سریال سندمن: ارباب رویاها ساخته خواهد شد!

سری سندمن: ارباب رویاها، نه تنها از معروف ترین عناوین ایمپرینت ورتیگو به شمار می رود، بلکه یکی از تاثیرگذارترین و برترین کمیک های منتشر شده‌ در طول تاریخ نیز محسوب می شود. سندمن عنوانی به قلم نیل گیمن است که ما را در سفری رویایی با شاهزاده‌ی رویاها همراه کرده و داستان ها و دغدغه های او را به عنوان ماهیت رویا روایت می کند. سندمن اثری به شمار می رود که اکثر طرفداران کمیک همواره در انتظار اقتباسی درخور از آن بوده‌اند، اما این امر هیچگاه به سرانجام نرسیده است. اما بالاخره زمان آن فرا رسیده است تا شاهد سریالی بر اساس این عنوان عظیم باشیم؛ آن هم سریالی از شبکه‌ی معروف نتفلیکس که به نظر می آید پر خرج ترین سریال بر اساس عناوین دی سی/ورتیگو باشد.

طبق اخبارِ به دست رسیده، بخش تلویزیونی کمپانی برادران وارنر با شبکه‌ی نتفلیکس یک قرارداد مالی عظیم بسته است تا این عنوان فانتزی را در قالب سریال به دنیای تلویزیون بیاورد. این سریال توسط آلن هینبرگ (که نویسندگی فیلم های Wonder Woman و Grey’s Anatomy را برعهده داشت) نوشته خواهد شد و خود شخص نیل گیمن به همراه دیوید اس. گویر (تهیه کننده‌ی فیلم The Dark Knight و سریال Constantine) این سریال را تهیه کنندگی خواهد کرد.

سری سندمن توسط نیل گیمن، سم کیث و مایک درینگنبرگ خلق شده و روایتگر داستان موجودی قدرتمند است که بر ابعاد رویا و خیال حکومت می کند. لازم به ذکر است که اولین قسمت این عنوان در سال ۱۹۸۹ از انتشارات دی سی منتشر شد. این سری به سرعت به یکی از محبوب ترین و مهم ترین عناوین ورتیگو بدل گردید و به اولین رمان گرافیکی‌ای تبدیل شد که در لیست پرفروش ترین های روزنامه‌ی New York Times قرار می گیرد.

سندمن

طی سال ها، بارها تلاش هایی برای نمایش شخصیت مورفیوس و همراهانش بر روی پرده‌ی نقره‌ای صورت گرفته است که همه‌ی آن ها بی نتیجه ماندند. در اواخر دهه‌ی ۹۰ قرار بود فیلمی سینمایی بر اساس این مجموعه ساخته شود، اما دست آخر این پروژه نتوانست راه خود را به سینماها پیدا کند و با انواع و اقسام مشکلات پیش تولید روبرو شد. در سال ۲۰۱۰ نیز شبکه‌ی HBO سعی بر ساخت سریالی بر اساس این عنوان، به تهیه کنندگی جیمز منگولد (کارگردان فیلم Logan) داشت. اما ساخت این سریال نیز تحقق نیافت.

در سال ۲۰۱۳ نیل گیمن رسماً اعلام کرد که با همکاری جوزف گوردون لویت تصمیم گرفته است تا فیلمی برگرفته از سری سندمن بسازد. هرچند در سال ۲۰۱۶ گوردون لویت بخاطر تفاوت های عقیده‌ای با کمپانی تهیه کننده، یعنی نیو لاین، از پروژه جدا شد. طولی نکشید که نویسنده‌ی این فیلم، اریک هیشرر نیز اعلام کرد که به سندمنِ کمپانی نیو لاین علاقه‌ای ندارد. جالب است بدانید که یکی دیگر از مخلوقات گیمن، کیث و درینگنبرگ نیز به تلویزیون راه یافته است. شخصیت لوسیفر که خود از شخصیت های حاضر در عنوان سندمن بوده است، از سال ۲۰۱۶ صاحب سریال اختصاصی خود شد.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از سریال سندمن، مانند تعداد قسمت ها و یا تاریخ پخش آن در دسترس نیست، اما انتظار می رود که به زودی شاهد انتشار اطلاعاتی تازه باشیم.

2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments