متسن تاملین و آندریا سورنتینو بتمن جدیدی را به بلک لیبل می‌آورند

بدون شک فیلم The Batman به کارگردانی «مت ریوز» یکی از مورد انتظارترین پروژه‌های سینماییِ چند سال اخیر میان هواداران «بتمن» و سینما‌دوستان به‌شمار می‌آید. با این اوضاع، چندان عجیب نیست که انتشارات دی‌سی قصد داشه باشد تمام کسانی که برای این فیلم منتظر هستند را به نحوی ذوق‌زده کند. از زمانی که زیرمجموعه‌ی بلک لیبل جایگزین ورتیگو شد، شاهد انتشار عناوین بسیاری پیرامون بتمن تحت این ایمپرینت بودیم. این‌بار نیز «متسن تاملین»، فیلمنامه‌نویس فیلم The Batman، با کمک «آندریا سورنتینو» قصد دارد یکی دیگر از این عناوین را خلق کند.

کمیک Batman: The Imposter یک مینی‌سری سه قسمتی خواهد بود که با توجه به انتشار آن در زیرمجموعه‌ی بلک لیبل، مناسب مخاطب بزرگسال می‌باشد. این مینی‌سری که در ماه اکتبر عرضه خواهد شد، داستان بتمن را دنبال می‌کند که در تعقیب شخصی شبیه به خود می‌باشد؛ شخصی که هویت بتمن را جعل کرده است!

به‌عنوان کسی که کل عمرش هوادار بتمن بوده، اینکه بتونم نسخه‌ی خودم از گاتهام رو نشون بدم رویایی‌ هستش که به حقیقت پیوسته. پرداختن به این سوال که «چی می‌شد اگه بتمن واقعی می‌بود؟» پتانسیل خارق‌العاده‌ای داره که تازگی‌ها توی کمیک‌های بتمن بهش پرداخته نمی‌شه. کمیک Batman: The Imposter «بروس وین» و اطرافیانش رو به‌عنوان انسان‌هایی نشون می‌ده که به‌طرز تراژیکی ناقص و به‌شکل واضحی واقعی محسوب می‌شن. موانعی که [توی این کمیک] جلوی راه بتمن قرار دارن، انعکاسی از دنیای خود ما هستن.
_ متسن تاملین

با توجه به سخنان تاملین، ممکن است در فیلم The Batman نیز شاهد نسخه‌ای واقع گرایانه‌تر از بتمن، نسبت به دیگر نسخه‌های این کاراکتر در دنیای سینما باشیم. تاملین افزود:

از اون‌جایی که سال‌هاست از هوادارهای بتمن هستم، کار کردن با آندریا سورنتینو یک هدیه محسوب می‌شه. طراحیِ خشن و لی‌اوت‌های نبوغ‌آمیز اون سطح این کار رو به‌شدت بالا برده. و رنگ‌آمیزی بی‌نظیر «جوردی بلیر» هم توقع من رو از اولین کارم در انتشارات دی‌سی زیاد کرده.

سورنتینو ادامه داد:

من پیش از این دو بار در ساخت کمیک‌های بتمن کمک رسوندم، اما این اولین باریه که شانس این رو داشتم تا [مستقیماً] روی یک کمیک از این شخصیت کار کنم و این موضوع فوق‌العاده‌ست! من از کودکی و زمان تماشای فیلم بتمنِ «تیم برتون» در سال ۱۹۸۹ (Batman)، یکی از هواداران بزرگ بتمن بودم. پس داشتنِ شانسِ همکاری با متسن و جوردی روی این نسخه از شوالیه‌ی شنل‌پوش مثل هدیه‌ی سال نو می‌مونه.

با توجه به پیش‌نمایش‌های منتشر شده و خلاصه‌ی رسمی داستان، به‌نظر می‌رسد که این نسخه از بتمن همان بتمنِ مت ریوز است و این اثر نیز در جهان همین فیلم قرار دارد. همچنین شباهت ظاهری بروس وین به «رابرت پتینسون» نیز بیش از پیش به این موضوع قوت می‌بخشد. در کنار همه‌ی این نکات، به‌نظر می‌رسد که این ورژن از بتمن، برعکس بتمنِ «بن افلک»، با به قتل رساندن خلافکاران مشکل دارد. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این مینی‌سری را مطالعه کنید.

Batman: The Imposter #1
نویسنده: متسن تاملین
طراح و طراح کاور اصلی: آندریا سورنتینو
رنگ‌آمیز: جوردی بلیر
طراح کاور واریانت: لی برمهو

ماموریت بروس وین به‌عنوان بتمن تنها یک سال است که آغاز شده، اما او همین حالا هم می‌تواند تغییر را احساس کند. متاسفانه، بتمن دشمنان قدرتمندی برای خود تراشیده است. تمام صاحبان قدرت در گاتهام از تغییراتی که او به ارمغان آورده ناخشنودند… و به‌نظر می‌رسد یکی از آن‌ها نقشه‌ای برای سربه‌نیست کردنِ وی دارد. در همین حال، سروکله‌ی یک بتمنِ دیگر پیدا شده و این بتمن با به قتل رساندن خلافکاران مشکلی ندارد؛ چه جلوی دوربین باشد چه در حضور دیگران.

در حالی که کل نیروی پلیس گاتهام، قدرتمندان و ثروتمندان شهر به دنبال بتمنِ اصلی هستند، وی باید این بتمن تقلبی را پیدا کرده و سابقه‌ی خود را پاک کند… اما چطور می‌توان بی‌گناهی خود را از پشت یک نقاب ثابت کرد؟


قسمت اول کمیک Batman: The Imposter در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) انتشار خود را آغاز خواهد کرد.

4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments