پنل Marvel’s Next Big Thing: آثار جدیدی از مارول در راه هستند [NYCC2019]

انتشارات مارول در سال ۲۰۲۰ مسیر آشنایی را در پیش دارد؛ چرا که تعداد زیادی از عناوین این انتشارات یک ریلانچ را طی این سال تجربه خواهند کرد و با تیمی جدید و از شماره‌ی نخست آغاز می گردند.

با وجود این‌که اخیراً شایعات زیادی پیرامون ریلانج های مارول و عوامل آن در فضای مجازی منتشر شده است، اما هیچ تاییدی بر این قضیه از سوی انتشارات مارول صورت نگرفت. تا آن‌که مراسم کمیک کان نیویورک فرا رسید و این انتشارات، فرصت مناسبی را برای رونمایی آثار خود پیدا کرد. در ادامه به پوشش آثار معرفی شده در پنل Marvel’s Next Big Thing می پردازیم.


از زمان مجمومه کمیک های Marvel Now تا چندی پیش، شخصیت ثور (Thor) بیشترین میزان رشد شخصیتی‌ خود را در زیر نظر جیسون آرون تجربه نمود. آرون با شناخت کافی نسبت به اساطیر و ادغام آن با ایده های مدرن، جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین نویسندگان انتشارات مارول ثابت کرد؛ در نهایت رانِ ۷ ساله‌ی این نویسنده طبق اعلام قبلی به اتمام رسید و همگان باید خود را برای تجربه‌ی جدیدی از شخصیت ثور آماده کنند.

نکته اساسی این رونمایی، حضور دانی کیتس به عنوان نویسنده‌ی جدید سری کمیک های ثور می باشد. از شخص کیتس می توان به عنوان یکی از انعطاف‌پذیرترین نویسندگان مارول نام برد که کمیک هایی مختلف در ژانر هایی گوناگون را خلق کرده است.

ثور

دانی کیتس در این سری جدید با نیک کلاین (طراح عنوان Out of the Night) همکاری می کند. نیک کلاین درباره‌ی این ریلانچ گفت:

من به‌طور باورنکردنی‌ای هیجان‌زده‌ام و به کار کردن روی این [کمیک] به همراه دانی [کیتس] افتخار می‌ کنم. از اونجایی که ثور یکی از شخصیت های مورد علاقه‌م ئه، تمام سعی‌ و مهارتم رو به کار می گیرم تا در حق اون و آزگارد عادل باشم.

دانی کیتس اضافه کرد:

توی تمامِ خواب و خیالاتم هرگز دنیایی رو تصور نمی کردم که در اون لایق نوشتن کمیک های ثور باشم. این همه راه از استن لی و جک کربی رسیدیم به سریِ افسانه‌ای جیسون آرون که من با شیوه‌ی [کاری] احمقانه‌م دارم ادامه‌ش رو می نویسم. این چیزی فراتر از افتخاره که وارد تالار های آزگارد بشم و مسیر رو (به سمت زمین ‌هایی ماورای دانسته‌ های ما) برای شخصِ خدای رعد سنگ‌فرش کنم. شماهایی که طرفدار پروپاقرص هستین، این رو بدونین قراره که بهترین عملکرد من رو شاهد باشین. برای تمام شما، برای آزگارد، برای همیشه.

این کمیک دنباله‌روی وقایع رویداد War of the Realms می باشد. زمانی که اودین، فرزندش را به عنوان پادشاه جدید آزگارد منسوب می کند. با آن‌که ده قلمرو به صلح و آرامش رسیده‌اند، تهدیدی جدید به نام The Black Winter این دوره‌ی جدید را به‌خاطر قلمروی ابدیت (آزگارد) به سمت متلاشی شدن پیش می برد. قسمت اول این سری مورد انتظار اولیور کویپل را نیز به عنوان طراح کاور در اختیار دارد. همان‌طور که مشخص است، این سری در سال ۲۰۲۰ آغاز می گردد.


شخصیت آیرون من (Iron Man) که از شخصیت های مهم انتشارات مارول می باشد، مدتی است از مرکز توجهات به دور بود؛ اما در میان تمام گوشه‌گیری های این کاراکتر، چندین ماه می شود که شاهد انتشار تیزر های مختلفی از سوی انتشارات مارول بودیم که نوید اتفاقی بزرگ را در تاریخ مرد آهنی می دهند. اکنون در میان انبوه خبر ها و رونمایی ها، این انتشارات رسماً رویداد جدید شخصیت آیرون من را معرفی کرد.

Iron Man 2020

این مینی سریِ ۶ قسمتی، همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، Iron Man 2020 نام دارد و توسط افرادی چون دن اسلات، کریستوس گیج و پیت وودز خلق شده است. هم‌چنین گویا قرار است که در این مینی‌سری شاهد حضور آرنو استارک ملقب به آیرون من ۲۰۲۰ در نقش اصلی باشیم.


در ادامه‌ی پرده‌برداری های مارول و معرفی ریلانچ های تازه، همان‌طور که شایعات قدیمی ذکر کرده بودند، قرار است شاهد سری جدیدی از کمیک های گروه محافظین کهکشان باشیم. این‌بار اما گویا اعضای ناهمسان این گروه بالاخره به عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر جمع خواهند شد. اما همه‌چیز آن‌طور که به‌نظر می رسد بی‌دردسر نخواهد بود، مخصوصاً وقتی که بحث کشمکش های بزرگ‌ترین امپراتوری های کهکشان مطرح می شود.

Guardians of the Galaxy

نویسنده‌ی سری جدید کمیک های Guardians of the Galaxy، ال یویینگ می باشد و شخص خوآن کابال را به عنوان طراح در کنار خود دارد. در ادامه می توانید خلاصه‌ای از داستان این کمیک را مطالعه کنید:

پیش‌تر، آنان تیمی ناهماهنگ و بی‌تناسب بودند، اما اکنون یک خانواده هستند و به صلح و دوستی دست یافته‌اند؛ ولی این کهکشان، مکانی صلح‌جو نمی باشد… و در هر لحظه بدتر می شود.
امپراتوری های بزرگ در کشمکش به سر می برند. حاکمیت قانون از بین رفته است. در میان این هرج و مرج، خدایان المپیوس نیز بازگشته‌اند و این امر، عصر جدیدی از جنگ را نوید می دهد، زیرا آن‌ها احیا شده‌اند تا نشان‌شان را بر روی صور فلکی ستارگان حک کنند. می بایست اشخاصی، پاسدار و محافظ این کهکشان باشند، اما چه کسانی این ماموریت را قبول خواهند کرد؟ و آیا جان سالم به‌در خواهند برد؟

یکی از عناصر همیشگی انتشارات مارول که طرفداران و گاهی مخالفان بسیاری را به همراه داشته است، توجه این انتشارات به کمیک ها و رویداد های پیشین می باشد که با انتشار پیش‌درآمد ها و دنباله هایی متنوع، وجود خود را تثبیت می کنند. به دنبال این سیاست کاری، در پنل آثار جدید مارول، از عنوان جدید الکس راس و جیم کروگر پرده‌برداری شد. این مینی سری ۶ قسمتی که حکم پیش‌درآمدی بر سه‌گانه‌ی Earth X را دارد، بیان‌گر داستان دیوید، آخرین انسان کره‌ی زمین می باشد.

عنوان Earth X بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ میلادی توسط جیم کروگر و جان پائول لنون و بر اساس برخی از طرح های مفهومی الکس راس خلق شد. این کمیک آینده‌ای ویران که در آن مردم جهان دارای قدرت های فراانسانی شده‌اند را برای دنیای مارول ترسیم کرد. هم‌چنین پیرو موفقیت عنوان اصلی، دو دنباله دیگر نیز طی سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ تحت نام های Universe X و Paradise X برای کمیک Earth X خلق شدند.

Marvels X

مینی سری Marvels X که به بیانی واضح سومین عنوان مرتبط با کمیک Earth X می باشد، توسط الکس راس و جیم کروگر نوشته خواهد شد و ولیبور استنوجویچ آن را طراحی می کند. در ادامه می توانید خلاصه‌ی داستانی از این مینی‌سری را مطالعه کنید:

دیوید مشکلی دارد. او در جهانِ هیولا هایی که دوست دارند او را ببلعند زندگی می کند. او آخرین پسر روی زمین است. آخرین انسانِ زمین. و این موجودات، صرفاً او را به چشم یک طعمه می بینند. آنان همسایه های سابق او هستند. او تنها به یک چیز امیدوار است: این‌که به نیویورک برود؛ به جایی برود که کاپیتان آمریکا و سایر قهرمانان در آن حضور دارند. الکس راس و جیم کروگر قابلیت های خود را با ولیبور استنوجویچ در هم می آمیزند تا پیش‌درآمدی فوق العاده را برای سه‌گانه‌ی Earth X روایت کنند.
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments