سوئیت توث با کمیکی جدید بازمی‌گردد

مجموعه کمیک سوئیت توث (Sweet Tooth) از برخی لحاظ، معروف‌ترین اثر غیرابرقهرمانی جف لمیر محسوب می‌شود که خود او شخصاً نویسندگی و طراحی‌اش را برعهده داشت. با آنکه مدتی پیش ساخت سریالی بر اساس این کمیک با همراهی رابرت داونی جونیور تایید شد، خبری دیگر نیز توسط شخص لمیر در گوشه‌ای به انتشار درآمد. آن خبر که در میان سیل عظیم انتظارات برای سریالِ مربوطه گم شد، نوید سری جدیدی از این دنیا را می‌داد. حال همه‌چیز به‌طور کامل مشخص شده است.

این مینی‌سری شش قسمتی جدید که باز هم لمیر نویسندگی و طراحی آن را برعهده دارد، سوئیت توث: بازگشت (Sweet Tooth: The Return) نام گرفته است. در بخش پایین با کاور و خلاصه‌ی داستان این اثر همراه باشید.

کاور کمیک سوئیت توث: بازگشت

Sweet Tooth: The Return
نویسنده و طراح: جف لمیر
طراح کاور واریانت: جیم لی
رنگ‌آمیز: حوزه ویلاروبیا

روزی روزگاری پسر کوچکی به اسم گاس می‌زیست. او بر روی سرش از شاخ‌هایی برخوردار بود و به همراه پدرش در کلبه‌ای کوچک میان جنگل وقت می‌گذراند. سپس، پدرش از دنیا رفت و مردی گنده‌بک با چشمانی سرد، این کودک را با خود همراه کرد. گاس در این مسیر، پا به ماجراجویی‌های بزرگ زیادی گذاشت، و همچنین به چندین دوست، عشق، خوش‌بختی، خانواده و مقبولیت دست پیدا کرد.

حال، سال‌ها بعد، این ماجرا باری دیگر آغاز می‌شود. پسری جوان با شاخ‌هایی گوزن‌مانند در جهانی غریب و و کاملاً بیگانه به خودش می‌آید؛ جایی که آخرین انسان‌ها برای زندگی‌شان در تکاپو هستند. آن‌ها به پسرک می‌گوید که خاص و برگزیده می‌باشد، و اینکه او به تنهایی قادر است تا آن‌ها را در جهت بازگشت به دنیایی که «دورگه‌های سرکوب‌گر» برا آن چیره هستند، هدایت نماید.


همان‌طور که مشاهده می‌کنیم، این کمیک در واقع یک تصور و برداشت جدید و متفاوت از داستان اصلی می‌باشد و قرار است تا به شیوه‌هایی تازه، از عناصر سری نخست بهره ببرد. همان‌گونه که از کاور نیز پیداست، این کمیک بخشی از زیرمجموعه‌ی بلک لیبل می‌باشد و همین‌طور، جیم لی وظیفه‌ی طراحی کاور واریانت آن را برعهده دارد.

همان‌گونه که در مقاله‌ی نگاهی به مجموعه ‌کمیک Sweet Tooth | رستگاری در زمانه‌ی طاعون خواندیم، سری کمیک سوئیت توث به عنوان مجموعه‌کمیکی ۴۰ قسمتی، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در زیرمجموعه‌ی ورتیگو منتشر شد و تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. قسمت اول این مینی‌سری جدید، در تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) منتشر می‌شود.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments