آمار فروش کمیک بوک در ماه مارس ۲۰۱۹ – ۸۰ سال در کنار بتمن و کمیک های کارآگاهی

پس از کاهش بسیار زیاد میزان فروش کمیک بوک در ماه های اول سال ۲۰۱۹، هزارمین شماره از کمیک های کارآگاهی توانست وضعیت موجود را تا حد زیادی بهبود بخشد. بعلاوه، بخش رمان های گرافیکی نیز با انتشار عناوین جدید، این امکان را یافت تا تاثیر بیشتری از خود بر جای بگذارد.

همانطور که انتظار می رفت، شماره‌ی هزارم کمیک های کارآگاهی همانند شماره‌ای مشابه از کمیک های اکشن، موفق شد تا با بزرگداشت شخصیت بتمن، میزان فروش ماهانه را وسعت دهد و حتی با کنار زدن همتای خود در رتبه‌ی بالاتری قرار گیرد. البته در این امر، نمی توان از اهمیت نسخه ها‌ی واریانت متنوع و زیاد این شماره چشم پوشی کرد. همچنین لازم به ذکر است که انتشارات دی سی موفق شد با عناوین خود، ۶ جایگاه اول ماه مارس را تصاحب کند و در کل ۷ عنوان پرفروش در ماه مذکور داشته باشد.

آمار فروش کمیک بوک

آمار فروش کمیک بوک

طبق انتظارات، جایگاه نخست لیست فروش ماه مارس ۲۰۱۹، به شماره ۱۰۰۰ کمیک های کارآگاهی تعلق دارد؛ عنوانی ویژه که با در بر داشتن داستانک های مختلف، به قلم چندین تن از برترین نویسندگان و طراحان این صنعت، توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. همچنین این کمیک شامل واریانت های متعدد و جذابی (در حدود ۳۳ کاور) می باشد که علاوه بر ثبت رکورد جدید، بیش از پیش اهمیت این شماره‌ی ویژه را یادآوری می کنند.

در جایگاه دوم لیست، تک شماره‌ی مرتبط با مینی سری محبوبِ بتمنی که می خندد را مشاهده می کنیم. این کمیک که با عنوان Batman Who Laughs: The Grim Knight شناخته می شود، همانند دیگر شماره های این مینی سری، در بحثِ فروش، بسیار عالی و غیرقابل پیش بینی عمل کرد و باری دیگر اهمیت اسکات اسنایدر را در انتشارات دی سی یادآور شد. نکته‌ی بسیار مهم این عنوان، حضور ادواردو ریسو در جایگاه طراح بود که مدت ها قبل، اثر تحسین شده‌ی ۱۰۰Bullets را طراحی کرده و همواره از پدید آورندگان طرحِ ورتیگو کرایم بوده است.

سپس در جایگاه سوم، شماره‌ی نهم سری ساعت قیامت به قلم جف جانز و طراحی گری فرانک حضور دارد که دو دستگی عظیمی را میان طرفدارانش بوجود آورده و باعث ناامیدی و خشنودی دو گروه مذکور از هواداران شده است. هم چنین این شماره نسبت به شماره پیشین فروش نسبتاً کمتری را تجربه کرد.

سه جایگاه بعدی همانند ماه های پیشین به آثار تام کینگ یعنی سری بتمن و رویداد قهرمانان در بحران تعلق دارد. البته کمیک های بتمن او در این ماه مقداری افت را تجربه کردند. شماره‌ی هفتم رویداد قهرمانان در بحران به طراحی کلی مان نیز به همین شیوه عمل کرد و پیشرفت خاصی نسبت به ماه های قبل نداشت.

در سه جایگاه بعدی شاهد حضور پر رنگ انتشارات مارول و وجود سه کمیک از شخصیت اسپایدرمن هستیم. در رتبه هفتم و هشتم به ترتیب شماره های ۱۷ و ۱۸ سری The Amazing Spider-Man به قلم نیک اسپنسر و طراحی اومبرتو راموس را مشاهده می کنیم که با شروع آرک جدید خود با محوریتِ شکار کریون، نقدهای نسبتاً خوبی را دریافت کردند. سپس در جایگاه نهم، شماره‌ی نخست کمیک Spider-Man City At War به نویسندگی دنیس هوپلس حضور دارد که بر اساس داستان بازی اسپایدرمن به رشته‌ی نگارش در آمده است.

اما در نهایت، در جایگاه دهم لیست، شاهد حضور شماره‌ی بیستمِ سری محبوب و تحسین شده‌ی لیگ عدالت به قلم اسکات اسنایدر هستیم که همواره واکنش های مثبتی را دریافت می کند و از سری های موفق این گروه محسوب می شود.

آمار فروش گرافیک ناول

آمار فروش گرافیک ناول

در بخش فروش رمان های گرافیکی و نسخه های جلدسخت، شاهد عناوین جدید زیادی بودیم که در کنار یکدیگر سبب افزایش ۶ درصدی تعداد انتشار ماهانه‌ی این بخش نسبت به ماهی مشابه در سال گذشته شده‌اند.

در جایگاه نخست این بخش، شاهد حضور جلد ۳۱ از سری The Walking Dead به نویسندگی رابرت کرکمن هستیم که همچنان با وجود تعدد شماره هایش، در بخش فروش قوی ظاهر می شود و به بخشی جدایی ناپذیر از فروش رمان های گرافیکی تبدیل شده است.

در جایگاه دوم، گلچین زیبایی از برخی داستان های مهمِ سری کمیک های کارآگاهی با عنوان Detective Comics 80 Years of Batman حضور دارد که در کنار انتشار هزارمین شماره از این سری، اتفاق خوبی را برای شخصیت بتمن رقم زدند.

همچنین در ۸ جایگاه بعدیِ لیست، به طبع شاهد حکمرانی آثار انتشارات ایمیج با حضور نسخه‌ های جلدسختِ Saga و Monstress و دیگر عناوین مهم این انتشارات هستیم و در نهایت برخی از کمیک های زیرشاخه‌ی DC Ink نیز به چشم می خورند.


در انتها باید عنوان کرد که با وجود افزایش فروش در ماه مارس ۲۰۱۹، هنوز به خاطر حضور چشمگیر بتمن، نمی توان از ادامه‌ی این روند در ماه های آینده مطمئن بود، اما حداقل می توان امیدوار بود که برخلاف ماه های پیشین، شاهد افت وحشتناکی در این بخش نباشیم و میزان فروش کمیک بوک روند عادی خود را طی کند.

42 نظرات
  1. darrow می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون.

    اینکه کمیک های کارآگاهی رتبه ی یک رو به خودش اختصاص بده یک چیز کاملا پیش بینی شده و قابل انتظار بود. خوشبختانه این کمیک داستان خوبی هم داشت و صرفا به خاطر شماره ی ۱۰۰۰ ام بودن رتبه ی اول رو بدست نیاورد.

    بتمنی که میخندد یک شاهکار دیگه از اسکات اسنایدر ه که انگار می خواد با هر شماره ی جدید برتری خودش رو نسبت به تام کینگ ، جف جانز ، جاشوا ویلیامسون و دیگر نویسنده های حال حاضر دی سی ثابت کنه.

    ساعت قیامت با اینکه اثر نسبتا ضعیفی است ولی نمی توان به مهم بودنش اقرار نکرد. درسته که این کمیک داستان خسته کننده و گاهی احمقانه ای دارد ولی نقاط مثبتی هم دارهدمثل طراحی فوق العاده اش.

    در دو رتبه ی بعدی شاهد کمیک های بتمن هستیم . واقعا این جایگاه را نباید کسب می کرد ولی چون با کمیک های کارآگاهی هم زمان بود فروش بالایی داشت.

    قهرمانان در بحران هم یک نا امیدی دیگر برای طرفداران دی سی به ارمغان آورد. این کمیک نشان دهنده ی ناپختگی تام کینگ ، و غرورش است.

    ۳ رتبه ی بعدی هم متعلق به کمیک های مرد عنکبوتیه که من متاسفانه هنوز وقت نکردم بخونمش و نمیتونم دربارش نظری بدم.

    واقعا جایگاه لیگ عدالت اینجا نیست و باید جای قهرمانان در بحران قرار می گرفت.(علت پایین بودن رتبش فروش فوق العاده ی کمیک های کارآگاهی و بتمنه.)

    به امید اینکه دیگر آرک مسخره ای برای کمیک های دی سی نوشته نشود.

  2. افشین عنایتی می گوید

    بتمنی که میخندد واقعا یه شاهکار به تمام معناست و الکی نیست که هر ماه پرفروش ترین میشه البته به استثنای این ماه که خب طبیعی هم هست

    واقعا لیاقت لیگ عدالت اسنایدر همچین جایگاهی نیست این کتاب همچین رتبه ای داره ولی این آرک مزخرف knightmares تام کینگ بالاتره که خیلی عجیبه

    دی سی هم تا آثار کینگ خوب می فروشه کاری به کارش نداره و متاسفانه باید این وضعو تا شماره ۱۰۰ که ران کینگ تموم بشه تحمل کنیم و باید بگم متاسفانه بعیده آرزوتون برآورده شه جناب darrow

    شماره ۹ ساعت قیامت هم که به اندازه ی کافی خودم و دوستان دیگه درباره ش بحث کردیم و لزومی نداره دوباره حرف ها تکرار بشه

    1. علی آقا می گوید

      من در جریان کمیک بوک های آنگویینگ نیستم و برای همین سری بتمن و رویداد قهرمانان در بحران به نویسندگی تام کینگ رو نخوندم، ولی اونطور که بوش میاد سری بتمنش خیلی شبیه دوره دن اسلات در کمیک بوک های مردعنکبوتیه و همچنین رویداد قهرمانان در بحران که یکی دو تا از نقداش رو خوندم و باید بگم منو یاد کمیک بوک های پایانی بندیس برای مارول میندازه که کلا جنجالی بودن: مثل جنگ داخلی ۲.

      1. ارشیا بشیری می گوید

        بیشتر حکم اولتیماتیومِ جف لوب رو داره تا جنگ داخلی ۲، بندیس در بدترین حالت باز به شخصیت ها پایبنده و خرابشون نمیکنه.

  3. ارشیا بشیری می گوید

    ولی باز توی بحث کیفیت، دی سی جلوتره. الان کمیک های مارول رو که می خونم اکثراً وضع شون خرابه.
    چند نفر خاص هستن مثل دانی کیتس، جیسون آرون، فیل اسپنسر، کلی تامپسون و امثال اینا که کاراشون خوبه ولی بقیه واقعاً باید به حال شون گریه کرد! مخصوصاً ایکس من! ببین چه گندی بالا آوردن که مجبور شدن برای اصلاحش یه کسی مثل جاناتان هیکمن رو بیارن. امیدوارم هیکمن کولاک کنه، ولی تا موقعی که هیکمن برسه وضع ایکس من از این بهتر نمیشه هیچ، بدتر هم میشه.

    1. علی آقا می گوید

      درسته که وضع دی سی بنظر بهتره، ولی مارول هم خیلی خوب میره جلو.

      تو دی سی بحث طراح ها جداست و منم قبول دارم کار طراحاش حرف نداره ولی تو بخش نویسنده ها اگه بخوایم اسکات اسنایدر رو فاکتور بگیریم کسایی مثل جف جانز و تام کینگ و جاشوا ویلیامسون عملا کمر به نابودی دی سی بستن. از اینور هم تام تیلور با کمیک DCeased که میگن مثل زامبی های ماروله و حرف تازه ای واسه گفتن نداره.

      همراه اسنایدر حالا بندیس هم هست که ظاهرا هنوز موتورش روشن نشده و باید دید با اولین رویدادش چه میکنه ولی مارول با امثال ال یویینگ و دانی کیتس و آرون و اینا واقعا خوب کار میکنه. شاید چون داستانش Solo هستن چندان به چشم نیاد ولی مارول داره با حداقل نیروها بهترین نتیجه رو میگیره و بعد سال ها یکی از بهترین کمیک های هالک و ثانوس و ونوم و روح سوار رو منتشر کره و میکنه. ولی دی سی که به قول خودت همه سوپراستارها توش جمع شدن به غیر از کارهای اسکات اسنایدر کار خاصی فعلا نکرده و برخلاف مارول، تمرکز دی سی همچنان روی شخصیت های اصلیشه ولی مارول چندسالیه داره روی شخصیت های کمتر شناخته شده اش سرمایه گذاری میکنه و نتیجه اش هم داره میگیره. حالا شاید این وسط طرفداران شخصیت های درجه یک مارول ناراضی باشن ولی نوبتی هم باشه نوبت شخصیت های کمتر شناخته شده است که بهشون پرداخته بشه. چون این راهی که دی سی الان داره میره مارول چندسال پیش رفت، با امثال هیکمن و ریمندر و بندیس و بروبیکر و فرکشن و آرون + همین طراح هایی که الان رفتن دی سی.

      1. عادل اسلامی می گوید

        بحث رویداد دیسیزدِ تام تیلور شد و باید بگم قبل انتشارش می دونستم که چقدر قراره خراب کنه و دقیقاً هم چنین اتفاقی براش افتاد، کاری به سابقه‌ی کاری تیلور هم ندارم. شماره‌ی اول این کمیک شدیداً بده، به حدی بده که واقعا باید صبر زیادی داشته باشیم برای خوندنش، از طراحی نه چندان مناسبش تا حتی دیالوگ ها و مونولوگ های سطحیِ تیلور؛ واقعاً تجربه‌ی وحشتناکی بود.

        چون اصلاً جدای پرداخت ها و حتی دیالوگ نویسی ها، خود ایده‌ی کمیک شدید ابتدایی و تکراریه و واقعاً نیازی بهش نبوده و نیست.

      2. darrow می گوید

        شاید مارول داره رو شخصیت های کمتر شناخته شدش مانور میده ولی دی سی داره کلا شخصیت های جدیدی خلق میکنه . اینکار باعث جلو افتادن دی سی از مارول میشه . علاوه بر اون دنیای دی سی رو گسترش می ده و رویداد ها و آرک های داستانی جدیدی رو برای آینده به ارمغان میاره.

        اسامی برخی از قهرمانان جدید دی سی:
        Damage_Silencer_Sideways_Brimstone

        درسته که هنوز راه نیوفتادن  و نظر منتقدین بهشون جلب نشده ولی نشون دهنده ی اینه که دی سی به فکر آیندشم هست و نمیخواد فقط به بتمن و سوپرمن و فلش و واندروومن تکیه کنه.

        1. علی آقا می گوید

          اینی که گفتید درست ولی حتما خبر دارید که مارول سر قضیه مردعنکبوتی چقدر دنیای عنکبوت ها رو گسترش داد؟ و چقدر کمیک ازشون چاپ کرد و میکنه؟ یا حتی ایکس من میدونید چقدر کمیک با عنوان های سبز و سفید و قرمز و … چاپ کرد؟ یا ثور؟ یا همین روح سوار کیهانی؟

          و اینکه من نگفتم دی سی به فکر گسترش دنیاش نیست، گفتم “تمرکزش” همچنان روی شخصیت های اصلیشه ولی مارول به راحتی شخصیت اصلیش رو کنار میزنه و از شخصیت های گمنام استفاده میکنه.

  4. عادل اسلامی می گوید

    به دور از همه چیز اسکات اسنایدر در کنار کاپولو بزودی قراره با عنوان لست نایت ان ارث کولاک کنن. جدیداً توی کمیک های هفته‌ی دی سی یکسری پیش نمایش از این کمیک قرار دادن و واقعاً خوب بود، چه داستان و چه موقعیت داستانی و چه حتی دیالوگ ها. طوری که پیداست قراره واقعا سنگ تموم بذارن برای آخرین عنوان بتمن‌شون.

    با این حجم از میزان پیش‌فروش باید منتظر باشیم که این کمیک توی جایگاه اول فروش ماهیانه قرار بگیره، حتی قطعاً بدون این پیش‌‌فروش ها هم قضیه غیر این نمی تونست باشه.

  5. آرمان صفا می گوید

    موقعی که جاستیس لیگ اومد دست اسنایدر، گفتم  چون کمیکاش قراره دو هفته یک بار منتشر شه، حتما دوباره با یه سری آنگویینگ معمولی طرفیم. ولی اسنایدر داره عالی می نویسه.

    جاستیس لیگش رو اگه متوجه شده باشید مثل یک سریال منظم و در هم تنیده است که همه چی به هم ربط داره و آدم لذت می بره واقعا.

    در رابطه با بندیس هم به نظرم داره سوپرمن رو یه خورده کش میده بیخود. با توجه به اینکه ماهی یه شماره میده. سری اکشن کامیکس بهتره داستاناش. یه مشکل بزرگی هم که قبلا ارشیا گفته و منم باهاش موافقم، بزرگ کردن سن جاناتان بود. حیف شد واقعا. چه شیمی خوبی با پسر بتمن داشت و  بندیس الکی هدر داد. ضمن اینکه یه سوپربوی نوجوون دیگه هست و نیازی به یکی دیگه نبود. سری توماسی و گلیسون رو هنوز هم ترجیح میدم.

    بتمن  و فلش هم که نیازی به گفتن نیست. حالمون بهم خورد انقد ویلیامسون تو هرکمیکش مینویسه من فلش هستم و سریع ترین مرد جهان.یک دونه آرک به درد بخور نداره. جز همون اوریجین پروفسور زوم.

    جف جانز هم معلوم نیست چش شده. انگار ایده هاش ته کشیده. هرچند انقد خدمت کرده به دی سی این آدم که یکی دوتا اشتباهشو میشه نادیده گرفت.

  6. darrow می گوید

    یک سوال داشتم.

    من لیگ عدالت اودیسه رو نخوندم ولی شنیدم داستان جالبی داره لی از اونجایی که جاشوا ویلیامسون نویسندشه مطمئن نیستم. میخواستم ببینم ارزش خوندن داره یا مثل بقیه آثار ویلیامسون فقط وقت تلف کردنه؟؟

    1. ارشیا بشیری می گوید

      اتفاقا داستان جالبی نداره و ویلیامسون بعد از شماره ۵ رفت. اگه نظر منو میخوای شماره اولو بخون بعد از شماره ۶ شروع کن به خوندن که دن ابنت اومد روی کار؛ نخوندی هم نخوندی، چیز خاصی نیست، فقط چون دارکساید با تیم فضایی لیگ تیم آپ زده موضوعش جالبه.

  7. Killing Joke می گوید

    ببخشید که اسپم میدم و حرفم به موضوع ربطی نداره….

    ولی میخواستم بپرسم که سری کمیک injustice : gods among us ارزش خوندن داره؟؟

    اگه داره تا سال چندمش؟ چون پنج تا سال داشت اگه اشتباه نکنم… همچنین نظرتون رو درموردinjustice 2 رو هم میخواستم بدونم

    بازم عذرخواهی بخاطر اسپم

    1. آرمان صفا می گوید

      راستش دوست عزیز این ایده ی آخر الزمانی و جنگ ابرقهرمانا انقد کلیشه ای هست و انقد محدوده دنیاش که نویسنده تمام زورش هم بزنه نمیتونه چیز خوب ازش در بیاره.

      نخونید بهتره. اتلاف وقته

    2. ارشیا بشیری می گوید

      سری Injustice: Gods among us که خیلی جالب نبود و دلیلش هم این بود که خیلی کش دادن داستان رو و طولانیش کردن. اگه بازی اول و دوم Injustice رو بازی کردید و میخواید بیشتر راجع به اتفاقاتی که توی این دنیا در جریانه اطلاعات کسب کنید همون سری Injustice 2 رو بخونید؛ چون هم تعامل های بهتری داره و هم تا حدودی ایده هاش جدیدتره و شخصیت های متنوعی توی سری دوم حضور دارن. ولی خب یک کمیک درجه ۲ و در حد «متوسط» حساب میشه (نه «بد») و به درد کسایی میخوره که از ایده و داستان بازی بی عدالتی خوششون اومده، در واقع این کمیک برای کسانی که عاشق بازیش بودن میتونه لذت بخش و در رتبه خوب قرار بگیره، در غیر این صورت یک کمیک معمولیه.

      پ.ن: آرمان جان اگه این کمیک رو نخوندی به صورت علنی فتوا نده، بذار کسی که خونده نظرش رو بگه تا حق مطلب ادا بشه. خوب نیست بی انصافی بشه.
      ضمن اینکه خیلی ها هستن از همین ایده‌ی آخرالزمانی و جنگ ابرقهرمانان شاهکار درآوردن (نمونه اش جنگ داخلی یا جنگ های مخفی)؛ پس این دنیا پتانسیلش رو داره و اگه نویسنده ها درست از این پتانسیل استفاده کنن میتونن موفق بشن. تام تیلور هم در حد خودش تلاشش رو کرد ولی نویسنده ایه که تا همین حد از دستش برمیاد.

      1. آرمان صفا می گوید

        اگه نخونده بودم که نظر نمیدادم. میتونم برای معرفیش یه مقاله بدم حتی.

        منظورم اینه که کمیک های alternate reality به دلیل تغییر شخصیت پردازی ها خیلی مانوری نمیشه روشون داد و ممکنه حتی عصبانی کنه طرفدارارو.ایده ی آخر الزمانی وقتی کلیشه ای میشه که حرف جدیدی برا گفتن نباشه.منظورم این نبود که هرچی ایده ی آخر الزمانیه کلیشه ای هست.

        ضمن اینکه خودتم اشاره میکنی متوسط بود. خیلی کمیک های بهتری هست برای معرفی.

        پ ن: ایمیلت رو هم یه چکی کن

      2. آرمان صفا می گوید

        در حد یکی دوتا مینی سری خوبه ولی نه سری آنگویینگ

        1. ارشیا بشیری می گوید

          دقیقاً. باید به جای ۶۰ قسمت Gods among us و ۳۶ قسمت Injustice 2 سعی میکردن فقط دوتا مینی سری ۶ یا نهایتاً ۱۲ قسمتی بدن که خلع ها پر بشه و ابهامات برطرف بشه. اما به هر حال، اکثر طرفدارهایی که با بازی کنار اومدن تونستن با کمیکش هم کنار بیان. کمیکش به خاطر فضا و داستانی که داره خیلی سلیقه ایه، همونطور که اشاره کردی ممکنه خیلی ها رو عصبانی کنه ولی در مقابل ممکنه یه عده هم خوششون بیاد.

  8. darrow می گوید

    همین الآن  جلد پنجم بتمنی که میخندد رو تموم کردم.

    میتونم بگم جلد خوبی بود ولی متاسفانه یکم افت داشت .البته هنوزم اتفاق های جالبی توش رخ داد و دیالوگ های صحبتش با ……….خیلی جالب بود. واقعا یک قافلگیری عجیب داشت. دشمنای بتمن(چند تان) که بتمن به زور شکستشون داد رو خیلی ساده شکست داد و به طور عجیب !!! درباره ی ادامه ی داستان نمیتونم توضیح بدم چون اسپویل میشه و فقط میتونم بگم از طراحیش خوشم نیومد و کمیسر گردون فوق العاده بد طراحی شده.

    امیدوارم جلد بعدی این کمیک بهتر باشه.

  9. افشین عنایتی می گوید

    از نظر داستان این کمیک تا الان وقعا خوب عمل کرده

    این بتمن رو وقتی آدم با بتمن مزخرف تام کینگ مقایسه میکنه میفهمه اسنایدر چقد خوب داره بتمن رو به تصویر میکشه

    تنها نکته ی منفی همین بحث طراحی هاشه.جاک کلا سبکش اینجوریه که ۴ تا خط میکشه که ظاهرا چشم و دهان و ابرو و اینا هستن

    البته شخصا بازم طراحی های جاک رو به کسی مثل رایلی روسمو ترجیح میدم:)

    1. عادل اسلامی می گوید

      متاسفانه سری هو لفز رو دنبال نمی کنم اما پشت سر جاک حرف نزنید طراح بسی خوبیه D: و در کنار کاپولو از طراح هاییه که سبک‌شون تکمیل کننده‌ی کار اسنایدره.

      شماره‌ی جدید شزم هم تونستم امروز بخونم و بنظرم نسبت به شماره‌ی شدیداً بدِ قبلی پیشرفت داشت. هرچند که واقعاً بنظرم هنوزم مشکلی جدی توی ریتم روایت داره.

  10. آرمان صفا می گوید

    اتفاقا طراحیش مناسب با سبک داستانه.جاک طراحیاش خاصه

    انتخاب طراح مناسب برای یه سبک خاص، کاری بوده که به خوبی از عهده اش بر اومدند

    مثلا برای یه کمیکی مثل سه جوکر انتخاب فِیباک عالی بوده چون صورت رو جذاب می کشه.

    یا مثلا یک دقیقه ساعت قیامت رو با طراحی گرگ کاپولو فرض کنید….. چقد بد میشه واقعا

    1. افشین عنایتی می گوید

      از لحاظی که به داستان میخوره حرفت درسته کاملا

      من منظورم این بود که از طراحی هاش خوشم نمیاد چون جزئیات صورت رو خوب نمیکشه که خب بحث سلیقه ای هست

      اما برعکس اون فابوک یا گری فرنک واقعا تو این زمینه عالی عمل میکنن(فابوک حتی ته ریش بتمن رو هم میکشه!)

      راستی آرمان گفتی ۳ جوکر داغ دلم تازه شد…

      همچنان ظاهرا خبری ازش نیست و شایعه شده که بعد از اتمام ساعت قیامت میاد که اونم خدا میدونه کی باشه

    2. ارشیا بشیری می گوید

      اتفاقاً به نظر من جاک اصلاً طراح خوبی نیست و نسبت به هم سبک هاش مثل آندره سورنتینو خیلی ضعیفه.
      شما طراحی های آندره سورنتینو توی کمیک های I, Vampire یا The Old Man Logan رو با طراحی های جاک مقایسه کنید به عمق تفاوت پی می برید. واقعاً حیف شد این کمیک بتمنی که می خندد یا کمیک های دیگه مثل Black Mirror یا Green Arrow: Year One با طراحی جاک منتشر شدن و سورنتینو طراح شون نبود. چون سورنتینو به غیر از اینکه سبک مورد نظر رو داره، طراحی چهره و فیزیک و آناتومی اش هم خیلی خوبه. صجنه های اکشنی که میکشه هم با اینکه کمن ولی خیلی خاص و نمادین و خفن ان.

      پ.ن: یا اصلاً بذارید یه مثال بهتر برای مقایسه بزنم. برید طراحی های همین Green Arrow: Year One رو که اثر جاک ئه با طراحی های ولوم ۴ تا ۶ کمیک Green Arrow New 52 که اثر سورنتینو ئه مقایسه کنید. (جف لمیر هم نویسنده اش بود، در ضمن همین سه تا آرک، بهترین آرک های گرین ارو توی نیو ۵۲ بودن، حتما بخونید)

      1. عادل اسلامی می گوید

        البته ارشیا گفتی سورنتینو باید بگم گرین آرو واقعا مثال خوبی برای این شخص نیست، یعنی در اوایل گرین آرو به شدت نسبت به سبک خودش ضعیفه و جزییات اکثراً خام هستن و اصلاً حتی با کارای فعلی خود شخص و یا همون اواخر فعالیتش داخل همین کمیک قابل مقایسه نیست، می تونی همین گیدیون فالز رو با گرین آرو مقایسه کنی و ببینی منظورم چیه.

        و بحث اصلی اینه جاک طراح اکشن نیست، سبک اصلیش بیشتر دلهره آور و کارای شدیداً دارکه، یا حداقل من اینچنین قبول دارم، بالاخره این شخص کمیک ویچز رو کار کرده و یا در داخل هلبلیزر هم فعالیت داشته در کنار جیمی دلانو و مایک کری. قضیه مثل کار دیو مک‌‌کینه، دیو مک‌کین عمراً نمی تونه اکشن خوب بکشه و یا گاهاً خیلی ها از بالا پایین بودن جزییات بین کاراش متنفرن، اما نمی شه منکر این شد که یه طراح فوق العاده بزرگ و خاصه.

        همین جاک داخل ویچز یکسری پنل ها و یا صفحات بزرگی رو کار کرده که واقعا آدم حیرت زده می شه موقع دیدن‌شون. از کاور هایی هم که جاک طراحی می کنه نگم برات D:

  11. آرمان صفا می گوید

    بچه ها کسی سری جدید واندروومن رو خونده با نویسنده جدیدش؟

    ارزش خوندن داره؟

    1. darrow می گوید

      کدوم نویسنده؟؟

      روکا؟ فونتانا؟ رابینسون؟ ارلاندو؟ ویلسون؟

      یک سوال داشتم : سری Legend Of The Wonder Woman رو هنوز نخوندم. میخواستم بدونم داستاناش تکراریه؟؟ یعنی نبرد با دشمن های قدیمی رو بازسازی کرده یا داستانش کلا فرق داره؟؟

    2. ارشیا بشیری می گوید

      سری جدید واندرومن تعریفی نداره. البته سری روکا خیلی خوب بود ولی پایان بندیش جالب نبود و روکا پایان داستان The Truth رو باز گذاشت تا نویسنده های دیگه بیان ادامه‌ش بدن. (همون قضیه‌ی تمیسکیرای قدیمی و خونه و این حرفا) و احتمال میدم میخوان این ایده‌ی تمیسکیرا رو تا شماره ۱۰۰ ادامه بدن.

      در حال حاضر بعد از گرگ روکا، هیچ کدوم از نویسنده ها نتونستن توی «داستان پردازی» کار خاصی انجام بدن. شخصیت پردازی دایانا نسبت به New 52 خیلی بهتر شده ولی متاسفانه داستان هایی که رابینسون و اورلاندو و ویلسون دارن مینویسن اصلاْ قابل مقایسه با New 52 نیستن. شاید شخصیت پردازی دایانا توی نیو ۵۲ بد باشه ولی انسجام داستانی و نحوه‌ی روایت برایان آزارلو واقعا عالی بود.
      الان توی سری جدید برعکس شده، انسجام داستانی و ایده ها و روایت‌گری ضعیف ترن، ولی در عوض شخصیت پردازی ها بهتر شدن.
      من پیشنهاد میکنم مینی سری The Brave & The Bold: Batman & Wonder Woman رو بخونید. هم داستان قشنگی داره و تقریباً جدیده، هم اینکه شخصیت پردازی و تعامل خوبی داره. طراحش هم که لیام شارپ ئه اصلاً حرفی برای گفتن باقی نمیذاره؛ البته طراحیش توی این مینی سری نسبت به آرک The Lies و سری گرین لنترنِ موریسون ضعیف تر محسوب میشه ولی خب بازم همون طراحی ضعیف لیام شارپ از طراحیِ سری اصلی کمیک های واندرومن سرتره.

      پ.ن: در مورد The Legend of WW: نه در واقع پیشینه‌ی دایانا رو بازسازی کرده و توی دنیای اصلی هم اتفاق نمیوفته، در اصل این کمیک واسه مخاطبین کم سن تر فکر کنم نوشته شده بود و طبق سلیقه‌ی این مخاطبین بازسازی شده. (چون بیشتر اوریجین های واندرومن حالت بزرگسالانه و سنگین دارن واسه این مخاطبین مناسب نیستن.) بعد راستی این کمیک، اول دیجیتال بوده بعد از موفقیت به مرحله‌ی چاپ رسیده.

  12. ارشیا بشیری می گوید

    الان یه نگاهی به ساعت قیامت انداختم، به نظرم تاخیر زدن ها با توجه به کاری که دن دیدیو توی ذهنشه منطقی ئه.
    مشکل اصلی از طرف جف جانز یا گری فرانک نیست. در واقع اگه دقت کنید از شماره ۹ ریتم داستان تا حدودی تغییر کرد، اشارات کمیک به رویداد های دو سال اخیر دی سی خیلی زیاد شد. نمونه‌اش مثل متال و احتمالاً قهرمانان در بحران به همراه سری لیگ عدالت اسنایدر. توی شماره نهم، به وضوح توی یکی از دیالوگ ها لکس لوثر به والی وست اشاره میکنه و همونطور که توی کمیک دیدیم والی وست اصلاً توی کمیک نیست و توی سفینه‌ی تایتان ها هم دیده نمیشه. پس احتمال میدیم که مرده و لکس لوثر به همین دلیل به والی اشاره کرده؛ اینطوری احتمالاً بتونن دلیل پرخاشگری والی وست رو توی شماره هشتم قهرمانان در بحران توجیه کنن و بگن کار دکتر منهتن بوده که خیلی منطقی تره. احتمالاً دلیل ایجاد Legion of Doom رو بدست لکس لوثر به همین مسئله ی دکتر منهتن ربط بدن؛ چون دکتر منهتن مشکل اصلیش با قهرمانان دی سی، مخصوصاً سوپرمن ئه، واسه همین بعید نیست که لکس لوثربخاطر خصومت دکتر منهتن با لیگ، فکر نابودی لیگ عدالت توسط لژیون نابودی به فکرش برسه و پیش زمینه‌ی Year of The Villain بشه.

    البته من نمیخوام پیش داوری کنم، چون قبلاً در مورد برنامه‌ی دی سی و دن دیدیو این کار رو کردم و ناامید شدم. ولی اگه برنامه‌ی دن دیدیو اینه و جف جانز و گری فرانک به خاطر اجرای این برنامه تحت فشار بودن و مجبور شدن تاخیر بزنن، خب تا حدودی منطقی ئه.

    در حال حاضر دو تا رویداد بزرگ برای دی سی داریم که میشه قهرمانان در بحران و Year of The Villain، خب اگه ساعت قیامت بیاد همه‌ی اینا رو جمع بندی کنه خیلی خوب میشه اصلاً فکر کنم به همین خاطره که ساعت قیامت ۱۰ با قهرمانان در بحران ۹ توی یه روز منتشر میشن. (۲۹ می) چون احتمالاً قسمت بعدی ساعت قیامت، پایانِ قهرمانان در بحران و سرگذشت والی وست رو لو میده. ساعت قیامت ۱۱ هم حتماً به هوای year of the Villain و امکان طراحی مجدد برای گری فرانک تا مرداد ماه تاخیر خورده. با این حساب احتمالاً ساعت قیامت ۱۲ هم مهر یا آبان ماه منتشر میشن تا تمام رویدادها رو جمع بندی کنه. که البته این موضوع با وجود اینکه اذیت کننده اس ولی پیام خوبی ئه، چون دی سی میتونه از این تاخیرها استفاده کنه و بعد از آبان ماه قشنگ دو تا سری آنگویینگ جدید مثل Justice Society و Legion of Super Heroes رو با دو تا نویسنده‌ی خفن دوباره به عرضه کمیک برگردونه. (که بعید هم نیست، چون بندیس توی برنامه هاش اشاره کرده بود بعد از رویداد لاویتان توی تابستون که برای سوپرمنه، میخواد در ادامه‌ی آرک یونیتی ساگا بره سراغ لژیون ابرقهرمانان)
    برای جامعه عدالت نمیدونم کی رو میخوان بیارن ولی به احتمال زیاد، اگه جاناتان هیکمن قرارداد اختصاصی با مارول نبسته باشه امکانش هست هیکمن رو بیارن. (جیم لی هم سال پیش باهاش برای بستن قرارداد دیدار کرده بود) حالا به غیر از هیکمن نویسنده های دیگه ای هم هستن مثل مت فرکشن و گرگ روکا و اد بروبیکر که در حال حاضر سرشون خلوته و پروژه های زیادی ندارن. باید وایستاد و دید این تابستون رو دی سی چطوری سر میکنه و به کجا میرسه و کی ها رو میاره.

  13. ارشیا بشیری می گوید

    خلاصه اینکه این دن دیدیو سکته مون داد. جف جانز هم که کلاً توی فضای مجازی نیست. بقیه‌ی عوامل هم که هیچی نمیگن. از اونورم تام کینگ هست با صدتا ادعا و حرف و حدیث پشتش، خب معلومه هوادارها شاکی میشن. اگه درست و حسابی برنامه‌شون رو آدرس میدادن ملت قاط نمیزدن.

    این جف جانز هم بنده خدا تقصیری نداره؛ کسی که این همه سال زحمت کشیده و خودش رو ثابت کرده، نمیاد یه شبه زحماتش رو هدر بده و وجه خودش رو زیرسوال ببره. اینکه برنامه ها بهم ریخته به خاطر اومدن برنامه‌های جدید و ایده های جدید نویسنده هاست. خود جانز هم درگیر کلی مشغله‌ی دیگه‌ست و تهیه کنندگی و نویسندگی چندین سریال و فیلم از شخصیت های دی سی رو برعهده داره.
    منظورم اینه که توی شرایط سختی ئه و نمیشه مقصر دونستش، همچنین مشکل اصلی بخاطر زمان بندی قهرمانان در بحران و Year of the Villain بوده، پس حداقل میشه از این قضیه‌ی تاخیرها تبرئه‌ش کرد. (جدا از بحث کیفیت و داستان پردازی، مقایسه با واچمن و استفاده ایده های غلط توی ساعت قیامت)

  14. افشین عنایتی می گوید

    مشکل اصلی ساعت قیامت همین بحث تغییر برنامه ها بود اصلا

    اون اول که جانز داستان رو مینوشته و قطعا یه ایده ی کلی برای تمام شماره ها داشته اصلا نه خبری از قهرمانان در بحران بود و نه سال ویلن که خوب الان این بنده خدا محبوره همه ی اینارو در نظر بگیره

    شماره آخر هم احتمالا بعد از پایان سال ویلن بیاد که طبق برنامه ی دی سی سال ویلن تو نوامبر تموم می شه

    اما کاش اینکارو نمی کردن و میذاشتن ساعت قیامت تموم شه که گروه jsa هم تو سال ویلن یه نقشی داشته باشن

    امان از دن دیدیو که همه ی آتیش ها از گور اون بلند میشه:))

     

  15. آرمان صفا می گوید

    #darrow

    ویلسون رو منظورم بود

    #افشین

    والا با توجه به تاخیر افتادن زیاد ساعت قیامت احتمال میدم که قبل ساعت قیامت تموم شه.

    یکی اینکه در ساعت قیامت به سه جوکر اشاره ای نمیشه و از همه مهمتر اینکه از مهمترین سوال هایی بود مه تو ریبرث وان شات مطرح شد. البته همش حدس و گمان هست

    #ارشیا

    اتفاقا میخواستم همچین چیزی رو بنویسم. فقط با فداکاری والی وست این شاهکار جناب تام کینگ درست میشه

    در رابطه یا تاخیر هم احتمالا همینطوره.گذاشتن همه ی رویداد ها رو باهم جمع بکنند

    1. افشین عنایتی می گوید

      تو پیش نمایش های ماه جولای که ازش خبری نبود

      حالا اگه فرض کنیم از آگوست بخواد بیاد طبق روال همه ی کمیک های بلک لیبل هر دوماه یکبار میاد که اینجوری تا دسامبر طول میکشه

      البته هر چیزی ممکنه شایدم ساعت تا بعدش تاخیر بخوره

      تو ساعت قیامت یه نکته ی جالب دیگه نبود جور-ال و تامس وین بود که امیدوارم تا آخرش خبری ازشون نشه و قبلش حذف شده باشن از دنیای دی سی

      با اینکه خیلی شخصیت بتمن فلش پوینت رو دوست دارم اما بنظرم برگردوندنش اشتباه بزرگی بود

      جور ال هم همینطور.

      1. آرمان صفا می گوید

        جور ال که در کمیک های سوپرمن هست و مربوط به بعد از ساعت قیامته متاسفانه

        بتمن فلش پوینت هم در حد یه ایونت خوب بود نه سری آنگویینگ

        واقعا توهینی بود به شخصیت های سوپرمن و بتمن برگردوندن این دو نفر.

        چی بگم والا

        1. افشین عنایتی می گوید

          بعید میدونم سوپرمنش مربوط به بعد از ساعت باشه شاید همه بخاطر اون قضیه رنگ موی فلش اینجوری فکر می کنن

          چون رویداد لویاتان که مال سوپرمنه مربوط به سال ویلنه که اونم قبل از ساعته

          در مورد ۳ جوکرم اگه هرماه بیاد عالی میشه فعلا باید صبر کنیم تا پیش نمایش های آگوست منتشر بشن

           

      2. آرمان صفا می گوید

        البته افشین مثل اینکه صبر کدردن که کامل بشه هر سه قسمت بعد منظم ماهی یه بار بدن بیرون

        سه جوکر رو میگم

        حالا ببینیم چی میشه

  16. آرمان صفا می گوید

    چند وقت پیش هم یه پیش نمایشی از کمیک های بتمن منتشر کرد که میزنه زیر سینی که آلفرد براش غذا آورده

    کینگ بتمن رو با یه بچه ی لوس و بی ادب که دوست دخترش ولش کرده اشتباه گرفته.

    یعنی قهرمانی که در سخت ترین شرایط بهترین تصمیم ها رو میگیره  و هزار تا بلا هم در تاریخ انتشار کمیک هاش سرش اومده به خاطر کت وومن همه چی یادش رفته.

    1. افشین عنایتی می گوید

      چی بگم والا مشکل اینه که همین چرندیات فروش خوبی هم داره واسه همین به قول معروف کینگ پشتش گرمه:)

      این قضیه بدرفتاری بتمن با آلفرد البته سابقه داره تو کمیک بحران بی نهایت بتمن همین کارو میکنه اما دلیلشو تو اونجا با این مقایسه کن…

      اونجا سر اینکه مکس لرد برادر آی رو ازش دزدیده و داره همه رو نابود میکنه ناراحته اینجا به قول تو بخاطر اینکه دوست دخترش ولش کرده:))

      فلش ویلیامسون هم همینطوره داستاناش به درد نخورن ولی خوب می فروشن

      فقط امیدوارم این آرک سال نخست رو خوب بنویسه

      1. ارشیا بشیری می گوید

        سال نخست که فعلاً یه بازسازی از روی The Flash: Rebirth (2005) بود و چیز خاصی نداشت. باید دید قسمت های بعدی رو چه میکنه، ولی من چشمم آب نمیخوره، دوباره همون آشه و همون کاسه…

  17. darrow می گوید

    جدیدا بعضی از کمیکای  دی سی تحت عنوان  the new age of heroes که درباره ی قهرمانان جدید دی سیه مثل: silencer و sideways

    ولی قضیه ی این wonder comics چیه؟ چرا تحت این عنوان چاپ میشن و قضیش چیه؟؟مثل:naomi و wonder twins

    1. عادل اسلامی می گوید

      برای کسب اطلاعات راجع به زیرشاخه‌ی واندر کمیکس می تونید اینجا رو مطالعه کنید.

      خودم هم تونستم یک نگاه کلی به سری هاش بندازم و بنظرم حتی در بدترین حالت روی هدفش پایبند بوده تا به الان، قرار بوده یکسری داستان زیبا و مورد پسند همه رو روایت کنه و گویا موفق هم بوده.

ارسال یک پاسخ

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A