سریال نگهبانان برنده‌ی چند جایزه از جشنواره‌ی امی شد

سریال نگهبانان (Watchmen) محصول «دیمون لیندلوف» و شبکه‌ی تراز اول HBO، یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های چند سال اخیر است و می‌توان گفت با اختلاف فراوان، باکیفیت‌ترین اقتباس از آثار «آلن مور» محسوب می‌شود، هرچند که بیشتر حکم یک دنباله را برای آن دارد. البته در میان برخی هواداران به عنوان یک اثر سطحی/حمایتی نیز شناخته می‌شود و بعضی از تماشاگران نمرات پایینی به آن اهدا کردند. با این وجود، جدیدترین ساخته‌ی خالق سریال The Leftovers، تا به الان در شگفت‌زده کردن منتقدان و جشنواره‌ها ناموفق نبوده است. نامزدی در ۷ شاخه‌ی اصلی از جشنواره‌ی تلویزیونی امی و برنده شدن ۴تای آن‌ها، خود مهر تاییدی بر این مسئله است.

این سریال اولین جایزه‌ی خود را در رشته‌ی بهترین بازیگر زن نقش اصلی در سریال کوتاه دریافت کرد که متعلق بود به «رجینا کینگ»، ایفاگر نقش «آنجلا ایبار» یا همان «سیستر نایت». کینگ از همان آغاز به عنوان یکی از بازیگران کاربلد و برجسته‌ی سریال نگهبانان تماشاگران را به تحسین وا داشت. جایزه‌ی بعدی نیز در شاخه‌ی بهترین نویسندگی سریال کوتاه به دیمون لیندلوف و «کورد جفرسون»، برای نگارش قسمت ششم سریال یا تحت نام اصلی‌اش، این مخلوق شگفت‌انگیز (This Extraordinary Being)، داده شد. «یحیی عبدالمتین دوم» نیز با بازی در نقش «کارل ایبار» جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش فرعی در سریال کوتاه را به‌دست آورد؛ شاخه‌ای که «لوییس گاست جونیور» بازیگر نقش «ویل ریوز» نیز در آن نامزد شده بود. در آخر، سریال نگهبانان جشنواره‌ی امی را با برنده شدن در شاخه‌ی بهترین سریال کوتاه ترک نمود.

شخصیت سیستر نایت در سریال نگهبانان

همان‌طور که گفته شد، این سریال در سه شاخه‌ی دیگر نیز نامزد شده بود. نام نگهبانان میان نامزدهای شاخه‌ی بهترین کارگردانی سریال کوتاه دیده می‌شد؛ افتخاری که به‌خاطر قسمت‌های تابستان شده و یخ نداریم (It’s Summer and We’re Running Out of Ice) به کارگردانی «نیکول کسل»، ترسی اندک از آدرخش (Little Fear of Lightning) به کارگردانی «استف گرین» و این مخلوق شگفت‌انگیز (This Extraodinary Being) به کارگردانی «استف ویلیامز» نصیبش شده بود و در آخر به سریال Unorthodox رسید.

«جرمی آیرونز» نیز در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در سریال کوتاه، به دلیل نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌اش در قالب آدرین وایت (آزیمندیاس)، نامزده شده بود، اما در پایان به «مارک روفالو» برای بازی در سریال I know this Much is True (محصول شبکه‌ی HBO) رسید. «جین اسمارت»، بازیگر نقش «لوری بلیک» یا همان «سیلک اسپکتر دوم»، در شاخه‌ی بهترین بازیگر نقش فرعی زن نامزد شده بود که «اوزو آدوبا» از سریال Mrs. America افتخار برد آن را به‌دست آورد.

سریال نگهبانان پیش از این نیز جایزه‌های بسیاری از سوی جشنواره‌هایی چون پیبادی به خانه برده و یکی از موفق‌ترین سریال‌های کمپانی دی سی و شبکه‌ی HBO بوده است. اما با برنده شدن این چهار جایزه به اولین سریال کمیک‌بوکی تاریخ تبدیل می‌شود که جوایز معتبر جشنواره‌ی امی را کسب می‌کند. درحال حاضر برنامه‌ای برای ساخت فصل دوم این سریال وجود ندارد و به نقل از خود لیندلوف، داستان این سریال طی یک فصل، به شکل کامل روایت شده است.

2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments