نویسنده‌ی بعدی کمیک‌های سوپرمن معرفی شد

«برایان مایکل بندیس» از نویسندگان مشهور دنیای کمیک می‌باشد که در سال ۲۰۱۸ رانِ خودش را برای شخصیت «سوپرمن» آغاز نمود. گرچه که طرفداران در هنگام انتشار نخستین شماره‌های دو کمیکِ سوپرمن و «کمیک‌های اکشن»، از کار بندیس خرسند بودند، اما طولی نکشید که این نویسنده نیز به دلایلی مختلف که در مقاله‌ی «بررسی عملکرد برایان بندیس بر روی سوپرمن» به آن‌ها پرداختیم، دچار ضعف شد. با گذشت همه‌ی این‌ها، چند ماه پیش زمزمه‌های خروج بندیس از دو سری کمیک مهمِ سوپرمن به گوشمان رسید و پس از تایید آن، حال می‌دانیم که نویسنده‌ی بعدی مرد پولادین چه کسی خواهد بود.

«فیلیپ کندی جانسون» که از نویسندگان تازه‌ی انتشارات دی‌سی است، از این پس به‌طور رسمی به‌عنوان نویسنده‌ی دو سری کمیک اصلی شخصیت سوپرمن شناخته خواهد شد. جانسون خالق کمیک The Last God در زیرمجموعه‌ی بلک لیبل می‌باشد و همچنین در زمینه‌ی آثار مستقل، عنوان Last Sons of America را در رزومه‌ی کاری خودش دارد. فیلیپ کندی جانسون در باب نویسندگی برای سوپرمن افزود:

اصلاً نمی‌دونم برای وصف نویسندگی برای سری سوپرمن و کمیک‌های اکشن از کجا باید شروع کنم. حقیقت و عدالت هنوز هم اندیشه‌هایی هستن که به‌طور عمیقی اهمیت دارن. من می‌خوام که همگی سوپرمنی که من می‌بینم رو ببینن، بهش باور داشته باشن و آرزو کنن به‌جای اون باشن.

این انتخاب اما بسیار متفاوت از حدسیات طرفداران به‌نظر می‌رسد؛ چرا که بسیاری اعتقاد داشتند با پیوستن دوباره‌ی «مارک وید» به دی‌سی، سوپرمن تمام و کمال در اختیار او خواهد بود. جانسون در مارسِ ۲۰۲۱، به همراه «فیل هستر» و «اریک گپستور» داستان The Golden Age را میان شماره‌های ۲۹ و ۱۰۲۹ سری‌های سوپرمن و کمیک‌های اکشن هدایت می‌کند و پس از آن نیز، به‌عنوان نویسنده‌ی اصلی این عناوین به رسمیت شناخته می‌شود. هر دو شماره‌ی نامبرده شده، داستانی کمکی به نام Tales of Metropolis خواهند داشت که به‌دست «شان لوئیس»، «بکی کلونان»، «سمی بسری»، «مایکل کانراد» و «مایکل ایون اومینگ» کار می‌شوند.

سوپرمن به نویسندگی فیلیپ کندی جانسون

پس از دو شماره‌ای که ذکر نمودیم، «اسکات گادلوسکی» و «دنیل سمپیر» وظیفه‌ی طراحی دو سریِ سوپرمن و کمیک‌های اکشن را برعهده می‌گیرند. همچنین این هنرمندان می‌گویند که قرار است تا سوپرمن و انتشارات دی‌سی را برای همیشه تغییر دهند!

لازم به ذکر می‌باشد که جانسون کمیک Superman: Worlds of War را نیز در دست انتشار دارد که به‌نظر می‌آید برداشتی متفاوت از شخصیت سوپرمن باشد. با حرکت دی‌سی در انتخاب نویسنده‌ای کم‌تجربه‌تر، می‌بایست منتظر ماند که سری‌های اختصاصی سوپرمن به چه سمتی حرکت می‌کنند.

3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments