رونمایی‌های تازه‌ی MCU: به دنیای جدید خوش آمدید!

استودیو مارول ساعاتی پیش به لطف حضور «کوین فایگی» در گردهمایی بزرگِ دیزنی تحت نام Disney Investor’s Day، خبرهای زیادی را از آثار جدید دنیای سینمایی‌اش منتشر ساخت. این خبرها که گل سرسبدشان تایید ساخت فیلم اختصاصی گروه «چهار شگفت‌انگیز» بود، تمامی اعتراضات هوادران مبنی بر سکوت خبری این استودیو را برطرف ساخت و آنان را به معنی واقعی کلمه، با آینده‌ی این دنیای سینمایی آشنا کرد. در ادامه به این اخبار و رونمایی‌های جدید خواهیم پرداخت و به دنیای جدیدی که MCU برایمان تدارک دیده است وارد می‌شویم.


شی‌هالک و تیم بازیگری جنجالی‌اش

سریال شی‌هالک

پروژه‌ی She-Hulk که یکی از آثار سرویس استریم دیزنی پلاس به‌شمار می‌رود، مدت زیادی می‌باشد که معرفی شده است، اما کمتر پیش می‌آمد تا خبر مهم و قابل اعتمادی از آن به بیرون درز کند. حالا اما در میان هیاهویی که مارول به‌وجود آورده، اخبار مهم و با اهمیتی از بانوی سبزِ دنیای مارول منتشر شده است.

نخست تایید شد که «تاتیانا ماسلینی» قطعاً نقش این شخصیت را ایفا می‌کند. اما حضور او در مقابل دو فرد دیگری که حضورشان در این اثر تایید شده است ناچیز به‌نظر می‌آید. در این سریال طرفداران علاوه بر تماشای «مارک روفالو» در قامت «بروس بنر»، پس از چیزی حدود ۱۳ سال «تیم راث» را به‌عنوان آبامینیشن (Abomination) خواهند دید. تنها و آخرین حضور راث در MCU به دورانی بازمی‌گردد که MCU هنوز تبدیل به چنین دنیای پهناوری نشده بود و نخستین فیلم‌های خود را در دست عرضه داشت.

در تب و تابِ این اثر، اخبار دیگری نیز منتشر شده‌اند و گویای آن هستند که این سریال یک شخصیت خبیث مونث که دو وجه شخصیتی دارد را به‌کار می‌گیرد و از طرفی، والدین شی‌هالک یا همان «جنیفر والترز» نقش حائز اهمیتی در سریال دارند.


تایید ساخت سریال آیرون‌هارت

لوگوی سریال آیرون هارت

شخصیت «آیرون‌هارت» با نام حقیقی «ریری ویلیامز» از دو جهت برای مارول دارای اهمیت است. این شخصیت که از او به عنوان جانشین جوان‌سالِ «آیرون من» یاد می‌شود، دختری است که شخصاً زره‌ی آهنین خودش را ساخت و تبدیل به قهرمانِ مونث مارول شد.

از سریال اختصاصی این شخصیت اطلاعات بسیاری در دست نیست، اما فایگی از حضور «دومینیک ثورن» در نقش این کاراکتر خبر داد. گویا می‌بایست کمی منتظر بمانیم تا اخبار جدید پیرامون این سریال منتشر شوند.


اولین تریلرِ The Falcon and the Winter Soldier

پوستر سریال The Falcon and the Winter Soldier

‌مینی‌سریال The Falcon and the Winter Soldier در مارسِ ۲۰۲۱ شروع به انتشار می‌کند و دو شخصیتی که کمتر در فیلم‌ها مورد پرداخت قرار گرفتند را صاحب یک سریال اختصاصی می‌نماید. با آنکه این سریال در میان دیگر اخبار جدید مارول اثری قدیمی به حساب می‌آید، اما انتشار تریلر جدیدش سبب شد تا به اهمیتی درخور میان دیگر خبرهای هیجان‌انگیز و جدیدِ MCU دست بیابد. در بخش پایین می‌توانید این تریلر را در کانال آپارات کمیک اسکواد مشاهده کنید.مشاهده در آپارات کمیک اسکواد

فالکون: میراث اون سپر… پیچیده‌ست.

این تریلر وعده‌ی یک سریال پر هیجان را می‌دهد که قرار است بینندگان را با سیلی از صحنه‌های انفجار، تعقیب و گریز و همین‌طور همکاری‌های جالب همراه نماید.


انتشار یک ویدیو از Ms. Marvel

شخصیت کامالا خان در سریال Ms.Marvel

سریال Ms. Marvel که قرار است تا شخصیت مسلمانِ «کامالا خان» را به عنوان یکی از قهرمانان جوان و تازه‌ی مارول معرفی کند، در گردهمایی Disney Investor’s Day صاحب ویدیویی اختصاصی شد. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید.مشاهده در آپارات کمیک اسکواد

در این ویدیو علاوه بر صحبت‌های عوامل سازنده، می‌توانیم بخش‌های کوتاهی را از سریالِ نام‌برده شده مشاهده کنیم. طبق اخبار رسمی، «ایمان ولانی» نقش «میز مارول» را باری دیگر در قسمت دوم فیلم اختصاصی «کاپیتان مارول» ایفا می‌کند.

سریال Ms. Marvel درباره‌ی جوانی ۱۶ ساله و مسلمان به نام کامالا خان است که در یک خانواده‌ی پاکستانی میان کشور آمریکا در حال گذران زندگی است. او با به‌دست آوردن قدرت‌هایش، سعی می‌کند یک تعادل را میان زندگی ابرقهرمانی و شخصیِ خود برقرار سازد، چرا که همیشه معتقد بوده قدرت‌های ابرانسانی زندگی را راحت‌تر می‌سازند!


نخستین نگاه به سریال لوکی

تصویری از لوکی در سریال اختصاصی‌اش

شاید بتوان سریال «لوکی» را یکی از پرطرفدارترین آثار مارول در سرویس دیزنی پلاس خطاب کرد. این سریال به زمانی می‌پردازد که لوکی در فیلم Avengers: Endgame از دست «انتقام‌جویان» فرار کرد و مسیر خودش را پیش گرفت. هم‌اکنون می‌توانید اولین تریلر این سریال را در آپاراتِ کمیک اسکواد مشاهده کنید.مشاهده در آپارات کمیک اسکواد

بر مبنای این تریلر، سریال اختصاصی لوکی اثری با رنگ و لعاب متفاوت می‌باشد. در همین تریلر شاهد صحنه‌های عجیب و ایستراگ‌هایی هستیم که پی بردن به آن‌ها خودش با تنهایی زمان زیادی می‌طلبد. همین‌طور این تریلر نمایی را از شخصیتی که «اووِن ویلسون» آن را بازی می‌کند نشانمان می‌دهد. گفته شده که این سریال در ماه می ۲۰۲۱ انتشار می‌یابد.


رونمایی از Secret Invasion و Armor Wars

لوگوی سریال‌های Secret Invasion و Armor Wars

در بخش دیگری از این نشست، کوین فایگی ساخت سریال‌هایی بر اساس داستان‌های Secret Invasion و Armor Wars را تایید نمود که هرکدامشان از نام برخی داستان‌های انتشارات مارول گرفته شده‌اند.

«تهاجم مخفی» رویدادی به نویسندگی «برایان مایکل بندیس» بود که بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ انتشار یافت. در این رویداد شاهد هجوم نژاد اسکرال‌ها به زمین و عملی شدن برنامه‌های طولانی‌مدتِ آن‌ها بودیم. انتظار می‌رود که این سریال نیز خط داستانی مشابهی را دنبال نماید.

جریان عنوان Armor Wars اما مقداری متفاوت است. این آرک داستانی نخست بین سال‌های ۱۹۸۷و ۱۹۸۸ منتشر شد. داستان این آرک چنین بود که «تونی استارک» متوجه می‌شود که برخی افراد طراحی‌های زره‌هایش را می‌دزدند و به همین ترتیب، به سراغ نبرد با آنان می‌رود. در سال ۱۹۹۰ نیز یک دنباله تحت نام Armor Wars II برای این آرک داستانی منتشر شدهرچند که جهان التیمیت (Ultimate) برداشت خود را از این داستان‌ها در سال ۲۰۰۹ عرضه نمود.

چه می‌شود اگر تکنولوژی‌های ساخته شده توسط تونی استارک به‌دست افراد بدی بیفتد؟

در پایان گفته می‌شود که سریال Armor Wars قرار است تا «دان چیدل» را به عنوان «جیمز رودز» یا همان «وار مشین» بازگرداند.


تریلر What If و آخرین هنرنمایی چادویک بوزمن

چادویک بوزمن در سریال What If

سریال What If را می‌توان به سادگی از سایر آثار دنیای سینمایی مارول جدا کرد. این سریال انیمیشنی که بر اساس نامی مشابه از دنیای کمیک نام‌گذاری شده است، سعی دارد تا به مخاطب نشان دهد که چه می‌شد اگر وقایع دنیای سینمایی مارول به شکلی دیگر صورت می‌گرفت. به همین خاطر، تعداد عظیمی از بازیگران MCU در این سریال به عنوان شخصیت خودشان صحبت می‌کنند. در ادامه می‌توانید نخستین تریلر این سریال را تماشا کنید.مشاهده در آپارات کمیک اسکواد

این تریلر وعده‌ی انتشار سریال در تابستانِ ۲۰۲۱ را به مخاطبان می‌دهد. با آنکه انتظار می‌رود فصل اول این سریال حدود ۱۰ قسمت به طول بیانجامد، هم‌اکنون دومین فصل آن در دست ساخت قرار دارد و گفته می‌شود که از ۲۳ قسمت تشکیل شده است.


آغاز کار چهار شگفت‌انگیز

چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول

وجود گروه چهار شگفت‌انگیز بدون هرگونه شک برای مارول مهم و حیاتی است. این گروه سوای آنکه دوران طلایی انتشارات مارول را آغاز نمود و راه را برای صدها شخصیت دیگر باز کرد، به عنوان یکی از قلب‌های اصلی داستان‌های مارول شناخته می‌شود. در دنیای مارول خیلی چیزها بیش از آنچه که فکرش را کنید به این خانواده مرتبط هستند. در همین اوضاع، با خریده شدن کمپانی فاکس توسط دیزنی و اتمام مشکلات حقوقی، مشخص شد که بالاخره طرفداران MCU این خانواده را در دنیای سینمایی‌شان خواهند دید. هرچند که می‌دانستند این دیدار برای مدت نامشخصی به طول می‌انجامد.

ساعاتی گذشته کوین فایگی از ساخت فیلم چهار شگفت‌انگیز به کارگردانی «جان واتس» خبر داد. واتس که سابقه‌ی ساخت فیلم‌های اسپایدرمنِ این دنیای سینمایی را برعهده داشت، با چنین پروژه‌ای جای پای خودش را به‌طور کامل در مارول محکم می‌کند. فایگی اما اطلاعات رسمی دیگری از این فیلم منتشر نکرد. البته فعلاً به هیچ عنوان اطلاعات بیشتری نیاز نمی‌باشد، چرا که مارول با رونمایی‌های خود آن‌قدر اخبار مختلف را پدید آورد که همین حالا نیز هضمشان برای طرفداران دشوار است.


بوزمن تنها پلنگ سیاهِ مارول باقی می‌ماند

لوگوی قسمت دوم فیلم پلنگ سیاه

کوین فایگی در گوشه‌ای از سخنانش عنوان نمود که در دومین قسمت فیلم Black Panther قرار نیست تا بازیگر جایگزینی برای شخصیت «تی‌چالا» بر روی کار بیاید. فایگی عنوان کرد که در این فیلم یک گشت و گذار کامل در میان دنیای واکاندا و شخصیت‌های مهمی که در فیلم اول از آنان رونمایی شد صورت خواهد گرفت.

بر اساس این صحبت‌ها، طرفداران قرار نیست تا تی‌چالا را مشاهده کنند و می‌بایست منتظر تغییرات بسیاری در روایت داستان باشند.


عنوان ویژه‌ی نگهبانان کهکشان

لوگوی The Guardians of the Galaxy Holiday Special

در تازه‌ترین گردهمایی دنیای سینمایی مارول، «جیمز گان» تایید نمود که او یک اثر دیگر را پیش از انتشارِ سومین قسمت فیلم Guardians of the Galaxy دارد که The Guardians of the Galaxy Holiday Special نام گرفته است. این هنرمند برای ساخت این اثر به عنوان نویسنده و کارگردان حاضر خواهد بود و گفته می‌شود که اثرش در سال ۲۰۲۲ میان سرویس دیزنی پلاس منتشر می‌گردد. همین‌طور اعلام گردید که سومین فیلم این مجموعه در سال ۲۰۲۳ اکران می‌شود.

با تمام اطلاعات بالا، هنوز مشخص نشده است که داستان این عنوانِ ویژه چگونه خواهد بود و یا چه شخصیت‌هایی در آن حضور خواهند داشت.


سومین فیلم مرد مورچه‌ای

لوگوی سومین فیلم مرد مورچه‌ای

استودیو مارول در کنار سایر رونمایی‌هایش، از سومین قسمت مجموعه‌ی «مرد مورچه‌ای» با نام Ant-Man and the Wasp: Quantumania پرده‌برداری کرد. طبق تایید‌های صورت گرفته، این فیلم «کانگِ فاتح» را به عنوان خبیث خودش در اختیار دارد.

همچنین پیتون رید (کارگردان)، «پائول راد»، «اوانجلین لیلی»، «مایکل داگلاس» و «میشل فایفر» برای ساخت این فیلم باری دیگر بازمی‌گردند. لازم به ذکر است که «کاترین نیوتون» در این فیلم نقش «کسی لنگ» را بازی می‌کند و در کنارش، «جاناتان میجرز» از جدیدترین بازیگران این سری فیلم به‌شمار می‌رود.


سریال اختصاصی بیبی گروت

لوگوی سریال اختصاصی بیبی گروت

جدیدترین عنوان فرعی مجموعه‌ی Guardians of the Galaxy این‌بار به شخصیت «بیبی گروت» تعلق دارد. سریال I Am Groot یک عنوان انیمیشنی می‌باشد و قرار است تا ماجراجویی‌های این شخصیت پرطرفدار را برای مخاطبان روایت کند.

به‌جز انتشار لوگوی این سریال، خبر دیگری از آن منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که بیبی گروت در این اثر با شخصیت‌های آشنایی همراه شود.


کوین فایگی در میان صحبت‌هایش برای سریال اختصاصی شی‌هالک از شخصیتی نام برد که طرفداران از حضورش هیجان‌زده خواهند شد. برخی از مخاطبان این سخن را به «چارلی کاکس» و شخصیت مت مرداک/دردویل نسبت می‌دهند و معتقدند با وجود شایعات بسیاری که در این‌باره منتشر شده است، احتمال حقیقت داشتن آن بسیار بالا می‌باشد. همین‌طور بالاخره حضور «کریسین بیل» در نقش شخصیت خبیث «گور» درون فیلم Thor: Love and Thunder تایید شد.

22 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments