صحبت های جدید سردبیر انتشارات مارول در فضای مجازی خبرساز شد

سی. بی. کبولسکی (از سردبیران انتشارات مارول) به هیچ وجه با حاشیه و جنجال ناآشنا نیست، از طرفی بسیاری بر این باورند که او سردبیری لایق با ایده هایی نو می باشد، اما بسیاری دیگر کاملاً در تضاد با گروه اول فکر می کنند. با توجه به افشای راز دوران کاری‌اش و حتی صحبت های سینا گریس (نویسنده‌ی سری IceMan) در رابطه با او، کبولسکی همواره با جنجال های بسیاری سر و کار داشته است. این سردبیر نسبتاً جدید انتشارات مارول، به تازگی نیز باعث بوجود آمدن جنجال های بسیاری شد؛ آن هم تنها با یک توییت! توییتی که با واکنش تند و منفی کاربران فضای مجازی همراه بوده است.

قضیه از جایی شروع شده است که کرت بیوسیک پستی در رابطه با ران خود در سری کمیک های انتقام‌جویان به اشتراک گذاشت. او عنوان کرد که بزرگ ترین مشکل سری‌اش را شلوغی بیش از حد آن می داند و افزود که نباید تمام ایده هایش را در یک زمان به نمایش می گذاشت. او در عین حال طراح این عنوان، یعنی جورج پرز را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد که او کار بر روی این عنوان را راحت تر می کرد. سپس سی. بی. کبولسکی، در واکنش به توییت بیوسیک عنوان کرد که نویسندگان بسیاری را در انتشارات مارول و دی سی می شناسد که با این مشکل رو به رو هستند و تمام ایده های خود را در چند قسمت خلاصه می کنند.

این واکنش سی. بی. کبولسکی با انتقادها و بازخورد های بسیار شدیدی همراه شد! به طوری که بسیاری از کاربران توییتر به این مسئله واکنش نشان دادند. یکی از دلایل این بازخورد ها، این است که بسیاری بر این باورند که نویسندگان، هنگام کار بر روی عناوین جدید مارول، چاره‌ای جز خلاصه کردن ایده هایشان ندارند، چرا که این عناوین به زودی کنسل می شوند.

سی. بی. کبولسکی

عده‌ای دیگر نیز این مسئله را تایید کردند، مخصوصاً با بیان این موضوع که انتشارات مارول با ریلانچ ها و کراس اورهای متعدد و بسیار، فرصت درخشش را از نویسندگان می گیرد و با هدف درآمد بیشتر، در داستان آن ها دخالت می کند. هواداران برای این مسئله، سینا گریس را مثال زدند که مدتی پیش لب به انتقاد از سیاست های این انتشارات گشود و از حمایت بسیار اندک آن، از این نویسنده و عنوان‌اش خبر داد.

بسیاری دیگر به سابقه‌ی کاری آقای سی. بی. کبولسکی اشاره کردند. کبولسکی خود نیز پیش از این با نام مستعار آکیرا یوشیدا بر روی چند عنوان در انتشارات مارول کار کرده است. داستان های این نویسنده اکثراً در سرزمین ژاپن جریان داشتند و خیلی از هواداران از این موضوع که او خود را متولد ژاپن معرفی کرده و مترجم ژاپنی‌اش را برای جعل هویت پیش سران مارول می فرستاده است، انتقاد کرده‌اند. همینطور عده‌ای از کاربران به طعنه عنوان کردند که شاید دیگر نویسندگان نیز باید چنین کاری انجام دهند تا بتوانند مدت زیادی در انتشارات مارول به کار مشغول باشند.

هرچند در این میان، کسانی بودند که از زاویه‌ای دیگر به صحبت های سی. بی. کبولسکی نگاه کردند. مانند استیپان شیچ، نویسنده و طراح معروف، که تاکید کرد نویسندگان باید بر روی یک داستان کار کنند و آن را بسط و گسترش دهند، و یا جودی هاوسر، که اعتقاد دارد حتی اگر از تمام ایده ها و داستان ها در یک زمان استفاده می شوند، لااقل از کاراکترها به چنین شکلی استفاده‌ نگردد.

اکنون باید دید که حاشیه ها و انتقاد هایی که پیرامون دوران کاری این سردبیر به وجود آمده است، به چه سمت و سویی خواهند رفت و واکنش این شخص و دیگر سردبیران انتشارات مارول به وضعیت کنونی چه می تواند باشد.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments