احتمالاً مایکل کیتون به نقش بتمن بازخواهد گشت

فیلم اختصاصی شخصیت فلش از پروژه‌های آینده‌ی بخش فیلمسازی کمپانی دی سی است که حرف و حدیث‌های بی‌شماری پشتش بوده و چند سالی می‌شود که برای ساخت آن برنامه‌ریزی شده است. حال با پیوستن اندی موشیتی به این پروژه، به‌نظر می‌آید که پس از آن همه جار و جنجال بالاخره فیلم فلش نیز با روال عادی ساخته خواهد شد. پیش از این گفته شده بود که فیلم مورد بحث قرار است بر اساس رویداد فلش‌پوینت (Flashpoint) بنا شود و به تازگی نیز اطلاعاتی از آن منتشر شده که برای هواداران بدون شک هیجان‌انگیز می‌باشند. با یکدیگر به اطلاعات حضور بتمنِ مایکل کیتون در فیلم فلش نگاهی خواهیم داشت.

بازیگر نقش بروس وین/بتمن در مجموعه‌ی تیم برتون، در حال مذاکره با کمپانی برادران وارنر است تا باری دیگر این نقش را ایفا کند. به‌نظر می‌رسد که مایکل کیتون قصد ایفای نقش بتمنی متفاوت را ندارد و قرار است نسخه‌ی قدیمی خود را باری دیگر به پرده‌ی سینماها بیاورد. این مسئله باعث می‌شود که فیلم فلش نقشی همانند کراس‌اور Crisis on Infinite Earths ایفا کند و جدا از سفرهای زمانی، به ابعاد موازی نیز بپردازد.

حضور کیتون اما، به گفته‌ی منابع، محدود به فیلم اختصاصی فلش نمی‌شود و قرار است او را در چندین فیلم آینده‌ی دی سی همچون فیلم اختصاصی بت‌گرل مشاهده کنیم. حضور او در آینده‌ی سینمایی دی سی به حضور نیک فیوری در دنیای سینمایی مارول تشبیه شده است. لازم به ذکر است که در کراس‌اور شبکه‌ی CW، که به نوعی نشان داد تمامی آثار کمپانی دی سی در یک مالتی‌ورس قرار دارند، شاهد اشاره‌ای کوچک به بتمنِ کیتون بودیم. همچنین کمی پیش، از وجود فیلم Batman 1989 در همایش DC Fandome خبر داده شده بود که خود می‌تواند حضور بتمنِ کیتون در آینده‌ی سینمایی دی سی را تایید کند. برخی شایعات نیز حضور این فیلم را به علت ساخته شدن یک قسمتِ سوم در این مجموعه می‌دانند که با وجود اوضاع سنی کیتون چنین چیزی بعید به‌نظر می‌آید. اگر کیتون در قالب بتمنِ خودش بازگردد و در آینده نیز این نقش را مجدداً ایفا کند، پس به احتمال بسیار زیاد قرار است شاهد یک تغییر عظیم در جهان فیلم‌های دی سی باشیم.

جفری دین مورگان

از طرفی دیگر پیش از این گمان می‌رفت که جفری دین مورگان قرار است نقش بتمن/توماس وین را در فیلم فلش بازی کند. خبری که با انتشار عکسی از سوی مورگان و حضور خط داستانی فلش‌پوینت تا حدودی تایید شده بود. این شایعه باری دیگر نیز بر سر زبان‌ها افتاده، هرچند که حقیقت داشتن آن بعید به‌نظر می‌آید. آن‌طور که گفته می‌شود، موشیتی برنامه‌ای برای حضور توماس وین در فیلم خود ندارد و می‌خواهد نسخه‌ای متفاوت از فلش‌پوینت را به مخاطبین نشان دهد. بر اساس یک شایعه، قصد موشیتی نشان دادن ابعاد موازی و زمین‌های متفاوت است و مسئله‌ی تایم‌لاین و سفرهای زمانی چندان در فیلم وی مطرح نخواهد بود. در صورت حاضر بودن جفری دین مورگان در این فیلم، شاهد حضور دو و شاید سه نسخه‌ی متفاوت از بتمن خواهیم بود.

با حضور بتمنِ کیتون، سری بتمنِ رابرت پتینسون و بازگشت احتمالی بتمنِ بن افلک، به‌نظر می‌آید که کمپانی برادران وارنر قصد دارد تا جای ممکن از این کاراکتر در دنیای سینما بهره ببرد. سوال این‌جاست که آیا با این روال شاهد حضور مجدد بتمنِ کریستین بیل نیز خواهیم بود؟ جالب است بدانید که طبق برخی شایعات، طی مراسم DC Fandome از بازیگر جدید بری آلن/فلش نیز رونمایی خواهد شد. بایستی تا قطعی شدن این مسائل و انتشار اطلاعات جدیدتر صبر کرد. فیلم The Flash در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۳ خرداد ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.

16 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments