳۹۸) عنوانی تحت نام The Robin 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular در قالب یک شماره‌ی ۱۰۰ صفحه‌ای عرضه می شود. این عنوان شامل داستانک هایی از برترین نویسنده های تاریخ این شخصیت می شود و طی آن ها نیز رابین های مختلفی چون دیک گریسون، جیسون تاد، تیم دریک، استفانی براون و دیمین وین حضور پیدا می کنند.

The Robin 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular

از دست‌اندرکاران این کمیک می توان به افراد نام‌آشنایی چون مارو ولفمن، تام گرامت، چاک دیکسون، اسکات مک‌دنیل، دوین گریسون، دن جورگنز، نورم رپمند، تیم سیلی، تام کینگ و میکل جنین، جیمز تاینیون آیوی، پیتر جی. توماسی، جد وینیک و هنرمندان نامشخص دیگری اشاره کرد. به رسم همیشگی نیز این عنوان شامل کاور هایی با حال و هوای دهه های مختلف می شود. می توانید لیست این کاور ها و طراحان آنان را در بخش پایین مشاهده کنید.

  • کاور واریانت دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی به طراحی جیم لی و اسکات ویلیامز
  • کاور واریانت دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی به طراحی جولیان توتینو تدسکو
  • کاور واریانت دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی به طراحی داستین نوین
  • کاور واریانت دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی به طراحی کاری اندروز
  • کاور واریانت دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی به طراحی فرانک میلر
  • کاور واریانت دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی به طراحی جیم چیونگ
  • کاور واریانت دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی به طراحی دریک چیو
  • کاور واریانت دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی به طراحی یاسمین پتری

همان‌گونه که در ابتدا خواندید، این عنوان ویژه در قالب ۱۰۰ صفحه در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۰ (۲۱ اسفند ۱۳۹۸) منتشر می شود.

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments