موسسه خیریه سگال، حامی کودکانِ فلج مغزی

یکی از قدیمی‌ترین خصلت‌ها در میان انسان‌ها، کمک‌رسانی آن‌ها به یکدیگر است. این خصیصه شاید جزء اساسی‌ترین نکاتی بوده باشد که طی سالیان سال به رشد و ترقی ما کمک کرده است. همان‌گونه که رالف والدو امرسون می‌گوید؛ هدف اصلی زندگی شاد بودن نیست، بلکه مفید بودن، شرافت‌مند بودن و رحیم بودن است. حال به مناسبت آغاز سال جدید و با این امید که همگان با همراهی یکدیگر بتوانیم زندگی خود و هم‌نوع‌هایمان را بهتر کنیم، فرصتی خوب در پیش است. در ادامه، با بیماری فلج مغزی، راه درمان آن و موسسه‌ی خیریه‌ی سگال آشنا خواهیم شد.

فلج مغزی چیست؟

فلج مغزی

فلج مغزی عارضه‌ای است که در زمان تولد برای کودکانِ تازه متولدشده اتفاق می‌افتد و دلیل آن، کمبود اکسیژن در بدن کودک هنگام تولد است که باعث کاهش سطح اکسیژن در مغز و بروز عارضه‌های فیزیکی در او می‌گردد. عوارض ناشی از این کاهش اکسیژن در مغز متفاوت است و می‌تواند منجر به از کار افتادگی بخشی از اعضای بدن، از کار افتادگی کلِ بدن، از کار افتادگیِ قدرت تکلم و یا از کار افتادگی تحرکِ سر شود.

درمان

موسسه سگال

در صورتی که بیماریِ فلج مغزی زود تشخیص داده شود، می‌توان با فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و آب‌درمانی تا حد زیادی، اسپاسم‌های ناخواسته را کاهش داد که این مورد در کودکان زیر ۱۴ سال بهتر جواب می‌دهد. فلج مغزی تا این لحظه که این مطلب در حال نگارش می‌باشد، درمان قطعی‌ای ندارد، ولی با کاردرمانی و فیزیوتراپی می‌توان تا حد قابل توجهی به افزایش کارایی ماهیچه‌ها کمک کرد و حتی نیز به کاهش درد در اندام‌های مختلف دست یافت.

در کشورمان بسیاری از موسسه‌های خیریه، بی‌سروصدا و آرام با الگوگیری از باطن زیبای انسانیت، در حال پوشش دادن کودکان و افرادی هستند که چشم‌انتظارِ حمایت هم‌نوعان خود می‌باشند تا هیچ کودک و فرد مبتلا به بیماری یا گرفتار شده در بند تهی‌دستی، آن هم در این روزهای سخت معیشتی، بی‌پشتوانه و تنها نماند و حرکت عظیمِ عموم جامعه در یاری آن‌ها باعث شود که کودکان بیشتری تحت سرپرستی افراد قرار بگیرند. هرچند که هنوز هم کودکان زیادی چشم انتظارِ یاری من و شما سروران گرامی هستند، همانند کودکان مبتلا به فلج مغزی در موسسه‌ی سگال که اکنون نیازمند یاری و حمایت انسان‌دوستانه‌مان می‌باشند. لازم به ذکر است که تنها تا قبل از ۱۴ سالگیِ کودکان می‌توان با تشخیص درست و به‌موقع زندگی‌ای دوباره را به آن‌ها بخشید.

موسسه‌ی خیریه‌ی سگال کودکان مبتلا به فلج مغزی را با کمک مردم تحت پوشش دارد و به همین سبب، این موسسه برای تامین هزینه‌های درمان نیاز به اطلاع‌رسانی و حمایت دارد. در این راستا، از شما خواهشمندیم که بنر یا ریپورتاژ موسسه و یا حداقل بک‌لینک کمک به خیریه را برای حمایت از این کودکان در محافل واقعی و مجازی‌ای که در آن‌ها به سر می‌برید، به اشتراک بگذارید.

آدرس وب‌سایت موسسه‌ی خیریه‌ی سگال: SegalCharity.org

موسسه‌ی خیریه‌ی سگال در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌های این عزیزان در جهت تامین هزینه‌های دارو، درمان و فرهنگ‌سازی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز نمود. این موسسه با جلب کمک‌های نقدیِ خیرین عزیز تا به امروز فعالیت خود را حفظ و اجرایی نموده است. ما امیدواریم که با جذب کمک‌های بیشتر درصدد آن برآییم تا کودکان بیشتری را تحت حمایت و پوشش این موسسه قرار دهیم و این موضوع نیز به ثمر نخواهد رسید، مگر با مساعدت و همیاری شما عزیزان. راه‌های کمک به این کودکان معصوم:

امید است که در سال جدید، با همیاری و همدلی شما مخاطبان بتوانیم از درد و رنج خانواده‌های این عزیزان بکاهیم.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.