فیلم بعدی بتمن احتمالا در دهه ۹۰ میلادی جریان خواهد داشت

فیلم بعدی بتمن از آن دست فیلم هایی است که هواداران برای دیدنش لحظه‌شماری می کنند و بی‌صبرانه منتظر فاش شدن اطلاعات جدیدی از این فیلم می باشند. فیلمی که هنوز بازیگران خود را انتخاب نکرده است و در مراحل پیش تولید به سر می برد. با آن که اطلاعات زیادی از داستان این فیلم در دسترس نیست اما، طبق شایعات جدید، به نظر می آید که این فیلم قرار است داستانِ بتمن را در بازه‌ی زمانی دیگری روایت کند.

بر اساس اخباری که در هفته های اخیر منتشر شده، تایید شده است که نگارش فیلمنامه‌ بتمنِ به مراحل پایانی خود رسیده است و مت ریوز در حال اعمالِ آخرین اصلاحات بر روی آن می باشد. اکنون شایعات جدید حاکی از آن‌اند که وقایع این فیلم در دهه‌ی ۹۰ میلادی جریان خواهند داشت!

با توجه به سیاست های جدید دنیای سینمایی دی سی و کمپانی برادران وارنر، این که فیلمی از این مجموعه در زمانی قدیمی تر جریان داشته باشد چندان دور از ذهن نیست. بتمنِ بن افلک، که در فیلم های لیگ عدالت و Batman V Superman شاهد آن بودیم نیز نسبت به نسخه های سینمایی دیگرِ بتمن، پیرتر بود؛ بتمنی که سابقه‌ای طولانی در مبارزه با جرم و جنایت داشت و در حالی که در دوران بازنشستگی بود، برای مبارزه با سوپرمن، به این عرصه بازگشت.

این که فیلم بتمن با کارگردانیِ مت ریوز، در دهه‌ی ۹۰ میلادی جریان دارد، ممکن است به این معنی باشد که قرار است در این فیلم شاهد نسخه‌ی جوان تر بتمنِ بن افلک باشیم. هم چنین عوامل فیلم به دنبال بازیگری ۲۰ الی ۳۰ ساله هستند تا نقش بروس وین بعدی سینما را بازی کند. جریان داشتن این فیلم در دهه‌ی ۹۰ میلادی، این امکان را به سازندگان می دهد تا داستانی در رابطه با آغاز حرفه‌ی بتمن را روایت کنند و در آینده‌ی این مجموعه، بتمنی ماهر و با سابقه را، با رسیدن به در زمان حال، معرفی کنند.

مت ریوز

هم چنین لازم به ذکر است که فیلم بتمنِ تیم برتون در سال ۱۹۸۹ جریان داشت و آغازگر دوره‌ی جدیدی برای فیلم های ابرقهرمانی بود. در فیلم لیگ عدالت نیز به نبرد بتمن با پنگوئن در فیلم Batman Returns (محصول سال ۱۹۹۲) اشاراتی شد.

بسیاری از داستان های ماندگار بتمن نیز در دهه‌ی ۹۰ میلادی منتشر شدند. داستان هایی مثل Knightfall و No Man’s Land و بسیاری دیگر که اکثرشان از مهم ترین منابع الهام نویسندگان امروزی کمیک های بتمن هستند. البته گفته می شود که این فیلم، بیشتر به کمیک Batman Year One شباهت خواهد داشت اما یک اقتباس مستقیم از این کمیک نمی باشد. مت ریوز هم چنین اعلام کرده است که این فیلم در ژانر نئو-نوآر ساخته خواهد شد و بر روی جنبه‌ی کارآگاهی شخصیتِ بتمن تمرکز خواهد کرد.

در حالی که اکثر فیلم های ساخته شده بر اساس کمیک های بتمن، نسبت به دوران ساخت‌شان، در زمان حال و یا آینده‌ای نزدیک جریان دارند، فیلم بتمنِ مت ریوز می تواند اولین فیلم این شخصیت باشد که در زمان گذشته جریان می یابد. هر چند فیلم های کمیک بوکی دیگری نیز هستند که داستان آن ها، قبل از زمان حال، جریان داشته است.

فیلم هایی مثل X-Men First Class که در دهه‌ی ۶۰ میلادی اتفاق می افتند؛ یا کاپیتان مارول که به تازگی اکران شده و وقایع آن در دهه‌ی ۹۰ میلادی رخ می دهد. هم چنین فیلم واندرومن در زمان جنگ جهانی اول جریان داشت و قسمت دوم آن نیز، همان طور که از اسمش پیداست (Wonder Woman 1984)، در اواسط دهه‌ی ۸۰ میلادی اتفاق می افتد.

احتمال می رود که طبق صحبت های مت ریوز، این فیلم از اواخر سال جاری میلادی، فیلمبرداری خود را آغاز کند.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments