ویژه نامه نوروز ۱۴۰۱: کمیک سوپرمن – سریع‌تر از گلوله

«سوپرمن» دیگر همچون گذشته، پرفروش‌ترین ابرقهرمان دی‌سی نیست. کثرت قدرت و شعارزدگی او، از جمله مشکلاتی‌ست که سبب شده خیلی‌ها از خواندن کمیک‌های او سر باز بزنند. با وجود این، هنوز هم برخی از بهترین داستان‌های انتشارات دی‌سی به سوپرمن تعلق دارند. دلیلش این است که این کمیک‌ها به‌دست نویسندگان زبده‌ و نکته‌سنجی خلق شده‌اند که حد و مرز این شخصیت را می‌شناسند و می‌دانند که چگونه باید او را به یک انسان‌ الهام‌بخش تبدیل کنند. برخی از نویسندگان، از جمله «مارک وید»، عقیده‌ی دیگری درباره‌ی سوپرمن دارند. به گفته‌ی آن‌ها، این ما نیستیم که از سوپرمن الهام می‌گیریم، بلکه این سوپرمن است که از انسان‌های خوب و شریف الهام گرفته تا خود نیز به چنین شخصیتی برسد. به قول «مارک دی. وایت»، نویسنده‌ی کتاب «سوپرمن و فلسفه»:

چیزی که از سوپرمن، سوپرمن ساخته است، قدرت‌های فراانسانی، لباس و یا حتی نیکوکاری بی‌حد و مرز او نیست؛ بلکه «ایمان» او به ما انسان‌هاست.

کمیکی که به مناسبت نوروز تقدیم‌تان می‌کنیم، یکی از داستانک‌های کمیک ویژه‌ی Action Comics #1000 است که از قضا، به همین موضوع اشاره دارد. امیدواریم که از خواندن آن لذت ببرید و تا یادمان نرفته، عیدتان مبارک!

تک شماره

کمیک سوپرمن سریعتر از گلوله

عنوان: کمیک‌های اکشن ۱۰۰۰ – سریع‌تر از گلوله

انگلیسی: Action Comics 1000, Faster Than a Speeding Bullet

سال انتشار: ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ – ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

نویسندگان: برد ملتزر

طراح: جان کسدی

مترجم: آرمان صفا

حروف‌چین و گرافیست: عادل اسلامی

6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments