مارول از کمیک جدید لوک کیج به طراحی فرید کرمی رونمایی کرد

شخصیت «لوک کیج» یکی از محبوب‌ترین قهرمانان خیابانی مارول و همچنین، از قهرمانان سیاه‌پوست و مطرح این انتشارات است. با این وجود، طی سال‌های اخیر سری کمیک‌های اختصاصیِ وی پشت سر هم کنسل شدند و نتوانستند هواداران را راضی کنند. اکنون که از آخرین کمیک اختصاصی لوک کیج مدت تقریباً زیادی می‌گذرد، انتشارات مارول قصد دارد با یک عنوان جدید باری دیگر شانس خود را میان طرفداران این مرد فولادین امتحان کند.

مینی‌سری Luke Cage: City of Fire که در سه قسمت منتشر خواهد شد، ماجرای دفاع کردنِ لوک کیج از محله‌ی سیاه‌پوست‌نشینِ هارلم را روایت می‌کند. «هو چی اندرسون»، بیوگرافی‌نویسِ «مارتین لوتر کینگِ پسر»، وظیفه‌ی نویسندگی این مینی‌سری را برعهده دارد و در هر قسمت با یک طراح همکاری خواهد کرد. خلاصه‌ی داستان قسمت اول به شرح زیر است:

در این کمیک جدید، یک گروه مرموز به‌نام Regulators وحشت را نزد ساکنان شهر نیویورک می‌آورند و لوک کیج نیز‌، پس از کشته شدن مردی سیاه‌پوست به‌دست پلیسی فاسد، سریعاً وارد عمل می‌شود. کیج خیلی زود به «دردویل» برمی‌خورد که قصد دارد گروه Regulators را به هر نحوی که شده نابود کند؛ اما شهردار «ویلسون فیسک» نیز به همان اندازه مصمم است تا با استفاده از این گروه قدرت خود را بر نیویورک حاکم کند. شهر دچار مشکل شده و همه‌چیز به کیج بستگی دارد تا آن را از نابودی نجات دهد.

اما شاید یکی از بهترین بخش‌های این اثر مربوط به طراح قسمت اول آن باشد. «فرید کرمی»، طراح بااستعداد ایرانی، که پیش از این در مسابقه‌ی استعدادیابی Top Cow مقام بالایی کسب کرده بود، طراح قسمت اول این مینی‌سری می‌باشد. لازم به ذکر است که وی پیش از این در کمیک تک‌قسمتی Heroes Reborn: Night-Gwen با انتشارات مارول همکاری کرده بود. فرید کرمی طی صحبت‌هایش با ما، در رابطه با کار کردن بر روی این اثر چنین گفت:

من طراحی شماره‌ی اول از بین سه شماره رو برعهده دارم و در حال حاضر، اسکریپت در مرحله‌ی ویرایش و بازنگری‌های نهایی هستش و به‌زودی مراحل طراحیش شروع می‌شه. این کمیک متشکل از سه شماره‌ی سی صفحه‌ای خواهد بود که کم بودن شماره‌ها رو جبران می‌کنه. تیم جوون و خیلی خوبی داریم و علاوه بر طراح‌ها، رنگ‌آمیز خوبی هم باهامون همکاری داره. اشتیاق خیلی زیادی برای این کمیک دارم، چون نه‌تنها قراره لوک کیج و «کینگ‌پین» رو طراحی کنم، بلکه دردویل هم حضور پررنگی توی کار داره و همون دردویلِ رانِ «چیپ زدارسکی» هستش.
از بین کاراکترهای مارول همیشه دردویل، لوک کیج، «الکترا»، «مون نایت» و «پانیشر» رو دوست داشتم و الان هم برای طراحی شخصیت‌هایی مثل لوک کیج، ویلسون فیسک و دردویل/الکترا ذوق خیلی زیاد و عجیبی دارم. خوبیِ کار اینه که قراره خیلی زود منتشر بشه و فکر کنم تا آخرین لحظه مشغولش باشم، اما امیدوارم همه بخونن و لذت ببرن.

به‌غیر از فرید کرمی، «ری آنتونی هایت» و «شان دمین هیل» به ترتیب آرتیست قسمت‌های دوم و سوم این مینی‌سری خواهند بود. اولین قسمت از مینی سری Luke Cage: City of Fire در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments