جاناتان هیکمن کمیک‌های افراد ایکس را ترک می‌کند

«جاناتان هیکمن» یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دوران جدید انتشارات مارول محسوب می‌شود. هیکمن با نوشتن تعدادی از بهترین داستان‌های گروه «چهار شگفت‌انگیز» و خلق یکی از برترین ران‌های تاریخ «انتقام‌جویان» نشان داد که هواداران مارول او و تغییراتش در جهان کمیک‌های این انتشارات را فراموش نخواهند کرد. دو سال پیش بود که او تصمیم گرفت به سراغ کمیک‌های «افراد ایکس» برود و دستی به سر و روی جهان جهش‌یافته‌ها بکشد تا همچون انتقام‌جویان و چهار شگفت‌انگیز، افراد ایکس نیز وارد عصری نو بشوند؛ اما حالا به‌نظر می‌آید که وی قصد ندارد برای مدتی طولانی این گروه دوست‌داشتنی را همراهی کند. برای اطلاعات بیشتر با کمیک اسکواد همراه شوید.

آن‌طور که گفته می‌شود، جاناتان هیکمن قرار است به‌طور کامل از سِمت خود به‌عنوان برنامه‌ریز و هدایت‌کننده‌ی جهان افراد ایکس کناره‌گیری نماید. او کار خود را در مجموعه کمیک‌های افراد ایکس با مینی‌سری‌های Powers of X و House of X شروع کرد و پس از آن، به نگارش کمیک‌های اصلی X-Men مشغول شد؛ اثری که او مدتی می‌شود از نوشتنش کنار رفته و آن را بر عهده‌ی «جری دوگان» گذاشته است. البته این مسئله هم دلیل خودش را دارد، چرا که خود هیکمن قرار است رویداد بعدی افراد ایکس یا همان Inferno را بنویسد. رویدادی که نه‌تنها قرار است پاسخ سوالات پیش آمده در مینی‌سری‌های ذکر شده و سری اصلی را بدهد، بلکه آخرین اثر هیکمن برای افراد ایکس خواهد بود.

هیکمن طی مصاحبه‌ای گفت:

اوه، نقشه‌ها به‌طور کامل عوض شدن. وقتی که داستان دلخواه افراد ایکس‌ام رو [به انتشارات مارول] ارائه دادم، قصد نگارش یک داستان بزرگ، عظیم، سه‌بخشی و سه‌رویدادی رو داشتم که اولینِ اون‌ رویدادها House of X بود. و در حالی که این به سختی به‌عنوان یه نقشه‌ی سه‌ساله جواب می‌داد، من مستقیماً به مارول گفتم که نمی‌دونم بخش اول قراره چقدر طول بکشه، چون من یک عالمه ایده‌های جالب [در سری اصلی کمیک‌های افراد ایکس] به‌وجود آوردم که باقی هنرمندها می‌خواستن باهاشون بازی کنن، و خب ما این ماجرا رو باز گذاشتیم. من با نویسنده‌هایی ‌که به دفتر کار می‌اومدن هم خیلی واضح در رابطه با اینکه نقشه‌ی اولیه و سه‌بخشی چیه صحبت کردم تا موقع فرا رسیدنِ پایان ماجرا کسی غافلگیر نشه.

وی افزود:

هرچند، من می‌دونستم دارم با دم شیر بازی می‌کنم و امکانش زیاد بود که اونچه در House of X نوشتم و ایده‌های درونش، در واقع اولین بخش از یک داستان سه‌بخشی نمی‌بودن. بلکه شبیه به چیزی عمیق‌تر مثل Giant-Size X-Men عمل می‌کردن، به‌طوری که برای مدتی طولانی یک تغییرِ جهت اساسی در کل کمیک‌های افراد ایکس پدید بیارن. پس در زمان اپیدمی کرونا، وقتی زمان اون رسیده بود که همه‌چیز رو به سمت نگارش بخش دوم داستان ببرم، از همه [دیگر نویسندگان عناوین افراد ایکس] پرسیدم که آیا آماده هستن من این کار رو بکنم یا خیر. و همه می‌خواستن توی بخش اول بمونن. واقعاً جالب بود، چون من افتخار می‌کنم که House of X اونقدر باهاشون ارتباط برقرار کرده که اون‌ها نمی‌خواستن تموم بشه. ولی حقیقت اینجاست که من فهمیده بودم قراره به‌زودی این سری کمیک رو ترک کنم.

جالب است بدانید مدتی پیش شایعاتی منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه دیگر نویسندگان سری کمیک‌های افراد ایکس مثل «ویتا آیالا» و جری دوگان، برای برکناری هیکمن از سِمت خود و نویسندگی افراد ایکس تبانی کرده‌اند. شایعه‌ای که البته مدارک چندانی جهت حقیقی بودن آن در دسترس نیست، اما برخی‌ها معتقدند که با وجود رفتار دیگر نویسندگان در فضای مجازی چنین چیزی دور از ذهن نخواهد بود.

و بدین‌گونه رانِ جاناتان هیکمن در سری کمیک‌های افراد ایکس به پایان خواهد رسید‌. گفته می‌شود که این مجموعه وارد پروسه‌ای مشابه با پروسه‌ی آماده‌سازی رانِ هیکمن خواهد شد، پروسه‌ای که با یک رویداد هفتگی در ماه ژانویه افراد ایکس را وارد یک ریلانچ دیگر خواهد کرد. همچنین به‌نظر می‌آید هیکمن قرار است سراغ یک پروژه‌ی بزرگ دیگر برای مارول برود. هرچند هواداران ممکن است به یاد داشته باشند که در زمان آغاز رانِ وی، هیکمن اعلام کرد که دوست دارد پس از افراد ایکس به انتشارات دی‌سی بپیوندد و نویسندگی کمیک‌های Teen Titans را برعهده بگیرد؛ مسئله‌ای که باعث شده طی یک‌سری شایعات، بسیاری انتظار کوچ کردن او به انتشارات دی‌سی را داشته باشند. لازم به ذکر است که هیکمن به زودی در پلتفرم Substack نیز آغاز به‌کار خواهد کرد.

8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments