کمیک ریشه‌های افراد ایکس: جین گری – تک شماره

کمیک ریشه‌های افراد ایکس (X-Men Origins)، مجموعه‌ای متشکل از چندین کمیک تک شماره است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و تا دو سال، انتشارش ادامه یافت. مشخصاً با توجه به پسوند این مجموعه یعنی Origins (ریشه‌ها)، محوریت‌شان آشکار است؛ آثار این مجموعه موظف بودند تا تنها در یک شماره، سرگذشتِ برخی از مهم‌ترین جهش‌یافته‌های مارول را روایت کنند؛ جهش‌یافته‌هایی نظیر «سایکلاپس»، «ولورین»، «کلاسس» و البته «جین گری» که نگین این گروه ابرقهرمانی می‌باشد و پیشینه‌ی او با قلم «شان مک‌کیور» و طراحی «مایک می‌هیو» مزین شده است.

داستان این کمیک از دوران نوجوانی جین گری آغاز می‌شود و سیر مشکلات او و تبدیل شدنش به هویت ابرقهرمانی کنونی‌اش یعنی «مارول گرل» را شرح می‌دهد. والدین جین که از تاثیرات مخرب قدرت‌هایش نگران هستند همواره دنبال روانشناسان و پزشکان مختلف برای درمان وی می‌باشند تا اینکه بالاخره به فردی مرموز به‌نام «چارلز اگزاویر» برخورد می‌کنند که قصد درمان جین را ندارد ولی می‌تواند ذهن او را تسکین دهد و تربیتش کند.

چیزی که این کمیک را خاص می‌کند نوع دیدگاه آن به دوران نوجوانی و نشان دادن مسیر متلاطم خودشناسی و خویشتن‌داری است و با تاکید بر این دو مولفه و با محوریت قرار دادن یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مونث دنیای کمیک، سعی بر اثبات این دارد که واقعاً چه چیزی از «یک شخص»، «یک نوجوان کاملاً سالم» می‌سازد.

توانایی‌های جین مصیبت نیستن. بلکه هدیه‌ان.
– چارلز اگزاویر

تک شماره

کمیک ریشه افراد ایکس: جین گری

عنوان: ریشه‌های افراد ایکس – جین گری

انگلیسی: X-Men Origins – Jean Grey

تاریخ انتشار: ۱۳ آگوست ۲۰۰۸ – ۲۳ مرداد ۱۳۸۷

نویسنده: شان مک‌کیور

طراح: مایک می‌هیو

مترجم: شهرزاد یعقوبی

حروف‌چین | گرافیست: امیرحسین خلیلی | عادل اسلامی

امتیاز (CBRu) از: ۸.۸/۱۰

امتیاز (GRs) از: ۳.۸/۵

14 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments