میانگین نمرات فیلم واندرومن ۱۹۸۴ – Wonder Woman 1984

فیلم «واندرومن ۱۹۸۴» جدیدترین فیلم کمپانی وارنر و انتشارات دی‌سی است که داستان قسمت اول این مجموعه را ادامه می‌دهد؛ مجموعه‌ای که به عقیده‌ی برخی‌ها، از برگ برنده‌های دی‌سی محسوب می‌شود. پس از تاخیرهای فراوان، کمپانی برادران وارنر بالاخره راضی شد تا این فیلم را به همراه دیگر آثار سالِ ۲۰۲۱ خود، در سرویس HBO Max منتشر نماید و حالا کمی پیش از انتشار این فیلم، شاهد اولین نقدهای منتشر شده می‌باشیم. نقدهایی عموماً مثبت که نشان می‌دهند این فیلم در میان آثار خوب و قابل قبول دی‌سی قرار گرفته و به دلیل دارا بودن حال و هوایی مثبت، نقش‌آفرینی‌های خوب و البته پیام‌هایی بر ضد «دونالد ترامپ»، توانسته است نظر بسیاری از منتقدانِ جریان اصلی را جلب کند.

  • منتقد Chicago Sun-Times:
برای اطمینان یادآوری کنم که ما یک فیلم کمیک‌بوکی کلاسیک طرف هستیم با یک خودشیفته‌ی دیوانه که آرزوی حکمرانی بر جهان را در سر دارد، اما می‌توان به‌طور مداوم حس و حالی سبک و روشن را طی فیلم حس کرد. این اثر، یک سرگرمی عامه‌پسندِ ناب است.
۸.۸/۱۰
  • منتقد Total Film:
همه‌ی ما منتظر «گال گادوت» بودیم و این صبر ارزشش را داشت. یک فیلم بلاک باسترِ پر از طنز، شگفتی و حس مثبت که به‌شدت به آن نیاز داشتیم.
۸/۱۰
  • منتقد Entertainment Weekly:
کمی طول می‌کشد تا به اوج اکشن‌های فیلم برسیم (اگر سکانس خارق‌العاده‌ی آغازین را در نظر نگیریم)، اما زندگی در این دنیای شناخته‌شده‌ی پر از ستارگان توانا و جذاب، باعث می‌شود به این موضوع اهمیتی ندهیم.
۷.۵/۱۰
  • منتقد TIME:
به عنوان یک سرگرمی که ساخته شده تا ذهن مخاطبان را برای ساعاتی از مشکلات جهان دور نماید، Wonder Woman 1984 انتخاب خوبی است؛ اما اشکالی هم ندارد که [از این فیلم] سروصدای کمتر و شگفتی بیشتری طلب کنید، مخصوصاً حالا که جهان از اولین گزینه پر شده و به‌شدت نیازمند دومین گزینه‌ای که نام بردیم می‌باشد.
۶/۱۰
  • منتقد Vox:
پسرانِ غمگینِِ گنده که می‌خواهند جهان را صاحب شوند و آن را به یک آخرالزمان تبدیل کنند؛ آن‌ها را پیش از این هم دیده‌ایم (لوکی، اولتران، لکس لوثر، استپن‌وولف). این داستان فرمولیک به‌درد کاراکترهای دیگری می‌خورد. این فیلم هر چقدر که بیشتر روی این موضوع وقت می‌گذارد، کمتر شگفت‌آور می‌شود.
 ۶/۱۰
  • منتقد Screen Daily:
«کریستین ویگ» معرکه است، اما به‌قدر کافی در فیلم حضور ندارد. واقعاً اعجاب‌آور است که بازیگری تراز اول همچون «کریس پاین» چقدر خوب از پس نقش شخصیتِ کمکیِ خوش‌چهره برمی‌آید. گادوت نیز آرام و تماشایی است. عوامل [فیلم قبلی] حضور دارند و با این حال، این فیلم از حد یک دنباله فراتر نمی‌رود.
۵/۱۰
  • منتقد The Playlist:
فیلمی با ساختار ناقص، فیلمنامه‌ای ضعیف و فاقد هر آنچه که قسمت قبلی را لذت‌بخش می‌کرد (البته به‌جز بخش پایانیِ فیلم). داستان فیلم حتی با سطحی‌ترین استانداردهای فیلم‌های ابرقهرمانی، آن‌قدر نامرتب است که معنی نمی‌دهد. جلوگیری از فرار کردن ذهن مخاطب یک مقوله‌ی ضروری برای این ژانر است، اما WW84 با شکستن و یا عوض کردن قانون‌های خود، یا ذهن مخاطب را فراری می‌دهد و یا پایداری آن را آزمایش می‌کند.
۳.۳/۱۰
  • منتقد Vulture:
متاسفانه تمام زرق و برق قسمت اول از WW84 رفته است. این دنباله‌ی ناامید‌کننده نه‌تنها وضعیت وخیم فیلم‌های ابرقهرمانی را نشان می‌دهد، بلکه اوضاعِ نابسامان فیلمسازی در هالیوود را نیز به نمایش می‌گذارد.
۳/۱۰
۵.۹
از ۵۱ نقد!

Wonder Woman 1984

  • Metacritic ۵.۹
منبع Metacritic
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments