مصاحبه رابرت پتینسون: از واکنش ها تا چگونگی حضور در نقش بتمن

همانطور که چندی پیش مشخص شد، رابرت پتینسون بتمن بعدی سینما می باشد. انتخاب او به عنوان ایفاگر نقش بتمن از اخبار بحث برانگیزی بود که با واکنش هایی ضد و نقیض همراه شد. این بازیگر جوان و با استعداد که به تازگی در فیلم Lighthouse با ویلم دفو همبازی شده و هنرنمایی‌اش تحسین منتقدان را به همراه داشته است، در رابطه با فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز اظهاراتی داشته که در ادامه با یکدیگر آن ها مرور خواهیم کرد.

رابرت پتینسون

این بازیگر طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که واکنش ها به اخبار حضور او به عنوان بتمنِ بعدی سینما، آن طور که انتظار داشته بد نبوده‌اند:

حقیقتش، [واکنش ها] به اون تندی‌ای که فکر می کردم نبودن. خیلی باحاله وقتی که چندان سر زبونا نیستی. هیچکس انتظار شما رو نداره.

با وجود آنکه پتینسون حالا به صورت رسمی قرار است در قامت بتمن ظاهر شود، اما به گفته‌ی خود او هنگامی که اخبار اولیه به بیرون درز کردند، وی فکر کرده بود که این نقش را از دست داده است. پتینسون ادامه داد:

وقتی که اون [اخبار] به بیرون درز کردن، من در حد مرگ عصبانی بودم. همه ناراحت بودن. همه داشتن از تیم من جیغ می کشیدن. یجورایی فکر کردم که گند زدم به همه چیز.

به همین دلیل بود که پتینسون، درحالی که در جشنواره‌ی فیلم کن حضور داشت، شروع به جستجو در اینترنت کرد تا دریابد که آیا هنوز در لیست بازیگران مورد نظر برای نقش بتمن می باشد یا خیر. و این زمانی بود که پتینسون با چهره‌ای آشنا ملاقات کرد:

من کنار کریستوفر مک کوئری نشسته بودم. هیچوقت قبل از اون باهاش ملاقاتی نداشتم. اوه خدایا! اون احتمالاً دیده بود که من دارم اسم خودم رو توی یک ساعت گذشته سرچ می کنم.

هرچند در همان حین پاسخ مک کوئری اینگونه بود:

نیازی به نگرانی نیست. منم احتمالاً اگه جای تو بودم همین کارو می کردم.

پتینسون در ادامه از خاطرات دوران کودکی خود با فیلم های بتمن به کارگردانی تیم برتون و لباس های کودکانه‌ی آن سخن گفت:

وقتی که بچه بودم اون تنها لباسی بود که داشتم. اگه تابحال این رو توی مصاحبه‌ای نگفتم، احتمالاً در آینده قراره خیلی بد و بیراه بگم. اگه با موفقیت نقش شخصیت [بتمن/بروس وین] رو بازی کنم، می تونم آخر کار به زبونش بیارم.

هنگامی که از وی سوال شد که آیا برای بازی در فیلم های بیشتری از بتمن قرارداد دارد یا خیر، پتینسون گفت:

من هیچی نمی دونم. فقط می دونم که چطوری چیزی حدود چهارتا از سکانس ها رو انجام بدم. و رفته رفته روی بقیه‌شون هم کار می کنم.

پتینسون سپس در رابطه با فیلم جوکر اظهار نظر کرد. البته مشخص نیست که مقصود او از بیان این سخن چه بوده است:

اوه لعنتی… احتمالاً نباید اینو می گفتم. من عادت کردم تا توی فیلم های هنری‌ای بازی کنم که می تونی سه بار تماشاشون کنی و بازم نفهمی درمورد چی بودن.

بنظر می آید که سخن حذف شده‌ی پتینسون اطلاعات مهمی را در رابطه با آینده‌ی سینمایی دی سی لو داده باشد. این بازیگر هنوز فیلم جوکر را تماشا نکرده است، پس بعید است سخن او قسمتی از این فیلم را لو بدهد. پتینسون عنوان کرد که در آخرین تستی که برای بازی در نقش بتمن داده بود می بایست لباس این شخصیت را بر تن می کرد:

این احتمالاً دیوانه وار ترین کاری بود که تا حالا در رابطه با فیلم ها انجام دادم. من پوشیدمش. یادم میاد که به مت [ریوز] گفتم که چقدر تاثیر گذاره و اون گفت که امیدوارم باشه. تو الان لباس خفاشی رو پوشیدی. بلافاصله [بعد از پوشیدن لباس] احساس قدرت می کنید. و واقعاً فوق العادست، چیزیه که به سختی می تونید واردش بشید. مراحل پوشیدنش واقعاً خجالت آوره. ۵ نفر آدم میان و سعی می کنن شما رو به زور وارد یه چیزی بکنن و وقتی که بالاخره تونستید واردش بشید با خودتون می گید آره! من قوی‌ام… من گردن کلفتم… حتی با وجود اینکه یک نفر باید باسنم رو فشار می داد تا توی قسمت پایینی لباس جا بشه!

پتینسون مصاحبه را با صحبت در رابطه با بازی در نقش بتمن ادامه داد:

شما سعی می کنید به راهی فکر کنید که هم یک چیز جدیدی به شخصیت اضافه کنید و هم مردم رو نترسونید. و یا اینکه چطور با لباس کنار بیایید.

رابرت پتینسون در ادامه توضیح داد که چند روز بعد با او تماس گرفته شد تا به او اطلاع داده شود که برای نقش بتمن انتخاب شده است؛ آن هم زمانی که در حال بازی در فیلم جدید کریستوفر نولان بوده است.

وقتی که مت [ریوز] زنگ زد واقعاً آرامش گرفتم. شبیه یه توهم می موند. با خودم گفتم این چه سوء تفاهمیه که رخ داده؟ واقعاً دیوونه کنندست.

به یقین هواداران منتظرند تا بتمن بعدی سینما را سریع تر تماشا کنند و ببینند که آیا کارگردانی کاربلد چون مت ریوز با کمک بازیگری با استعداد همچون رابرت پتینسون می توانند فیلمی درخورِ شوالیه‌ی تاریکی به مخاطبین تحویل دهد؟ برای یافتن پاسخ باید تا انتشار اخباری تازه از این فیلم منتظر باشیم.

6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments