پنل انتشارات مارول: از خیزش دکتر دووم تا سری اختصاصی مری جین [SDCC2019]

به رسم هر ساله‌ی مراسم کمیک کان، انتشارات مختلف صنعت کمیک از عناوین جدید خود رونمایی می کنند تا هواداران را از آینده‌ی کاری خود مطلع سازند. انتشارات مارول نیز از این قاعده مستثنی نیست و تعداد نسبتاً زیادی از آثار آینده‌ی خود را در طی این مراسم معرفی کرد. با ما همراه باشید تا به تمامی رونمایی های انتشارات مارول در مراسم کمیک کان سن دیگو نگاهی داشته باشیم.

این انتشارات نخست از سری جدید کمیک های دکتر دووم رونمایی کرد. این سری دنباله دار توسط کریستوفر کنتول (نویسنده‌ی رمان گرافیکی She Could Fly) نوشته و به دست سالوادور لاروکا (طراح سری Uncanny X-Men) طراحی خواهد شد. در ادامه می توانید خلاصه‌ای از قسمت اول این سری را مطالعه کنید:

دکتر دووم

Doctor Doom #1
نویسنده: کریستوفر کنتول
طراح: سالوادور لاروکا

در آرک اول این سری ویکتور وان دووم، دانشمندی جادوگر با چهره‌ای از ریخت افتاده و روحی عذاب کشیده، سعی می کند تا موسسه‌ای جهانی و میلیون دلاری را از ساخت اولین سیاهچاله‌ی مصنوعی جهان باز دارد. هنگامی که به آینده نگاهی می اندازد، متوجه فاجعه‌ای مرگبار می شود که جان هزاران نفر را گرفته است. و متهم این کشت و کشتار کسی نیست جز… دووم! ویکتور می بایست افکار خود را مرتب و بر روی زنده ماندن تمرکز کند؛ آن هم درحالی که لقب تحت تعقیب را بر دوش دارد. بدون هیچ ارتشی، هیچ سرزمینی، هیچ دوستی و به طور کلی هیچ چیزی! آیا این آغاز نابودی حکومت دکتر دووم خواهد بود؟


در ادامه انتشارات مارول از بازگشت نورمن آزبورن و شخصیت رد گابلین (Red Goblin) خبر داد. در سری The Amazing Spider-Man آزبورن با پیوند خوردن به سیمبیوت کارنیج به هویت رد گابلین دست پیدا کرد و در قسمت ۸۰۰ این سری توسط اسپایدرمن شکست خورد. اما آن طور که به نظر می آید، کار انتشارات مارول با این شخصیت تمام نشده است.

این نشریه خبر از انتشار عنوانی تک قسمتی به نام Red Goblin: Red Death را داد که توسط پت گلیسون، راب فی و شان رایان نوشته خواهد شد و پیت وودز نیز آن را طراحی خواهد کرد. از آنجایی که سیمبیوت کارنیج در حال حاضر به صاحب حقیقی‌اش، کلیتوس کسدی بازگشته است، مشخص نیست که آیا این عنوان در زمان گذشته جریان دارد و یا از عناوین مرتبط با رویداد Absolute Carnage خواهد بود. در ادامه می توانید خلاصه‌ای از این عنوان را مطالعه کنید:

Red Goblin: Red Death

Red Goblin: Red Death
نویسندگان: پت گلیسون، راب فی و شان رایان
طراح: پیت وودز

داستان از جایی شروع می شود که نورمن آزبورن تصمیم می گیرد برای شکست دادن اسپایدرمن، یک بار و برای همیشه، تمام اشخاصی که تا به حال با سیمبیوتی پیوند خورده‌اند را به قتل برساند تا به کدی درون بدن آن ها دست یابد. هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این عنوان در دست نیست.


سپس انتشارات مارول با نمایش تصویری، خبر از عنوان یا رویداد تازه‌ای مرتبط با سری کمیک های ۲۰۹۹ را داد. در راستای این معرفی، شخصیت اسپایدرمن ۲۰۹۹ که احتمالاً معروف ترین شخصیت این سری می باشد، به تازگی در قسمت ۲۵ سری کمیک های اسپایدرمن حضور داشته است و بنظر می آید حضور او قرار است به واقعه‌ای بزرگ ختم شود. این عنوانِ نامعلوم در ماه نوامبر منتشر خواهد شد و با وجود آن که چندین سال است خبری از خط زمانی ۲۰۹۹ در جهان مارول نیست، با انتشار این تصویر احتمال بازگشت آن نیز وجود دارد. انتظار می رود که نیک اسپنسر در سری The Amazing Spider-Man راه را برای این عنوان باز کند.

مارول ۲۰۹۹

همچنین انتشارات مارول سه کمیک اختصاصی بر اساس سه شخصیت شرقی خود را معرفی کرد. شخصیت هایی از بازی Marvel Future Fight که تنها حضورشان در دنیای کمیک به مینی سری War of the Realms: New Agents of Atlas محدود می شود. از آن جایی که این گروه با عنوان اختصاصی خود به زودی بازخواهد گشت، انتشارات مارول تصمیم گرفته است تا سه تن از این شخصیت ها را در قالب کمیک اختصاصی خودشان معرفی کند. این کمیک ها عبارت اند از: Crescent and IO و White Fox و Luna Snow. نویسندگی هر سه عنوان بر عهده‌ی آلیسا وانگ خواهد بود و طراحانی چون کوین لیبراندا، جون لم و گرگ هیوک لیم او را یاری خواهند کرد.

عنوان Crescent and IO در رابطه با دختری جوان اهل کره جنوبی می باشد که روح باستانی یک خرس را به دنیای مدرن می آورد و با کمک یکدیگر به مبارزه با جرم و جنایت می پردازند. کمیک White Fox روایتگر داستان امی هان است. یک جاسوس، ابرقهرمان و آخرین عضو از نژاد Kumiho که توانایی تغییر شکل دارند. عنوان Luna Snow نیز داستان سئول هی، یک خواننده‌ی ‌محبوب پاپ کره‌ای می باشد که توانایی کنترل یخ را دارد و بنظر می رسد که صنایع استارک، ارتباط تنگاتنگی با قدرت های او داشته باشد. این سه کمیک تک قسمتی در ماه اکتبر منتشر خواهند شد.

LUNA SNOW

پس از رونمایی کمیک های مرتبط با بازی Marvel Future Fight، انتشارات مارول از رویدادی تازه خبر داد. رویدادی که البته، برای هواداران آشنا خواهد بود. این انتشارات با به نمایش گذاشتن کاوری به طراحی آریل الیوتی، بازگشت یکی از خبیث های کیهانی خود با نام Annihilus را تایید کرد. اما نکته‌ی جالب تر استفاده از عنوان Annihilation برای این رویداد بود، عنوان Annihilation نام یکی از رویداد های بزرگ انتشارات مارول در سال ۲۰۰۶ می باشد. هیچ اطلاعاتی در رابطه با این موضوع که آیا این عنوان ادامه‌ای بر رویداد نامبرده می باشد یا خیر منتشر نشده است.

Annihilation

به دنبال اخبار پیشین، انتشارات مارول از مینی سری Spider-Verse، به نویسندگی جد مک‌کی و طراحی جوآن فرگیرم، آرتور آدامز، استوارت ایمونن، استیسی لی و بسیاری از طراحان دیگر رونمایی کرد. این مینی سری ۶ قسمتی مایلز مورالز را به عنوان شخصیت اصلی خود معرفی خواهد کرد و احتمالاً به دنبال موفقیت های بی نظیر انیمیشن Into the Spider-Verse منتشر می شود. در ادامه علاوه بر مطالعه‌ی خلاصه‌ای از داستان این سری، می توانید تصویر طراحی شده توسط وندال دالیت (مسئول کاراکتر دیزاین های انیمیشن Into the Spider-Verse) برای قسمت اول این مینی سری را مشاهده کنید.

Spider-Verse

Spider-Verse
نویسنده: جد مک‌کی
طراحان: جوآن فرگیرم، آرتور آدامز، استوارت ایمونن، استیسی لی و تعدادی دیگر
طراح کاور قسمت نخست: وندال دالیت

در این مینی سری، مایلز مورالز به درون یک پورتال می افتد و سفری را در مالتی ورس آغاز می کند. اما از آن جایی که تار و پود زندگی و تقدیر نابود شده است، مایلز می بایست به هویت شخصی که تار و پود جدید را شکل داده است پی ببرد. هر قسمت این مینی سری، میزبان شخصیت های مختلف از دنیای عنکبوتی و هنرمندان متفاوتی خواهد بود.


لازم به ذکر است که سری فعلی کمیک های ددپول این هفته آخرین قسمت خود را تجربه کرد و کنسل شد. اما این پایان کار بذله گوی حراف دنیای مارول نمی باشد، چرا که با انتشار کاور اولین قسمت از سری جدید کمیک های این شخصیت، هواداران می توانند انتظار سری جدیدی را برای آن بکشند. این کاور از کاورهای واریانت شخصیت مری جین می باشد که در عناوین انتشارات مارول منتشر می شود. اما حضور مری جین تنها به کاورهای واریانت اختصاصی‌اش ختم نمی شود، چرا که او به زودی عنوان مستقل خود را نیز دریافت خواهد کرد. سری دنباله دار The Amazing Mary Jane، به نویسندگی لیا ویلیامز (نویسنده‌ی مینی سری Age of X-Men: Extermists) و طراحی کارلوس گومز (از طراحان سری Red Sonja) قرار است عشق زندگی پیتر پارکر را به هالیوود ببرد تا به رویایش دست پیدا کند. بی خبر از آنکه دشمن دیرینه‌ی اسپایدرمن، یعنی مستریو، این شانس را به او داده است. و البته مستریو نیز برای شخص دیگری کار می کند. آرک اول این سری پنج قسمت خواهد داشت.

The Amazing Mary Jane

با پایان یافتن پروسه‌ی معرفی کمیک های جدید انتشارات مارول در پنل مربوطه، می توان این طور برداشت کرد که این انتشارات تا به الان، نسبت به دیگر رقیبان خود در زمینه‌ی هیجان زده کردن طرفداران، توانست عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments